Elektricni Go-Kart

poruka: 14
|
čitano: 12.830
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
10 godina
neaktivan
offline
Elektricni Go-Kart

Pozdrav svima,

 

imam ideju za jedan projekt. Zelio bih napraviti Go-Kart u obliku dune buggy-a, s dva sjedala no da mu je glavni izvor energije struja, tj. zelim napraviti srednji, prakticni, elektricni go kart. Imao sam na umu GoldenMotors-ove BLDC motore od 800kw, no ako se budem bazirao na sto bolju ramu i kvalitetu samog go karta time cu dobiti na tezini pa cu morati iskesirati jos za 5kw motor. No o tom po tom. Sto se tice motora, mislim da ce baterija za elektricnu biciklu od 48v s 12 ampera po satu biti sasvim dovoljna. (ako nije molim vas da mi preporucite i date savijet za nesto bolje i izdrzljivije jer po mojem izracunu ovaj motor od 800kw na 48v na ovoj bateriji bi pod punom snagom izdrzao svega 40min.). Kontroler bi trebao biti po meni kompatibilan s racunalom za dijagnostiku itd. (kao OBD2 port kod automobila). Sve to zadovoljava Golden Motors-ov 100 amperni kontroler za motore, no kako sam citao po internetu dosta su kvarljivi i nepouzdan. Ako grijesim i ako netko ima iskustva molit cu ga da napise sve sto zna, ili da mi da savjet za nesto bolje! Ostale periferije cu lako pronaci na Ebay-u, kao npr. gas i kocnicu. E sad bi se trebalo bacit na ramu i svu ostalu mehaniku. Nije mi do kupovanja rame, ma da mi netko ponudi neku ramu od malog dune buggy-a za neke male pare, razmislio bih. Sto se tice kocnica i samog prijenosa, nasao sam dosta toga na jednoj stranici za go kart entuzijaste. no vise me zabrinjava gdje pronaci dobre gume, kao recimo kod ATV-a da dodu s felgom i da ne kostaju masu novca. Takoder bi trebalo skretanje da bude sto sigurnije i lakse, a vozac bi trebao imati volan kao kod automobila, ne kao kod motra ili ATV-a. Sve u svemu trebat ce dosta toga prvo razraditi, staviti na papir pa poceti s izgradnjom. Pomoc forumasa uvijek dobro dode 

Takoder me zanima stranica Golden Motors. Postoji li nekakav dobavljac za Hrvatsku da ne placam masu carine, vidio sam na njihovoj staroj stranici (bar ja tako mislim da je stara jer je ocajno dizajnirana) ovog dobavljaca.

 

Linkovi:

Motor 1. opcija (800w 48v) 

Motor 2. opcija (5kw 48v, s njim treba druga, skuplja baterija i kontroler!)

Kontroler za motor 1. opcije

Stranica za Go-Kart entuzijaste

 

Hvala unaprijed na pomoci!

 

 

Galerija projekta

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 7.9.2015 21:55 (ivanoman).
Moj PC  
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Elektricni Go-Kart

Prvi link pise 800W a ne kW..

Druga stvar di bi to vozio?

Treca stvar - podrzavam projekt!

Don’t make a habit out of choosing what feels good over what’s actually good for you.
Moj PC  
1 0 hvala 1
14 godina
offline
Elektricni Go-Kart

Evo i mojeg misljenja:

1. getriba ti ne treba(samo slozis 1 brzinu preko 2 lancanika i lanca ili preko 2 zupcanika)

samo si moras izracunat optimalan omjer s obzirom na velicinu kotaca, snagu motora(i max okretaje), masu.

kad ces znati te podatke onda omjerom lancanika/zupcanika balansiras izmedu max brzine i akceleracije.

Ja mislim da ti je najbolje odredit si zeljenu max brzinu kad vec slozis sve ostalo i na kraju kupis motor i kontroler koji ce zadovoljavati tu tvoju max brzinu uz zeljenju akceleraciju.

 

2. sto se tice skretanja, to ovisi dal zelis samo volan okretat pod 45° lijevo-desno ili zelis ko na autu vise krugova(1. opcija je brze skretanje uz malo vece mucenje, a 2. je opet mana sto gubis vrijeme na okretanje, al imas vecu preciznost i lakse je motat).

Prva opcija je jako lagana za slozit i izgleda ovako: (trebas jednu polugu, volan na cijevii na cijem je kraju jedna plocica)

 

a druga opcija je nesto kompliciranija, ako te zanima pogledaj negdje na internetu princip skretanja kod automobila(mehanicki volan, ne servo)

:D
Moj PC  
1 0 hvala 1
15 godina
neaktivan
offline
Elektricni Go-Kart

Sto kazes na prijedlog da koristis 2 motora u 2 kotaca, tj. da se motor nalazi u kotacu kao na e-biciklu?

Mislim da neki el. automobili koriste isti sistem, a meni osobno djeluje sposobnije od koristenja 1 velikog motora.

Ako planiras koristiti 1 motor jesi li razmisljao o koristenju diferencijala? Ipak treba balansirati silu izmedu kotaca prilikom stretanja i velikih brzina.

 
1 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Elektricni Go-Kart
Lion King kaže...

Sto kazes na prijedlog da koristis 2 motora u 2 kotaca, tj. da se motor nalazi u kotacu kao na e-biciklu?

Mislim da neki el. automobili koriste isti sistem, a meni osobno djeluje sposobnije od koristenja 1 velikog motora.

Ako planiras koristiti 1 motor jesi li razmisljao o koristenju diferencijala? Ipak treba balansirati silu izmedu kotaca prilikom stretanja i velikih brzina.

Bespotrebno kompliciranje s 2 motora, ukoliko se odluci na tu opciju potrebna mu je i elektronika koja bi u odnosu na to kolko je okrenuo volan usporila jedan od pogonskih kotaca odnosno ubrzala drugi, a to je previse komplikacija za jedan ovakav projekt.

Kod 1 motora bi bilo dobro imati diferencijal, al i ako ga nece biti trebalo bi raditi ukoliko je na prednjim kotacima dosta velika masa, krajnji rezultat bi trebao biti malo slabije skretanje uz vecu potrosnju guma u odnosu na opciju s diferencijalom.

:D
10 godina
neaktivan
offline
Re: Elektricni Go-Kart
Fake_Alert kaže...

Prvi link pise 800W a ne kW..

Druga stvar di bi to vozio?

Treca stvar - podrzavam projekt!

 Hvala sto si prijavio gresku! Zbunio sam se, naravno da je 800w  Vozio bih ga po normalnom terenu, ne toliko da je cesta savrsena a ne i da je izrovana kao za offroad. Vozilo bi bio projekt za skolu, tako da financiranje nije toliki problem  Hvala na podrsci! Prati temu, dobit cete obavijesti o svemu sto se radilo na projetku uz pokoje slije! 

CroNk3r kaže...

Evo i mojeg misljenja:

1. getriba ti ne treba(samo slozis 1 brzinu preko 2 lancanika i lanca ili preko 2 zupcanika)

samo si moras izracunat optimalan omjer s obzirom na velicinu kotaca, snagu motora(i max okretaje), masu.

kad ces znati te podatke onda omjerom lancanika/zupcanika balansiras izmedu max brzine i akceleracije.

Ja mislim da ti je najbolje odredit si zeljenu max brzinu kad vec slozis sve ostalo i na kraju kupis motor i kontroler koji ce zadovoljavati tu tvoju max brzinu uz zeljenju akceleraciju.

 

2. sto se tice skretanja, to ovisi dal zelis samo volan okretat pod 45° lijevo-desno ili zelis ko na autu vise krugova(1. opcija je brze skretanje uz malo vece mucenje, a 2. je opet mana sto gubis vrijeme na okretanje, al imas vecu preciznost i lakse je motat).

Prva opcija je jako lagana za slozit i izgleda ovako: (trebas jednu polugu, volan na cijevii na cijem je kraju jedna plocica)

 

a druga opcija je nesto kompliciranija, ako te zanima pogledaj negdje na internetu princip skretanja kod automobila(mehanicki volan, ne servo)

 Hvala puno na ovom savjetu! Sigurno cu primjeniti prvu opciju, a za drugu se mislim za dugo motanje, mada bi to vec trebao netko iskusniji napravit.

