Uputstva za Team Fortress 2

poruka: 4
|
čitano: 9.179
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
14 godina
protjeran
offline
Uputstva za Team Fortress 2

Ovo je veoma opsezan rad, pa ga mozda post-am nedovrsenog, a kasnije danas dovrsim.

 

Dakle, Team Fortress je igra u kojoj mozete igrati 9 klasa, a svaka klasa ima svoju kolicinu zdravlja (health), svoje oruzje koje ne moze razmjenjivati sa drugim klasama, svoj izgled i svoju brzinu. Svje to upakirano u jednu divnu igru sa grafikom koja je, iako je igra "stara" za danasnje pojmove, jako lijepa i drukcija od drugih.

 

Klase se dijele u tri "smjera":

 

Attack:

  • Scout
  • Soldier
  • Pyro

Defense:

  • Demoman
  • Heavy
  • Engineer

Support:

  • Medic
  • Sniper
  • Spy

 

Za svaku od ovih klasa izasli su update-i, ne odjednom, nego jedan po jedan. Time su one dobile alternativna oruzja (koja nisu bolja od orginalnih nego prestavljaju alternativu osnovnom). Nova oruzja su dobili i drugim update-ima, veliki update-i nose oruzja svima.

Oruzja prije Polycount pack-a imaju prefiks Vintage, to samo znaci da cete nekada u budocnosti u trade-anju (razmjeni) za njih moci dobiti vecu vrijednost.

 

Oruzja imaju level-e, do 100. Valve jos nije objavio sto level-i znace.

 

Postoje jos i nametag-ovi, uz pomoc kojih mozete dati ime nekom oruzju. Nametag je jako vrijedan.

 

Valve je u ovu igru ubacio i hat-ove tj. sesire. Ima ih jako mnogo i mogu se bojiti. Neki su jako vrijedni dok neki prakticki nemaju vrijednost jer su jako cesti.

 

Craft-anje

U ovoj igri omoguceno jer stvaranje novih item-a (puski ili hat-ova) uz pomoc spajanja nekih starih. Blueprint-se tj. uzorke (jer ne mozete nabacati neke item-eu nadi da cete dobiti nove) mozete naci na TF2 Wiki. Neke item-e nije moguce craft-ati.

 

Trade

Nista slozeno, razmjena item-a s prijateljima, ili s nekim na serveru na kojem igrate.

 

Crate

Crate je kutija, za koju morate naci kljuc. Postoji vise level-a, u crate-ovima su level-i izrazeni i veci level znaci vecu vrijednost sadraja crate-a.

 

Poins

U TF2 se racunaju samo poeni, nemate broj ubojstava i broj smrti (imate sitnim slovima, no to vidite samo vi).

 

Vecinu informacija mozete naci na TF2 Wiki, odlicna stranica.

 

Idemo klasu po klasu.

 

Scout:

  • Scattergun (sacmarica)
  • Pistol
  • Bat (palica za baseball)

 

Scout je najbrza klasa, jako brza. Ima mogucnost double-jump-a. Jednostavan je za igru poslije malo vjezbe, jednostavno morate nauciti mape napamet, tj. gdje se nalaze healthbar-ovi i naviknuti se da predate borbu, jer imate malo health-a. Na bilizinu je vas scattergun jako mocan, i uz uporabu bat-a ubojit. Na daljinu protivnike mozete ubijeti i pistoljem.

 

Soldier:

  • Rocket launcher
  • Shotgun
  • Shovel (lopata)

 

Ova klasa je jako spora, tocnije od nje je sporiji samo Heavy. Ima mogucnost rocket-jump-a, koji ga moze prebaciti preko velikog dijela mape no mora se vjezbati duze vrijeme. Nije tezak za igru, no njegove rakete putuju sporo i nisu teske za izbjeci, tu pomaze splash damage (dijelovanje eksplozije na veci prostor). Nakon svake ispaljene rakete Soldier ne puni launcher, nego nakon svake 4, to ne traje dugo.

 

Pyro:

  • Flame thrower
  • Shotgun
  • Axe (sjekira)

 

Ova klasa je poznata kao noob-ovska klasa jer pyro ima afterburn efekt (ako se tako zove) jer cim njegova vatra pipne protivnika, to znaci da ce protivnik tijekom slijedecih par sekundi goriti i izgubiti oko 40 health-a (cak i ako ste vi umrli mozda dobijete kill). Igrac Pyro-a najcesce koristi W+left mouse button.

 

Demoman:

  • Granade launcher
  • Sticky bomb launcher
  • Bottle (flasa)

 

Ovaj igrac je u teoriji napravljen za obranu, no cesto se koristi u napadu. Najcesce se njegove granede-s (koje eksplodiraju sa par sekudni kasnjenja ili na direct hit) koriste za "spam-anje" prolaza dok sticky bomb sluze za nesto slicno. Sticky bomb su ljepljive bombe, koje se aktiviraju poslije lijepljenja, nakon duzeg vremena eksplodiraju same.

 

Heavy:

  • Minigun
  • Shotgun
  • Fists (sake)

 

Klase veoma jednostavna i ucinkovita zbog 200 metaka koje ima sa minigunom, uz medica koji ga heal-a moze promijeniti tijek match-a. Veoma jednostavan za igru.

 

Engineer:

  • Shotgun
  • Pistol
  • Wrench (kljuc)
  • Build tool
  • Demolish tool

 

Klasa koja moze da izazove frustracije (napravite sve, dignete na level 3, dodje heavy sa Uber-om i sve vam srusi).

 

Dakle, mozete da pravite slijedeci gradjevine:

  • Sentry gun
  • Dispenser
  • In/out teleport

 

Svaka ova gradjevina ima 3 level-a, dok kod teleport-a mozete upgrade-ati samo in ili out, a suprotni ce se sam upgrade-ati. Sentry gun nisani sam.

Dispenser izbacuje health na obliznje suigrace, ali i metal koji je potreban za gradnju.

 

Bez metala ne mozete ne popravljati ni graditi. Maksimalna kolicina metala koju mozete nositi je 200. Metal mozete dobiti laganim prelaskom preko oruzja mrtvih igraca.

 

Medic:

  • Syringe gun (izbacije inekcije)
  • Medigun
  • Bonesaw

 

Mnogi noobovi ne znaju kako finkcionise Ubercharge. Objasniti cu onaj sa obicnim Medigunom. Dakle heal-ate nekog i punivam se Uber meter, ako heal-ate nekog tko ima malo health-a (ranjen je) brze se puni. Kad se napuni, pritiskom na desni klik aktivirate Ubercharge i postajete neranjivi na jedno vrijeme, vi i onaj koga heal-ate.

Ako koristite drugi medigun (Kritzkrieg) onda ne postajete neranjivi nego samo imate Critove (jedan metak-jedan kill).

Kolege mozete i overheal-ati, tj. lijecite ih i na kratko vrijeme imaju nesto vise health-a nego inace.

 

Sniper:

  • Sniper
  • SMG
  • Kukri (noz)

 

Dakle, sniper kao sniper. Nema balistike, samo pogodak u glavu ubija (osim u slucaju da pogodite heavy-a).

Nastavit cu.

 

Dodinho je napisao:

 

Pošto ima dosta novh igrača u ovoj igri koja je dosta kompleksna odlučio sam uz pomoč jednog članka napraviti tutorial za sve nove igrače koje se još ne snalaze u Team Fortressu 2 da čim brže i bolje nauče neke osnovne stvari :)

Kako početi?


Za početaka bi bilo najbolje da uskočite u offline traning jer sadrži neke najosnovnije stvari poput kontorola i ne traje dugo. Nakon toga možete krenuti sa online igranjem. Igra će vam ponuditi nekoliko game modova, a to su: Arena, Capture the Flag, Control Point, King of The Hill, Payload i Payload Race.



Pa krenimo redom:


Arena - po meni najjednostavniji mod koji je zapravo neka vrsta Team Deathmatcha u kojem se spawnate jednom i čekate da se svi meuđosbno poubijaju, a ukoliko se to oduži otvara se jedan contorl point koji treba zauzeti i pobjedili ste ako ste ubili sve protivničke igrače ili ste zauzeli control point.


