Roccat Khan Pro - Zvuk visoke razlučivosti

Na pretrpanom tržištu gejmerskih headseta, proizvođači moraju pronaći nešto po čemu se razlikuju od ostalih. Za Roccat Khan to je certifikacija Hi-Res Audio

Daniel Lučić srijeda, 13. prosinca 2017. u 07:00
Vrsta priključka 3,5 mm (2x 3 pola ili 1x 4 pola)
Duljina kabela 2,45 m
Driveri i impedancija 50 mm, 25 Ω

U listopadu ove godine Roccat je na tržište plasirao svoju novu naglavnu uzdanicu – headset Khan Pro – namijenjenu igračima koji paze na svaki detalj koji bi im u natjecateljskom igranju mogao donijeti prednost. Prvi je to igraći headset s certifikatom Hi-Res Audio, koji se tradicionalno dodjeljuje ponajboljim audiouređajima. No je li zato bolji od konkurenata?

Krenimo od osnova. Khan Pro relativno je mali headset, mase od svega 230 grama, tek nešto veći od modela Cross, koji je prošle godine igračima ponudio univerzalnost i kvalitetan zvuk, kako u pokretu tako i kod kuće. Slušalice Khana Pro naoko nisu velike, no usprkos tome, spadaju u over-ear kategoriju i lako ih je namjestiti tako da u potpunosti pokrivaju čak i velike uši. Na njihovoj unutrašnjoj strani nalaze se iznimno udobni i meki jastučići obloženi umjetnom kožom, koji zbog prozračnosti samih školjki ne izazivaju pojačano znojenje čak ni pri duljem korištenju.

Elegantne linije headseta tradicionalnom oku vrlo su ugodne, a narušava ih tek mikrofon koji nije moguće sakriti

Kućište ovog headseta vrlo je elegantno, bez agresivnih linija uobičajenih za takve linije proizvoda, što bi tradicionalisti i stariji igrači mogli cijeniti. Jednostavne linije prate i jednostavne kontrole pa na Khanu Pro postoji tek kotačić za podešavanje glasnoće. Mikrofon je smješten na lijevoj slušalici i moguće ga je sklopiti – ne i potpuno sakriti – te savijati u pokušaju da pronađete idealan položaj pred ustima. Umjesto tipke, za gašenje mikrofona Roccat je iskoristio mikroprekidač u samom kućištu, koji se automatski aktivira kad mikrofon podignete u sklopljeni položaj. Praktično.

Okvir slušalica već na prvu djeluje robusno, a tek nosač ostavlja dojam prevelike elastičnosti. Ipak, pogled na njegovu unutrašnjost otkriva “metalnu armaturu” koja bi trebala spriječiti lomove pod pritiskom. Dakako, to ne znači da headset možete bacati i biti potpuno neoprezni, već da ga bez straha možete staviti u ruksak ili torbu, iako s njim u paketu ne stiže nikakva torbica ili kutija za prenošenje.

Poput svog prethodnika Crossa, Khan Pro nudi mogućnost povezivanja s računalima, konzolama i mobitelima, a sve zahvaljujući 4-polnom 3,5-milimetarskom adapteru koji je postao standard u paketu svakog ozbiljnog igraćeg headseta.

Omanjih gabarita i mase, Khan Pro idealan je za višesatno korištenje, pri čemu ne izaziva nelagodu ni pojačano znojenje – lako je zaboraviti da se nalazi na glavi

Khan Pro u školjkama slušalica krije par 50-milimetarskih zvučničkih membrana, frekvencijskog raspona između 10 i 40.000 Hz. Kako su slušalice dobile certifikat Hi-Res Audio – što bi u teoriji značilo da reproduciraju jasne niske, srednje i visoke tonove, od headseta je lako očekivati mnogo. Nismo ostali razočarani, dapače. Visoki tonovi jasni su, a srednji su ugodno topli. Bas ima lagan udarac, iako mu ne bi škodila nešto veća dubina, pogotovo u situacijama kada je najpotrebnija – eksplozije u igrama i slično. S glazbom se Khan Pro snalazi dobro, bolje od mnogih headseta za igrače, i nudi solidnu zvučnu sliku u svim žanrovima, pogotovo kad ga uparite s dobrim DAC-om.

Mikrofon na headsetu samo je prolazan. Tih je i stvara šumove te hvata mnogo pozadinske buke. Ipak, to nije dovoljno da naruši vrlo pozitivan dojam koji headset na nas ostavlja. Roccat je još jednom pogodio formulu i sigurni smo da će Khan Pro s lakoćom naći mjesto na ljestvicama najboljih gejmerskih headseta za ovu godinu.

Roccat Khan Pro

• Kvaliteta izrade
  • Ergonomija