Steam: PUBG najpopularniji, Kinezi dominantni, ali ih svi ostali žele izolirati zbog varanja

Igrači koji uživaju u ovoj Battle Royale igri na zapadu već neko vrijeme zbog varanja žele da se kineska zajednica izolira, a sada su se opet javili

Mateja Šop petak, 12. siječnja 2018. u 14:10

Najveći igraći fenomen prošle godine, a možda i u posljednjem desetljeću, PlayerUnknown's Battlegrounds izazvao je neke zanimljive promjene na tržištu. Iako je i prije rasta njegove popularnosti u Kini zbog lokalizacije Valveove MOBA-e Dota 2 i zatim pucačine Counter-Strike: Global Offensive na Steamu počelo biti sve više igrača iz te zemlje, najveća se eksplozija dogodila upravo s projektom Brendana Greena i PUBG Corporationa.

Krajem prošle godine objavljeni su podaci o korisnicima koji koriste Steam, koje Valve svakog mjeseca prikuplja putem anketa i rezultati su iznenađujući. U anketi za prosinac 2017. godine stoji kako 63,90 posto korisnika na Steamu koristi pojednostavljeni kineski kao jezik, dok je engleski na drugom mjestu sa 17,78 posto i ruski na trećem s 5,27 posto. U odnosu na anketu za prosinac 2016. godine kada je engleski bio na prvom mjestu s 44,32 posto, iza kojeg su slijedili ruski s 15,65 posto i pojednostavljeni kineski s 8,97 posto to je drastična promjena.

Još jedno dobro mjerilo koje pokazuje koliko kineski igrači vole PUBG jesu statistike na odličnom servisu SteamSpy. Najpopularnijih pet igara u posljednja dva tjedna u toj zemlji jesu PUBG, CS:GO, Dota 2, GTA V i nešto što nije igra, Wallpaper Engine. Procjena koja stoji na SteamSpyju je da čak 79,15 posto igrača iz te zemlje igra upravo PUBG, dok su druge dvije igre veoma daleko s 9,4, odnosno 7,34 posto.

Ono što također na dobar način ilustrira koliko ta igra ima utjecaj na promjenu igrača je graf kojeg možete proučiti - na dan kada je izašla nova mapa Miramar najviše igrača bilo je upravo iz Kine.

To igračima iz ostatka svijeta ne bi smetalo da Kinezi nisu problematični zbog varanja. Sam Brendan Greene je krajem prosinca u razgovoru za Kotaku izjavio kako je najviše varalica upravo iz te zemlje i dodao kako je kod njih to društveno prihvatljivije nego u ostatku svijeta. Unatoč tome, rekao je kako ne misli da bi bila dobra ideja da ih odvoje kao regiju. Igrači se s time ne slažu, pa su svoje nezadovoljstvo opet izrazili jučer.

PUBG Corporation se ispričava zbog problema s BP-ima, igrače brinu varalice

Jučer je na Steamu razvojni tim u objavi rekao kako se ispričavaju svim korisnicima koji nisu mogli u potpunosti uživati u njihovoj igri zbog toga što BP (Battle Points, odnosno valuta unutar igre s kojom možete kupovati kozmetičke dodatke) nakon izlaska verzije 1.0 nisu bili propisno distribuirani. Zbog toga će svi igrači biti kompenzirani, a one koje ste možda izgubili možete vratiti do 9. veljače tako da se ulogirate i preuzmete ih.

Iako je nekim igračima sigurno laknulo, većina od pet tisuća komentara koje se nalaze ispod te objave trenutno izgleda ovako:

Oni koji su malo elokventniji od toga kažu da ih BP trenutno uopće ne zanimaju, nego žele da PUBG Corporation riješi problem s hakerima i varalicama jer im većina partija završava upravo zbog njih. Budući da je Greene rekao da ne želi takvo što napraviti, očito je da će se tim morati potruditi oko dijeljenja banova, kojih su u prošloj godini podijelili 1,5 milijuna. Bez obzira na to što to zvuči kao velika brojka, kako broj igrača stalno raste i ima ih više od 30 milijuna koji igraju na računalima sigurno ih ima još puno koji nemaju namjeru pobjeđivati na pošten način.

Kako će se i kada PUBG Corporation početi time baviti ne zna se, no izgleda da će uskoro morati razmotriti opcije za rješavanje ovog rastućeg problema, jer osim što nije zabavno kad vas ubije netko tko koristi programe za varanje, nije baš ni zabavno igrati s igračima iz regije s kojima ne možete komunicirati i koji imaju veliki ping.