SD kartica za audiofile

poruka: 101
|
čitano: 14.238
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "SD kartica za audiofile".
16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Zvuk koji možemo čut moguće da je do 22 kHz-a, ali me niko ne može uvjerit da zvuk iznat tih frekvencija ne utjeće na boju zvuka nižih frekvencija. Odnosno da superpozicijom viših frekvencija ne mjenjamo oblik nižih tj. onih koje ćujemo.

Još jednom ponavljam video:

Ponavljaš video koji pokazuje da mjerni instrument "čuje" iznad 22 kHz, a ne da čovjek to čuje ili da utječe na percepciju nižih frekvencija ili štoveć.

 

Pazi - uopće nije upitno da (prirodni) instrumenti proizvode frekvencije koje se ne mogu snimiti na CD. Isto tako ne bi trebalo biti upitno ima li 24-bitni zvuk na 96+ kHz smisla kod snimanja ili obrade zvuka (ima smisla), jer ovdje nije riječ o snimanju i obradi zvuka, nego o reprodukciji. A koliko je meni poznato, nema ni jedne double-blinded studije koja bi pokazivala da ljudi čuju razliku u CD kvaliteti i u višim frekvencijama uzorkovanja i/ili rezoluciji uzorka. Ako je tebi poznata studija koja pokazuje drugačije, onda je daj. Imaj na umu da govorimo o ljudima, a ne o mjernim instrumentima - mjerni instrumenti mogu čuti i vidjeti i na druge načine percipirati ono što ljudi ne mogu. 

12 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

Ponavljaš video koji pokazuje da mjerni instrument "čuje" iznad 22 kHz, a ne da čovjek to čuje ili da utječe na percepciju nižih frekvencija ili štoveć.

 

Pazi - uopće nije upitno da (prirodni) instrumenti proizvode frekvencije koje se ne mogu snimiti na CD. Isto tako ne bi trebalo biti upitno ima li 24-bitni zvuk na 96+ kHz smisla kod snimanja ili obrade zvuka (ima smisla), jer ovdje nije riječ o snimanju i obradi zvuka, nego o reprodukciji. A koliko je meni poznato, nema ni jedne double-blinded studije koja bi pokazivala da ljudi čuju razliku u CD kvaliteti i u višim frekvencijama uzorkovanja i/ili rezoluciji uzorka. Ako je tebi poznata studija koja pokazuje drugačije, onda je daj. Imaj na umu da govorimo o ljudima, a ne o mjernim instrumentima - mjerni instrumenti mogu čuti i vidjeti i na druge načine percipirati ono što ljudi ne mogu. 

 Pomenu sam ranije da nakon preslušavanja gitere s ploće, više ni sam nisam ćuo razliku u zvuku. S time da koliko god puta preslušao prije toga na CD-u zvuk mi je bio jednako prazan.
Volio bih vidjeti studiju koja je pokazala da ljudsko uho ne ćuje frekvencije iznad 22 kHz, ali znam da sam objektivno slušao i da sam tek nakon ploće ćuo boju zvuka te prazne gitare.
Ovaj efekt je vjerojatno prisutan kod svakoga i koliko god da se trudio usporediti LP i CD, razliku nakon prve usporedbe više nećeš ćuti. Mozak zapamti uzorak i onda ga povezuje sa slićnim.

16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Pomenu sam ranije da nakon preslušavanja gitere s ploće, više ni sam nisam ćuo razliku u zvuku. S time da koliko god puta preslušao prije toga na CD-u zvuk mi je bio jednako prazan.

Volio bih vidjeti studiju koja je pokazala da ljudsko uho ne ćuje frekvencije iznad 22 kHz, ali znam da sam objektivno slušao i da sam tek nakon ploće ćuo boju zvuka te prazne gitare.

Iskreno rečeno, ne kužim što si sad napisao. Jesi čuo, nisi čuo, ima razlike, nema razlike? I ponavljam - mora biti riječ o identičnom masteringu.

 

Što se tiče opsega ljudskog sluha: http://en.wikipedia.org/wiki/Hearing_range - probrowsaj po referencama, sigurno ćeš nešto naći. Ne znam doduše zbog čega to smatraš upitnim.

 

Imaš na netu inače za skinuti zvuk kojem se mijenja frekvencija pa se možeš i sam testirati - čudi me što to već nisi napravio - -npr. ovo, pod uvjetom da imaš dovoljno sposobne zvučnike ili slušalice. Moj sluh recimo završava na oko 15 kHz. Do koliko ti čuješ? Ako pak imaš zvučnike, slušalice ili zvučnu karticu koji ne mogu reproducirati 22 kHz, a ti bi možebitno očekivao da čuješ i preko toga, o čemu onda uopće pričamo?

15 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
..
Ono što mi je bilo zanimljivo je da kad sam slušao u ..

..Danas ako želiš uspjeti kao muzičar odeš u fitness centar.

 -točno (to što opisuješ nije placebo nego lossless.. i psihoakustika ili samo psihosomatske smetnje.. u nastavku npr 22khz, LOL ili barem jasnije napiši što (ne)čuješ..). btw, zvuk je još uvjek u hz-khz, ne u mhz.

-dio o fitnessu ima neke veze? sarkazam ili hypsteri.. enivej, đabriš.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
odjavljen
offline
Re: SD kartica za audiofile
Hrvoje.RH kaže...

Ovo je kao da gurmanu kažeš da će se bolje najest ako jede srebrnim beštekom

Zapravo, u kulinarstvu materijal pribora može imati utjecaj. Primjerice, češnjak se ne smije ubrađivati metalnim priborom. Ovo bi čak imalo više smisla od nekih "audiofilskih" ideja.

 

 

digitall kaže...

ti bokca, da je ovo apple objavio vec bi bilo prodano milijun tona u prednarudbi 

Već vidim reklamu: vrhunska audiofilska SD kartica za vaš iPod, iPhone, iPad... oh wait 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
12 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

Iskreno rečeno, ne kužim što si sad napisao. Jesi čuo, nisi čuo, ima razlike, nema razlike? I ponavljam - mora biti riječ o identičnom masteringu.

 

Što se tiče opsega ljudskog sluha: http://en.wikipedia.org/wiki/Hearing_range - probrowsaj po referencama, sigurno ćeš nešto naći. Ne znam doduše zbog čega to smatraš upitnim.

 

Imaš na netu inače za skinuti zvuk kojem se mijenja frekvencija pa se možeš i sam testirati - čudi me što to već nisi napravio - -npr. ovo, pod uvjetom da imaš dovoljno sposobne zvučnike ili slušalice. Moj sluh recimo završava na oko 15 kHz. Do koliko ti čuješ? Ako pak imaš zvučnike, slušalice ili zvučnu karticu koji ne mogu reproducirati 22 kHz, a ti bi možebitno očekivao da čuješ i preko toga, o čemu onda uopće pričamo?

 Znaći slušam zvuk gitare na CD-u koji mi daje dojam da slušam ravan ton bez dinamike i boje. Primjetio sam da mi se ista stvar događa na mp3 playeru sa drugim stvarima. Preslušam istu stvar na ploći i ona dobije boju i dinamiku. Preslušam ju ponovo na CD-u i onda mi i tamo zvući obogaćeno bojom i dinamikom.
Efekt bi mogao opisat tipa, gledaš u bjeli zid, onda si u vidno polje staviš neki oblik te ga nakon nekog vremena makneš i gledaš ponovo u bjeli zid. Naj češći efekt je da češ vidjet jedno vrjeme obris oblika koji si prije gledao mada gledaš u bjeli zid.
Što se tiće mjerenja opsega ljudskog uha tog sam se i bojao. Bilo bi mi draže da se napravio proraćun mehanićkih mogućnosti bubnjića uha ili da se mozak skenira i gleda dali nastaju podražaji dok ih čovijek sluša. Ovo sa podizanjem ruke sam prošao na testiranju za vojsku i sjećama se da sam ćuo određenu frekvenciju prije nego sam svjesno reagirao na nju.
Stranica je super! Uspjevam prepoznati sinus 17kHZ-a s time da nastaje nagli rez. Pretpostavljam da je zvućna na laptopu ogranićena. Kad sam skinu kvadratni oblik ćujem ga puno glasnije. Ako stranica dobro generira zvućne failove, zvuk od 17620 Hz kvadrat ćujem bistro, a fail od 17650 je tišina.
Analogni medij ima problema sa dinamikom i niskim frekvencijama. Reproducirat zvuk na visokim frekvencijam i naj gorem smeću od zvućnika nije problem doduše integriran pojačala ga najćešće isfiltriraju.
@ihush
Da nije mi se dalo ispravljat s time da na datasshetu od es9018 navodi ulazni sampling rate od 1.536Mhz sa apostrofom 1 koji pojašnjava da je u nekoj normalnoj konfiguraciji 500kHz.
Dio o fitnessu sam htio slikovito objasnit da danas muziku prodaju cice i guzice, a ne muzićari.
Nek mi neko objasni kako ovo danas nisu uzori kojima se treba klanjat?

16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Znaći slušam zvuk gitare na CD-u koji mi daje dojam da slušam ravan ton bez dinamike i boje. Primjetio sam da mi se ista stvar događa na mp3 playeru sa drugim stvarima. Preslušam istu stvar na ploći i ona dobije boju i dinamiku. Preslušam ju ponovo na CD-u i onda mi i tamo zvući obogaćeno bojom i dinamikom.

Efekt bi mogao opisat tipa, gledaš u bjeli zid, onda si u vidno polje staviš neki oblik te ga nakon nekog vremena makneš i gledaš ponovo u bjeli zid. Naj češći efekt je da češ vidjet jedno vrjeme obris oblika koji si prije gledao mada gledaš u bjeli zid.

Prema tvom opisu onoga što se događa i prema tome što nisi napisao da se radi o identičnom masteringu, dalo bi se zaključiti da je riječ o CD-u kojem je dinamički opseg jako komprimiran, dakle radi se o dva različita, drugačije masterirana zvučna zapisa. I ti se sad čudiš što zvuče različito? To nema veze s CD-om kao medijem, nego ima veze s masteringom! Pogledaj video za koji sam dao link.

 

Angus_Young kaže...
Što se tiće mjerenja opsega ljudskog uha tog sam se i bojao. Bilo bi mi draže da se napravio proraćun mehanićkih mogućnosti bubnjića uha ili da se mozak skenira i gleda dali nastaju podražaji dok ih čovijek sluša. Ovo sa podizanjem ruke sam prošao na testiranju za vojsku i sjećama se da sam ćuo određenu frekvenciju prije nego sam svjesno reagirao na nju.

Stranica je super! Uspjevam prepoznati sinus 17kHZ-a s time da nastaje nagli rez. Pretpostavljam da je zvućna na laptopu ogranićena. Kad sam skinu kvadratni oblik ćujem ga puno glasnije. Ako stranica dobro generira zvućne failove, zvuk od 17620 Hz kvadrat ćujem bistro, a fail od 17650 je tišina.

Tako je i moja inicijalna reakcija bila (zapravo sam htio testirati nove monitorske zvučnike, a ne svoj sluh) - čudio sam se kako mogu reproducirati samo do oko 15 kHz, dok mi nije do glave došlo da nije problem u zvučnicima nego u mom sluhu!

 

Preporučam ti da prihvatiš realnost, a to je da čuješ do cca 17,5 kHz. 

 

Dakle, prestani se zavaravati - iako iznadprosječno čuješ frekvencije, nisi sposoban čuti sve frekvencije koje je CD sposoban prenijeti, a ne da ti trebaju one vinilove frekvencije koje idu povrh CD-a.

 

Ako hoćeš digitalnu glazbu koja neće zvučati zgnječeno kao na CD-u, onda se prebaci na tzv. HD audio. Da, tu ćeš dobiti 24 bita i 96+ kHz, pa ti možda padne pa pamet da to da je HD audio zbog toga bolji/kvalitetniji od CD-a i po dinamici bliži vinilu, no razlog nije uopće u tome, nego u tome što HD audio obično masterira s većom dinamikom.

15 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile

... objašnjenje fitnessa, OK. (slažem se, čak mi je drago.. bar vidjeti sise i guzove, kad pevaljke već ne znaju pjevati).

 

-staviti 'karate kida' u guitar fight je onak.. imaš Santanu, S.R.Vaugha, Cleptona, itd. Ali nije baš tema, još više objašnjavanje kvalitete zvuka, hertzi.. u kontektsu SD memory card by Sony (za audiofile). Ima li neka poveznica osim što čuješ 1khz više od prosjeka?

 

..ako je do kvlaitetne akustike, Južnjačka utjeha ima sve (squell like pig..) Banjo Duel..

. i HD 
(kad več o kvaliteti razglabamo).. ja sam onaj sa strane, plesač..  

..ili nešto s fitnessom.. (samo iznad 21)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...

 Znaći slušam zvuk gitare na CD-u koji mi daje dojam da slušam ravan ton bez dinamike i boje. Primjetio sam da mi se ista stvar događa na mp3 playeru sa drugim stvarima. Preslušam istu stvar na ploći i ona dobije boju i dinamiku. Preslušam ju ponovo na CD-u i onda mi i tamo zvući obogaćeno bojom i dinamikom.

Ovime si zapravo dokazao da ne možeš razlikovati gramofon od CDa nakon što si jednom poslušao skladbu na gramofonu. Poslušaj sve jednom kod prijatelja na gramofonu, a kod kuće dalje slušaj na najjeftinijem mp3 plejeru.

 

Angus_Young kaže...

 Nek mi neko objasni kako ovo danas nisu uzori kojima se treba klanjat?

 Nikada mi nije bilo jasno zašto ljubitelji gitarskih distorzija kupuju kvalitetne audio uređaje. Da izbjegnu izobličenja?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
12 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

Prema tvom opisu onoga što se događa i prema tome što nisi napisao da se radi o identičnom masteringu, dalo bi se zaključiti da je riječ o CD-u kojem je dinamički opseg jako komprimiran, dakle radi se o dva različita, drugačije masterirana zvučna zapisa. I ti se sad čudiš što zvuče različito? To nema veze s CD-om kao medijem, nego ima veze s masteringom! Pogledaj video za koji sam dao link.

 Duguješ mi 40 min potrošenog vremena. Nisam mogao slušat dalje jer u principu ponavlja jednu te istu stvar koja mi je jako dobro poznata. Loudness war je donio cd sa mogućnošću većeg dinamičkog raspona i to su bendovi iskoristili. U videu pominje da se dinamićki raspon u principu nabrijava u bass i trable podrućju i nema nikakve veze sa mojim tezama o prisutnosti harmonika koji definiraju boju zvuka instrumenta.
Mastering sa LP na CD je vjerojatno identićan i snimke zvuće identićno i po tome bi upravo suprotno dinamički opseg trebao biti isti, a ne komprimiran na CD-u.
Koliko realno ćujem u principu nije bitno. Bitno mi je da mi muzika ne daje više gušt ko nekada i da su mi dobre stvari tipa gangnam style, vjerojatno zato što nema instrumenata nego je sve izvorno digitalno.
@ihush
Karate kid u tom duelu izgleda izuzetno uvjerljivo, mada vjerujem da je taj solo u orginalu odsvirao mu protivnik Steve Vai.
I meni je drago vidjet cice i guzice, ali u tom trenutku mi muzika uopće nije bitna, ali vrijedi i obrnuto. Na žalost sve je više trenutaka kada ovo prvo dolazi u prvi plan.
Ne bih se ćudio da nove generacije poćnu pretraživat glazbu na pornHubu.
Veza sa SD karticom je u tome da svaki korak koji ide ka boljoj definiciji zvuka podržavam. Problem je što tipa hifiman dođe oko 1000$. što je glazbu snimljenu tim standardom puno teže nabavit i što kompletna industrija glazbe danas više nema veze sa glazbom.
@Visak
Da te ponese na naćin na koji glazba to može treba biti puno duže izložen istoj. Tipa kao da ideš tražiti od laika da ti objasni Picasa ili jazz. Trebao bi se onda preseliti kod toga frenda.
Zvuk električne gitare ne nastaje samo u gitari. Pod instrument podrazumjevaš cijeli blok pojačala koji kontroliraš vrhovima prstiju. Tjeraš sve u overdrive i kontroliraš maksimalno snagu koja ti stvara feeadback i tjera te da joj se odupireš. Ako dozvoliš da to radi elektronika umjesto tebe izgubio si vezu sa svojim instrumentom.
Ovaj loop se može snimit i ponovno proživljavat sam kaj ti treba medij koji to prenosi i pojačala koja to mogu reproducirat, a da ne unose svoja izobličenja.

16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Duguješ mi 40 min potrošenog vremena. Nisam mogao slušat dalje jer u principu ponavlja jednu te istu stvar koja mi je jako dobro poznata. Loudness war je donio cd sa mogućnošću većeg dinamičkog raspona i to su bendovi iskoristili. U videu pominje da se dinamićki raspon u principu nabrijava u bass i trable podrućju i nema nikakve veze sa mojim tezama o prisutnosti harmonika koji definiraju boju zvuka instrumenta.

Ovo što si napisao nema smisla i dokazuje da ne znaš o čemu govoriš, da ne razumiješ što je loudness war i što se događa s dinamikom u tom slučaju.

 

Angus_Young kaže...
Mastering sa LP na CD je vjerojatno identićan i snimke zvuće identićno i po tome bi upravo suprotno dinamički opseg trebao biti isti, a ne komprimiran na CD-u.

Dakle, pričaš napamet. Unatoč tome što je lako pronaći primjere koji pokazuju suprotno. Ima čak i jedan zanimljiv primjer (nevezan s vinilom) sa Skrillexom, gdje spot zvuči bolje od pjesme na CD-u jer mu nisu toliko uništili dinamiku.

 

Čak i kad je izvorni master identičan, pazi ovo:

But even when the same source master is used, the audio is normally further processed when mastering for the target format (be it CD or vinyl), and this often results in vinyl having a spikier waveform and higher DR measurement.

Dakle, čak i kad bi kao trebao biti isti master (master iste dinamike), taj master se može još dodatno obraditi za vinil (ili CD).

 

 

A što se tiče topline i harmonika:

One of the main reasons people prefer vinyl records is that their playback mechanism (needle on a Turntable) introduces mild harmonic distortion into the signal. This harmonic distortion actually sounds pleasing to the human ear, and is commonly subjectively described as warmth in the sound.

Dakle, dobiješ manje vjeran, ali zato topliji zvuk. Znači, slušanjem ploče dobiješ u zvuku nešto što u originalu ne postoji. Kužiš sad u čem je stvar? Iz sličnog razloga ljudi vole i cijevna pojačala, iako ona objektivno gledano oštećuju zvuk, odnosno zvuk je manje vjeran produciranom zvuku. Ali zvuči toplije. Postavlja se pitanje i, ako su izvođač i producent zamislili da snimka zvuči toplije, zašto je onda tako nisu i producirali? Malo kompresije, malo distorzije, malo EQ-anja i da vidiš - bit će vruće, a ne toplo!

 

Ne govorim ti ja da se tebi ne smije više sviđati zvuk s vinila u odnosu na CD - samo budi svjestan da to nije zbog raspona frekvencija koje su veće od CD-a (koje ni ne možeš čuti!) i da je to između ostalog zato jer se u zvuk uvode distorzije, dinamička izobličenja, pa ti zvuk bude uhu ugodniji, ali manje vjeran originalu! Štoviše, zbog prirode medija u teoriji svako sviranje ploče zvuči malčice drugačije.

 

Ima i nekih softverskih simulatora vinila - ne kažem da je to usporedivo s pravim vinilom, nego samo navodim kao nešto što se uklapa u tu filozofiju - uvedeš distorziju i anomalije u inače kirurški precizan zvuk pa si njime zadovoljniji jer je topliji. Vjernost zvuka? Koga briga.

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 23.2.2015 4:07 (mbaksa).
16 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...

@ihush
Karate kid u tom duelu izgleda izuzetno uvjerljivo, mada vjerujem da je taj solo u orginalu odsvirao mu protivnik Steve Vai.

 

Ry Cooder, ako me pamćenje ne vara

 

It is our duty as men and women to proceed as though the limits of our abilities do not exist - Pierre Teilhard de Chardin
12 godina
neaktivan
offline
SD kartica za audiofile

Ajd da objasnim koliko mi je jasno.
Zvuk koji mi čujemo je promjena pritiska zraka periodićno u vremenu koja pritišće naš bubnjić. Princip rada zvučnika se temelji na karakteristici da kad kroz vodić prolazi struja koja stvara magnetsko polje, a karakteristika je da se magnetska polja odbijaju ili privlače ovisno o polaritetu. Zvućnik ima jedan magnet fiksan, onaj koji je stalno namagnetiziran i drugi (zavojnica ili ti elektro magnet) koji je fiksiran na membrani zvućnika. Zavojnica ili ti elektromagnet stvara magnetsko polje tek kad se kroz njega pusti struja i onda se ono odbija ili privlaći i onda se ta odbijanja ili privlaćenja prenose na membranu zato što je jedan magnet fiksan a drugi je na membrani koja ima svoj prostor unutar kojeg se ona kreće i onda se ta vibracija prenosi na zrak. Zvuk je definiran sa amplitudom ili ti otklonom membrane od svog statićnog položaja i frekvencijom tj periodićkim ponavljanjem u vremenu. Bitan dio su samo ovi parametri amplituda i frekvencia.

E sad da se vratimo na razliku LP i CD.
CD je definiran sa parametrima frekvencije od 44 kHz i amplitudom od 16 Bita. Da probam objasnit s time da opisujem dio kod snimanja:
Analogno digitalni konverter ADAC je integrirac ili chip kojemu je zadaća semplirati ulazni signal, koji je analogan, u ovisnosti o razini napona amplitudi. Tj CD ima ADAC koji u trenutku može prepoznat 2^16 razlika razina napona i to radi 44 000 puta u sekundi.

Probat ću i slikom objasnit:

U trenutku koji odgovar x kordinati 1 (1/44100 djela sekunde) ADAC je očitao amplitudu koja odgovara x osi 1 vrijednost amplitude od 1 V (volt). Tako da bi sljed podataka koji se može digitalno zapisat bio (1,1), (2,2), (3,4), (4,6) .... isćitano iz grafa, s time da bi realnija slika bila da je nacrtano na x osi 44 100 podjela, a na y osi 2^16 podjela.
Ono što ovaj zapis ne može je semplirati razlike koje su u okvirima između. Tj ako se na ulazu nađe amplituda od 1.5 volta on će joj dati vrijednost 1 ili 2. ili ako je u 1/44100 djelića sekunde nastalo više promjena u razini napona on će imati podatke o samo jednoj.
LP ima drugi pristup zapisa zvuka. Kod ploća se kod snimanja urezuje u vinil brazda kojoj dubina definira amplitudu a frekvencija je definirana brzinom okretanja ploće.
Dinamićki raspon je definiran razlikom u glasnoći naj tiše i najglasnije frekvencije. Iz ovoga je očito da analogni zapis ima problema sa dinamikom. Tipa na brazdi koja predstavlja 1kHz sa rasponom od 60 dB bi trebalo urezati brazdu višeg harmonika na recima 10kHz. Da igla napravi skok da te glasnoće budu iste je vjerojatno ogranićen inercijom mase nosaća igle.
Ovdje pate izuzetno niske frekvencije i sjećama se singlica koje su urezane na LP i puštaju se brzinom singlice samo da bi se dobio veći dinamićki raspon.
U komentaru da LP ima veći dinamićki raspon od CD-a moram oštro protestirat. Kaj je naj bolje istu tvrdnju danas proćitam u većernjem i da je na vinilu zvuk manje kompleksan od onaoga na CD-u.
Ovdje me uvjeravaš da se ulaz sa analognog medija kod snimanja mora oštro kompresirat mada isti ima raspon od max 60 dB, a format u digitalnom obliku dozvoljava dinamike veće i od 110 dB.
Ko tu ne razumije Loudness war je jako upitno. Digitalni zapis dozvoljava manipulaciju frekvencija kakve niti jedan analogni filtar ne može iskontrolirat. Dinamika snimljena u studiu se može bez problema zapisat digitalno dok se na analogno mora dovest u okvire koje medij može prenjet.
Da se kod masteringa pripremljenog za analogni zapis mora naknadno prilagođavat za digitalni mi nema smisla. Odnosno ako mastering nije diran identićno će zvućat na CD-u.
Ovo sa toplijim zvukom na vinilu isto odbijam kao argument i tvrdim da je zabluda. Sviram gitaru i volim taj istorzirani zvuk. Onako kako ga čujem na vinilu je puno realnija slika onoj sa pojaćala. Zato ponovo naglašavam da ne prićam o dinamici nego o nemogućnošću reproduciranja stvarnog zvuka gitare sa postavkama rezolucije 16Bita 44kHz-a.
Kaj se tiće cijevnih pojačala prednost im je da imaju velka ulazna pojaćanja. Nemoraju biti kaskade stupnjeva koju se svaku posebno stabilizira i gdje naj ćešće gubiš visoke frekvencije.
Zvuk lampaša nije topliji nego vjerodostojniji izvoru.
@segregator
Nisam uspio naći na popisu glumaca za film Ry Coodera, dok Stiv Vai je. A i stil sviranja mu više odgovara:
 
0 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
segregator kaže...
Angus_Young kaže...

@ihush
Karate kid u tom duelu izgleda izuzetno uvjerljivo, mada vjerujem da je taj solo u orginalu odsvirao mu protivnik Steve Vai.

 

Ry Cooder, ako me pamćenje ne vara

 

 

Cooder je napisao Karate Kidove dionice. :)

16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...

isćitano iz grafa, s time da bi realnija slika bila da je nacrtano na x osi 44 100 podjela, a na y osi 2^16 podjela.

Ono što ovaj zapis ne može je semplirati razlike koje su u okvirima između.

Ne kopčaš da te "razlike između" ionako ne čuješ? Sam si se testirao i zaključio da čuješ do 17,5 kHz. Sad pokušavaš smisliti kako da "objasniš" problem, a da ne kažeš da se radi o frekvencijama koje ionako ne čuješ!

 

Shvaćaš inače da je taj grafikon pogrešno nacrtan? Da, tipično se tako to crta, ali onda osoba koja ga interpretira mora znati da tu nema stepenica, nego imaš krivulju koja ide kroz točke i onda stvari ne izgledaju ni izdaleka tako grozno kako izgledaju kad vidiš "digitalne štenge", nego bude zapravo vrlo blisko analogom signalu - naravno, ako taj signal nije imao puno frekvencija preko 22 kHz (koje ionako ne čuješ).

 

Angus_Young kaže...

U komentaru da LP ima veći dinamićki raspon od CD-a moram oštro protestirat.

Kao što rekoh, ne razumiješ što je loudness war. Nije riječ o odnosu apsolutno najglasnijeg i najtišeg, nego je riječ o razlici između peaka i RMS vrijednosti - kad se govori o dinamičkom opsegu u kontekstu loudness wara, govori se o tome (možda bi se moglo opisati kao koliko pjesma diše). Znači, iako je vinil sposoban za manju dinamiku, CD-i se već neko vrijeme masteriraju tako da imaju osjetno manju razliku između peaka i RMS-a zbog čega zvuče "zgnječeno" i manje dinamično. U tome je stvar. I audiofili radi toga i uspoređuju CD i vinil izdanja, jer se nadaju da će s vinilom dobiti bolju dinamiku, jer su producenti s uništavanjem dinamike CD-ova stvarno pretjerali, a na vinil nerijetko stave istu pjesmu, ali s većom dinamikom (ili možda i drugačije EQ-anu). Naravno, to ne znači da na neke ili mnoge ili većinu vinila ne ide isti master kao za CD (mada su takvi manje interesantni audiofilima). Ali čitaj dalje...

 

Angus_Young kaže...

Odnosno ako mastering nije diran identićno će zvućat na CD-u.

A na temelju čega si siguran u to? Evo ti jedan primjer, koji ti pobija tu tvrdnju - ovaj video traje samo 14 minuta pa se nadam da me nećeš ponovno optužiti da ti kradem vrijeme.

 

Znači, vinil napravljen iz istog fajla, iz istog mastera, a ipak ne zvuči posve identično CD-u. Štoviše, bar na oko se čini da ima veću dinamiku, ima peakove koje ne bi trebao imati (jer su brickwall-limitirani u masteru!). Znači, analogija je učinila svoje - dodala je u zvuk nešto čega u originalu nema! Baš me zanima što bi se dogodilo da je zvuk s vinila digitalizirao u 96 kHz...

 

Angus_Young kaže...

Ovo sa toplijim zvukom na vinilu isto odbijam kao argument i tvrdim da je zabluda.

Na gornjem videu između ostalo vidiš vidljive i čujne promjene koje se događaju kad identični master ide na vinil - objektivno gledano vinil je manje vjeran originalu, zvuk je "obogaćen" nečime čega u masteru nema. Meni ni iz džepa, ni u džep, a ti živi u zabludama koliko god ti drago. 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 23.2.2015 18:11 (mbaksa).
16 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile

Izgleda da sam ipak bio u pravu glede Ry Coodera (iako Lumosity tvrdi da mi je memory u komi :D ):

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossroads_%281986_soundtrack%29

 

 

(doduše izgleda da baš tu pjesmu ipak svira Vai, iako po netu vidim dosta verzija dal je jedan il drugi, pa možda ni wiki nije u pravu)

 

It is our duty as men and women to proceed as though the limits of our abilities do not exist - Pierre Teilhard de Chardin
Poruka je uređivana zadnji put pon 23.2.2015 18:57 (segregator).
12 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
segregator kaže...

Izgleda da sam ipak bio u pravu glede Ry Coodera (iako Lumosity tvrdi da mi je memory u komi :D ):

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossroads_%281986_soundtrack%29

 

 

(doduše izgleda da baš tu pjesmu ipak svira Vai, iako po netu vidim dosta verzija dal je jedan il drugi, pa možda ni wiki nije u pravu)

 

 Ne treba ti wiki za tocno znati koji od njih dvojice sto svira. Kad je melodija onda je Cooder a kad je silovanje gitare onda je Vai.

12 godina
neaktivan
offline
SD kartica za audiofile

lol

 

Očekujem da sony izbaci i narukvice za audiofile - reguliraju protok energije i zvučnu krivulju.

Tread softly because you tread on my dreams.
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
protjeran
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...

Ajd da objasnim koliko mi je jasno.
Zvuk koji mi čujemo je promjena pritiska zraka periodićno u vremenu koja pritišće naš bubnjić. Princip rada zvučnika se temelji na karakteristici da kad kroz vodić prolazi struja koja stvara magnetsko polje, a karakteristika je da se magnetska polja odbijaju ili privlače ovisno o polaritetu. Zvućnik ima jedan magnet fiksan, onaj koji je stalno namagnetiziran i drugi (zavojnica ili ti elektro magnet) koji je fiksiran na membrani zvućnika. Zavojnica ili ti elektromagnet stvara magnetsko polje tek kad se kroz njega pusti struja i onda se ono odbija ili privlaći i onda se ta odbijanja ili privlaćenja prenose na membranu zato što je jedan magnet fiksan a drugi je na membrani koja ima svoj prostor unutar kojeg se ona kreće i onda se ta vibracija prenosi na zrak. Zvuk je definiran sa amplitudom ili ti otklonom membrane od svog statićnog položaja i frekvencijom tj periodićkim ponavljanjem u vremenu. Bitan dio su samo ovi parametri amplituda i frekvencia.

E sad da se vratimo na razliku LP i CD.
CD je definiran sa parametrima frekvencije od 44 kHz i amplitudom od 16 Bita. Da probam objasnit s time da opisujem dio kod snimanja:
Analogno digitalni konverter ADAC je integrirac ili chip kojemu je zadaća semplirati ulazni signal, koji je analogan, u ovisnosti o razini napona amplitudi. Tj CD ima ADAC koji u trenutku može prepoznat 2^16 razlika razina napona i to radi 44 000 puta u sekundi.

Probat ću i slikom objasnit:

U trenutku koji odgovar x kordinati 1 (1/44100 djela sekunde) ADAC je očitao amplitudu koja odgovara x osi 1 vrijednost amplitude od 1 V (volt). Tako da bi sljed podataka koji se može digitalno zapisat bio (1,1), (2,2), (3,4), (4,6) .... isćitano iz grafa, s time da bi realnija slika bila da je nacrtano na x osi 44 100 podjela, a na y osi 2^16 podjela.
Ono što ovaj zapis ne može je semplirati razlike koje su u okvirima između. Tj ako se na ulazu nađe amplituda od 1.5 volta on će joj dati vrijednost 1 ili 2. ili ako je u 1/44100 djelića sekunde nastalo više promjena u razini napona on će imati podatke o samo jednoj.
LP ima drugi pristup zapisa zvuka. Kod ploća se kod snimanja urezuje u vinil brazda kojoj dubina definira amplitudu a frekvencija je definirana brzinom okretanja ploće.
Dinamićki raspon je definiran razlikom u glasnoći naj tiše i najglasnije frekvencije. Iz ovoga je očito da analogni zapis ima problema sa dinamikom. Tipa na brazdi koja predstavlja 1kHz sa rasponom od 60 dB bi trebalo urezati brazdu višeg harmonika na recima 10kHz. Da igla napravi skok da te glasnoće budu iste je vjerojatno ogranićen inercijom mase nosaća igle.
Ovdje pate izuzetno niske frekvencije i sjećama se singlica koje su urezane na LP i puštaju se brzinom singlice samo da bi se dobio veći dinamićki raspon.
U komentaru da LP ima veći dinamićki raspon od CD-a moram oštro protestirat. Kaj je naj bolje istu tvrdnju danas proćitam u većernjem i da je na vinilu zvuk manje kompleksan od onaoga na CD-u.
Ovdje me uvjeravaš da se ulaz sa analognog medija kod snimanja mora oštro kompresirat mada isti ima raspon od max 60 dB, a format u digitalnom obliku dozvoljava dinamike veće i od 110 dB.
Ko tu ne razumije Loudness war je jako upitno. Digitalni zapis dozvoljava manipulaciju frekvencija kakve niti jedan analogni filtar ne može iskontrolirat. Dinamika snimljena u studiu se može bez problema zapisat digitalno dok se na analogno mora dovest u okvire koje medij može prenjet.
Da se kod masteringa pripremljenog za analogni zapis mora naknadno prilagođavat za digitalni mi nema smisla. Odnosno ako mastering nije diran identićno će zvućat na CD-u.
Ovo sa toplijim zvukom na vinilu isto odbijam kao argument i tvrdim da je zabluda. Sviram gitaru i volim taj istorzirani zvuk. Onako kako ga čujem na vinilu je puno realnija slika onoj sa pojaćala. Zato ponovo naglašavam da ne prićam o dinamici nego o nemogućnošću reproduciranja stvarnog zvuka gitare sa postavkama rezolucije 16Bita 44kHz-a.
Kaj se tiće cijevnih pojačala prednost im je da imaju velka ulazna pojaćanja. Nemoraju biti kaskade stupnjeva koju se svaku posebno stabilizira i gdje naj ćešće gubiš visoke frekvencije.
Zvuk lampaša nije topliji nego vjerodostojniji izvoru.
@segregator
Nisam uspio naći na popisu glumaca za film Ry Coodera, dok Stiv Vai je. A i stil sviranja mu više odgovara:

 https://www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/iandm/part12/page2.html

12 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže... 

....

 Jedna istina je rećena u tom videu na 7:45 koju ti cijelo vrijeme pokušavam objasnit. Dinamićki raspon ne gledaš vizualno iz cijelog grafa nego na mijestu gdje je pokazivač vremena odnosno na toj crti bi trebalo vidjeti razlike između naj glasnije i naj tiše frekvencije. 
Tvrdiš da LP ima bolji dinamićki raspon na temelju oblika grafa, a ono što stvarno taj graf govori da CD ima cijelo vrijeme dostupan identićan raspon za svaku frekvenciju i svatko će ti reć na prvu, pa i ja, da mu je zvuk sa CD-a bolji i da onaj s LP-a zvući mutno. To je nedostatak analognog zapisa kojem su se tonci prilagođavali da uguraju diinamićki raspon mastera u okvire od 60 bB koji je nestao sa CD-om i stvorio loudness war.
Argument da ljude privlaći grebanje igle po vinilu i da im daje bolji ugođaj slušanja, a istovremeno tvrdit da zapis viših harmonika nemaju veze s tim, mi je ravno apsurdu.
Ulazim u ovakve rasprave baš s razlogom da testiram svoje hipoteze i sve sam više uvjeren u njih.
Što se tiće toga dali možemo ćuti iznad 22kHz-a logićkim sljedom sam došao do odgovora da da. ihush je ustvrdio da ćujem 1kHz iznad prosjeka. Zbog naćina na koji slušam muziku mnogi koj me poznaju tvrde da sam gluh. Preferiram poglašnjavat na mp3 playeru sve na max i još dodavat na equalizeru. Za 3g. prelazima 40 godina i već dva put sam osjetio fizićku bol koju preglasna muzika može izazvat. Po onom što je u wikipediji navedeno, ne bih smio ćut iznad 10kHz.
Druga stvar je da kad sam uspoređivao sinus i sqare signal sa istim postavkama glasnoće sinus sam ćuo ko u nekom lucidnom stanju dok mi je sqare bio puno jasniji. Distorzija gitara u principu radi slićan zvuk i uvjeren sam da ju bolje percipiram baš radi toga.
To da ne možeš ćuti iznad 15kHz sam uvjeren da je zbog toga što ne percipiraš tu frekvenciju, a ne zbog toga što ona ne dolazi do tvog mozga.
Svoje hipoteze ću i dalje preispitivat i u naj boljoj namjeri sugeriram svakom da preispituje sve u što je uvjeren.
@BlueMax
Žalosno je da to nazivš silovanjem gitare. Iz ovog vide sam siguran da je taj solo odsvirao Steve:

16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Jedna istina je rećena u tom videu na 7:45 koju ti cijelo vrijeme pokušavam objasnit. Dinamićki raspon ne gledaš vizualno iz cijelog grafa nego na mijestu gdje je pokazivač vremena odnosno na toj crti bi trebalo vidjeti razlike između naj glasnije i naj tiše frekvencije.

Prvo - vjerujem da ovo što si napisao "frekvencije", da je to lapsus, jer ako nije lapsus onda još uvijek ne razumiješ što je dinamički raspon. Drugo - u toj vjeri, ne razumijem zašto mi pokušavaš objasniti nešto što znam, nešto što nije upitno, nešto čemu se ništa što sam u svojim porukama napisao ne suprotstavlja. Znači, cijelo vrijeme pokušavaš moj stav prikazati onakvim kakav nije i onda ga ko fol pobijaš. To ti je logički pogrešno argumentiranje koje se naziva straw man.

 

Angus_Young kaže...
Tvrdiš da LP ima bolji dinamićki raspon na temelju oblika grafa,

Evo, i dalje nastavljaš sa straw manom. Tvrdiš nešto što nikad nisam tvrdio i sad ćeš to pokušati pobiti. Nemoj to raditi. Ako tvrdiš da nešto tvrdim, onda citiraj dio gdje to tvrdim, i to bez vađenja iz konteksta, pa onda pobijaj do mile volje, a ne ovako. 

 

Angus_Young kaže...
To je nedostatak analognog zapisa kojem su se tonci prilagođavali da uguraju diinamićki raspon mastera u okvire od 60 bB koji je nestao sa CD-om i stvorio loudness war.

CD je možda omogućio loudness war, no razlog zašto je do njega zapravo došlo je što mnogi ljudi smatraju da je glasnije - bolje, da bolje zvuči, a to im je omogućila novija tehnologija (bolji kompresori i limiteri).

