DSG?
https://dsg.hr/haro-bmx-1001-proizvod-725/#variationdetail725_42469
https://dsg.hr/haro-bmx-3002-proizvod-731/#variationdetail0
Jesu to za odrasle?
DSG?
https://dsg.hr/haro-bmx-1001-proizvod-725/#variationdetail725_42469
https://dsg.hr/haro-bmx-3002-proizvod-731/#variationdetail0
Jesu to za odrasle?
Kad kreću popusti s biciklima, u siječnju ili? Mislim na ono kad se riješavaju prošlogodišnjih modela pa da se ulovi nešt pametno do 3500-4000kn.
Kad kreću popusti s biciklima, u siječnju ili? Mislim na ono kad se riješavaju prošlogodišnjih modela pa da se ulovi nešt pametno do 3500-4000kn.
Gledaj negdje 11. do 2. mjese, odnosno do isteka zaliha...
I dodaj još 1000-1500kn, tek tad možeš ubost nešto pametno što će te služit dugi niz godina ako redovno servisiraš i mijenjaš lanac. U suprotnom i najskuplji bicikl postat će smeće kroz godinu dana jače vožnje.
Teško za 4000kn. Ja sam uspio za 4500 ulovit deore opremu prije 2 godine, ali to je stvarno bila sreća, jedino nabe su nešto lošije, acera. no promjenim lagere i mast 2x godišnje i evo drže već 10 000km, no čini mi se da čegrtaljka polako odazi pa ću vjerojatno cijelu zadnju nabu promijenit.
Ispod 5000-5500 jako teško da će naći deore opremu na sniženju...
Osim ako pod deore opremu ne brojiš da ima deore zadnji mjenjač a sve ostalo acera/alivio...
Jesu to za odrasle?
A čuj, ne znam, ali ništa te ne košta nazvat i pitat.
Ne očekuj neku alternativu MTB-u, BMX ti mora bit malen i okretan.
avid bb5 ili bb7 ako zelis ostati na mehanici ali odi na hidrauilku. cak i shimano m315 radi bolje.
Poz! Bicikli mi ima odozada na rami opciju za instaliranje disk kocnice, i to me dosta zanima, medjutim ne znam dali se isplati? Koliko znam trebam iza mjenjati kotac, te kupiti cijeli set iza za disk kocnicu. Imam Orbeu sport 30, 29".
koliko sam vidio tebi treba slijedece:
-novi kotac s prihvatom za disk
-tesko da ces nac kotac s lancanikom i prihvatom za disk pa si racunaj da trebas i kazetu, vjerojatno 8s jer je jako tesko nac kotace sa 7s i diskom
lanac zbog nove kazete
-disk
-hidraulika
-mozda rucice mjenjaca ako sad imas spojeno s rucicom kocnice.
sveukupno cca 1500kn+ i ne isplativo. rade kupi jeftilen s hidraulikom i amen.
Imam kazetu sastavljenu na 7 brzina, mislio sam samo kotac sa prihvatom naci. Bic trenutno vrijedi nekih 2000kn, ne isplati se jer je vise od pola cijene?
novi kotac + rotor + rucica kocnice s klijestima je preko 1000kn + posao. ja ne bi.
novi kotac + rotor + rucica kocnice s klijestima je preko 1000kn + posao. ja ne bi.
hebote, mene je kompletni novi bike sa shimano mjenjačem i shimano disk kočnicama izašao soma kuna u bihaću
jest da je neki kinez, ali do posla i natrag sasvim ok
Dobro podešen v-brake, može raditi bolje jeftilen diskova. A ako se baš ne spustaš sa Sljemena ili barem dotrscine (ne pričam o penzionerska spuštanju), preživjeti ćeš i bez diskova...
Zbog vizualnog efekta se ne isplati.
