Autonomna vozila - Umjetna inteligencija i radar, oči i mozak vozila

Autonomni automobil zna samostalno izvesti mnoge radnje, ali bez sumnje, njihov je najteži zadatak razumijevanje okoline. Autonomno vozilo mora pratiti i identificirati mnoge objekte i ciljeve, bilo da su vidljivi ili skriveni, bilo da je vrijeme lijepo ili je loše. Današnji radar sam za sebe nije ni približno dobar da obavi taj posao samostalno, te su zbog toga autonomnom vozilu potrebne i kamere i lidari. No kada bismo mogli maksimalno iskoristiti posebne prednosti radara, mogli bismo se odreći barem nekih od tih dodatnih senzora

Marina Pavlić utorak, 19. srpnja 2022. u 00:00
Ilustracija NPS modeliranja autonomnog vozila unutar urbanog gradskog raskrižja, KRXrPX 📷 https://zeelamo.com/
Ilustracija NPS modeliranja autonomnog vozila unutar urbanog gradskog raskrižja, KRXrPX https://zeelamo.com/

Konvencionalne kamere u stereo načinu rada doista mogu detektirati objekte, izmjeriti njihovu udaljenost i procijeniti njihovu brzinu, ali nemaju potrebnu točnost za potpuno autonomnu vožnju. Osim toga, kamere ne rade dobro u noćnim uvjetima, pri magli ili na izravnoj sunčevoj svjetlosti, a sustavi koji ih koriste skloni su zavaravanju optičkim iluzijama. Laserski sustavi za skeniranje ili lidari koriste vlastito osvjetljenje, i stoga su u lošim vremenskim uvjetima često bolji od kamera. Unatoč tome, oni mogu vidjeti samo ravno ispred sebe, duž jasne linije optičkog vida, i stoga neće moći otkriti automobil koji se približava raskrižju, skriven od pogleda zgrada ili drugih prepreka.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Mreza 8-9 / 2022 kolovoz-rujan 2022.