Capture The Flag - mislim da ovaj mod ne treba previše objašnjavati jer se nalazi u gotovo svakom mrežnom FPS-u. Ovjde se radi o tome da morate ukrasti protivničku "Top Secret aktovku" i odnesti ju u vaš podrum, najčešće se igra na 3 boda tj. ona ekipa koja 3 puta ukrade aktovku je pobjednik. Najpoznatija i najčešća mapa na kojoj se igra ovaj mod je 2Fort pa svakako isprobajte.


Control Point - ovaj mod je puno kompleksniji i sastoji se od dosta taktike. CP se također sastoji od više podvrsta, a to su Standard CP, Attack/Defend i Medieval Attack/Defend. Svako ova podvrsta je karakteristična sama za sebe i sastoji se od posebnih mapa. U običnom CP-u igrači se bore za 5 control pointova i ona ekipa koja ih uspije svih 5 imati pod kontrolom je pobijedilia. Attack/Defend je vrsta CP-a u kojem jedan tim posjeduje 3 control pointa i moraju ih braniti dok drugi tim napada i mora ih osvojiti određenim redosljedom, jedna od najpoznatijih mapa za ovaj mod je Gravel Pit. Zadnja vrsta je Medieval CP a sastoji se od jedne mape u kojoj ekipa koja napada mora zajedničkim snagama otvoriti vrata i uči u dvorac kako bi osvojili capture point.


King of The Hill - vrlo sličan Areni, samo što ovoga puta je naglasak na control pointu i možete umrijeti više od jednom. Radi se o tome da se na mapi nalazi jedan control point i ekipa ga mora zazueti i braniti najčešće 3 minute, ovisno o postavkama servera. Jako zabavan i jednostavan mod koji je super za početnike.


Payload - Ovo je po meni najzabavniji mod koji traži timsku suradnju jer je cilj iz vaše baze gurati kolica (cart) sve do protivničke baze i tako napradujete kroz faze mape i na kraju gurnete kolica u protivničku bazu i sve dignete u zrak. Kolica se guraju tako da se igrači nalaze u blizini kolica i na taj ju način guraju, a protivnički tim ih svim silama pokušava spriječiti u tome.


Payload Race - vrlo uzbudljiv mod u kojem se istovremeno nalaze dvije bombe u kolicima i timovi se utrkuju koja će kolica prije stići do protivničke baze, a istovremeno ometaju jedni druge.


Koju klasu da izaberem?


U igri se nalazi devet klasa koja svaka ima neki podzadatak:



-Napad
Scout
Soldier
Pyro


-Obrana
Demoman
Heavy
Engineer


-Podrška
Medic
Sniper
Spy

Pa krenimo do početka :D


Scout

Scout je najbrža klasa i igri, a radi se dečku koji podsjeća na igrača bejzbola, a primirano oružje mu je shotgun dvocjevka, sekundarno mu je pištolj, a meele oružje mu je bejzbol palica. Pošto je Scout najbrža klasa u igri isto tako control point se najbrže zauzima dok je on na njemu. Za borbu je najbolje koristiti flankiranje jer u borbi prsa o prsa i nije previše jak. Najbolje bi bilo doći protivnicima iza leđa i dva pogotka i skoro svaka klasa pada.

Soldier

Jedna od sporijih klasa, naoružan je bazukom, shotgunom i lopatom. Dosta dobra klasa za početnika jer se dosta killova može nakupiti, a i nije teško naučiti igrati s njim. Za lakšu eliminaciju protivnika najbolje bi bilo gađati im po noge pa će primati štetu od blast damagea. U paru s medicom Soldier postaje jedan od najboljih klasa za eliminaciju protivničkik sentrya.

Pyro

Meni osobno najsmiješnija klasa zbog mumljanja iz maske koji nitko ne razmije. Nauružan je bacačem plamena, shotgunom i fire axom. Odlična klasa za flankiranje i zasjedu jer svojm bacačem plamena sve nestaje u sekundi, uz medica isto sjajan uništavač sentrya.

