Otvaranje firme za izradu igara

poruka: 25
|
čitano: 8.034
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
10 godina
offline
Otvaranje firme j.d.o.o.

Bok,

već jedno vrijeme razmišljam o otvaranju svoje vlastite firme.

Htio bih da mi je glavni segment stvaranje igara.

However,stvaranje igre zahtjeva dosta vremena.(recimo min 6 mj.)

Pa me zanima kako sve to ide.

Npr. trebam li prostor ili mogu imati firmu preko neta tj. od doma.

Što raditi tjekom izrade igre da zaradimo nešto usput?

Kako uopće nači radnike za takvo nešto u hr?

Trebam li uzeti ljudi iz cijele EU?

Trebam li imati neku dobro ideju za igru prije nego uopće otvorim firmu?

Sigurno ću imati još pitanja,al ovo je dosta za početak.

 

Napišite svoja iskustva,savjete itd.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Ako zelis pobjediti, ne smijes izgubiti

○Lijepog li djeteta! Koliko je star?○ -Trideset i pet godina!
 
4 0 hvala 0
14 godina
offline
Otvaranje firme za izradu igara

jal imaš uopče novce za firmu xd, trebaš platiti radnike i to

 

ali ja ti nebi preporučio da ulaziš  uto uopče. Nema smisla.. Sve igre su više manje iste. Teško da smisliš nešto što još ne postoji.


Da imaš ideju dobru i sve, znaš kolko bi te koštao marketing da oglašavaš igru okolo..

Milorad Rakuljić Zelov PREVARANT!!
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.6.2016 14:18 (Gremlin144).
Moj PC  
0 2 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Ako ti nemaš ideju, neznam raditi igru pa o čemu ti opće pričaš? Da ti imaš neki projekt koji si napravio moglo bi se o nečemu pričati, ali otvarati firmu a nemaš ideju što bi radio je suludo. Da bi napravio igru, s pričom, likovima i sličnim treba nekoliko godina, ne par, nego nekoliko.

Povjerenje zahtijeva godine za izgradnju, sekunde za uništenje i vječnost za popravak
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.6.2016 14:28 (JozoBozo121).
Moj PC  
2 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
JozoBozo121 kaže...

Ako ti nemaš ideju, neznam raditi igru pa o čemu ti opće pričaš? Da ti imaš neki projekt koji si napravio moglo bi se o nečemu pričati, ali otvarati firmu a nemaš ideju što bi radio je suludo. Da bi napravio igru, s pričom, likovima i sličnim treba nekoliko godina, ne par, nego nekoliko.

Nisam specifirao kakvu igru i normalno da prvih par igara ne bi bilo nešto ekstra i niti blizu AAA igrama.

Za ideju je lako nego su upravo pare problem jer ih nemam niti ću ih imati ako ostanem u bijednoj hrvatskoj.

Pa zato gledam dal je netko uspio i kako.

Mogu ja onako amaterski preko neta raditi sa strancima,ali to nije sigurno i većina pobjegne u roku od par tjedana ako je priča radiš besplatno dok i ako igra koju radiš zaradi pare.(Očito da to nije full time posao nego kako tko stigne)

I tako ljudi brzo izgube motivaciju.

 

Tko kaže da neznam?

Znam raditi modele u 3ds maxu i znam koristiti photoshop,a uz to amaterski mogu napraviti neku scenu u unity 3D.

Probao sam sam u prošlosti i teško je sam praviti modele,teksture,raznorazne UI elemente u photoshopu,animacije i još uz to kodirati.

Kada bi netko bio jako dobar u svim tim stvarima mogao bi,al ja nisam.(zasad sam najbolji u 3ds maxu)

10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
Gremlin144 kaže...

jal imaš uopče novce za firmu xd, trebaš platiti radnike i to

 

ali ja ti nebi preporučio da ulaziš  uto uopče. Nema smisla.. Sve igre su više manje iste. Teško da smisliš nešto što još ne postoji.


Da imaš ideju dobru i sve, znaš kolko bi te koštao marketing da oglašavaš igru okolo..

Sve igre su iste,al ih ljudi opet kupuju.

Za prvih par igara nije toliko bitno da napraviš nešto originalno u smislu da nitko nije do sada napravio.

Igra samo treba biti zabavna,jednostavna u smislu kontrole i lijepa za oko.

 

Koliko bi me koštao marketing?

Zašto ne mogu preko neta oglašavati? -___-

9 godina
neaktivan
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Ako znaš modelirati pogledaj na stranici od Machine (Game dizajn škola) traži li se neki dizajner za projekt. To je najsigurniji početak ako znaš raditi takav tip posla.

Povjerenje zahtijeva godine za izgradnju, sekunde za uništenje i vječnost za popravak
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...
Gremlin144 kaže...

jal imaš uopče novce za firmu xd, trebaš platiti radnike i to

 

ali ja ti nebi preporučio da ulaziš  uto uopče. Nema smisla.. Sve igre su više manje iste. Teško da smisliš nešto što još ne postoji.


Da imaš ideju dobru i sve, znaš kolko bi te koštao marketing da oglašavaš igru okolo..

Sve igre su iste,al ih ljudi opet kupuju.

Za prvih par igara nije toliko bitno da napraviš nešto originalno u smislu da nitko nije do sada napravio.

Igra samo treba biti zabavna,jednostavna u smislu kontrole i lijepa za oko.

 

Koliko bi me koštao marketing?

