Moj savjet, nemoj si kupovati tinol preko ebay, kupi si kod nas HQ 60/40 0.7mm ili Broquetas 0.1 kg trebalo bi biti oko 40tak kuna.
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.846.942
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Može preporuka lema koji da uzmem? Naručio sam lemilicu px-988 , mislim da je i više nego dovoljno za moje potrebe.
Trebao bi odlemiti i zalemiti prekidač novi na miš. https://www.ebay.com/itm/Fashion-0-8mm-50G-Rosin-Core-No-clean-Tin-Lead-Roll-Soldering-Solder-Wire-Reel/302088836000
Da li je ovo ok ili nešto drugo? Isprobati ću prije na nečemu potrganom da se uvježbam.
Najvažnije pravilo oko kupovanja tinola preko eBaya ili AliExpressa je: Ne kupuj tinol preko eBaya ili AliExpressa! Zahvalit ćeš mi kasnije. Znači, ako nisi 100% siguran da je konkretni tinol super, onda ga ne kupuj, jer ima previše katastrofalno loših tinola! Nemreš vjerovati da tinol može biti tako loš do nisi naišao na tako nešto. Ja sam isto tako naručio jednom i ostao sam bez riječi koliko je to loše bilo. Imaš i na YouTubeu testove jeftinih lemova iz Kine i većina ih je katastrofalna.
Ili tinol kupi kod nas ili čekaj da ti se javi netko da je kupio dobar tinol iz Kine i da ti da točni link na taj tinol, ili potraži revieweove (možda najbolje na YouTubeu) i ako u njima ima koji dobar, naruči točno taj koji se pokazao dobrim. U suprotnom bi mogao požaliti zbog kupnje. Ako baš moraš ići na pamet, ja bih zavirio ovdje - to je firma koja prodaje dobre vrpce za odlemljivanje (GOOT wick), a vidim da prodaje tinol iz Japana. Samo što njihov tinol ne košta dva dolara, nego preko šest dolara. Vjerojatno zato jer nešto i vrijedi. A ako ćeš naručivati tinol za šest i pol dolara za 50g, provjeri si kakve su cijene dobrog tinola u našim dućanima.
Svaka čast , rijetko sam naišao na ovako dobre fotke, pogotovo kad bih tražio snimke matičnih ploča za laptope, na ovim bih mogao vidjeti 01005 komponente. Ako može kratki info s čime su napravljen slikice.
Aparat je Sony A6500 - slike podjednake kvalitete bi se mogle napraviti praktički sa svakim 24-megapikselnim APS-C fotoaparatom, što znači i daleko jeftinijim. Objektiv je Sigma 60 mm f/2,8 (stavljena na makro-produžetak) - inače je super, jako oštar, samo što mi se čini da ima malo izobličenja.
Rasvjeta? Sunce! Tj. hlad. Na balkonu u hladu sam to fotkao, da dobim fino difuzirano prirodno svjetlo. Fotkao sam na bijelom papiru - jedino sam morao iza pločice staviti više bijelog papira po visini, jer se u lemovima reflektira "nešto" smeđe, a to su rolete, znači moglo je ispasti još i bolje, ali... Moglo je ispasti i bolje da sam pločicu ubacio u fotograsku kocku (tj. šator).
I još jedna važna stvar - stativ. Jer stavio sam najniži ISO, da dobim što je manje šuma moguće, a kad pritvoriš blendu (da dobiš veću dubinsku oštrinu, koja je problem jer je jako plitka kad velikim senzorom fotkaš na blizu), produlji ti se vrijeme ekspozcije (recimo ona iz perspektive je eksponirana 0,63 sekunde - ne možeš dobiti ni približno tak oštru fotografiju ako ćeš to fotkati iz ruke).
Uglavnom, ako ćete se kad upuštati u tako nešto - obavezno uređaj kojim fotkate na stativ, ISO na najnižu vrijednost, pritvoriti blendu da dobite veću dubinsku oštrinu (kod mobitela i kompaktnih fotoaparata to vjerojatno ne treba raditi jer je kod njih dubinska oštrina prilično visoka sama po sebi) te stavite ono što fotkate u blagi hlad, dakle da nema izravnog sunca. I još, ako vam treba više svjetla na nekom dijelu - uzmete list papira i približite ga tom dijelu, dakle reflektirate difuziranu svjetlost pomoću lista papira.
Ono kad vidim da netko ima skuplji hobi od mog
Ono kad vidim da netko ima skuplji hobi od mog
Meni ti je to više "nuspojava" posla nego hobi (fotke uređaja koje testiram, koje vidiš u mojim tekstovima u Bugu, su ili službene PR fotke ili moje). Da mi ovaj aparat nije trebao radi snimanja 4K videa, kupio bih nešto daleeeeko jeftinije - valjda A6000.
Skup je ovaj sport kojim se bavim(o)
Hvala na odgovorima. Evo mislio da možda prođem jeftinije kad već čekam lemilicu da dođe iz Kine. Sreća da onda nisam naručio.
Ekipa ako netko treba TS100 imam kupon koji spušta cijenu na $45, javite se na privat :)
Ja sam naručio jednu već.
Sad ide čak za $43 ako im azainteresiranih :)
Za oko 3 dana očekujem kupon za TS80 :D
Hvala na odgovorima. Evo mislio da možda prođem jeftinije kad već čekam lemilicu da dođe iz Kine. Sreća da onda nisam naručio.
Meni je taj odličan!
Skup je ovaj sport kojim se bavim(o)
Realno ovo je jedan od najjeftinijih sportova.
Jedino sto mi pada na pamet da je jeftinije je obrada drva.
Strojar je bez par tisuca eura ko mi bez lemilice i seta sarafcigera.
Prije nekih po mjeseca sam kupio nekih 20-ak itema za elektroniku(tipkala, sokete itd..), otpuvalo mi 150 kn iz džeba. Danas uzmem 2x STM32, programator za STM32, SMD otpornike i LEDice i ode 150kn
Tri gajbe piva sam ostavio na eBayu hahaha
ne radim nigdje, svježe zavrišio školu
Prije nekih po mjeseca sam kupio nekih 20-ak itema za elektroniku(tipkala, sokete itd..), otpuvalo mi 150 kn iz džeba. Danas uzmem 2x STM32, programator za STM32, SMD otpornike i LEDice i ode 150kn
Tri gajbe piva sam ostavio na eBayu hahaha
ne radim nigdje, svježe zavrišio školu
Kad vidis kolke su cijene u ostalim strukama, sretan si da se bavis s tim mikrokontrolerima.
Ma ja sam im vec ostavio pun kamion, ali nije to nista prestrasno kako su ostali.
S tim da su kineske el. komponente dobre, a kad kupis neki mehanicki sklop iz kine mozes ga baciti prije nego ga otpakiras.
Završio sam za računalnog tehničara za strojarstvo.
Imali smo automatiku kao predmet zadnje dvije godine, jedan senzor je po 300kn, barem tako profesor kaže
To je industrijska oprema, tu je sve skupo.
Inace kad smo kod industrijskog, ovo:
https://www.banggood.com/Machifit-500mm-T6-Lead-Screw-6mm-Thread-1mm-Pitch-Lead-Screw-with-Flange-Copper-Nut-p-1333180.html?rmmds=detail-top-buytogether__10&cur_warehouse=CN
samo krace i kvalitetno(namjenjeno za rad 24h dnevno cijelu godinu, ni na blagdane ne staje) 900 i nesto dolara s tim da je to jos bez PDV-a.
Tako da elektronika je jeftina.
EDIT:
@andrijam
I opet smo jeftiniji nego tokarski stroj, glodalica...
Kvalitetna aku busilica je par tisuca kuna.
Završio sam za računalnog tehničara za strojarstvo.
Imali smo automatiku kao predmet zadnje dvije godine, jedan senzor je po 300kn, barem tako profesor kaže
U industriji ti je najjeftiniji senzor toliko, ali eura....
Da ne pričam kak su obični priopetary momentary switchevi po 500 i više eura, a ne možeš staviti ni jedan drugi jer je custom made i ima i nekaj logic level elektronike da komunicira s npr. PLC-om i ako je ne prepozna ne radi.
Dođe mi muka kad to vidim.
Doslovno kaj bi ti na input pin stavio obični switch i jednu liniju koda, oni naprave gromadu sa 6 žica, od kojih zapravo samo dvije rade kao switch, ostalo komunikacija.
Zapravo, uopće neću ni pričat kak se kreću cijene I/O modula (obični multipleksor i par sitnica) i sličnih stvari, ali u industriji je to sve normalno, a čovjek bi očekivao da je u ovih 50 godina to izašlo iz low volume high margin kategorije, ali banana, kad praktički dva proizvođača drže monopol, a ostali grabe stnice.
Tak da, vjeruj mi da ne znaš kaj su skupa sranja u automatizaciji (industrijskoj)....
Lege, do sad nikad nisam radio s piezzo diskovima pa me zanima sljedeće - dali je moguće napraviti da piezzo disk defektira bas na wooferu?
Je. Sad ćemo fino uljepšat woofer
Ovako, trebam vaše mišljenje dal da radim reklamaciju ili sam si sam kriv i probam nekako popraviti. Uglavnom volim svašta mjeriti po kući i tako sam danas s novim multimetrom išao izmjeriti struju koju punjač laptopa vuče kad nije zaštekan laptop nego samo punjač u struju. Multimetar je bio na dobroj postavci - 10A i spojen na fazu u seriju, a po prijašnjim mjerenjima znam da punjač za laptop kad nije drugi kraj uštekan u laptop vuče 20-30 mA pa sam mislio da je ovih 10A i više nego dovoljno.
Ja sve to spojio, uključio prekidač i čujem neko iskrenje unutra i odjednom multimetar ne radi, prikazuje random brojeve, a otvaranjem multimetra vidim 2 spaljena smd otpornika i prekinuti vod na mjestu gdje nema nikakve komponente.
Sad ne znam dal je do toga došlo uslijed napona samoindukcije (jer taj punjač i inače zna zaiskriti pri uštekavanju) i jesam li sam kriv ili bi multimetar morao imati zaštitu protiv tako nečega.
Amperaža se mjeri u seriji, ne paraleli. Ampermetar ima mal otpor(skoro nula), dakle kratak spoj.
Možeš kupit novi. Nisam skužio kak treba na prvu
To koliko će struje dati punjač(zapravo adapter, ne punjač) ovisi o opterećenju(otporu).
Na punjaču ti mora pisati koliko daje ili ampera ili snage(W).
Ako piše kolika je snaga, podjeli snagu s naponom i to je to.
Jesi li prije prebacio pipalicu na 10Amax ili A. Ako nisi onda je tvoja greška. Ako jesi onda je osigurač koji se nalazi u mult. trebao pregoriti. U tom slučaju nosi na reklamaciju.
To što zaiskri gotovo svi adapteri za napajanje i punjaći jer se u trenutku uključenja preko gretza mora napuniti elektrolitski kondenzator ... dakle kratkotrajno veća struja.
Zar se to iskrenje ne dogodi zato što napon bude nula(ili blizu nule) u utičnici?
Ista stvar se dogodi i sa šalterima za svjetlo
Evo mene s još jednim pitanjem.
Je ovo dobar vrh za PX-988 lemilicu? Tek sam sad primjetio da ne dolazi s tim "šrafciger" vrhom. Još bolje ako ima netko za preporučiti neke dobre vrhove provjereno samo naprijed.
Iz toga kaj ti je prof rekel i iz sheme bi mogao lako sam zakljucit... Neces valjda stavit + na masu... :/
Ima shema sa + na masi...bar iz vrimena kad su se koristili AC i AD oznake na tranzistorima (većinom PNP germanij.) .. pa je bitno znati pratiti sheme. .
Ovako, ja sam napisao jedno, a kolega dex.pwn je napisao hrpu meni irelevantnih stvari koje nisam pitao. Ko kad zovem službu za korisnike - "Halo, brzina interneta u 20 navečer je ispod 5 mbit/s" - žena: "Je li router uštekan u utičnicu gradske mreže od 230V?" .. tako meni dex. Radim svakodnevno s tim stvarima preko 10 godina i znam da se spaja u seriju i znam da prvo mora biti prekidač na 10A postavljen što je i bio, a ti meni kažeš nek snagu podijelim s naponom da dobijem struju, ako baš želiš da podijelim: na punjaču piše max snaga - 45 W, znači 45W/230V=0.2 Ampera . Pri 230 V napona gradske mreže multimetar bi na postavci od 10 A morao u teoriji izdržati snagu od 2300 W, pa mi nije jasno kako je ovih 45 W napravilo takav problem da je pola ploče pregorilo (ajmo reć da je punjač kod uštekavanja potegao pa i 20 puta veću struju, znači 4 A, pa ajde da je potegao i 10 A što je 50 puta veća struja nego što piše na punjaču i 50 puta veća nego što sam prije mjerio drugim multimetrima, šta tu ima pregoriti multimetar ako jasno piše da podnosi takvu struju i to 10 sekundi).
Nadalje, svi koji ste koristili najobičniji multimetar znate da krajnje lijevi izvod nema osigurač nego je spojen direktno - 10A UNFUSED piše.
Dakle, mogu zaključiti da je ILI punjač potegnuo preko 50 puta veću struju od one nazivne pa je zato pregorio multimetar - što teško da se dogodilo jer bi već i brzi automatski osigurač reagirao kod takvih struja.. ILI je multimetar bio neispravan - loša komponenta, vod ili cijela pločica loše projektirana.
EDIT: Dakle, zanimalo me dal se isplati reklamirati multimetar ili će odmah tvrditi da je moja greška čim vide izgoreno.
Vidjet ću što se može i to je to.
Ma pusti dexa, ne zna pa lupa gluposti...
Daj napiši koji je to multimetar za početak, koliko vidim nisi napisao.
Pod pretpostavkom da si dobro spojio multimetar i da si koristio odgovarajuće mjerno područje, jedina druga mogućnost je neispravan multimetar.
Ovako, ja sam napisao jedno, a kolega dex.pwn je napisao hrpu meni irelevantnih stvari koje nisam pitao. Ko kad zovem službu za korisnike - "Halo, brzina interneta u 20 navečer je ispod 5 mbit/s" - žena: "Je li router uštekan u utičnicu gradske mreže od 230V?" .. tako meni dex. Radim svakodnevno s tim stvarima preko 10 godina i znam da se spaja u seriju i znam da prvo mora biti prekidač na 10A postavljen što je i bio, a ti meni kažeš nek snagu podijelim s naponom da dobijem struju, ako baš želiš da podijelim: na punjaču piše max snaga - 45 W, znači 45W/230V=0.2 Ampera . Pri 230 V napona gradske mreže multimetar bi na postavci od 10 A morao u teoriji izdržati snagu od 2300 W, pa mi nije jasno kako je ovih 45 W napravilo takav problem da je pola ploče pregorilo (ajmo reć da je punjač kod uštekavanja potegao pa i 20 puta veću struju, znači 4 A, pa ajde da je potegao i 10 A što je 50 puta veća struja nego što piše na punjaču i 50 puta veća nego što sam prije mjerio drugim multimetrima, šta tu ima pregoriti multimetar ako jasno piše da podnosi takvu struju i to 10 sekundi).
Nadalje, svi koji ste koristili najobičniji multimetar znate da krajnje lijevi izvod nema osigurač nego je spojen direktno - 10A UNFUSED piše.
Dakle, mogu zaključiti da je ILI punjač potegnuo preko 50 puta veću struju od one nazivne pa je zato pregorio multimetar - što teško da se dogodilo jer bi već i brzi automatski osigurač reagirao kod takvih struja.. ILI je multimetar bio neispravan - loša komponenta, vod ili cijela pločica loše projektirana.
EDIT: Dakle, zanimalo me dal se isplati reklamirati multimetar ili će odmah tvrditi da je moja greška čim vide izgoreno.
Vidjet ću što se može i to je to.
A da nisam možda prekrižio taj dio i rekao da sam krivo shvatio?
I btw. 45W ne daje na 230V već na izlaznom naponu(svaki adapter se tako deklarira).
Recimo na mome(za mobitel) piše 3A @5V DC
Daj napiši koji je to multimetar za početak, koliko vidim nisi napisao.
Pod pretpostavkom da si dobro spojio multimetar i da si koristio odgovarajuće mjerno područje, jedina druga mogućnost je neispravan multimetar.
Kolega SMA Solar bi morao i nacrtati kako točno je sve to spojio. Meni uopće nije jasno gdje je on to točno mjerio... Spominje izmjeničnu struju, a onda se pita kak je ispravljač od 45W mogao napraviti takvu štetu. Ak je mjerio s izmjenične strane (jer samo tako i može izmjeriti potrošnju samog ispravljača u idleu) i napravio kratki spoj, onda to nije 45 W nego potencijalno par kilovata izmjenične struje.