Demoman

Jedna od kompleksnijih klasa jer je potrebno puno vježbe da bi se postalo majstor s ovom klasom. Naoružan je bacačem sticky granata, bacačem "petardi" i bocom. Prije nego krenete igrati s ovom klasom možda bi najbolje bilo pogledati kako to rade drugi igrači. Iako je glavna namjena ovoj klasi obrana imao sam priliku okusiti na svojoj koži kako je to kad Demoman napada i stvarno nije ugodan osjećaj jer pravi igrač radi čuda s ovom klasom.

Heavy

Za početnika najbolja klasa, najsporiji je ali je dosta okretan. Sa svojim minigunom čisti sve u svojo blizini, a zajednos medicom postaje najjača klasa na mapi. Dosta je spor pa se trebate paziti snipera i spyeva jer vam mogu zagorčati život.

Engineer

Iako nije teška klasa za naučiti potrebno je dobro poznavanje mape kako bi znali pravilno pozicionairati svoj sentry kako nebi završio u tisuću djelova nakon tri sekunde. Prije nego krenete igrati s ovom klasom gledajte malo kako to rade drugi iskusniji engineeri pa da vam kasnije igranje s njim bude puno ugodnije.

Medic

Nemojte misliti da ako ste medic da ste nevažan dio tim, upravo suprotno jer ste najvažniji dio koji liječi svoje suborce i aktivira UberCharge koji zajedno s nekom od klasa čisti sve na svome putu, UberCharge je najbolje koristiti na Soldieru, Pyru i Heavyu jer oni najlakše čiste put i imaju veći firepower.

Sniper

Moja klasa :D Kao primarno oružje koristi Sniper koji u rukama majstora može biti ubojiti oružje. Kasnijom igrom možete dobiti Huntsman, to je luk i strijela koje možete postaviti kao primarno oružje i time dobivate na ubojitosti na blizinu. Najbolja mapa za početi s ovom klasom je 2Fort.

Spy

Najkompleksniji dio tima. Potrebno je puno vježbe i strpljenja kako bi postali samo solidni, ali igranje s njim je prezabavno jer koristite svoj sat kako bi bili potpuno nevidljivi za neprijatelje i koristite kutiju za cigare kako bi se prerušili u neku klasu iz protivničkog tima. Svoj nož koristite za instant kill s leđa, ali morate paziti da čim upotreijebite svoje oružja maska nestaje i postajete vidljivi kao protivnički spy. Također možeze stavljati Sappere koji uništavaju Engineerove građevine, postavljanjem sapper maska ostaje.


Eto to je to bilo za početak, nadam se da vam se sviđa i ako ste zadovoljni i želite još ja ću drage volje napraviti :)

 

Onda je Dodinho dodao: 

 

Pozdrav.

Pošto je rekacija na prvi dio vodiča bila jako pozotivna kao što sam i obećao pripremio sam nastavak :)


Svi koji su propustili prvi dio, ovdje ga možete pročitati.


Vodič za početnike 2. dio


Zanimljiva je stvar da nakon što mi je frend iz razreda počeo igrati ovu igru prvo što me je pitao je: Kako da dobijem sendvič? I koliko vidim to i druge zanima pa ću malo objasniti Item sustav u TF-u 2.

Glavna stvar koju svi moraju znati je da u TF-u 2 nema rankiranja i sustava napredovanja poput onoga u CoD-u ili BF-u već se radi o tome da oružja dobivate preko Achivmenta ili slučajnim odabirom tj. Random Dropom. Ono što je važno reći je da ćete oružja nabaviti relativno lako jer su to česti dropovi, Hatovi su već neka druga priča.

Svaka klasa ima određeni broj Achivmenta, a setovi oružja se mogu najlakše dobiti otključavanjem određenog probaj Achivmenta ovisno o klasi. Sve vremenom ćete početi dobivati iste stvari tj. oružja koja već imate, ali tu onda dolazi Crafting i Trading. Preko Craftinga se možete rješiti nepotrebnih stavri tako da ih combinirate i dobivate metale koji su raspoređeni u levele od 1 do 3 i kombinacijom njih možete dobiti određena oružja ili hatove, sve je to određeno pomoću Blueprintova.

Također je moguće i trejdanje pa bi bilo najbolje da se registrirate na ovu stranicu: TF2Items.com.

