Hrvatskom Telekomu porasli prihodi, neto dobit manja
HT je objavio konsolidirane poslovne rezultate za prvih devet mjeseci 2017. godine
Hrvatski Telekom objavio je svoje nerevidirane konsolidirane rezultate za devet mjeseci 2017. godine. Ovi rezultati uključuju i utjecaj H1 Telekoma d.d. nakon provedenog procesa pripajanja istoga Optima Telekomu d.d.
Ukupni konsolidirani prihodi porasli su za 11,6% u odnosu na devet mjeseci 2016. i iznose 5.785 milijuna kuna. Bez učinka Crnogorskog Telekoma, prihodi su rasli 2,4%, u odnosu na isto razdoblje 2016. Ako se isključi utjecaj H1 Telekoma, prihodi su porasli 2,1%. Hrvatski Telekom nastavlja ostvarivati rast prihoda od pokretnih telekomunikacija, širokopojasnog pristupa i televizije, veleprodaje, energije i sistemskih rješenja te nepokretnih komunikacija.
prihodi su porasli za 11,6%
EBITDA prije jednokratnih stavki povećana je za 11%, na 2.345 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje 2016. EBITDA marža je na razini od 40,5%. Izuzmemo li doprinos Crnogorskog Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za 3% i iznosi 2.177 milijuna kuna s EBITDA maržom od 41%. Bez utjecaja H1 Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki je porasla za 2,7 %.
neto dobit iznosi 735 milijuna kuna
Za devet mjeseci 2017. godine, ostvarena je neto dobit u iznosu od 735 milijuna kuna. U odnosu na isto razdoblje 2016. godine, neto dobit je manja za 17 milijuna kuna, odnosno za 2,2%. Bez utjecaja Crnogorskog Telekoma realizacija neto dobiti iznosi 709 milijuna kuna i manja je za 5,7%. Ostvarenje neto dobiti pod utjecajem je veće amortizacije zbog povećanih infrastrukturnih ulaganja, povećanog vrijednosnog usklađenja imovine prvenstveno povezanog s povećanim vrijednosnim usklađenjem potraživanja kao posljedice tržišnih utjecaja i financijskih troškova povezanih s tečajnim razlikama.
Uspješno poslovanje Hrvatskog Telekoma omogućilo je znatna ulaganja u mrežnu infrastrukturu, što je osiguralo rast brzina u nepokretnoj i pokretnoj mreži te povećanje kapaciteta.
optikom je pokriveno 345 tisuća kućanstava
U nepokretnoj je mreži do kraja rujna 2017. omogućen optički pristup za ukupno 345 tisuća hrvatskih kućanstava čime je povećana pokrivenost optičkim pristupom za 17% u odnosu na kraj 2016. godine. Pokrivenost novim generacijama pristupa dostupna je sada za 57% hrvatskih kućanstava kojima je omogućena brzina veća od 30 Mbit/s, dok je brzina veća od 100 Mbit/s dostupna u 18% kućanstava.
Kapitalna ulaganja povećana su za 28%
U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, na kraju rujna 2017., porasla je pokrivenost stanovništva 4G mrežom u zatvorenom prostoru i iznosi 75% (povećanje od 7 p.p. u odnosu na kraj 2016.), kao i pokrivenost u vanjskom okruženju koja iznosi 98% u odnosu na 96,9% na kraju 2016 godine. Velika brzina 4G mreže, brzina preuzimanja od 262,5 Mbit/s omogućena je za 47% korisnika.
Na tržištu širokopojasnih usluga u nepokretnoj mreži i televizije, HT bilježi rast korisničke baze širokopojasnih usluga za 3% i televizijskih usluga za 5% u usporedbi s istim razdobljem 2016. godine.
92 tisuće kućanstava koristi Magenta1 pakete
Komentirajući poslovne rezultate za devet mjeseci 2017., predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković istaknuo je: "Više sam nego zadovoljan ostvarenim rezultatima u devet mjeseci 2017. Snažni financijski rezultati omogućuju nam kontinuitet ulaganja kojim postavljamo čvrste temelje za usluge nove generacije i premium korisničko iskustvo. Rast korisničke baze televizijskih usluga pokazuje nam da smo novom TV platformom koju smo uveli u drugom polugodištu ove godine, vrhunskom kvalitetom slike, interaktivnošću, novim sučeljem i potpunom integracijom s mobilnim uređajima pružili korisnicima jedinstvenu uslugu prilagođenu u potpunosti njihovim očekivanjima. Uspješno smo podržali snažan porast podatkovnog prometa tijekom turističke sezone i istodobno smo omogućili rast brzina i u pokretnoj i u nepokretnoj mreži.
U idućim razdobljima nastavit ćemo s ulaganjima u mrežu i digitalnu transformaciju kompanije kao preduvjetima za najbolje korisničko iskustvo i premium poziciju na lokalnom i regionalnom tržištu.“