Osnovnoškolci u Vugrovec-Kašini uče povijest uz pomoć virtualne stvarnosti

Do sada su obradili temu stare Grčke, koristeći video igru Minecraft i gradeći hram Partenon, a potom su se bavili nastavnom temopm zagrobnog života i procesa mumifikacije u starom Egiptu

Bug.hr ponedjeljak, 16. listopada 2017. u 17:52

Danas je u Osnovnoj školi Vugrovec-Kašina predstavljeno izvođenje nastave iz povijesti u virtualnoj stvarnosti. Sat povijesti održao je profesor iz zagrebačke Hotelijersko-turističke srednje škole, Hano Uzeirbegović, koji od rujna 2016. godine izvodi izborni predmet „Virtualna povijest“.

Izvođenje nastave u virtualnoj stvarnosti novi je pristup obrazovanju kroz koji se nastavni sadržaj savladava uz upotrebu napredne tehnologije, računala, tableta, mobitela, video igara, naočala za virtualnu stvarnost, VR kamera 360 te različitih softverskih aplikacija.

Profesor Uzeirbegović educirao je nastavnike Osnovne škole Vugrovec-Kašina kako bi uspješno izvodili nastavu u virtualnoj stvarnosti. U nastavi iz povijesti u virtualnoj stvarnosti koju vodi profesor Uzeirbegović, učenici zajedno s nastavnikom na početku školske godine biraju teme koje su im zanimljive, a nakon toga kreću u istraživanje dostupnih softverskih rješenja koja bi se mogla koristiti za obradu nastavnog sadržaja. Do sada su tako primjerice obradili temu stare Grčke, koristeći video igru Minecraft i gradeći hram Partenon, a nastavnu temu zagrobnog života i procesa mumifikacije u starom Egiptu savladali su putem flash video igre „Mummy maker“ nakon čega su prošetali Tutankamonovom grobnicom koristeći naočale za virtualnu stvarnost, a preko online aplikacije Skype često imaju predavanja stručnjaka iz cijelog svijeta. Učenici istražuju odabrane teme i prije sata i na samom satu, a stečeno znanje predstavljaju uz pomoć simulacije ili igre.

„Ovakva vrsta nastave je specifična jer za učenje koristimo tehnologiju koja nije primarno namijenjena obrazovanju, ali je vrlo zanimljiva mladima. Ovim pristupom cilj je modernizirati nastavni proces i približiti učenicima nastavni sadržaj na njima zanimljiv način te ih potaknuti da samostalno istražuju i na drugačiji način usvajaju znanje. S obzirom na to da učenici još nemaju dovoljno dobro razvijene sposobnosti za kritički pristup informacijama koje su im dostupne prilikom korištenja naprednih tehnologija, iznimno je važna uloga profesora da pomognu učenicima prepoznavati, provjeravati, vrednovati te naposljetku i koristiti informacije. Nadam se da ćemo sve češće viđati škole koje su spremne za nastavu u virtualnoj stvarnosti i koje svojim učenicima mogu osigurati suvremene nastavne uvjete.“ izjavio je profesor Uzeirbegović.

Vipnet je vrijednom donacijom laptopa, mobitela i naočala za virtualnu stvarnost podržao daljnje izvođenje nastave pomoću upotrebe virtualne stvarnosti u Hotelijersko-turističkoj srednjoj školi te je opremio učionicu za povijest i geografiju Osnovne škole Vugrovec - Kašina.

„U razvijenim društvima učenici trenutno na razrednoj nastavi fizike uče o Newtonovim zakonima gibanja preko virtualnih ploča, na satu zemljopisa istražuju svijet i putuju preko Google Street Viewa, na likovnom crtaju koristeći tablete itd. Od sada i učenici u Hrvatskoj mogu učiti povijest i zemljopis koristeći virtualnu stvarnost. To samo pokazuje kako tehnologija koja je namijenjena prvenstveno za zabavu, a kad ju se koristi na kreativan način, može itekako biti upotrijebljena za višu svrhu – u ovom slučaju edukaciju.  Iza svega toga mora postojati najmodernija infrastruktura i mreža, koju mi pružamo i kojom pokrivamo cijelu Hrvatsku. Ovom donacijom želja nam je bila podržati nastojanja da se suvremena tehnologija poput naočala za virtualnu stvarnost koristi kako bi se nastavni materijal učenicima približio na zanimljiv način.“ izjavila je Martina Rizman Matić, direktorica Korporativnih komunikacija Vipneta.

Ravnatelj OŠ Vugrovec – Kašina, prof. Vladimir Vuger izjavio je: „Izuzetno mi je drago da je naša škola dio ovog vrijednog i inovativnog projekta. Učiteljima će biti omogućeno korištenje interaktivnog pristupa učenju, istovremeno pomažući učenicima u svladavanju gradiva, koje će na taj način postati puno zanimljivije i interesantnije. Siguran sam da ovakav nov, inovativan  pristup izvođenju nastave ima održivost, s velikim naglaskom na dodatnu nastavu i izvannastavne aktivnosti. Ulaskom u projekt učenici će znanja i vještine stečene u projektu prenijeti na svoju okolinu, a škola će aktivno nastaviti s uključivanjem nove generacije učenika, čime stvaramo  neprekinuti lanac korištenja IK tehnologija od čega će višestruku korist imati učenici, njihovi roditelji, učitelji, ali i svi ostali koji na bilo koji način dolaze u doticaj sa školom i suvremenim tehnologijama poučavanja.“