Isto tako možete i kupiti stvari koje vam trebaju preko Shopa, ali pravim igračima to ne treba, zar ne?


Ono što je potrebno spomenuti je da free igrači nemaju opciju trejdanja pa im preporučujem ako im se sviđa TF2 da kupe neki jeftini Item u Shopu kako bi dobili opciju trejdanja jer je ona dosta važna i može vam olakšati igranje :)

Vidio sam da drugi igrači imaju kape, kako da i ja imam?

E za ovaj dio ćeš se trebati puno više potruditi jer Hatove ne možeš dobiti preko Achivmenta, bar ne one vrijedne. Ono što je bitno reći da igrači sa Hatovima nemaju poseban tretman jer se radi o promjeni izgleda i veličini virtualnog penisa

Jedini način da dođeš do kapa je da igraš i one ćes vremenom doći, ako nisi zadovoljan s nekom slobodno ju možep trejdati ako nađeš kupca.

Vrste oružja

Huhu, da ovaj voič pišem kada je igra izašla, nebih imao velikih problema, ali pošto je igra dobila preko 200 updateova sada se u njoj nalazi preko 100 oružja od kojih svako ima neku svrhu, manu, vrlinu itd. Na neki način bi bilo gubljenej vremena opisivanje svakoga i nebi bilo pregledno.

Ako vas zanima kako svako oružje radi pogledajte ovdje.

 

Pa sam se i ja potrudio da ispadnem cool:

 

Dakle, sustav craft-anja.


Ne brinite se, nikada neceste craft-ati nesto novo. Sve je to preodredjeno blueprint-ima ili na nasem nacrtima ili shemama.

Klase nemaju isti broj slot-ova za oruzje, Engie i Spy imaju nesto vise, ali to nije bas niti bitno. Svi imaju 3 slot-a kojima
mogu mogu promijeniti oruzje, a tu su klasicni:
-Primary
-Secondary
-Melee

Postoji jos par stvari koje se mogu craft-ati, a to su hat-ovi (sesiri) i token-i.

Da rijesimo token-e, to je nesto sto izgleda kao medalja, a sluzi za poblize odredjivanje onog item-a kojeg cete dobiti nakon craft-anja.
Svaki token nosi logo odredjene klase, pa cete ako uz odgovarajuce item-e stavite Spy token dobiti nesto za Spy-a.

Da bi stvar bila malo teza, postoji i metal. Metal je ono sto dobijete kad smelt-ate (spojite, odnosno izaberete i kliknete Craft)
stvari niske vrijednosti, npr. 2 weapon-a.

Postoji vise razina metal-a, a to su:
-Scrap metal, ima najnizu vrijednost
-Reclaimed metal
-Refined metal (moram reci da ovog uzivo mozda nisam ni vidio, ili sam samo jednom).

Vidjeti sliku za detalje.

 

Nemojte se brinuti, iako samo proces Craft-anja nije moguce vratiti, dakle da iz Scrap metal-a dobijete oruzje, ukoliko
stavite item-e koji nisu predvidjeni blueprint-ima sistem ce vas obavijestiti da za takvo sto nema blueprint-a i vi cete dobiti
svoje item-e nazad u backpack.

Postoji odredjeni niz item-a koje nije moguce craft-ati, trade-ati ili dobiti drop-om.

To su npr. standardni item-i ili achivement item-i.


Ovo su blueprint-i za klase.

Scout Scout
 
Soldier Soldier
 
Pyro Pyro
 
Demoman Demoman
 
Heavy Heavy
 
Engineer Engineer
 
Medic Medic
 
Sniper Sniper
 
Spy Spy
 
Sesiri i kape (hats) Sesiri i kape (hats)

 

Token-i Token-i

 Onda sam dodao malo o Spy-u:

 

Ja nisam znao za sto je sapper, pa cu samo brzinski objasniti.

Kada otvorite taj slot, prikazati ce vam se neki mjerac, morati prici sasvim blizu Engie-vog building-a (sentry, dispenser etc.), lijevi klik i on je sapp-an. Potrebno je malo sacekati da se zgrada unisti jer polako gubi health.