Zašto ne mogu preko neta oglašavati? -___-

 a čuj za igru ti treba kupac, sigurno ne želiš napravit igru i bit u gubitku.

Igre se oglašavaju preko neta, najviše preko čitanih portala. A opet trebaš platiti toj stranici da napravi članak o tvojoj igri, pa onda još google addsens.

Ima puno stranica koje ljudi čitaju. Pa daj ti sad njih sve plati. Marketing je čak najskuplji.

Treba ti vjerojatno oko 50 ljudi, ako bi išao napravit tu igru, pa računaj trošak po čovjeku oko 10 000kn mjesečno. Znači pola milijuna kn samo radnici, još kad kupiš engine za igru. Nek rade igru 6 mjeseci trošak bi bio sigurno sve skupa oko milijun dolara. A da si vratiš pare i profitiraš trebaš prodat bar 20 000 kopija igra.

Jedino bi bilo možda isplativo, da imaš tim od kojih 4 čovjeka, pa da radite igre za android pa prodajete preko google playa. Sve to je rizik. Treba to pustit ovim velikim firmama.

Milorad Rakuljić Zelov PREVARANT!!
Poruka je uređivana zadnji put pon 6.6.2016 13:03 (Gremlin144).
10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
Gremlin144 kaže...
blackdragonstory kaže...
Gremlin144 kaže...

jal imaš uopče novce za firmu xd, trebaš platiti radnike i to

 

ali ja ti nebi preporučio da ulaziš  uto uopče. Nema smisla.. Sve igre su više manje iste. Teško da smisliš nešto što još ne postoji.


Da imaš ideju dobru i sve, znaš kolko bi te koštao marketing da oglašavaš igru okolo..

Sve igre su iste,al ih ljudi opet kupuju.

Za prvih par igara nije toliko bitno da napraviš nešto originalno u smislu da nitko nije do sada napravio.

Igra samo treba biti zabavna,jednostavna u smislu kontrole i lijepa za oko.

 

Koliko bi me koštao marketing?

Zašto ne mogu preko neta oglašavati? -___-

 a čuj za igru ti treba kupac, sigurno ne želiš napravit igru i bit u gubitku.

Igre se oglašavaju preko neta, najviše preko čitanih portala. A opet trebaš platiti toj stranici da napravi članak o tvojoj igri, pa onda još google addsens.

Ima puno stranica koje ljudi čitaju. Pa daj ti sad njih sve plati. Marketing je čak najskuplji.

Treba ti vjerojatno oko 50 ljudi, ako bi išao napravit tu igru, pa računaj trošak po čovjeku oko 10 000kn mjesečno. Znači pola milijuna kn samo radnici, još kad kupiš engine za igru. Nek rade igru 6 mjeseci trošak bi bio sigurno sve skupa oko milijun dolara. A da si vratiš pare i profitiraš trebaš prodat bar 20 000 kopija igra.

Jedino bi bilo možda isplativo, da imaš tim od kojih 4 čovjeka, pa da radite igre za android pa prodajete preko google playa. Sve to je rizik. Treba to pustit ovim velikim firmama.

Kada bi ljudi tako razmišljali nikada nitko nebi ništa probao.

A ove troškove koje nabrajaš mislim da ti je to bajka što se tiče hr,a isto tako normalno je barem meni da je u početku manja plaća pa onda kada se uhodamo kao tim i imamo projekte u planu onda se može povećavati koliko je realno moguće.

Tim od 4-10 ljudi može napraviti neku jednostavniju igru u dosta kratkom roku.(recimo 6mj)

Mene zanima gdje bi ja tražio i pronašao ljude koji se hoće baviti pravljenjem igara,ali su već zaposleni negdje pa da počnemo raditi na nečemu onako nakon posla znači kada smo slobodni pa ako se skompamo otvorim firmu ali prva plaća dolazi tek nakon izlaska te prve igre.

Kasnije kada bi bilo para mogli bi uzeti jedan prostor i napraviti si studio gdje bi radili.

Recimo vidio sam da neki tamo imaju cijelu zgradu za sebe npr. jedan kat su kompovi,drugi kat je blagavaonica,treći igraonica koja ima biljar,pikado itd.

Tako nešto si i ja zamišljam da bi bilo super imati.

 

Kada bi bio miljunaš mogao bi odmah preskočiti sve ove "ružne" korake i odmah se baciti na kupovanje zgrade,zapošljavanje 50 ljudi itd,al nisam jbg.

10 godina
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Bez love i ideje ništa.

 

Nisam siguran koliko je netko spreman raditi na nečemu pa da dobije novce/plaćnu nakon što se proizvod proda. A što ako ne prodaš niti jednu igru?

 

No koji su zaposleni u takvim firmama možda imaju u ugovoru stavku da ne smiju raditi za konkurenciju...

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara

edino bi bilo možda isplativo, da imaš tim od kojih 4 čovjeka, pa da radite igre za android pa prodajete preko google playa. Sve to je rizik. Treba to pustit ovim velikim firmama.

Kada bi ljudi tako razmišljali nikada nitko nebi ništa probao.

A ove troškove koje nabrajaš mislim da ti je to bajka što se tiče hr,a isto tako normalno je barem meni da je u početku manja plaća pa onda kada se uhodamo kao tim i imamo projekte u planu onda se može povećavati koliko je realno moguće.