Lion King kaže...

Sto kazes na prijedlog da koristis 2 motora u 2 kotaca, tj. da se motor nalazi u kotacu kao na e-biciklu?

Mislim da neki el. automobili koriste isti sistem, a meni osobno djeluje sposobnije od koristenja 1 velikog motora.

Ako planiras koristiti 1 motor jesi li razmisljao o koristenju diferencijala? Ipak treba balansirati silu izmedu kotaca prilikom stretanja i velikih brzina.

 Pa iskreno, nisam za tu opciju. Prvo vozilo nece bit natrpano balvanom da mi trebaju 2 motora, dapace 5kw motor je prejak za moj projekt.  Takoder kada bi se koristilo 2 motora treba uskladiti napone i pronaci drugi kontroler, ili serijski spojiti ovakva 2. Mislim da cu diferencijalu prekrizit zasada

CroNk3r kaže...
Lion King kaže...

Sto kazes na prijedlog da koristis 2 motora u 2 kotaca, tj. da se motor nalazi u kotacu kao na e-biciklu?

Mislim da neki el. automobili koriste isti sistem, a meni osobno djeluje sposobnije od koristenja 1 velikog motora.

Ako planiras koristiti 1 motor jesi li razmisljao o koristenju diferencijala? Ipak treba balansirati silu izmedu kotaca prilikom stretanja i velikih brzina.

Bespotrebno kompliciranje s 2 motora, ukoliko se odluci na tu opciju potrebna mu je i elektronika koja bi u odnosu na to kolko je okrenuo volan usporila jedan od pogonskih kotaca odnosno ubrzala drugi, a to je previse komplikacija za jedan ovakav projekt.

Kod 1 motora bi bilo dobro imati diferencijal, al i ako ga nece biti trebalo bi raditi ukoliko je na prednjim kotacima dosta velika masa, krajnji rezultat bi trebao biti malo slabije skretanje uz vecu potrosnju guma u odnosu na opciju s diferencijalom.

 Odlican odgovor! Hvala sto si objasnio! 

10 godina
neaktivan
offline
Elektricni Go-Kart

Mali update! 

Pozdrav svima,

evo prve objavljene slike o projektu. Radi se o skici vozila. Jednostavna skica bez ikakvih tehnickih dijelova u crtezu. Ono sto je bilo u mojoj glavi to je sada i na papiru.

**Ispravka crteza: Volan je na lijevoj strani ne na desnoj kao na slici 

 Odma mozete vidjeti da sam u glavi napravio kao neki body kit. Po mojoj zamisli, ovaj Go Kart bi trebao imati drveni body-kit, male tezine. Neznam je li ovo bespotrebno, ali svakako je Skolski projekt te zelim da izgleda lijepo. Kao sto sam rekao, financira me sama skola, nabavka jaceg motora nebi trebala predstavljat neki problem. Sto se tice skretanja, odlucio sam se za najlaksu varijantu: kratko skretanje... Molit cu za vase misljenje, jer sam totalni njub u vezi samog dizajna i sasije...

 

Takoder sam dosao na ideju te sam mislio malo opremiti kart s:

  • 2x zvucnika 12v
  • MP3 uredjajem za montiranje s opcijom USB, Micro SD, FM radio i Bluetooth reproduciranjem pjesama
  • Brzinomjerom
  • LED straznjim i prednjim svjetlima

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 7.9.2015 15:18 (ivanoman).
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Elektricni Go-Kart
ivanoman kaže...

Mali update! 

Pozdrav svima,

evo prve objavljene slike o projektu. Radi se o skici vozila. Jednostavna skica bez ikakvih tehnickih dijelova u crtezu. Ono sto je bilo u mojoj glavi to je sada i na papiru.

**Ispravka crteza: Volan je na lijevoj strani ne na desnoj kao na slici 

 Odma mozete vidjeti da sam u glavi napravio kao neki body kit. Po mojoj zamisli, ovaj Go Kart bi trebao imati drveni body-kit, male tezine. Neznam je li ovo bespotrebno, ali svakako je Skolski projekt te zelim da izgleda lijepo. Kao sto sam rekao, financira me sama skola, nabavka jaceg motora nebi trebala predstavljat neki problem. Sto se tice skretanja, odlucio sam se za najlaksu varijantu: kratko skretanje... Molit cu za vase misljenje, jer sam totalni njub u vezi samog dizajna i sasije...

 

Takoder sam dosao na ideju te sam mislio malo opremiti kart s:

  • 2x zvucnika 12v
  • MP3 uredjajem za montiranje s opcijom USB, Micro SD, FM radio i Bluetooth reproduciranjem pjesama
  • Brzinomjerom
  • LED straznjim i prednjim svjetlima

 

 

 

 

Ako mislis sve te stvari jos dodavat onda ti treba jos baterija sigurno sto znaci veca masa(baterije+te sitnice)

Onda opet sve to vodi prema potrebi jaceg motora koji je opet nesto tezi a i vise trosi(eventualno jos baterija)

I tako ispadne dosta tesko, s time da moras gledati da konstruiras sasiju od dosta debelih cijevi koje mogu podnjeti masu svih tih dodataka+ jos masu vozaca odnosno vozaca i suvozaca(i naravno jos tolerancija).

Takoder je bitno napomenuti jaca sasija je veca masa.

Po pitanju bodykita bi ti mozda bilo bolje aluminijske ploce koristiti.

:D
10 godina
neaktivan
offline
Re: Elektricni Go-Kart
CroNk3r kaže...
ivanoman kaže...

Mali update! 

Pozdrav svima,

evo prve objavljene slike o projektu. Radi se o skici vozila. Jednostavna skica bez ikakvih tehnickih dijelova u crtezu. Ono sto je bilo u mojoj glavi to je sada i na papiru.

**Ispravka crteza: Volan je na lijevoj strani ne na desnoj kao na slici 

 Odma mozete vidjeti da sam u glavi napravio kao neki body kit. Po mojoj zamisli, ovaj Go Kart bi trebao imati drveni body-kit, male tezine. Neznam je li ovo bespotrebno, ali svakako je Skolski projekt te zelim da izgleda lijepo. Kao sto sam rekao, financira me sama skola, nabavka jaceg motora nebi trebala predstavljat neki problem. Sto se tice skretanja, odlucio sam se za najlaksu varijantu: kratko skretanje... Molit cu za vase misljenje, jer sam totalni njub u vezi samog dizajna i sasije...

 

Takoder sam dosao na ideju te sam mislio malo opremiti kart s:

  • 2x zvucnika 12v
  • MP3 uredjajem za montiranje s opcijom USB, Micro SD, FM radio i Bluetooth reproduciranjem pjesama
  • Brzinomjerom
  • LED straznjim i prednjim svjetlima

 

 

 

 

Ako mislis sve te stvari jos dodavat onda ti treba jos baterija sigurno sto znaci veca masa(baterije+te sitnice)

Onda opet sve to vodi prema potrebi jaceg motora koji je opet nesto tezi a i vise trosi(eventualno jos baterija)

I tako ispadne dosta tesko, s time da moras gledati da konstruiras sasiju od dosta debelih cijevi koje mogu podnjeti masu svih tih dodataka+ jos masu vozaca odnosno vozaca i suvozaca(i naravno jos tolerancija).

Takoder je bitno napomenuti jaca sasija je veca masa.

Po pitanju bodykita bi ti mozda bilo bolje aluminijske ploce koristiti.

 Like I said, financira me skola, nije problem potegnut za boljim baterijama i motorom. 

Cijevi zeljezne s jacom potporom, nove i zavarene ce bit. 

S aluminijem se tesko radi, mozda je cak lakse s plastikom.

 

10 godina
neaktivan
offline
Re: Elektricni Go-Kart

FAST UPDATE!

Moguce da ce se u vozilu ce se nalaziti putno racunalo pomocu Arduina i GPS modula.

10 godina
neaktivan
offline
Re: Elektricni Go-Kart

Mali update

Pozdrav svima,

malo sam poceo dizajnirati unutrasnjost karta i shemu za spajanje struje. I da dosao sam do ovog...

Slika#2: Skica kokpita Slika#2: Skica kokpita
 
Slika #3 Shema spajanja Slika #3 Shema spajanja
 

Slika #4 Uvecana shema spajanja na kontroler Slika #4 Uvecana shema spajanja na kontroler
 

Krenimo od prve slike. 

Napravio sam skicu iz glave kako bi to trebalo izgledat kad bi se zavrsilo. Sve ovo sam crtao s misli da je sve dostupno pri ruci tokom voznje. Ostavite svoje kritike i savjete!

Nakon toga radio sam na shemi spajanja koju sam podijelio s vama, pa ukradi narode  Salim se, ovo bi po meni trebalo raditi, sve ove periferije, npr. radio, svitla itd. , tribala bi skoro uzimat oko 1 amper po satu na punoj voltazi. Mada cu stavit neki dimmer, cisto da ne blijesti i ne trosi toliko puno... Takoder sam uvecao shemu kontrolera tako da je mozete lakse procitati! Ostavite svoje kritike i savjete!

 

Hvala svima koji podupiru projekt! Zivili! 

14 godina
offline
Re: Elektricni Go-Kart
ivanoman kaže...

Mali update

Pozdrav svima,

malo sam poceo dizajnirati unutrasnjost karta i shemu za spajanje struje. I da dosao sam do ovog...

  

 

Krenimo od prve slike. 

Napravio sam skicu iz glave kako bi to trebalo izgledat kad bi se zavrsilo. Sve ovo sam crtao s misli da je sve dostupno pri ruci tokom voznje. Ostavite svoje kritike i savjete!

Nakon toga radio sam na shemi spajanja koju sam podijelio s vama, pa ukradi narode  Salim se, ovo bi po meni trebalo raditi, sve ove periferije, npr. radio, svitla itd. , tribala bi skoro uzimat oko 1 amper po satu na punoj voltazi. Mada cu stavit neki dimmer, cisto da ne blijesti i ne trosi toliko puno... Takoder sam uvecao shemu kontrolera tako da je mozete lakse procitati! Ostavite svoje kritike i savjete!

 

Hvala svima koji podupiru projekt! Zivili! 

Primjetio sam da pise transformator 12V, nadam se da znas da transformator ne radi u krugovima istosmjerne struje...

:D
10 godina
neaktivan
offline
Re: Elektricni Go-Kart
CroNk3r kaže...
ivanoman kaže...

Mali update

Pozdrav svima,

malo sam poceo dizajnirati unutrasnjost karta i shemu za spajanje struje. I da dosao sam do ovog...

  

 

Krenimo od prve slike. 

Napravio sam skicu iz glave kako bi to trebalo izgledat kad bi se zavrsilo. Sve ovo sam crtao s misli da je sve dostupno pri ruci tokom voznje. Ostavite svoje kritike i savjete!

Nakon toga radio sam na shemi spajanja koju sam podijelio s vama, pa ukradi narode  Salim se, ovo bi po meni trebalo raditi, sve ove periferije, npr. radio, svitla itd. , tribala bi skoro uzimat oko 1 amper po satu na punoj voltazi. Mada cu stavit neki dimmer, cisto da ne blijesti i ne trosi toliko puno... Takoder sam uvecao shemu kontrolera tako da je mozete lakse procitati! Ostavite svoje kritike i savjete!

 

Hvala svima koji podupiru projekt! Zivili! 

Primjetio sam da pise transformator 12V, nadam se da znas da transformator ne radi u krugovima istosmjerne struje...

 Toliko sam umoran da sam umjesto reduktor napisao transformator  Inace radi se o ovom Hvala i sve isprike 

Poruka je uređivana zadnji put pon 7.9.2015 22:19 (ivanoman).
10 godina
neaktivan
offline
Elektricni Go-Kart

Trebam pomoc!

Pozdrav,

zanima me gdje mogu kupititi lifepo4 baterijske celije s maks. 3,2v naponon. 

Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice