Tek sada se mobilnim operaterima izjednačio prihod od Interneta i razgovora

Po prvi put se prihod operatera u Hrvatskoj od pristupa Internetu preko mobitela izjednačio s prihodom od telefonskih usluga

Miro Rosandić četvrtak, 7. rujna 2017. u 00:11

U jučerašnjem priopćenju HAKOM-a o stanju tržišta elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj, najzanimljiviji je podatak kako je krajem lipnja oko 80 posto stanovništva pristupalo Internetu putem pokretne mreže, a ukupni prihodi od tržišta pristupa Internetu gotovo su se izjednačili s prihodima od telefonskih usluga, u što spadaju glasovni pozivi i slanje SMS i MMS poruka.

Rekli bismo – ništa čudno, s obzirom kako je u brojnim tarifnim paketima uključen velik broja minuta i SMS poruka, sve češće i bez ograničenja, a k tome je i trend da komuniciramo puno više korištenjem raznih internetskih servisa za razmjenu poruka, bilo je očekivano da će pristupanje Internetu i prije postati glavni izvor prihoda za operatere. Uz to pojedini operateri uveli su u ponudu i kućni pristup Internetu preko pokretnih mreža, što je naišlo na veliki interes korisnika, pa i to doprinosi sve većim prihodima pokretnih mreža od internetskih usluga u usporedbi s prvotnom namjenom mobitela da nam služi za razgovor u pokretu.

Udio operatora pokretnih komunikacijskih mreža obzirom na broj korisnika (prosinac 2016.)
Udio operatora pokretnih komunikacijskih mreža obzirom na broj korisnika (prosinac 2016.)

U spomenutom HAKOM-ovom izvještaju bilo je još nekih zanimljivih podataka, pa spomenimo tako kako je u nepokretnoj mreži na polovici 2017. zabilježeno 1.078.000 internetskih širokopojasnih priključaka, a xDSL i dalje dominantna širokopojasna tehnologija. Dogodio se i porast broja korisnika s ugovorenim brzinama od 10 do 30 Mbit/s, kao i onih s brzinama preko 30 Mbit/s.

Danas oko 20 posto svih korisnika koristi pristup "brzom internetu", a prije dvije godine takvih korisnika je bilo samo dva posto.

Rast neprekidno bilježi i tržište prijenosa TV programa uz plaćanje naknade. IPTV je i dalje vodeća tehnologija s tržišnim udjelom od oko 28 posto, no još uvijek 45 posto kućanstava televiziju prati putem digitalnog zemaljskog signala.