Tim od 4-10 ljudi može napraviti neku jednostavniju igru u dosta kratkom roku.(recimo 6mj)

Mene zanima gdje bi ja tražio i pronašao ljude koji se hoće baviti pravljenjem igara,ali su već zaposleni negdje pa da počnemo raditi na nečemu onako nakon posla znači kada smo slobodni pa ako se skompamo otvorim firmu ali prva plaća dolazi tek nakon izlaska te prve igre.

Kasnije kada bi bilo para mogli bi uzeti jedan prostor i napraviti si studio gdje bi radili.

Recimo vidio sam da neki tamo imaju cijelu zgradu za sebe npr. jedan kat su kompovi,drugi kat je blagavaonica,treći igraonica koja ima biljar,pikado itd.

Tako nešto si i ja zamišljam da bi bilo super imati.

 

Kada bi bio miljunaš mogao bi odmah preskočiti sve ove "ružne" korake i odmah se baciti na kupovanje zgrade,zapošljavanje 50 ljudi itd,al nisam jbg.

 čuo sam da u americi svako ko postane privatnik 90% ih nakon 3 godine propadne. Ne vjerujem da bi neko bio tolko lud za programiranjem da bi nakon posla išao tebi još programirat. Imaju ljudi svoje hobije, obitelj itd.

Da su igre još u početku kao tam 90-ih godina imao bi potencijala da uspiješ, sad je već kasno

Milorad Rakuljić Zelov PREVARANT!!
Poruka je uređivana zadnji put pon 6.6.2016 17:44 (Gremlin144).
14 godina
neaktivan
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...
Gremlin144 kaže...
blackdragonstory kaže...
Gremlin144 kaže...

jal imaš uopče novce za firmu xd, trebaš platiti radnike i to

 

ali ja ti nebi preporučio da ulaziš  uto uopče. Nema smisla.. Sve igre su više manje iste. Teško da smisliš nešto što još ne postoji.


Da imaš ideju dobru i sve, znaš kolko bi te koštao marketing da oglašavaš igru okolo..

Sve igre su iste,al ih ljudi opet kupuju.

Za prvih par igara nije toliko bitno da napraviš nešto originalno u smislu da nitko nije do sada napravio.

Igra samo treba biti zabavna,jednostavna u smislu kontrole i lijepa za oko.

 

Koliko bi me koštao marketing?

Zašto ne mogu preko neta oglašavati? -___-

 a čuj za igru ti treba kupac, sigurno ne želiš napravit igru i bit u gubitku.

Igre se oglašavaju preko neta, najviše preko čitanih portala. A opet trebaš platiti toj stranici da napravi članak o tvojoj igri, pa onda još google addsens.

Ima puno stranica koje ljudi čitaju. Pa daj ti sad njih sve plati. Marketing je čak najskuplji.

Treba ti vjerojatno oko 50 ljudi, ako bi išao napravit tu igru, pa računaj trošak po čovjeku oko 10 000kn mjesečno. Znači pola milijuna kn samo radnici, još kad kupiš engine za igru. Nek rade igru 6 mjeseci trošak bi bio sigurno sve skupa oko milijun dolara. A da si vratiš pare i profitiraš trebaš prodat bar 20 000 kopija igra.

Jedino bi bilo možda isplativo, da imaš tim od kojih 4 čovjeka, pa da radite igre za android pa prodajete preko google playa. Sve to je rizik. Treba to pustit ovim velikim firmama.

Kada bi ljudi tako razmišljali nikada nitko nebi ništa probao.

A ove troškove koje nabrajaš mislim da ti je to bajka što se tiče hr,a isto tako normalno je barem meni da je u početku manja plaća pa onda kada se uhodamo kao tim i imamo projekte u planu onda se može povećavati koliko je realno moguće.

Tim od 4-10 ljudi može napraviti neku jednostavniju igru u dosta kratkom roku.(recimo 6mj)

Mene zanima gdje bi ja tražio i pronašao ljude koji se hoće baviti pravljenjem igara,ali su već zaposleni negdje pa da počnemo raditi na nečemu onako nakon posla znači kada smo slobodni pa ako se skompamo otvorim firmu ali prva plaća dolazi tek nakon izlaska te prve igre.

Kasnije kada bi bilo para mogli bi uzeti jedan prostor i napraviti si studio gdje bi radili.

Recimo vidio sam da neki tamo imaju cijelu zgradu za sebe npr. jedan kat su kompovi,drugi kat je blagavaonica,treći igraonica koja ima biljar,pikado itd.

Tako nešto si i ja zamišljam da bi bilo super imati.

 

Kada bi bio miljunaš mogao bi odmah preskočiti sve ove "ružne" korake i odmah se baciti na kupovanje zgrade,zapošljavanje 50 ljudi itd,al nisam jbg.

 

Sve su to super snovi, i svi mi sanjamo da otvaramo svoje firme i da imamo velike urede s bazenima i slicno, ali nazalost bez dobre ideje i jako puno truda i znanja to ostaju samo snovi.

Ako vec vjerujes da mozes uspjeti onda prestani gubiti vrijeme na raspravljanje o tome u forumima nego prouci zakone i pravila, te otvori firmu za 10 kn, objavi oglas za posao na svim portalima i kreni. 
Danas postoji hrpetina nacina kako mozes nesto financirati. Od old school kredita pa do raznih startup natjecanja ili crowdfundinga. 

Ako zaista sebe vidis u ovome i vjerujes da tvoja ideja moze uspjeti i da mozes napraviti uspjesni studio za razvoj igara, onda je najlogicnije da podignes kredit za to i krenes. U najgorem slucaju neces uspjeti i budes nekim drugim poslom otplacivao kredit. Ako uspijes onda ces otplatiti kredit i nastaviti graditi uspjesan posao. 
Ako ti dizanje kredita zvuci kao losa ideja, onda odmah odustani od svega toga i uhvati se nekog pametnijeg posla, jer ako ti nisi spreman riskirati u svoju ideju zasto bi itko drugi bio (investitori, pay-per-win programeri...)...

10 godina
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Vi svi zamišljate da je game development posao tipa skladištar.

Ljudi koji ulaze u game development nisu gladni love niti čisto odrađuju posao.

Ne vjerujem da ne postoje ljudi koji jednostavno nisu imali sreće i rade x posao za mrvice(odrađuju) i žele nešto više.(taj sam :D)

Početak nije lak,ali nije ni nemoguće uspjeti.

Na kraju ako stvari stvarno krenu toliko u propast ako smo dobri,lako se zaposlimo kao pomoćni tim nekom većem studiu.

 

Jedina druga solucija bi bila npr. da uzmem od države 20 000 i od toga djelim plaću,a svi radimo preko vlastitog računala pod uvjetom da stvorimo nešto u tih par mjeseca koliko 20 000 izdrži :)

Kredita se bojim jer znam da nema šanse da ga vraćam.(imam plaću 4250 brutto što je 3500 netto a kada oduzmem hranu,gorivo i kuću ostane 2300)

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...

Mogu ja onako amaterski preko neta raditi sa strancima,ali to nije sigurno i većina pobjegne u roku od par tjedana ako je priča radiš besplatno dok i ako igra koju radiš zaradi pare.(Očito da to nije full time posao nego kako tko stigne)

I tako ljudi brzo izgube motivaciju.

 

 

blackdragonstory kaže...

 

Mene zanima gdje bi ja tražio i pronašao ljude koji se hoće baviti pravljenjem igara,ali su već zaposleni negdje pa da počnemo raditi na nečemu onako nakon posla znači kada smo slobodni pa ako se skompamo otvorim firmu ali prva plaća dolazi tek nakon izlaska te prve igre.

 

 

 

Hmm?

Poruka je uređivana zadnji put uto 7.6.2016 16:26 (plavi08).
14 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...

Vi svi zamišljate da je game development posao tipa skladištar.

Ljudi koji ulaze u game development nisu gladni love niti čisto odrađuju posao.

Ne vjerujem da ne postoje ljudi koji jednostavno nisu imali sreće i rade x posao za mrvice(odrađuju) i žele nešto više.(taj sam :D)

Početak nije lak,ali nije ni nemoguće uspjeti.

Na kraju ako stvari stvarno krenu toliko u propast ako smo dobri,lako se zaposlimo kao pomoćni tim nekom većem studiu.

 

Jedina druga solucija bi bila npr. da uzmem od države 20 000 i od toga djelim plaću,a svi radimo preko vlastitog računala pod uvjetom da stvorimo nešto u tih par mjeseca koliko 20 000 izdrži :)

Kredita se bojim jer znam da nema šanse da ga vraćam.(imam plaću 4250 brutto što je 3500 netto a kada oduzmem hranu,gorivo i kuću ostane 2300)

 Pomoćni tim nekom većem studiu hmm, teško, trebate se prvo dokazat da bi uspjeli. Mislim da čak Croteam ne radi za neku veću firmu iako su napravili Serious Sam.

Možda kad bi išli radit neke male 2D igrice koje nisu tolko teškoe za napravit, a da su jako zabavne, to bi moglo još uspjet. To bi se vjerojatno dalo i za 2 mjeseca sprogramirat.

Kako ćeš od države izvuć toliki poticaj?

Najveće šanse bi imao kad bi recimo imao frenda koji se kuži u to programiranje i da si ti ovak dobar biznismen, pa znaš što publika traži itd. Još bi bilo pitanje jel bi vam Steam odobrio da prodajete te igre preko njih.

Mislim da bi vas trebalo biti bar petero da to programirate.

Možda bi još najbolje bilo da praviš neke igrice za facebook pa da ljudi kupuju resurse ili nešto slično. Tu bi ti vjerojatno dvojica trebala. Direktno nešto 3D raditi bi bio gubitak vremena kod početka.

Milorad Rakuljić Zelov PREVARANT!!
16 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...

Vi svi zamišljate da je game development posao tipa skladištar.

To je isto posao. Nešto se napravi, proda na tržištu, dobiješ plaću.

Kod razvoja je problem pokrivanje troškova dok se nešto razvija.

Reći "bit će plaćeno kad se proda" je jako naivno. Ciklus traje mjesecima / godinama, ako misliš naći ljude koji će "besplatno raditi mjesecima" sretno.

Na poticaje zaboravi, kredite banaka isto. Jako puno toga fali da bi uopće mogao zatražiti išta.

10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
plavi08 kaže...
blackdragonstory kaže...

Mogu ja onako amaterski preko neta raditi sa strancima,ali to nije sigurno i većina pobjegne u roku od par tjedana ako je priča radiš besplatno dok i ako igra koju radiš zaradi pare.(Očito da to nije full time posao nego kako tko stigne)

I tako ljudi brzo izgube motivaciju.

 

 

blackdragonstory kaže...

 

Mene zanima gdje bi ja tražio i pronašao ljude koji se hoće baviti pravljenjem igara,ali su već zaposleni negdje pa da počnemo raditi na nečemu onako nakon posla znači kada smo slobodni pa ako se skompamo otvorim firmu ali prva plaća dolazi tek nakon izlaska te prve igre.

 

 

 

Hmm?

 

Ne očekujem 8 satno radno vrijeme nego kako tko stigne.

Plaća nije toliko bitna ako radiš usput tj. imaš posao i nakon njega radiš na igri.

Kasnije kada se firma razvije svi će se prebaciti na ovaj posao full time i biti će plaća i tjt.

Zašto kažem nakon izlaska prve igre?

Zato jer se nadam da će igra donijeti dovoljno novaca da krenemo dalje i da se nešto i isplati.

10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
Old Iggy kaže...
blackdragonstory kaže...

Vi svi zamišljate da je game development posao tipa skladištar.

To je isto posao. Nešto se napravi, proda na tržištu, dobiješ plaću.

Kod razvoja je problem pokrivanje troškova dok se nešto razvija.

Reći "bit će plaćeno kad se proda" je jako naivno. Ciklus traje mjesecima / godinama, ako misliš naći ljude koji će "besplatno raditi mjesecima" sretno.

Na poticaje zaboravi, kredite banaka isto. Jako puno toga fali da bi uopće mogao zatražiti išta.

Tražim entuzijaste,a ne ljude koji rade samo za lovu i samo to im je motivacija.

Pošto bi prva igra bila jednostavnija,manja računam par mjeseci posla.

 

Ispadne ne kraju,ako nemaš pare koji bi zaradio produktom prije nego ga uopće proizvedeš najbolje da ni ne počinješ. -__-

A s druge strane par tinejđera preko neta sa raznoraznim besplatnim programima deru pare i na kraju i otvore firmu.

Ima puno koji ne uspiju,znam iz iskustva.

Ali mislim da je moja "ponuda" bolja od igranja na netu.

10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
Gremlin144 kaže...
blackdragonstory kaže...

Vi svi zamišljate da je game development posao tipa skladištar.

Ljudi koji ulaze u game development nisu gladni love niti čisto odrađuju posao.

Ne vjerujem da ne postoje ljudi koji jednostavno nisu imali sreće i rade x posao za mrvice(odrađuju) i žele nešto više.(taj sam :D)

Početak nije lak,ali nije ni nemoguće uspjeti.

Na kraju ako stvari stvarno krenu toliko u propast ako smo dobri,lako se zaposlimo kao pomoćni tim nekom većem studiu.

 

Jedina druga solucija bi bila npr. da uzmem od države 20 000 i od toga djelim plaću,a svi radimo preko vlastitog računala pod uvjetom da stvorimo nešto u tih par mjeseca koliko 20 000 izdrži :)

Kredita se bojim jer znam da nema šanse da ga vraćam.(imam plaću 4250 brutto što je 3500 netto a kada oduzmem hranu,gorivo i kuću ostane 2300)

 Pomoćni tim nekom većem studiu hmm, teško, trebate se prvo dokazat da bi uspjeli. Mislim da čak Croteam ne radi za neku veću firmu iako su napravili Serious Sam.

Možda kad bi išli radit neke male 2D igrice koje nisu tolko teškoe za napravit, a da su jako zabavne, to bi moglo još uspjet. To bi se vjerojatno dalo i za 2 mjeseca sprogramirat.

Kako ćeš od države izvuć toliki poticaj?

Najveće šanse bi imao kad bi recimo imao frenda koji se kuži u to programiranje i da si ti ovak dobar biznismen, pa znaš što publika traži itd. Još bi bilo pitanje jel bi vam Steam odobrio da prodajete te igre preko njih.

Mislim da bi vas trebalo biti bar petero da to programirate.

Možda bi još najbolje bilo da praviš neke igrice za facebook pa da ljudi kupuju resurse ili nešto slično. Tu bi ti vjerojatno dvojica trebala. Direktno nešto 3D raditi bi bio gubitak vremena kod početka.

 Nezz kako ću izvuć pare.

Ovdje sam upravo zbog svih tih nedoumica.

Recimo ideja mi je bila da radim još nešto drugo u sklopu firme za vrijeme pravljenja igre kako bi ipak imali neki prihod.

Na pamet mi padaju stvari kao web dizajn,dizajniranje raznoraznih vizitki,logoa,znači bilo što što ne oduzima puno vremena,a traženo je i normalno digitalno.

Kada bi imali još neke takve djelatnosti osim pravljenja igara onda bi bilo cijelo radno vrijeme tj. 6-8h na dan.

 

Nije ništa specifirano kakva će igra biti,nego kada skupim ljude zajedno stvorimo ideju i onda krećemo u izradu.(uz uvjet da je jednostavno za izraditi)

15 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...

 

 Nezz kako ću izvuć pare.

Ovdje sam upravo zbog svih tih nedoumica.

Recimo ideja mi je bila da radim još nešto drugo u sklopu firme za vrijeme pravljenja igre kako bi ipak imali neki prihod.

Na pamet mi padaju stvari kao web dizajn,dizajniranje raznoraznih vizitki,logoa,znači bilo što što ne oduzima puno vremena,a traženo je i normalno digitalno.

Kada bi imali još neke takve djelatnosti osim pravljenja igara onda bi bilo cijelo radno vrijeme tj. 6-8h na dan.

 

Nije ništa specifirano kakva će igra biti,nego kada skupim ljude zajedno stvorimo ideju i onda krećemo u izradu.(uz uvjet da je jednostavno za izraditi)

 Nemožeš ući u posao sa riječima "neznam šta ćemo raditi, možda, snaći ćemo se..." Moraš imati poslovni plan, znači jako dobro razrađenu ideju kako će firma raditi, i predvidjeti sve stvari, od broja zaposlenih ljudi, prostora, troškovi svega i svačega(predikcije za jel godinu dana bar) i sa planom u budućnosti, tojest misija i vizija firma (malo prouči te pojmove) Kad imaš takav plan napravljen (plan koji na taj način kroz 20-ak stranica upravo pokriva takve stvari) možeš reći da imaš neku ideju a onda će se iz toga vidjeti dali ona ima uopće smisla se pokrenuti ili ne. Postoje start-up inkubatori koji upravo služe novim firmama da im pomognu u tim prvim koracima ali naravno ne dobiju svi tu priliku, ovisno koliko sve drži vodu, koliko je ozbiljno i da li ima potencijala.

 

Po ovome kako si ti napisao ti bi zapravo prvo otvorio nekakav informatički studio koji bi radio sve i svašta pa i igre. A motivacija ljudi danas ide uglavnom kroz novac. Tek kada novac postane nebitan (znači kada netko dovoljno za svoje potrebe zarađuje) tada novac prestaje biti motivator i radnik onda traži drugu motivaciju. (prouči Maslowljevu teoriju motivacije)

 

I opet kao i što su drugi rekli, rizik. Pokretanje posla je rizik, i moraš biti svjestan istog i biti spreman na isti.

Stoja
16 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
blackdragonstory kaže...

Tražim entuzijaste,a ne ljude koji rade samo za lovu i samo to im je motivacija.

Pošto bi prva igra bila jednostavnija,manja računam par mjeseci posla.

 

Ispadne ne kraju,ako nemaš pare koji bi zaradio produktom prije nego ga uopće proizvedeš najbolje da ni ne počinješ. -__-

A s druge strane par tinejđera preko neta sa raznoraznim besplatnim programima deru pare i na kraju i otvore firmu.

Ima puno koji ne uspiju,znam iz iskustva.

Ali mislim da je moja "ponuda" bolja od igranja na netu.

Malo "skakućeš" između različitih ciljeva.

Za zajedničku, volontersku izradu prve aplikacije ti ne treba firma. Na stranu što ono koji zarađuju programiranjem sumnjam da bi samo tako uletili u to bez definiranih (i plaćenih) radova, otvaranje firme i košta, kao i njen hladni pogon i sve ostalo.

Za sve ostalo - iliti, svaštarenje - bez dobrog poslovnog plana ili bar ideje ništa. A posebno ništa od imalo ozbiljnijeg financiranja.

9 godina
neaktivan
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Vidim da dosta ljudi pise netocne informacije i mitove, pa cu ih ovdje pokusat ispravit:

 

 

Ne trebas 50 ljudi da napravis i uspjesno prodas igru, dovoljan je 1.

 

Ako si kreativan i dobar "graficar" vec imas minimalne uvjete za potpuno neovisan one-man studio. Programiranje moze nauciti svatko osim onih koji su uvjereni da ne mogu, a nakon par projekata srednje velicine naucis i kako bit dobar programer. Nakon toga je dovoljno samo malo dodatne edukacije za nauciti kako pisati efikasne programe. Za neke jednostavnije tipove igra, znanje programiranja nije ni potrebno (recimo sa Unreal engine-om mozes napraviti jednostavne igre bez programiranja).

 

Ako vec jesi programer ali ne znas nista drugo, onda si u malo tezem polozaju jer ces grafiku morat kupovat + jos tezi dio - iskomunicirati sa njima sto stvarno zelis. Naravno uvijek se moze pokusat naucit taj dio, ali ako se nema kreativnosti i osjecaja za to onda tu nema pomoci. Zvuk je puno manji problem zbog svoje genericke prirode, imas hrpu besplatnih kompozicija i sample-ova, a specificne stvari se naravno mogu kupiti.

 

 

Nisu potrebne godine da bi napravio igru koja se moze prodati, neki minimum bi bio mjesec-dva (i za one-man projekt)

 

Ovo ne ukljucuje i vrijeme ulozeno u edukaciju. "Entry" trziste su flash/HTML5 web igre za mame, poput platformera/puzzle-a. Jednostavnije igre u toj klasi se mogu napraviti vrlo brzo, i najcesce ne ovise o velikoj kolicini sadrzaja vec o brzom gameplay-u. Igre na tom trzistu se (izdavacima) prodaju za par stotina pa do par tisuca dolara. 

Za vise (konkretnih) informacija o ciframa, ugovorima i sl. pogledaj ovdje: http://www.doublebuffer.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=322

 

Napomena: na linku su prikazane cifre iz doba kada su smartphone-i i facebook bili tek par god. na trzistu, ali sumnjam da se nesto bitno promjenilo jer su se ti izdavaci samo prosirili na nova trzista:

http://www.stencyl.com/help/view/making-money-off-a-web-game/ (ovo je bilo krajem 2015)

http://gamedevelopment.tutsplus.com/articles/the-5-most-important-things-to-consider-when-getting-your-flash-game-sponsored--gamedev-8559

 

Napomena2: "flash" citaj kao HTML5 ili Android, jer flash umire

 

 

 

Nije potreban novac da bi napravio i prodao svoju igru, slobodno vrijeme je minimalan pocetni ulog.