P.s. imam kolegu koji se uredno spuštao po 18-20 sa v-brakeom kojem bi mnogi sa skupljim hidraulikama mogli pozavidjeti....
otpusti ovaj vijak i ulje bi trebalo samo od sebe počet malo curit, ako necuri onda blago stisni ručicu dok nepočne curit ali nepretjeravaj. Zategni vijak i probaj jel bolje, ako nije ponovi dok nedođeš do željenog.
novi kotac + rotor + rucica kocnice s klijestima je preko 1000kn + posao. ja ne bi.
novi kotac + rotor + rucica kocnice s klijestima je preko 1000kn + posao. ja ne bi.
hebote, mene je kompletni novi bike sa shimano mjenjačem i shimano disk kočnicama izašao soma kuna u bihaću
jest da je neki kinez, ali do posla i natrag sasvim ok
Dobro podešen v-brake, može raditi bolje jeftilen diskova. A ako se baš ne spustaš sa Sljemena ili barem dotrscine (ne pričam o penzionerska spuštanju), preživjeti ćeš i bez diskova...
Zbog vizualnog efekta se ne isplati.
P.s. imam kolegu koji se uredno spuštao po 18-20 sa v-brakeom kojem bi mnogi sa skupljim hidraulikama mogli pozavidjeti....
Pa radim spustanja sa njime, da, sad nakon god dana sam dosao do faze da idem toliko brzo kad stisnem kocnicu treba mi jedno 5s da se kompletno zaustavim... A kocnice kaze majstor ne mogu se bolje nastimati, pakne nove, tockovi ravni..
Doslo je vrijeme za mijenjanje guma, a i jucer sam morao zvati bolju polovicu da dode po mene s autom jer je bio gadan "psssssssst". :D
Negdje sam izgleda gadno nagazio s prednjom gumom i dosta se zarezala vanjska guma pa rekoh idem zamijeniti obje tj. i prednju i zadnju.
E sada, dolazi zima pa bi bilo ok da su gume dobre i za voznju po mokroj cesti, a i da ipak ima neku zastitu od pucanja....a i da se ok kotrljaju (tezina mi nije toliko vazna, vaznije mi je da su ok za duze voznje i da dobro drze cestu).
Ono sto si trenutno mogu pristiti je sljedece (sve su oko 300kn/kom, vise od toga ne mogu dati):
Continental Grand Prix 4000 S II
https://www.rog-joma.hr/oprema_detalj.php?i=14246
Continental Ultra GatorSkin
https://www.rog-joma.hr/oprema_detalj.php?i=6508
Vittoria Rubino Pro IV Endurance
Vittoria Rubino Pro IV Fold G+
Schwalbe Durano
https://www.schwalbe.com/en/road-reader/durano.html
Schwalbe Durano Plus
https://www.schwalbe.com/en/road-reader/durano-plus.html
Hvala unaprijed na savjetima, sutra bi trebao to naruciti posto nemaju ni jedne u lokalnoj trgovini.
Ja nemam iskustva s takvim gumama ali zadnjih mejseci na tour biciklu imam Schwalbe Marathon Supreme 42*622.
Nekako je slična gumama koje ti gledaš.
Po kiši ako prelazim preko metalnih dijelova (šaht, tračnice i sl.) zadnje kolo bježi i to gadno.
Čini mi se da ću morati tražiti nešto drugo za zimu, marathon plus tour npr.
Ja nemam iskustva s takvim gumama ali zadnjih mejseci na tour biciklu imam Schwalbe Marathon Supreme 42*622.
Nekako je slična gumama koje ti gledaš.
Po kiši ako prelazim preko metalnih dijelova (šaht, tračnice i sl.) zadnje kolo bježi i to gadno.
Čini mi se da ću morati tražiti nešto drugo za zimu, marathon plus tour npr.
Hvala na savjetu, ali ipak sam uzeo na kraju Conti GP 4000 S2.
Nekako si racunam na jos malo lijepih dana (morao sam ionako mijenjati "ljetne" gume), a kada dode zima mislim da cu uzeti ili Durano ili Conti 4 Season (ako Conti bude na snizenju, ovako mi je preskupa guma posto po zimi ne budem radio toliko kilometara na cesti kao npr. sada....ako bude bas gadna zima mislim da cu vecinom biti na trenazeru, ali nadam se da cu to ipak izbjeci).
Gledao sam i Durano Plus, cine se ok za dosta kilometara, imaju po svemu sudeci odlicnu zastitu, ali performanse su im po procitanim dosta lose. Ne znam iz prve ruke, samo kazem sto sam citao.
"Obicni" Durano izgleda kao zlatna sredina, relativno su povoljne (ima ih novih na Njuskalu za 180kn), bolje su performanse od Plus verzije i level 4 razina zastite dok je kod Durano Plus level 7.
Vecina ljudi koje znam, a da su koristili GatorSkin, prelaze na Conti 4 Season. Meni su osobno 4 Season trenutno preskupe, ali rado cu udomiti jedne za zimu ako budu na nekom gadnom snizenju.
Uzasno je tesko naci gume koje imaju ok razine zastite, dobar grip po losem vremenu, a da nisu uzasne po pitanju performansi. Mozda je 4 Season tu najbolji, bar po onome sto sam citao.
Nemam pojma kakve su Vittoria Rubino Pro IV Endurance ili recimo Michelin Service Course Pro 4, je li tko od vas koristio koje od njih?
otpusti ovaj vijak i ulje bi trebalo samo od sebe počet malo curit, ako necuri onda blago stisni ručicu dok nepočne curit ali nepretjeravaj. Zategni vijak i probaj jel bolje, ako nije ponovi dok nedođeš do željenog.
Zašto bi bacao ulje van, pa samo treba skinut kotač i sa plosnatim odvijačem/šrafcigerom gurnuti među pakne i odmaknuti ih, zatim vratiti kotač i stisnuti par puta kočnicu da se klipovi u čeljustima podese po debljini diska i mesa na paknama, ovo sa uljem je glupost i ako se ne očisti sa alkoholom proliveno ulje sa ručice kočnice, izgrist će mu farbu, jer je DOT4/DOT4.1/DOT5 ulje jako agresivno i nagriza, a i ako previše ulja izbaci, pa nema za nadolit novoga, propadat će mu ručica...više štete nego koristi...
Inaće samo taj avid ima taj bedasti sistem da prilikom stiskanja ručice kočnice, cilindar stvara pritisak u spremniku ulja, pa iz istog razloga, kad se skine poklopac spremnka prilikom stiskanja ručice ulje baca van spremnika, ostali rade prave sisteme kao na autma i motociklima, da se prilikom stiskanja pritisak stvara u cijevi/bužiru, a ne u spremniku, pa je i jednostavnije odzračivanje, još su najbolji shimano/tektro i magura kočioni sustavi jer koriste mineralno ulje, a ne agresivno DOT ulje...
EDIT: nije nemoguće da je i opruga oslabila, pa ne vraća pakne do kraja nazad, pa stružu po disku...
(Ta opruga se uvijek dobije sa novim setom pakni...)
otpusti ovaj vijak i ulje bi trebalo samo od sebe počet malo curit, ako necuri onda blago stisni ručicu dok nepočne curit ali nepretjeravaj. Zategni vijak i probaj jel bolje, ako nije ponovi dok nedođeš do željenog.
Zašto bi bacao ulje van, pa samo treba skinut kotač i sa plosnatim odvijačem/šrafcigerom gurnuti među pakne i odmaknuti ih, zatim vratiti kotač i stisnuti par puta kočnicu da se klipovi u čeljustima podese po debljini diska i mesa na paknama, ovo sa uljem je glupost i ako se ne očisti sa alkoholom proliveno ulje sa ručice kočnice, izgrist će mu farbu, jer je DOT4/DOT4.1/DOT5 ulje jako agresivno i nagriza, a i ako previše ulja izbaci, pa nema za nadolit novoga, propadat će mu ručica...više štete nego koristi...
Inaće samo taj avid ima taj bedasti sistem da prilikom stiskanja ručice kočnice, cilindar stvara pritisak u spremniku ulja, pa iz istog razloga, kad se skine poklopac spremnka prilikom stiskanja ručice ulje baca van spremnika, ostali rade prave sisteme kao na autma i motociklima, da se prilikom stiskanja pritisak stvara u cijevi/bužiru, a ne u spremniku, pa je i jednostavnije odzračivanje, još su najbolji shimano/tektro i magura kočioni sustavi jer koriste mineralno ulje, a ne agresivno DOT ulje...
EDIT: nije nemoguće da je i opruga oslabila, pa ne vraća pakne do kraja nazad, pa stružu po disku...
(Ta opruga se uvijek dobije sa novim setom pakni...)
Svaki avid koji nam je došao na servis je s tim postupkom rješavan problem, uostalom i na forumima je malo more pitanja vezanog uz isti problem i isti princip je savjetovan, samo avid je pravio takve probleme a posebno ako si uzeo zamjenske pločice koje su redom bile deblje od originalnih i jedino rješenje je bilo puštanje ulja.
Pozdrav,molio bih stručnjake da me savjetuju između dolje navedenih bicikala.Za bolje nemama novaca niti potrebe.Hvala!
https://www.decathlon.hr/p/8321326_sivi-plavi-b-twin-bb-rockrider-340.html#/1583-457-xs_1m35_1m50
http://www.intersport.hr/sportovi/biciklizam/bicikli/brdski-bicikli/nakamura-biciklizam-crna-muski-bicikl-fusion-10-p31382
http://www.intersport.hr/nakamura-biciklizam-muski-bicikl-platinum-20-p31386
Svaki avid koji nam je došao na servis je s tim postupkom rješavan problem, uostalom i na forumima je malo more pitanja vezanog uz isti problem i isti princip je savjetovan, samo avid je pravio takve probleme a posebno ako si uzeo zamjenske pločice koje su redom bile deblje od originalnih i jedino rješenje je bilo puštanje ulja.
A ćuj, zato se servisi razlikuju, ima bolji i ima lošijih...
Nadam se da barem mušterijama nakon toga očistite sa alkoholom sva mijesta na biciklu na koja se prolilo ulje
Moram priznat da se nisam susreo još sa debljim zamjenskim pločicama/paknama, možda su vam sa greškom došle, loša serija..., jeste probali neke zamjenske drugog proizvođaća?
Kao što sam rekao, treba uvijek klipove u kliještima vratit u početan položaj, zatim stavit pakne i nebi smjele usporavat roataciju kotača, tj kotač se mora sa novim paknama slobodno rotirati (ak ose ne rotira, velim, možda su vam te pakne sa greškom deblje), cviljeje može biti uzrokovano samom smjesom pakne, a struganje zmazanoćom/prašinom nakupljenom na paknama, to se sredi brušejem rubova pakni na brusni papir, ista stvar se radi i na pločicama/paknama na automobilima...
Svaki avid koji nam je došao na servis je s tim postupkom rješavan problem, uostalom i na forumima je malo more pitanja vezanog uz isti problem i isti princip je savjetovan, samo avid je pravio takve probleme a posebno ako si uzeo zamjenske pločice koje su redom bile deblje od originalnih i jedino rješenje je bilo puštanje ulja.
A ćuj, zato se servisi razlikuju, ima bolji i ima lošijih...
Nadam se da barem mušterijama nakon toga očistite sa alkoholom sva mijesta na biciklu na koja se prolilo ulje
Moram priznat da se nisam susreo još sa debljim zamjenskim pločicama/paknama, možda su vam sa greškom došle, loša serija..., jeste probali neke zamjenske drugog proizvođaća?
Kao što sam rekao, treba uvijek klipove u kliještima vratit u početan položaj, zatim stavit pakne inebi smjele usporavat roataciju kotača, tj kotač se mora sa novim paknama slobodno rotirati (ak ose ne rotira, velim, možda su vam te pakne sa greškom deblje), cviljeje može biti uzrokovano samom smjesom pakne, a struganje zmazanoćom/prašinom nakupljenom na paknama, to se sredi brušejem rubova pakni na brusni papir, ista stvar se radi i na pločicama/paknama na automobilima.
Pozdrav svima,
Tražim pomoć oko kupnje prvog bicikla, situacija je sljedeća, naime već duže vrijeme razmišljam o kupnji bicikla, ali poznavajući sebe, moguće je da je samo hir, a ne i realna opsesija i početak nečeg velikog. Želim kupiti "budget" bicikl na koji neću potrošiti puno novaca, ne razmišljam o "PRO" biciklima, dakle marka bicikla me uopće ne zanima. Čak štoviše, bio bih sretan ukoliko bi se radilo o relativno nepoznatom proizvođaču bicikala koji nudi donekle dobru aleternativnu opremu po nekoj pristupačnijoj cijeni. Pošto se ne kužim u bicikl, marke, mjenjače i ostale stvari, gledam iz ugla mobilne industrije (Iphone i Samsung me ne zanimaju jer mislim da su precjenjeni), pa govorim da želim neku alternativnu opciju, manje izvikanu, a opet korak do vrhunskih proizvođača.
E sad kada sam opisao problem, nadam se što bolje, imam i nekoliko pitanja tj problema s kojima sam se susretao, od najbanalnijih do malo kompliciranijih:
1. Tip bicikla? Ajmo reći da sam se tu već odlučio da želim MTB bicikl, ali ako postoji nešto slično tome, a da se ne zove MTB, bilo bi lijepo znati.
2. Veličina bicikla? Nisam glup, ali nekako mi je teško odlučiti se za pravu veličinu rame/kotača. Recimo da sam visok 191 cm, uz raspon ruku cca 195-200 cm i duljinu noge od pete do prepone 94cm, +- 1cm. Zašto mi je teško, većina vožnji bit će na kraće relacije, govorim o duljinama do 15 km max, prosječno 5 km dnevno, ne znam koliko to utječe i da li je bitno za udobnost. Većina vožnje također (70%) bit će po asfaltiranom terenu (30% makadam, blato (ugl. brdoviti tereni)), pa se pitam ima li i tu veličina utjecaja? Koje su sugestije oko veličine rame i kotača?
3. Dijelovi bicikla? Odakle početi... Najvažniji? Je li to mjenjač (marka), tip mjenjača, način na koji mijenjaš brzinu, kočnica, tip kočnice (disk ili v-kočnica), gume, lanac, broj zupčanika... Što je najpotrošnije, što se najčešće mijenja? Koliko često da servisiram bicikl i što da mijenjam? Znam da je to puno pitanja, ali zahvalan sam za svaki pozitivan odgovor.
4. Najbolji period za kupnju bicikla? Pretpostavljam zimski period... Također, kuponi, popusti i gluposti, sve dobro dođe ako imate što.
Mišljenja, linkovi, savjeti, što god imate, pomaže... Cijenim bilo kakvu pomoć... Kada čujem pokoji savjet odlučiti ću cijenovni prag, jer nikako mi nije u cilju otići do najbliže trgovine biciklima kupiti bicikl od 5000 kn, upirati prstom u bicikle manje novčane vrijednosti govoreći da je moj bolji zato što je skuplji... što možda i nije istina.
Hvala.
Pozdrav svima,
Tražim pomoć oko kupnje prvog bicikla, situacija je sljedeća, naime već duže vrijeme razmišljam o kupnji bicikla, ali poznavajući sebe, moguće je da je samo hir, a ne i realna opsesija i početak nečeg velikog. Želim kupiti "budget" bicikl na koji neću potrošiti puno novaca, ne razmišljam o "PRO" biciklima, dakle marka bicikla me uopće ne zanima. Čak štoviše, bio bih sretan ukoliko bi se radilo o relativno nepoznatom proizvođaču bicikala koji nudi donekle dobru aleternativnu opremu po nekoj pristupačnijoj cijeni. Pošto se ne kužim u bicikl, marke, mjenjače i ostale stvari, gledam iz ugla mobilne industrije (Iphone i Samsung me ne zanimaju jer mislim da su precjenjeni), pa govorim da želim neku alternativnu opciju, manje izvikanu, a opet korak do vrhunskih proizvođača.
E sad kada sam opisao problem, nadam se što bolje, imam i nekoliko pitanja tj problema s kojima sam se susretao, od najbanalnijih do malo kompliciranijih:
1. Tip bicikla? Ajmo reći da sam se tu već odlučio da želim MTB bicikl, ali ako postoji nešto slično tome, a da se ne zove MTB, bilo bi lijepo znati.
2. Veličina bicikla? Nisam glup, ali nekako mi je teško odlučiti se za pravu veličinu rame/kotača. Recimo da sam visok 191 cm, uz raspon ruku cca 195-200 cm i duljinu noge od pete do prepone 94cm, +- 1cm. Zašto mi je teško, većina vožnji bit će na kraće relacije, govorim o duljinama do 15 km max, prosječno 5 km dnevno, ne znam koliko to utječe i da li je bitno za udobnost. Većina vožnje također (70%) bit će po asfaltiranom terenu (30% makadam, blato (ugl. brdoviti tereni)), pa se pitam ima li i tu veličina utjecaja? Koje su sugestije oko veličine rame i kotača?
3. Dijelovi bicikla? Odakle početi... Najvažniji? Je li to mjenjač (marka), tip mjenjača, način na koji mijenjaš brzinu, kočnica, tip kočnice (disk ili v-kočnica), gume, lanac, broj zupčanika... Što je najpotrošnije, što se najčešće mijenja? Koliko često da servisiram bicikl i što da mijenjam? Znam da je to puno pitanja, ali zahvalan sam za svaki pozitivan odgovor.
4. Najbolji period za kupnju bicikla? Pretpostavljam zimski period... Također, kuponi, popusti i gluposti, sve dobro dođe ako imate što.
Mišljenja, linkovi, savjeti, što god imate, pomaže... Cijenim bilo kakvu pomoć... Kada čujem pokoji savjet odlučiti ću cijenovni prag, jer nikako mi nije u cilju otići do najbliže trgovine biciklima kupiti bicikl od 5000 kn, upirati prstom u bicikle manje novčane vrijednosti govoreći da je moj bolji zato što je skuplji... što možda i nije istina.
Hvala.
1. Definitivno MTB za ovo što si opisao.
2. 21", 21.5", 22", možda i 23" al to mi se već čini previše. Veličina ovisi i o geometriji, stoga trebaš isprobati bicikl.
3. Ne postoji najvažniji dio bicikla, radi se o sklopu svih komponenata. Za ovo što tražiš najbolje ti je ići na nekakvu Deore opremu, ispod toga osobno ne kupujem, niti preporučujem. Najčešće se mijenja lanac, što 99% ljudi uopće ne radi i onda se čude što nakon godinu dana vožnje bicikl više ne šalta kak spada i što lanac preskače. Osobno promijenim 3 lanca i kazetu u jednoj sezoni (6000km) Također jednom godišnje uputno je servisirati nabe, headset i vilicu. Ostalo se mijenja prema potrebi. Za lanac postoje mjerači izduženosti, ali na MTB otprilike svakih 1500-2000km ide novi lanac, nakon 3 lanca mijenja se i kazeta, nakon 2 kazete iskoristiš još prvu kazetu i prva 3 lanca i drugu kazetu u i druga 3 lanca i onda zamijeniš kompletno kazetu, pogon i uzmeš nova 3 lanca. Pogon, dvije kazete i 6 lanaca ti je otprilike dovoljno za 18 000 - 20 000km. Dakle ovisno koliko se voziš, ja to imam neke 3 sezone.
4. Zimski period, i kupuju se bicikli prošlosezonski koji budu na dobrom popustu.
Ako želiš vrlo kvalitetan bicikl moja trenutna preporuka ti je ovo, no ne znam kakav ti je financijski okvir. Ovo je bicikl koji bi te, ako ga redovno servisiraš, služio dugi niz godina na kakvom god terenu zaželiš.
https://keindl-sport.hr/cube-acid-2x-darkgreynflashyellow-2017-proizvod-17631/
Pozdrav ekipa :) Ovako, jedno duže vrijeme imam MTB, te bih htio prijeći na cestovni bike. Budžet mi je za trkaći bike dosta ograničen, pa sam gledao nešto o Decathlonovim bikeovima.. Dosta sam gledao recenzije o Btwin Triban 500 modelu, koji ima aluminijsku ramu i karbonsku vilicu. Nekako me odbija samo taj 3*8 pogon i MicroShift groupset sa kojim se nisam imao prilike prije susresti. Bicikl mi se relativno odgovara po veličini, a s obzirom da prelazim sa MTB bicikla na trkaći, mislim da će mi biti dosta velika razlika. Samo me nekako taj MicroShift groupset odbija, a u skorije vrijeme ako bih radio nekakav upgrade, mogao bih raditi nešto na Shimanovu opremu. Ali sada okvirno gledam, s obzriom da je neka akcija u Decathlonu, pa sam mislio uzeti.. Točan naziv modela je Triban 500. Mislite li da se nešto bolje može dobiti za taj rang ili? Svaki savjet je dobrodošao.. Hvala unaprijed :) Pozz
Ovo mi se čini kao dobra ponuda, samo je malo boja ružna:
http://ri-bike.hr/proizvod/cube-attention-rednflashorange-2017/
Ne vidim po čemu je toliko bolji model attention SL od ovoga, a skuplji je 1500kn
što mislite?
Što je oznaka SLX? To je također deore?
http://ri-bike.hr/proizvod/cube-acid-2x-darkgreynflashyellow-2017/
to je isti bike samo 1000kn jeftiniji?