 

Ono što ti cijelo vrijeme govorim, a ti se praviš da ne razumiješ da ti to govorim, je da je u ovo doba loudness wara jedan dio ploča (i HD audio zapisa) masteriran s većom dinamikom. Ujedno, ako se gleda kroz prošlost, originalna izdanja (koja su u pravilu na pločama) starijih pjesama nerijetko su dinamičnija od reizdanja na CD-ovima jer su za CD-ove remasterirani, i prilikom toga u pravilu im se smanjivala dinamika kako bi zvučali glasnije.

 

Angus_Young kaže...
Što se tiće toga dali možemo ćuti iznad 22kHz-a logićkim sljedom sam došao do odgovora da da.

Iako ne možeš.  Znači, empirijski je potvrđeno da ne možeš, a ti si "logićkim sljedom" došao do toga da možeš. Bit će da ti je "logićki sljed" pogrešan. 

 

Angus_Young kaže...
To da ne možeš ćuti iznad 15kHz sam uvjeren da je zbog toga što ne percipiraš tu frekvenciju, a ne zbog toga što ona ne dolazi do tvog mozga.

Jesi siguran da znaš što znači "percipirati"? U slučaju sluha ne percipirati znači - ne čuti. Što se tiče "dolaska" frekvencije do tvog mozga - ona dolazi do tvog mozga u obliku zivčanog impulsa - ako je uho ne čuje, neće proizvesti taj impuls i neće doći do mozga. Dakle, pojasni nam na temelju čega si ti uvjeren u to što tvrdiš. Stalno kažeš da si uvjeren u nešto, a ne daješ apsolutno nikakve reference.

 

Angus_Young kaže...
Argument da ljude privlaći grebanje igle po vinilu i da im daje bolji ugođaj slušanja, a istovremeno tvrdit da zapis viših harmonika nemaju veze s tim, mi je ravno apsurdu.

To ne tvrdim ja, tvrde drugi. A ti nisi dao apsolutno nikakve kontraargumente.  To se inače jako lako provjeri - uzmeš HD audio pjesmu na 96 ili 192 kHz i konvertiraš je u 44,1 kHz. I onda napraviš double-blind test. I onda ako pouzdano razlikuješ te dvije verzije, onda možeš tvrditi to što tvrdiš. Prije toga - ne.

 

Ali čekaj Miki! Zar nije to već netko napravio ako je to tako jednostavno? Da, napravio je - Meyer i Moran su to napravili i dokazali da ljudi, među kojima su i audio inženjeri i audiofili, nisu sposobni razlikovati SACD (frekvencije do 50 kHz) i 44,1 kHz (frekvencije do 22,05 kHz) iz istog izvora. Imaš ovdje PDF. Dakle, možeš si te harmonike objesiti mačku o rep.  Hipoteza ti je pobijena.

 

Angus_Young kaže...
Ulazim u ovakve rasprave baš s razlogom da testiram svoje hipoteze i sve sam više uvjeren u njih.

Hm... Iz tvog sudjelovanja u ovoj temi vidjeli smo da nimalo ne testiraš svoje hipoteze, da nimalo ne dvojiš o njima, da i dalje vjeruješ u njih i nakon što su ti dani kontraargumenti preko referenci. A sam nisi dao apsolutno nikakve argumente i reference - tvoj jedini argument je "ja mislim to i to".

 

Dakle, znanstveno je dokazano double-blind testiranjem da ljudi ne percipiraju harmonike iz područja > 22 kHz (ili, preciznije rečeno da me poslije ne povlačiš za jezik, da ljudi ne percipiraju utjecaj harmonika preko 22 kHz na zvuk). Zanima me sad samo jedna stvar - ostaješ li pri svojoj hipotezi, unatoč tome što je znanstveno pobijena? Jer ako ostaješ, to znači da si iznio neistinu, odnosno da ne ulaziš u ovakve rasprave kako bi testirao svoje hipoteze. To ujedno znači da je onda bilo kakva rasprava s tobom uzaludna, jer svoje stavove ne temeljiš na dokazima i argumentima, nego na osobnim subjektivnim dojmovima i zabludama.

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 24.2.2015 20:23 (mbaksa).
15 godina
odjavljen
offline
Re: SD kartica za audiofile

Skroz zanimljiva rasprava, vidim da mbaksa zna znanje. Jedino što mi je za oko zapelo kod frekvencije uzorkovanja je to što nitko ne spominje fazu.

 

Baksa, imaš neka istraživanja kako frekvencija uzorkovanja utječe na očuvanje informacije o faznoj razlici? Naš mozak iz fazne razlike dobija puno informacija o prostoru, a kod snimljene glazbe to najviše dolazi do izražaja na slušalicama. Doduše, ako je svaki instrument sniman zasebno, pa to umiksano to pada u vodu.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
MrBlc kaže...

Skroz zanimljiva rasprava, vidim da mbaksa zna znanje.

Donedavno mi puno toga napisanog nije bilo poznato ili sam negdje pročitao, ali nisam imao potvrdu pa sam krenuo istraživat. Drugim riječima, s ovom raspravom sam i sam mnogo toga naučio. Zato i stavljam reference, da i drugi mogu naučiti i istražiti iste stvari. Tako da se definitivno na ovom području ne postavljam za znalca, nego samo prenosim ono što izgleda uvjerljivo.

 

MrBlc kaže...

Jedino što mi je za oko zapelo kod frekvencije uzorkovanja je to što nitko ne spominje fazu.

 

Baksa, imaš neka istraživanja kako frekvencija uzorkovanja utječe na očuvanje informacije o faznoj razlici? Naš mozak iz fazne razlike dobija puno informacija o prostoru, a kod snimljene glazbe to najviše dolazi do izražaja na slušalicama. Doduše, ako je svaki instrument sniman zasebno, pa to umiksano to pada u vodu.

AFAIK binauralno snimanje daje puno informacija o prostoru, odnosno slušatelja smješta u neki realni prostor. A sad što se tiče miksane glazbe zasebno snimljenih instrumenata... Nisam baš primijetio da se to pokušava napraviti ili da je to uspješno napravljeno, no možda je to i posljedica žanrova koje slušam. Ako netko ima dobre primjere, slobodno neka da.

16 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
MrBlc kaže...

Skroz zanimljiva rasprava, vidim da mbaksa zna znanje. Jedino što mi je za oko zapelo kod frekvencije uzorkovanja je to što nitko ne spominje fazu.

 

Baksa, imaš neka istraživanja kako frekvencija uzorkovanja utječe na očuvanje informacije o faznoj razlici? Naš mozak iz fazne razlike dobija puno informacija o prostoru, a kod snimljene glazbe to najviše dolazi do izražaja na slušalicama. Doduše, ako je svaki instrument sniman zasebno, pa to umiksano to pada u vodu.

 Ako uzmemo najnižu frekvenciju uzorkovanja od 44000 (a sve se snima s većim frekvencijama), onda je maksimalna mogućnost fazne greške 1/44000 sekunde, jer ne znamo je li uzorak uzet na početku ili kraju perioda. Uz brzinu zvuka od 330 m/s to daje 7.5 mm faznog pomaka, što je puno manje od razlike udaljenosti mikrofona od pojedinih izvora zvukova, čak i ako svaki ima svoj mikrofon.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
12 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

CD je možda omogućio loudness war, no razlog zašto je do njega zapravo došlo je što mnogi ljudi smatraju da je glasnije - bolje, da bolje zvuči, a to im je omogućila novija tehnologija (bolji kompresori i limiteri).

 

Ono što ti cijelo vrijeme govorim, a ti se praviš da ne razumiješ da ti to govorim, je da je u ovo doba loudness wara jedan dio ploča (i HD audio zapisa) masteriran s većom dinamikom. Ujedno, ako se gleda kroz prošlost, originalna izdanja (koja su u pravilu na pločama) starijih pjesama nerijetko su dinamičnija od reizdanja na CD-ovima jer su za CD-ove remasterirani, i prilikom toga u pravilu im se smanjivala dinamika kako bi zvučali glasnije.

 

 

 1. boldano: apsolutno tocno. nije samo stvar u snimci nego opcenito u reprodukciji. koliko sam puta naletio na slucaj kad covjek smatra da je dobio bolji zvuk samo zalo jer mu zvucnici ili slusalice na istom volume levelu daju glasniji zvuk. Pa se tako odlicno 2x40W stereo pojacalo mijenja za los 5x100W receiver, dobra zvucna kartica optikom premoscava do loseg built in DAC-a i slicno.

 

2. boldano: ne samo to nego su originalna izdanja LP-ja dinamicnija od LP reizdanja koja su takodjer digitalno remasterizirana pa se onda taj remaster snima na analogni medij. Konkretan primjer je OVO reizdanje koje sam nedavno dobio na poklon. Sve ove albume imam od ranije i definitivno na starim LP-jevima (original Atlantic records, ne Jugoton) zvuce bolje. Da li je stvar u navici, ne znam. Da sam ovaj remaster slusao 30 godina mozda bi njega smatrao boljim ali nekako ne vjerujem u to.

16 godina
neaktivan
offline
SD kartica za audiofile

To da glasnije zvuči bolje nije problem 'nekih' ljudi, već poznata stvar u psihoakustici, dakle svi smo tome podložni. Zato je izjednačavanje nivoa izuzetno bitno kod svakog usporednog testiranja. Smanjenje dinamike bitno je zbog uvjeta u kojima mnogi slušaju. Ako glazba ima tihe dionice one neće biti čujna u bučnom prostoru (ured, auto, djeca koja vrište), a glasne dionice smetat će (suradnicima, susjedima, djeci koja spavaju). Tako da manja dinamika ima svoje opravdanje, no problem je što se ne rade paralelno i verzije CDa s većom dinamikom, pa je sve svedeno na najmanji zajednički nazivnik. SACD je zapravo idealno rješenje jer može sadržavati različito masterirane SA i CD verzije. Problem je dakako cijena, no izgleda da je nažalost CD kao medij izgubljen, što još i možemo prežaliti, važno je da se standardno počnu izdavati i kvalitetno masterirane verzije paralelno s komprimiranima.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: SD kartica za audiofile

Moderni mediji, flash memorije, nisu inferiorne CD-u, tako da ne vidim zašto bi bilo šteta što smo se riješili ogromnog i dimenzijama nepraktičnog medija. Dapače, na memorije ćeš bez problema staviti glazbu nebitno koje veličine, a na CD-u si bio ograničen mizernim prostorom.

16 godina
neaktivan
offline
SD kartica za audiofile

Meni osobno nije problem jer sam prešao na reprodukciju s računala, što se poklopilo s otkazivanjem CD plejera, a novog ne namjeravam kupovati, no većini je to i dalje primarni ili jedini izvor.

 

Ono što jest problem je vrlo mali postotak kvalitetno producirane glazbe, a i to uglavnom u 'better then CD' formatima. Jasno mi je da Lady Gaga neće raditi posebnu audiofilsku verziju, ali neki drugi bi mogli.

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
Sasoon kaže...

LOL, ovo je isto kao i HDMI kabeli koji daju bolju sliku

 A tek pozlaceni opticki kabel!? To je "the stuff" :D

http://www.winblogs.net
12 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

...

 Prvo nije mi jasno zašto navođenje frekvencije smatraš lapsusom. Frekvencia predatavlja zvuk, a dinamićki raspon je definiran kao omjer naj tišeg i najglasnijeg zvuka, ili meni tu nešto nije jasno?
Ova tvrdnja me zbunjuje.

"Znači, iako je vinil sposoban za manju dinamiku, CD-i se već neko vrijeme masteriraju tako da imaju osjetno manju razliku između peaka i RMS-a zbog čega zvuče "zgnječeno" i manje dinamično".
I ćitam paralelno iz zadnjeg post:
"Ono što ti cijelo vrijeme govorim, a ti se praviš da ne razumiješ da ti to govorim, je da je u ovo doba loudness wara jedan dio ploča (i HD audio zapisa) masteriran s većom dinamikom."

Osobno ćujem upravo ovo zadnje ustvrđeno i onda me zbunjuje tvrdnja da manja dinamika zvući glasnije. Ako sam dobro shvatio ovo navodiš kao argument da ljudima bolje paše zvuk sa LP-a. Razmišljam si o toj tvrdnji i ne odbacujem je u potpunosti, ali isto mi se tako vrti u glavi da je dinamićki raspon CD-a bliži ljudskom uhu i da je diniamika prirodnija onoj koju bi slušao u živo.

Rijeć percipirati koristim u kontekstu da dok god ne stvoriš misao o nećemu nećeš to moći ni vidjeti. Odnosno da mozak mora imati misao o promatranom objektu prije nego može svijesno ustvrditi da je on tu.
Ideja o ovom mi dolazi iz ovog dokumentarca
Ne mogu naći podatak pa povlaćim paralelu sa sisavcima i vjerujem da mehanićke mogućnosti bubnjića i živca nisu toliko razlićite među nama.
Druga stvar zašto tvrdim da se radi o percepciji je zbog opisa kroz što su moje uši prošle i pretpostavljam da bi od ostalih trebala biti u boljem stanju. I također zbog tvrdnje da bolje percipiram square signal.

Dali je stvarno potreban kontra argument za tvrdnju grebanja igle po vinilu ispred zapisa viših harmonika.

Taj pdf potvrđuje tvrdnju koju sam ranije naveo vezanu za bijeli zid. Znam iz svog iskustva i pretpostavljam da se upravo to i događa kod svakoga te da duble-blind naćin ispitivanja nema smisla.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice