U Hrvatskoj prošle godine crowdfundingom prikupljeno 15 milijuna kuna
Iza nas je najuspješnija crowdfunding godina za Hrvatske kampanje u kojoj je prikupljena rekordna svota novca

Petu godinu za redom domaći blog Crowdfunding.hr posvećen grupnom financiranju donosi pregled domaćih crowdfunding kampanja koje su obilježile prošlu godinu.
Nakon što je u 2016. godini zabilježen pad crowdfunding aktivnosti u Hrvatskoj, najnoviji podaci pokazuju kako je 2017. do sada najuspješnija godina za domaći crowdfunding. Hrvatske kampanje prošle su godine tako prikupile čak 15 milijuna kuna, a do danas je u Hrvatskoj ukupno prikupljeno gotovo 30 milijuna kuna u crowdfunding kampanjama.
Više od polovice domaćih kampanja pokrenuto je u Zagrebu, a tek manji dio u ostalim gradovima Hrvatske
"U prošloj godini prikupljeno je najviše novca do sada i imali smo najviše uspješnih kampanja. No najznačajniji podatak je da je dvostruko više podržavatelja sudjelovalo u domaćim kampanjama", komentirao je rezultate istraživanja autor bloga Crowdfunding.hr Hrvoje Hafner.
Ove godine pokrenuto je 78 domaćih projekata, uglavnom na Indiegogo platformi, od kojih je njih 26 prikupilo traženi iznos. Više od pola prikupljenog iznosa u 2017. odnosi se kampanje financirane vlasničkim udjelima.
"Veliku promjenu donijela je suradnja Zagrebačke burze i Funderbeama. Domaće se tvrtke sada mogu puno lakše grupno financirati vlasničkim udjelima. To pokazuju tri prošlogodišnje kampanje, i jedna nedavno završena i u 2018.", dodao je Hrvoje.
Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2017. najveći je do sada, čak 13.531. Pokretači kampanja ove godine bili su iz kreativne i umjetničke industrije poput filmova, glazbe i pisanja.
Kampanjom godine proglašava se "micro:bit STEM revolucija" zbog najvećeg broja podržavatelja (2.364) u nekoj domaćoj crowdfunding kampanji do danas. Najzanimljivije podatke pogledajte i u priloženoj infografici.