Bez promjena na tržištu tablet uređaja, Apple i dalje vodeći

IDC donosi istraživanje o stanju na tržištu tableta, koje se odnosi na drugi kvartal, Apple i dalje dominira s iPad uređajima, nakon čega slijede Samsung, Huawei, Amazon i Lenovo

Matija Pavlić srijeda, 7. kolovoza 2019. u 14:00

U novom izvješću tvrtka IDC pozabavila se stanjem na tržištu tablet uređaja tijekom drugog kvartala ove godine. U odnosu na dosadašnja razdoblja nema previše promjena, a u spomenutom kvartalu je isporučeno ukupno 32,2 milijuna tablet uređaja.

Iznenađenja nema te je tvrtka iz Cupertina i dalje vodeća na ovom tržištu zahvaljujući svojem iPad brandu. Apple je u drugom kvartalu isporučio 12,3 milijuna iPada čime je na tržištu ostvario udio od 38,1%. (rast na godišnjoj razini s obzirom da je u drugom kvartalu 2018. godine Apple isporučio 11,6 milijuna iPada i imao tržišni udio od 34,1%).

Dobroj prodaji u drugom kvartalu ove godine doprinijelo je predstavljanje treće generacije iPad Aira, ali i iPad Pro linije proizvoda. Ostatak iPad tableta bilježi pad prodaje na godišnjoj razini od 7,5% ponajprije zbog činjenice da još nije predstavljen novi entry-level iPad.

Što se tiče konkurencije koja se bazira na operativnom sustavu Android, tvrtka Samsung je isporučila 4,9 milijuna tableta, što je dovoljno za drugo mjesto na tržištu s tržišnim udjelom od 15,2% (rast udjela s 14,9% na godišnjoj razini iako je isporučeno 100.000 manje tableta, no taj manjak je kompenziran padom čitavog tržišta tablet uređaja). Najviše isporuka što se tiče Samsunga otpada na Galaxy E i Galaxy A serije tablet uređaja, dok će premium segment biti značajnije zastupljen tek idućem kvartalu, s obzirom da je Galaxy Tab S6 u trgovine stiže tijekom rujna.

Na trećem se mjestu nalazi Huawei s 3,3 milijuna isporučenih uređaja i tržišnim udjelom od 10,3%. To je pad na godišnjoj razini s obzirom da je u drugom kvartalu prošle godine kineska tvrtka isporučila 3,5 milijuna tablet uređaja i imala tržišni udio od 10,5% (pad od 6,5% na godišnjoj razini).

Listu prvih pet proizvođača tablet uređaja zaključuju Amazon i Lenovo. Amazon bilježi rast isporuka od 46,3% na godišnjoj razini, dok tvrtka Lenovo bilježi pad isporuka od 6,9% na godišnjoj razini.