Prve pametne autobusne stanice u Hrvatskoj postavljene u Rijeci

Stanice nude pregled voznog reda i mape s trenutačnim pozicijama autobusa, pristup internetu, bežično punjenje uređaja i mjerenje kvaliteta zraka

Sandro Vrbanus četvrtak, 12. listopada 2017. u 19:00

Građanima Rijeke i brojnim turistima od danas su na raspolaganju dvije pametne autobusne stanice. One predstavljaju svjetski tehnološki iskorak prema povezanim pametnim gradovima budućnosti, a u pozadini cijele priče stoji šestomjesečni pilot projekt Grada Rijeke u partnerstvu s Hrvatskim Telekomom, kompanijom Ericsson Nikola Tesla, Smart RI, Autotrolejom i Rijeka prometom.

Postavljene na dvije vrlo frekventne lokacije riječkog gradskog prometa, kod Riječkog nebodera u Trpimirovoj ulici i na Žabici, stanice nude niz funkcionalnosti koje su danas potrebne građanima i sve brojnijim turistima u javnom gradskom prijevozu. Jedinstvenima ih čini kombinacija HT-ovog koncepta pametne autobusne stanice i Ericssonove aplikacije Connected Traffic Cloud, koji se nadopunjavaju i zajednički čine potpunu novu uslugu za krajnje korisnike.

Putniku je na stanici na raspolaganju pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa. Rješenje se temelji na tehnologiji Interneta stvari, a prikuplja podatke Autotroleja te prikaz s ukupno 12 gradskih kamera Rijeka prometa koji je dostupan putem mobilne aplikacije. Navedena aplikacija omogućava pametan javni prijevoz, a u Rijeci je po prvi put dostupna i na mobilnim uređajima, što ovo rješenje čini jedinstvenim u svijetu.

Putnici koji čekaju prijevoz na ovim stanicama imaju i mogućnost pristupa internetu putem infrastrukture Hrvatskog Telekoma, a zahvaljujući solarnim panelima koji stanicu opskrbljuju energijom te integriranim rješenjima ostalih partnera, omogućeno im je i bežično punjenje pametnih telefona, prijenosnih računala te ostalih gadgeta.

Senzor postavljen na pametnim autobusnim stanicama mjeri temperaturu i vlažnost zraka te tako pruža vrijedne informacije o parametrima okoliša, a u narednim fazama projekta očekuje se i dodatna integracija informacija o kulturnim događanjima te promotivnim ponudama, kao i rješenja koja se tiču sigurnosti samih putnika.

"Cjelokupni koncept pametne autobusne stanice u Rijeci u potpunosti je osmislio Hrvatski Telekom, a uz spomenutu aplikaciju, integrirano je i niz pametnih rješenja renomiranih partnera. Ovim konceptom Hrvatski Telekom i partneri postavljaju novi viši standard u modernizaciji urbane infrastrukture na hrvatskom tržištu", istaknuo je Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma.

"Sigurna sam da će i građani Rijeke te brojni turisti zahvaljujući upravo ovom rješenju osjetiti poboljšanje kvalitete života u segmentu javnog gradskog prijevoza. Svjesni smo da za značajne pozitivne društvene i gospodarske pomake u Hrvatskoj nužno moramo, vlastitom inovativnošću i partnerskom suradnjom na svim razinama, podržati i učinkovite javne službe te efikasniju upravu. Prostora za kreativnost i nove projekte ima jako puno jer je riječ o digitalnoj transformaciji koja se događa u svim sferama društva “ naglasila je Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle.

Zajedničkom primjenom naprednih ICT tehnologija i umreženih rješenja u segmentu prometa, dvije velike kompanije još jednom potvrđuju tehnološko liderstvo u službi građana, a Rijeka postaje hrvatski predvodnik pametnih rješenja za grad budućnosti.