Vas sapper na building-u moze unistiti Engie svojim kljucem (wrench) i Pyro onim cekicem (Homewrecker, mislim, ali nisam siguran). Rijetko koji Pyro ga nosi, a Pyro-i su svakako neobazrivi gadovi koji najcesce ne pomazu timu. Nisam jos sreo Pyro-a koji ce me compression blast-om ugasiti ako gorim, idioti.


Dakle, uvijek prvo sapp-are sentry, cekate da Engie dodje da unisti sapper i backstab-ate ga. Ako je sentry pod sapper-om, ne moze vas pucati.
Ukoliko vidite da se Engie udaljio od sentry-a, sapper i udaljite se. Ukoliko se zaputi prema sentry-u, a njemu je ostalo dosta health-a, iskoristite pistolj.


Jako je bitno koristiti sve sto imate kada ste spy, vi ste temelj support-a, infiltracijska klasa, uvijek medju neprijateljem.


Ukoliko vidite nekog s malo health-a (posebice Pyro-a, jer i s malo health-a naprave problem paleci vasu ekipu ili Medic-a) izvadite pistolj i, po cijenu toga sto ste se otkrili, pomognete timu. Nije to tolika zrtva.

Pistolji:

The Ambassador, kod njega je dobro sto daje critical hit na headshot, dakle disguise-ate se kao sniper, stanete kod kolege i pretvarate se da pucate (povremeno jako misem trznete gore), malo se vratite unazad, smirite se, hit u glavu i slijedeci u tijelo (ako ste profesionalni hitman, u srce) i on pada.

To cete iskoristiti najcesce kada on nosi Razorback.

Manje-vise, Ambassador je neuporabljiv u ostalim bitkama, jer puca sporije i slabije od ostalih revolvera.


The Enforcer, kojeg ja trenutno koristim i volim, je odlican. Daje Spy-u sansu da se obracuna s onim koji su ga otkrili. Malo vise damage-a kojeg daje su odlicni. Iznenadit cete jednog Scout-a koji ocekuje da, nakon sto vas je otkrio, stanete i pustite da vas ubije jer nema sanse, kada ga sredite s 2 hit-a.


L'Etranger, nisam ga koristio mnogo, ponajvise jer koristim Cloak and dagger, pa mi dodatno cloak nije potreban.

Sta je bitno kod Spy-a, ne disguise-ajte se u Medic-a, Heavy-a i Pyro-a! Od njih se ocekuje da stalno nesto rade!

Preporucujem koristenje onog brzog disguise sistema za odabir (samo brojevi od 1 do 3).

 

Polako, ali sigurno, BUG postaje trash. (uzdah)
Poruka je uređivana zadnji put čet 21.7.2011 13:30 (Mentalist).
Moj PC  
10 0 hvala 12
14 godina
offline
RE: Uputstva za Team Fortress 2

Zanimljivo, hvala :)

Nego, u genitivu engleskih riječi nastavke nije potrebno odvajati crticom (jump-a, health-a) em što je neispravno, em što je retardirano za vidjet {#}

Acta, non verba.
14 godina
protjeran
offline
RE: Uputstva za Team Fortress 2
The Unforgiven kaže...

Zanimljivo, hvala :)

Nego, u genitivu engleskih riječi nastavke nije potrebno odvajati crticom (jump-a, health-a) em što je neispravno, em što je retardirano za vidjet {#}

 

Znam da je neispravno, ali ovo je moj tutorijal. 

 

Samo dodavanje nasih nastavaka je cudno, jer bi se ta slova poslije rijeci trebala citati na engleskom, buduci da je i sama rijec na engleskom. 

 

Jumpa sigurno ne bih procitao jump-a.

Polako, ali sigurno, BUG postaje trash. (uzdah)
14 godina
protjeran
offline
Uputstva za Team Fortress 2

Kasno smo se sjetili ove teme, Dodinho i ja pisemo u temu za TF2, pa evo samo link-ovi, ako netko upise u Search da ima:

 

Ako je jedini zivot koji imam onaj na BUG-u, da li to znaci da ja nemam zivota?
Poruka je uređivana zadnji put čet 21.7.2011 12:38 (Mentalist).
Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice