Hrvatskom Telekomu porasli prihodi, neto dobit manja

HT je objavio konsolidirane poslovne rezultate za prvih devet mjeseci 2017. godine

Sandro Vrbanus petak, 27. listopada 2017. u 17:57

Hrvatski Telekom objavio je svoje nerevidirane konsolidirane rezultate za devet mjeseci 2017. godine. Ovi rezultati uključuju i utjecaj H1 Telekoma d.d. nakon provedenog procesa pripajanja istoga Optima Telekomu d.d.

Ukupni konsolidirani prihodi porasli su za 11,6% u odnosu na devet mjeseci 2016. i iznose 5.785 milijuna kuna. Bez učinka Crnogorskog Telekoma, prihodi su rasli 2,4%, u odnosu na isto razdoblje 2016. Ako se isključi utjecaj H1 Telekoma, prihodi su porasli 2,1%. Hrvatski Telekom nastavlja ostvarivati rast prihoda od pokretnih telekomunikacija, širokopojasnog pristupa i televizije, veleprodaje, energije i sistemskih rješenja te nepokretnih komunikacija.

prihodi su porasli za 11,6%

EBITDA prije jednokratnih stavki povećana je za 11%, na 2.345 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje 2016. EBITDA marža je na razini od 40,5%. Izuzmemo li doprinos Crnogorskog Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za 3% i iznosi 2.177 milijuna kuna s EBITDA maržom od 41%. Bez utjecaja H1 Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki je porasla za 2,7 %.

neto dobit iznosi 735 milijuna kuna

Za devet mjeseci 2017. godine, ostvarena je neto dobit u iznosu od 735 milijuna kuna. U odnosu na isto razdoblje 2016. godine, neto dobit je manja za 17 milijuna kuna, odnosno za 2,2%. Bez utjecaja Crnogorskog Telekoma realizacija neto dobiti iznosi 709 milijuna kuna i manja je za 5,7%. Ostvarenje neto dobiti pod utjecajem je veće amortizacije zbog povećanih infrastrukturnih ulaganja, povećanog vrijednosnog usklađenja imovine prvenstveno povezanog s povećanim vrijednosnim usklađenjem potraživanja kao posljedice tržišnih utjecaja i financijskih troškova povezanih s tečajnim razlikama.

Uspješno poslovanje Hrvatskog Telekoma omogućilo je znatna ulaganja u mrežnu infrastrukturu, što je osiguralo rast brzina u nepokretnoj i pokretnoj mreži te povećanje kapaciteta.

optikom je pokriveno 345 tisuća kućanstava

U nepokretnoj je mreži do kraja rujna 2017. omogućen optički pristup za ukupno 345 tisuća hrvatskih kućanstava čime je povećana pokrivenost optičkim pristupom za 17% u odnosu na kraj 2016. godine. Pokrivenost novim generacijama pristupa dostupna je sada za 57% hrvatskih kućanstava kojima je omogućena brzina veća od 30 Mbit/s, dok je brzina veća od 100 Mbit/s dostupna u 18% kućanstava.

Kapitalna ulaganja povećana su za 28%

U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, na kraju rujna 2017., porasla je pokrivenost stanovništva 4G mrežom u zatvorenom prostoru i iznosi 75% (povećanje od 7 p.p. u odnosu na kraj 2016.), kao i pokrivenost u vanjskom okruženju koja iznosi 98% u odnosu na 96,9% na kraju 2016 godine. Velika brzina 4G mreže, brzina preuzimanja od 262,5 Mbit/s omogućena je za 47% korisnika.

Na tržištu širokopojasnih usluga u nepokretnoj mreži i televizije, HT bilježi rast korisničke baze širokopojasnih usluga za 3% i televizijskih usluga za 5% u usporedbi s istim razdobljem 2016. godine.

92 tisuće kućanstava koristi Magenta1 pakete

Komentirajući poslovne rezultate za devet mjeseci 2017., predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković istaknuo je: "Više sam nego zadovoljan ostvarenim rezultatima u devet mjeseci 2017. Snažni financijski rezultati omogućuju nam kontinuitet ulaganja kojim postavljamo čvrste temelje za usluge nove generacije i premium korisničko iskustvo. Rast korisničke baze televizijskih usluga pokazuje nam da smo novom TV platformom koju smo uveli u drugom polugodištu ove godine, vrhunskom kvalitetom slike, interaktivnošću, novim sučeljem i potpunom integracijom s mobilnim uređajima pružili korisnicima jedinstvenu uslugu prilagođenu u potpunosti njihovim očekivanjima. Uspješno smo podržali snažan porast podatkovnog prometa tijekom turističke sezone i istodobno smo omogućili rast brzina i u pokretnoj i u nepokretnoj mreži.

U idućim razdobljima nastavit ćemo s ulaganjima u mrežu i digitalnu transformaciju kompanije kao preduvjetima za najbolje korisničko iskustvo i premium poziciju na lokalnom i regionalnom tržištu.“