 

Ovo bi trebalo biti ocito iz prva dva ogovora, ako sam radis i koristis besplatne resurse, onda od resursa potrosis samo vrijeme.

 

 

Nije potrebno otvarati firmu da bi napravio i prodao igru

 

Posjedovanje firme je skupo, kao i zatvaranje iste. Firma ti je nuzna tek kad te zakoni o honorarnom radu (i sl.) pocnu ogranicavati. 

 

 

Nije protreban (tvoj) marketing da bi prodao igru

 

Izdavaci u onom spomenutom flash/HTML5 segmentu trzista se sami pobrinu za marketing. U biti u bilo kojem segmentu trzista se izdavaci brinu o marketingu, to je jedna od razloga njihovog postojanja. Kad i ako se odlucis da zelis sam izdavati svoje igre tek onda se moras sam pobrinuti za marketing.

 

 

Kupovina game engine-a nije potrebna jako dugo vremena

 

Postoje hrpe besplatnih i odlicnih okolina za razvoj igara. Ako jednom osjetis da te ta besplatna rjesenja pocinju ogranicavati u tom trenutku u nacelu vec uspjesno vrtis dovoljno para da i mozes razmisljati o kupnji necega.

 

 

Treba zaboraviti na ideju da ce netko nepoznati raditi nesto besplatno, besplatno je cesto najskuplje

 

Ideja entuzijasta koji rade besplatno je najcesce najskuplja opcija, jer najcesci krajnji rezultat je da zacas nestane ili jos gore - ostane i na kraju ne napravi nista. Veliki gubitak vremena i zivaca. No ako su ti enzijasti ljudi sa kojima mozes fizicki zajedno raditi u nekom zajednickom prostoru, onda je to vec malo drugcija prica.

 

 

Ako se odlucis ulozit svoje vrijeme u ucenje, najbolje bi ti bilo uzeti neki tecaj tipa http://www.machina.hr/ da te usmjeruju umjesto da se moras gubiti po dubinama interneta i raznim tehnologijama kojih ima na tisuce

 

 

BTW: nedaj da te ovaj post zavara da je lako zaraditi u gamedev industriji, nije.

Poruka je uređivana zadnji put uto 14.6.2016 0:17 (DanijelX).
Moj PC  
1 0 hvala 1
9 godina
offline
Otvaranje firme za izradu igara

Nekima je stvarno dosadno u zivotu.

Poruka je uređivana zadnji put pon 13.6.2016 21:55 (el.šef).
Moj PC  
0 5 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Re: Otvaranje firme j.d.o.o.
blackdragonstory kaže...

Bok,

već jedno vrijeme razmišljam o otvaranju svoje vlastite firme.

Htio bih da mi je glavni segment stvaranje igara.

However,stvaranje igre zahtjeva dosta vremena.(recimo min 6 mj.)

Pa me zanima kako sve to ide.

Npr. trebam li prostor ili mogu imati firmu preko neta tj. od doma.

Što raditi tjekom izrade igre da zaradimo nešto usput?

Kako uopće nači radnike za takvo nešto u hr?

Trebam li uzeti ljudi iz cijele EU?

Trebam li imati neku dobro ideju za igru prije nego uopće otvorim firmu?

Sigurno ću imati još pitanja,al ovo je dosta za početak.

 

Napišite svoja iskustva,savjete itd.

 Hah -  De lana caprina riksari.

10 godina
offline
Re: Otvaranje firme za izradu igara
DanijelX kaže...

Vidim da dosta ljudi pise netocne informacije i mitove, pa cu ih ovdje pokusat ispravit:

 

 

Ne trebas 50 ljudi da napravis i uspjesno prodas igru, dovoljan je 1.

 

Ako si kreativan i dobar "graficar" vec imas minimalne uvjete za potpuno neovisan one-man studio. Programiranje moze nauciti svatko osim onih koji su uvjereni da ne mogu, a nakon par projekata srednje velicine naucis i kako bit dobar programer. Nakon toga je dovoljno samo malo dodatne edukacije za nauciti kako pisati efikasne programe. Za neke jednostavnije tipove igra, znanje programiranja nije ni potrebno (recimo sa Unreal engine-om mozes napraviti jednostavne igre bez programiranja).

 

Ako vec jesi programer ali ne znas nista drugo, onda si u malo tezem polozaju jer ces grafiku morat kupovat + jos tezi dio - iskomunicirati sa njima sto stvarno zelis. Naravno uvijek se moze pokusat naucit taj dio, ali ako se nema kreativnosti i osjecaja za to onda tu nema pomoci. Zvuk je puno manji problem zbog svoje genericke prirode, imas hrpu besplatnih kompozicija i sample-ova, a specificne stvari se naravno mogu kupiti.

 

 

Nisu potrebne godine da bi napravio igru koja se moze prodati, neki minimum bi bio mjesec-dva (i za one-man projekt)

 

Ovo ne ukljucuje i vrijeme ulozeno u edukaciju. "Entry" trziste su flash/HTML5 web igre za mame, poput platformera/puzzle-a. Jednostavnije igre u toj klasi se mogu napraviti vrlo brzo, i najcesce ne ovise o velikoj kolicini sadrzaja vec o brzom gameplay-u. Igre na tom trzistu se (izdavacima) prodaju za par stotina pa do par tisuca dolara. 

Za vise (konkretnih) informacija o ciframa, ugovorima i sl. pogledaj ovdje: http://www.doublebuffer.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=322

 

Napomena: na linku su prikazane cifre iz doba kada su smartphone-i i facebook bili tek par god. na trzistu, ali sumnjam da se nesto bitno promjenilo jer su se ti izdavaci samo prosirili na nova trzista:

http://www.stencyl.com/help/view/making-money-off-a-web-game/ (ovo je bilo krajem 2015)

http://gamedevelopment.tutsplus.com/articles/the-5-most-important-things-to-consider-when-getting-your-flash-game-sponsored--gamedev-8559

 

Napomena2: "flash" citaj kao HTML5 ili Android, jer flash umire

 

 

 

Nije potreban novac da bi napravio i prodao svoju igru, slobodno vrijeme je minimalan pocetni ulog.

 

Ovo bi trebalo biti ocito iz prva dva ogovora, ako sam radis i koristis besplatne resurse, onda od resursa potrosis samo vrijeme.

 

 

Nije potrebno otvarati firmu da bi napravio i prodao igru

 

Posjedovanje firme je skupo, kao i zatvaranje iste. Firma ti je nuzna tek kad te zakoni o honorarnom radu (i sl.) pocnu ogranicavati. 

 

 

Nije protreban (tvoj) marketing da bi prodao igru

 

Izdavaci u onom spomenutom flash/HTML5 segmentu trzista se sami pobrinu za marketing. U biti u bilo kojem segmentu trzista se izdavaci brinu o marketingu, to je jedna od razloga njihovog postojanja. Kad i ako se odlucis da zelis sam izdavati svoje igre tek onda se moras sam pobrinuti za marketing.

 

 

Kupovina game engine-a nije potrebna jako dugo vremena

 

Postoje hrpe besplatnih i odlicnih okolina za razvoj igara. Ako jednom osjetis da te ta besplatna rjesenja pocinju ogranicavati u tom trenutku u nacelu vec uspjesno vrtis dovoljno para da i mozes razmisljati o kupnji necega.

 

 

Treba zaboraviti na ideju da ce netko nepoznati raditi nesto besplatno, besplatno je cesto najskuplje

 

Ideja entuzijasta koji rade besplatno je najcesce najskuplja opcija, jer najcesci krajnji rezultat je da zacas nestane ili jos gore - ostane i na kraju ne napravi nista. Veliki gubitak vremena i zivaca. No ako su ti enzijasti ljudi sa kojima mozes fizicki zajedno raditi u nekom zajednickom prostoru, onda je to vec malo drugcija prica.

 

 

Ako se odlucis ulozit svoje vrijeme u ucenje, najbolje bi ti bilo uzeti neki tecaj tipa http://www.machina.hr/ da te usmjeruju umjesto da se moras gubiti po dubinama interneta i raznim tehnologijama kojih ima na tisuce

 

 

BTW: nedaj da te ovaj post zavara da je lako zaraditi u gamedev industriji, nije.

Već tjedan dana ti mislim odgovoriti i nikako da to i napravim.

Konačno netko sa nečim konkretnim,te više opširno naravno.

 

Što se tiče levela na kojem sa sa grafikom,ponajviše 3D je negdje u sredini,ali više prema begineru.

Najviše su me uvijek zanimali characters/likovi pa sam se stoga na njih najviše fokusirao.

Međutim za biti dobar u pravljenju likova potrebno je znanje anatomije koje ja nemam nego pogađam/što je oku ugodno ali većinom radim preko referenca.

Kada je referenca loša odmah nastane kaos.

Isto tako nisam se bavio realističnim modelima nego više specifično anime što ima cell shading pa tu više dolazi do izražaja tekstura,a model nije toliko bitan kao kod realističnih likova.

Nešto malo sam radio raznorazne objekte i nije mi problem napraviti nešto neorgansko ako imam dovoljno referenci.

Normal mode mi je raditi lowpoly modele što bi recimo bilo oko 5000 poligona za lika.

Da ne ulazim dalje u to,znam da zvuči dosadno.

 

Photoshop koristim rijeđe i nisam tako dobar.

Recimo mogu napraviti neke jednostavnije stvari,ali da ću nacrtati nešto dobro ne.(mada jako rijetko crtam - znam da bi trebao češće,ali eto pored svega ostaloga teško je naći vremena i motivacije)

Jedino gdje bi mi dobro došlo je za neke hud-ove,pored tekstura za modele.

 

Nisam razmišljao mnogo o platformi,ali vjerojatno ako bude manja igra da ćemo ići na android.

Govorim u množini jer sam već pokušao sam i vidio sam da je jako teško.

A kada si sa nekim onda se jedan drugog gurate naprijed pa se nekako primiču stvari.

 

Nisam ni planirao kupovati game engine jer postoji npr unity 3D kojeg mogu koristiti besplatno.

 

Probao sam raditi preko neta i ljudi se razbiježe uvijek jer su to većinom djeca.

A kada bi bilo kako ti kažeš grupa entuzijasta s kojima radiš u zajedničkom prostoru onda bi to bilo ono što ja tražim tj. zbog čega mi je pala na pamet ideja da otvorim svoju firmu.

 

Nezz,ubrzo ću nabaviti novi komp i probati još jednom sam krenuti sa nekom jednostavnijom igrom i probati pronaći ljude u okolici koji bi bili zainteresirani za takvo nešto.

Nadam se da ću smoći vremena i posebno motivacije.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice