Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

poruka: 245
|
čitano: 50.072
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j".
16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Pješak ima prednost na pješačkom prijelazu, a vozila izvan njega. Znači pješakinja je kriva za nesreću, ali svaki sudionik je dužan učiniti razumne radnje da izbjegne nesreću, pa su to bili dužni i automobil i nadzornica, koji nisu (izgleda) baš ništa učinili, a objektivno su mogli i utoliko su i oni djelomično krivi.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
ihush kaže...
-prihvatljivo.. ali daje 'ton' koji je pogrešan, nema krivice..

Kako nema krivice? Zakonski gledano - kriva je. Oduzela je prednost automobilu i pritom izazvala prometnu nesreću u kojoj je sama stradala i prouzročila je materijalnu štetu. Priča gotova.

 

 Nisam baš siguran u ovo. Poznanik je udario čovjeka (teže ozlijede) na cesti u sličnoj situaciji. Na tom mjestu je ograničenje 60 i vještačenjem je utvrđeno da je poštivao ograničenje. Na kraju je proglašen suodgovornim jer je pješak došao s lijeve strane a on ga je udario prednjim desnim krajem (kao i u ovom slučaju) i procijenjeno je da je morao bolje reagirati. 

 

Znači postoje neke norme vožnje po kojima se procjenjuje je li vozač napravio sve što je mogao kako bi izbjegao nesreću.

 

Evo ovdje LINK je to dobro pravno objašnjeno u slučaju nesreće koju su mediji dosta pratili.

 

No što ako nije u pitanju vozač, nego elektronika? Čisto sumnjam da za ovakve slučajeve postoje neke zakonske regulative i biti će posebno zanimljivo pratiti pravni razvoj događaja jer će ovo suđenje, ako do njega dođe, odrediti puno toga za budućnost s obzirom na koji način američko pravosuđe funkcionira.

14 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Svaki vozač da bi mogao to postati, mora proci lijecnicki test i ispit voznje. U tom duhu, autonomno vozilo morat ce proci poseban tehnicki pregled te razl testove prije nego li ga puste u promet. Ovo sad sa testiranjem tehnologije u realnim uvjetima je pustanje u promet poluinvalidnih vozaca, koji ce jednog dana naucit vozit.

Lack of money is the root of all evil. George Bernard Shaw
 
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Da, kao u autoškoli.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
BlueMax kaže...
Nisam baš siguran u ovo. Poznanik je udario čovjeka (teže ozlijede) na cesti u sličnoj situaciji. Na tom mjestu je ograničenje 60 i vještačenjem je utvrđeno da je poštivao ograničenje. Na kraju je proglašen suodgovornim jer je pješak došao s lijeve strane a on ga je udario prednjim desnim krajem (kao i u ovom slučaju) i procijenjeno je da je morao bolje reagirati.

Kao prvo - u osnovi kažeš - nije kriv, ali je suodgovoran. To dvoje nije jedno te isto, ne?

 

Kažeš - "u sličnoj situaciji". Je li taj tvoj poznanik vozio po mrklom mraku, pa onda prolazio kroz dio osvijetljenog kolnik, a osoba koju je tresnuo je bila taman iza tog osvijetljenog dijela, u mraku?

 

BlueMax kaže...
Znači postoje neke norme vožnje po kojima se procjenjuje je li vozač napravio sve što je mogao kako bi izbjegao nesreću.

 

Evo ovdje LINK je to dobro pravno objašnjeno u slučaju nesreće koju su mediji dosta pratili.

Kaže: "Utvrdi li se, u konkretnom slučaju, da je Lozar imao mogućnost da izbjegne nesreću il ublaži njene posljedice, tada može biti suodgovoran"

 

Jesi li spreman tvrditi i dokazati da, da je čovjek upravljao Uberovim vozilom, da je "imao mogućnost da izbjegne nesreću il ublaži njene posljedice"? Ako nisi, onda samo mutiš vodu. 

13 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Dok god ne izmisle detetkor debila ovakve stvari ce se desavat. Ja ne kuzim kako neki ocekuju sustav koji ce citati necije misli i znati sto ce debil napraviti prije nego debil to napravi :/.

Zgazena je jer je glupa, nije ni gledala jel ide kaj, a kamoli di je zebra.. Auto ima svjeta i mogla ga je vidjet.
------ Battlelog ~ UrbanFsk ------
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Visak kaže...
Pješak ima prednost na pješačkom prijelazu, a vozila izvan njega. Znači pješakinja je kriva za nesreću,
...
ali svaki sudionik je dužan učiniti razumne radnje da izbjegne nesreću, pa su to bili dužni i automobil i nadzornica, koji nisu (izgleda) baš ništa učinili, a objektivno su mogli i utoliko su i oni djelomično krivi.

 -vidiš, griješiš u prvom dijelu, pretpostavkom.. (i ignoriraš drugi dio, kao alibi..)

-kakva prednost? Na pješačkom ok, izvan toga je sve 'jednakost'.. svi sudionici u prometu su ravnopravni. Postoji glavna-sporedna cesta, tad imaš prednost i sl. ovo nema veze s tim.

miješaš stvari, pješački realno ne štiti (od stradanja), nego su automatizmom sankcije za vozača ukoliko ne dokaže suptorno.. pješački je sam odio gdje je brzina i ostala signalizacija prilagođena tome da vozilo-vozač može na vrijeme reagirati, stati, izbjeći nesreću i pri tome uopće nije važno tko je kriv ili 'prednost' nego sigurnost ljudi. Slijepo držanje je samo slijepo, pogrešno... uopće nije u smislu regulacija-zakona pa i naprotiv.. to je stav 'madmax' vozača.. ne vidim veće razlike u trumpićevoj optužbi za nasilje/igre.. dok na ulicama dijeli oružje.. isti pogrešan stav.

 

AI je morao vidjeti.

-evo jedna hipotetska situacija. Sve je ok, sistem-sustav radi savršeno.. i ništa se ne desi, nema čak ni pješaka, mačke.. nema nikakve nesreće. To je OK, to je ideal. Drugi slučaj, sve isto, ali sustav ne radi, ne vidi. Razumiješ li da je jednako kao da vozi preko ograničenja ili pod utjecajem alkohola? Tj još gore.. jer tad ne smije voziti i kazna je već zbog tog, + ako se nešto desi drakonska. I sad imaš uprovo to. Ćorav AI i mrtvog pješaka... nije iznenada, nije iza ćoška, nije nepregledan dio ceste osim noćne (ne)vidljivosti. Ako je postojao problem s vidljivosti, ako su za njega znali, tad je sto svjesno-rizik, kazna. Ako je bug, .. tad nisu dovoljno testirali, štedili.. jer se takve stvari ne smiju desiti. Može samo u simulatoru, testpoligonu.. ne na cesti. Test, test, test.. i tek kad je 344+% provjereno ideš u RL. Takvi sustavi jednostavno NE ZAKAZUJU, ako zakažu znači da nije poštivana prethodna procedura -kazna. Kome kazna? Uberu, jer je vlasnik. Svim u lancu odlučivanja-odgovornosti.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
U prometu postoje pojmovi prednost i zabrana. Prednost znači da oboje imaju na nešto pravo, ali jedan mora propustiti prvoga. Pri tome onaj drugi bez obzira na prednost mora poduzeti radnje da izbjegne nesreću, ali ako do nje dođe onaj prvi je prvenstveno kriv.

Kod zabrane jedan smije, a drugi uopće ne smije nešto raditi, pri čemu ostaje da bez obzira na pravo moraš poduzeti radnje za izbjegavanje nesreće.

I auto i pješak se mogu naći i na neobilježenom kolniku i na zebri, ali svatko ima prednost na drugom mjestu. Pješakinja je pogriješila jer nije pažljivo prelazila, što joj je bila dužnost, jer su auti na kolniku u prednosti. Prijeći smiješ samo ako ne ometaš vozila. Obrnuta situacija je na zebri.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-gle, ako ti policajac ne može odrapiti kaznu za prijelaz preko pješačkog, tad nema krivice-kršenja propisa.. upute o sigurnosti su preporuke, kao reflektivna odjeća, zbog vlastite sigurnosti pa i razlog za ograničenje brzine i postojanje pješačkog. Pješak ima pravo preći cestu.

Opet ti tupiš po svom i ignoriraš razliku između prava i prednosti. Smije li ti policajac napisati kaznu ako pretjećeš preko isprekidane linije (uz uvjet da voziš ispod ograničenja)? Nema. Ako pri pretjecanju naiđe vozilo iz suprotnog smjera i sudarite se, tko je kriv? 

 

Naš zakon izričito navodi:

Pješak koji namjerava prijeći preko kolnika na mjestu na kojem ne postoji obilježeni pješački prijelaz ne smije stupiti na kolnik ako time ometa promet vozila.

 

Dakle, jedan članak definira gdje smiješ preći van pješačkog, a drugi definira kad to smiješ napraviti.

 

ihush kaže...

-zašto odbijaš činjenicu da pješaci i kad su neoprezni ne oslobađaju vozača od odgovornosti, tj treba provjeriti, a po snimci krivi su svakako, samo je slučajnost da se to do sad nije desilo već više puta. 

Pješakinja je skrivila nesreću, to je nepobitna činjenica i njena je krivnja nepobitna. Uberova sukrivnja (ovisno kako zakon to rješava za autonomna vozila, vjerojatno krivnja vozačice) se može utvrditi vještačenjem ukoliko se utvrdi da bi prosječni vozač reagirao i da bi to ublažilo posljedice. Iz snimke je ta sukrivnja vjerojatna, ali nije nepobitna poput krivnje pješakinje.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

-obojici pojednostavljen odgovor.. vozač nema pravo pregaziti pješaka (neovisno o prednosti i sl.).

 

ignorirate činjenice, ćoravog AI vozača.. to je opet karikirano, jer ne možemo drugačije, jednako kao da je vozač-čovjek pijan ili slijep.. i vozi. Kriv.

 

 mrblc... ne, nije pješakinja skrivila nesreću, samo možda bila neoprezna. Krivac za nesreću je ćoravi vozač, jedanako da je bio pijan (mada i pijana osoba teoretski ne mora biti krivac-uzrok nesreće, taok se tretira). AI nema osnovni preduvijet za vožnju, vid. Vozi kao da vidi.. vozi kao mađioničar s povezom preko očiju, ... i kad se nešto desi tad je kriv zbog tog. Da je AI rekao 'ne vidim', stao bi daleko prije neovisno ima li ikog na cesti. AI algoritam mora biti takav. Ako je drugačiji krivi su devovi, ako nisu istestirali senzore, krivi su itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 16:33 (ihush).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-obojici pojednostavljen odgovor.. vozač nema pravo pregaziti pješaka (neovisno o prednosti i sl.).

 

ignorirate činjenice, ćoravog AI vozača.. to je opet karikirano, jer ne možemo drugačije, jednako kao da je vozač-čovjek pijan ili slijep.. i vozi. Kriv.

Nema se pravo ni zabiti u drugi auto, pa je opet onaj koji je oduzeo prednost automatski kriv (praktički bezuvjetno), a onaj koji je imao prednost može biti sukrivac ako je imao prekršaj na svojoj strani ili je izostala adekvatna reakcija, a to traži vještačenje.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

-može biti krivi oboje, nitko.. u karikiranom primejru kojeg navodiš, možeš biti jednako kriv, ako se ikako dokaže da si mogao izbjeći, ali da jednostavno nisi htio.. kako to dokazati je problem, ali da možeš, bio bi kriv (po sasvim drugoj osnovi), opet, jednako kao da si npr pijan.. i netko se zabije u tebe, on je kriv za sudar a ti za vožnju-pijan. Krivica jedne strane ne opravdava durgu. itd itd..

 

pa ako misliš da možeš tupit više nego ja .. ok :)) al ja sam jači! :)) .. nhf.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-obojici pojednostavljen odgovor.. vozač nema pravo pregaziti pješaka (neovisno o prednosti i sl.).

Nisam baš shvatio. Kome konkretno se obraćaš? I molio bih te da citiraš tekst kojim netko ovdje govori da vozač ima pravo pregaziti pješaka.

12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-obojici pojednostavljen odgovor.. vozač nema pravo pregaziti pješaka (neovisno o prednosti i sl.).

 

ignorirate činjenice, ćoravog AI vozača.. to je opet karikirano, jer ne možemo drugačije, jednako kao da je vozač-čovjek pijan ili slijep.. i vozi. Kriv.

 

 mrblc... ne, nije pješakinja skrivila nesreću, samo možda bila neoprezna. Krivac za nesreću je ćoravi vozač, jedanako da je bio pijan (mada i pijana osoba teoretski ne mora biti krivac-uzrok nesreće, taok se tretira). AI nema osnovni preduvijet za vožnju, vid. Vozi kao da vidi.. vozi kao mađioničar s povezom preko očiju, ... i kad se nešto desi tad je kriv zbog tog. Da je AI rekao 'ne vidim', stao bi daleko prije neovisno ima li ikog na cesti. AI algoritam mora biti takav. Ako je drugačiji krivi su devovi, ako nisu sitestirali senzore, krivi su itd.

Pješakinja je izazvala nesreću, taj dio ceste nije označen da pješak ima pravo prednosti, mogao je drugi auto proći preko crvenog pa ga AI udari, možda AI nije reagirao kako treba, ali idalje je krivac onaj tko nije poštovao prednost i izazvao nesreću.

 

Ubi bene, ibi patria.
15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
ihush kaže...

-obojici pojednostavljen odgovor.. vozač nema pravo pregaziti pješaka (neovisno o prednosti i sl.).

Nisam baš shvatio. Kome konkretno se obraćaš? I molio bih te da citiraš tekst kojim netko ovdje govori da vozač ima pravo pregaziti pješaka.

 -nema takvog citata, ili ti daj citat gdje da navodim da je netko teko nešto naveo.

-odnosi se na dva posta iznad, na prvi je odgovor što možeš vidjeti nadlinkom.. tak da u čemu je problem? :) ton prozivanja je nalik modovskom, i traženje konkretnog argumenta.. jesam li u opasnosti?

Krivnja ili nevinost jednog sudionika ne mora nikako biti povezana s jednakom krivnjom-nevinošću drugog. To se implicira.. -pogrešno.

 

-problem je u formulaciji, mišljenju, da ako je kriv pješak za nešto, tad je vozač nevin, ili još gore da tad ima pravo pregaziti pješaka (drugi postovi, više tema.. da sad ne tražim).. da tad ima pravo karikirano voziti kao madmax dok poštuje propise kao ograničenje brzine. -nema. Brzinu vozilo nije prekoračilo, ali ako ne vidi tad mora stati ili usporiti. Nema pravo pregaziti pješaka, tj neće zbog toga što je unutar ograničenja biti vozač nevin ako pregazi pješaka. To bi bila najbliža definicija-prevod gornjeg citata. Bit će nevin ako dokaže da nije kriv, da nije uzrokovao i da je vozio primjereno uvjetima na cesti. Ako je pri tome npr pijan, tad je kriv. Ako je ćorav? AI je morao stati, ne voziti, neovisno o pješaku, cesti, nije smio više ni metar dalje.

Možda misliš da AI ako ne vidi cestu može nastaviti voziti, unutar ograničenja? Zaboravi sad na pješaka i ostale u prometu, koji je odgovor?

 

edit-1:

ili karikiran pješak, .. izmišljen primjer. Dođe pješak na cestu i stane. Ti ga vidiš, voziš.. trubiš, kažeš mu da se makne.. a on neće. I imaš li ili ne pravo pregaziti ga? -nemaš. Ima li itko pravo? ne. Ako ga nisi mogao izbjeći tad si nevin, ako si mogao tad si kriv. Za svaki konkretan slučaj presudit će sudac, ne nužno jednako.. moguće su prazne presude. Nevin je samo jedna od mogućih.

edit-2:

- nastavak s tim pješakom, može i bez njega, može sa zebrom, semaforom, može čak biti pješačka zona.. ali ti si npr mađioničar, staviš povez preko očiju i voziš, unutar ograničenja... kog ćeš pri tome pregaziti.. 'nevažno' .. jer ga nisi vidio? Tad nisi smio voziti (osim u simulatoru, test poligonu itd.).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 16:51 (ihush).
14 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Et_Tu_Brute? kaže...

Pješakinja je izazvala nesreću, taj dio ceste nije označen da pješak ima pravo prednosti, mogao je drugi auto proći preko crvenog pa ga AI udari, možda AI nije reagirao kako treba, ali idalje je krivac onaj tko nije poštovao prednost i izazvao nesreću.

 

 Glavni krivac je ta žena s biciklom, ali da je AI reagirao pravilno vjerojatno sad ne bi pisali o prometnoj nesreći sa smrtnom posljedicom, nego samo ozljedama.

Bit sve tehnologije koja se ugrađuje je da poveća sigurnost, a u ovom slučaju AI je imao goru reakciju nego prosječni vozač.

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 16:50 (bruno11).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Ja ne pišem kilometarske postove kao ti, ali ih je tebi izgleda svejrdno teško pročitati u cjelosti.

Napisao sam i za prednost i za zabranu da je druga strana dužna poduzeti radnje izbjegavanja. Nitko ne tvrdi da postoji dozvola za ubijanje, ali nije ista odgovornost ako si u prednosti ili nisi.

AV se ponijelo poput sedamdesetogodišnjaka koji nije vidio pješakinju. Ti bi ju možda vidio, stafkelja nije, a ipak ima i dalje pravo voziti, jer je ova bila di nije trebala biti.

Ovo je velika greška za ono što bi AV trebala biti, ali nije vozilo glavni krivac.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...
-problem je u formulaciji, mišljenju, da ako je kriv pješak za nešto, tad je vozač nevin, ili još gore da tad ima pravo pregaziti pješaka (drugi postovi, više tema.. da sad ne tražim)..

Čim sipaš takve insinuacije, imaš obvezu iznijeti dokaze za njih. Ja nisam ovdje vidio da itko tako nešto kaže - ako ti to tvrdiš, iznesi argumente ili reci da si se zaletio ili štoveć je to što radiš.

15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
ihush kaže...
-problem je u formulaciji, mišljenju, da ako je kriv pješak za nešto, tad je vozač nevin, ili još gore da tad ima pravo pregaziti pješaka (drugi postovi, više tema.. da sad ne tražim)..

Čim sipaš takve insinuacije, imaš obvezu iznijeti dokaze za njih. Ja nisam ovdje vidio da itko tako nešto kaže - ako ti to tvrdiš, iznesi argumente ili reci da si se zaletio ili štoveć je to što radiš.

-ne vidim nešto plavog.. pa ću nastaviti.

-ti insinuiraš.

-u prvom postu ti to napominjem, pješak ima pravo preći cestu.. 50/100m i link. Jel u tome problem? Moram to ja dokazivati?

-to je inače argument kojeg se većina drži, ''prelazila izvan pješačkog..'' i time zaključuju -kriva. Istovremeno, tako zaključenom krivnjom oslobađaju drugu stranu. A ja bi sad tebi trebao davati linkove/citate na te postove/mišljenja? -listaj. Ili barem poveži postojeće teme u jednu.. :)

 

-što s AIjem koji vozi kao da vidi, činjenično, ne vidi. Da vidi reagirao bi. Ako ne vidi, tad je kriv i sporedno je jel pješak kriv, nevin, neoprezan... uopće da ne postoji pješak ili smrtni slučaj u ovoj priči, kriv bi bio vozač koji ne vidi i vozi tj takve se uklanja iz prometa. Problem je samo što se to prvo mora desiti.. a možda i procesirati, istražiti..

 

-primjeti i jedan post (malo iznad..) koji opisuje sličnu nesreću, vozač kažnjen.. jer je pješak došao s lijeve strane, dakle sud je zaključio da je prelazeći lijevu traku to dovoljno vremena za upozorenje/reakciju vozača, koji tad mora moći izbjeći nesreću.  Ako postoji već konkretan slučaj, za vozača.. i ja sad kažem isto, ti suprotno.. tko treba što kome dokazivati ili tko što insinuira?

 

-insinuriaš dimnim bobmama, umjesto ako već želiš konkretno, može npr odgovor, jel AI vidio kamo vozi? Ako nije, kazna. Pješakinja je pri tome sporedna i već je 'dovoljno kažnjena'.. zar ne?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

Ni dalje te ne kužim. Nisi htio napisati ono podebljano (da tad ima pravo pregaziti pješaka) ili što? Ili ti je to "metaforički", hiperbola ili što? Ili jesi to htio napisti? Ako jesi to htio napisati, nije mi jasno na koga se to odnosi - tko su ti koji imaju takvo mišljenje?

16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-u prvom postu ti to napominjem, pješak ima pravo preći cestu.. 50/100m i link. Jel u tome problem? Moram to ja dokazivati?

-to je inače argument kojeg se većina drži, ''prelazila izvan pješačkog..'' i time zaključuju -kriva. Istovremeno, tako zaključenom krivnjom oslobađaju drugu stranu. A ja bi sad tebi trebao davati linkove/citate na te postove/mišljenja? -listaj. Ili barem poveži postojeće teme u jednu.. :)

 Nije kriva zbog prelaska izvan pješačkog, nego zbog toga što nije pazila pri tom prelasku. Kao što vozilo mora propustiti pješake na zebri, tako pješaci moraju propustiti vozila tamo gdje je nema. Ona nije uopće gledala i to ju čini krivom van svake sumnje.

ihush kaže...

-što s AIjem koji vozi kao da vidi, činjenično, ne vidi. Da vidi reagirao bi. Ako ne vidi, tad je kriv i sporedno je jel pješak kriv, nevin, neoprezan... uopće da ne postoji pješak ili smrtni slučaj u ovoj priči, kriv bi bio vozač koji ne vidi i vozi tj takve se uklanja iz prometa. Problem je samo što se to prvo mora desiti.. a možda i procesirati, istražiti..

 Nemaš nikakve informacije što je AI vidio, što nije, i zašto je postupio tako kako je, pa ne možeš ni donositi kategorične zaključke. Dakle, pješakinja je sigurno kriva, za vozilo tek treba utvrditi činjenično stanje.

ihush kaže...

-primjeti i jedan post (malo iznad..) koji opisuje sličnu nesreću, vozač kažnjen.. jer je pješak došao s lijeve strane, dakle sud je zaključio da je prelazeći lijevu traku to dovoljno vremena za upozorenje/reakciju vozača, koji tad mora moći izbjeći nesreću.  Ako postoji već konkretan slučaj, za vozača.. i ja sad kažem isto, ti suprotno.. tko treba što kome dokazivati ili tko što insinuira?

 Prijatelj, inače profesionalni vozač, je svojedobno pokupio pješaka na četverotračnoj osvjetljenoj cesti, pri čemu je pješak također dolazio slijeva, dakle preko tri trake. Prijatelj je bio potpuno oslobođen odgovornosti.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

kako to dokazati je problem

Problem je, ali ništa veći nego je to inače problem, možda i manje ukoliko su logovi pouzdani. Radi se vještačenje, samo što u konkretnom slučaju, osim medicinskog i prometnog vještaka mišljenje daje i vještak za takve sustave.

 

ihush kaže...

pa ako misliš da možeš tupit više nego ja .. ok :)) al ja sam jači! :)) .. nhf.

Ne sumnjam, međutim, nije sve ni u veličini posta, ima nešto i u kvaliteti 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Uber i lokalni šerif će nahebat na kraju balade, ali nek se još malo koprcaju u lažima.

 

https://arstechnica.com/cars/2018/03/police-chief-said-uber-victim-came-from-the-shadows-dont-believe-it/

 

But then people in the Tempe area started making their own videos—videos that give a dramatically different impression of that section of roadway.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
3 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
BlueMax kaže...
Nisam baš siguran u ovo. Poznanik je udario čovjeka (teže ozlijede) na cesti u sličnoj situaciji. Na tom mjestu je ograničenje 60 i vještačenjem je utvrđeno da je poštivao ograničenje. Na kraju je proglašen suodgovornim jer je pješak došao s lijeve strane a on ga je udario prednjim desnim krajem (kao i u ovom slučaju) i procijenjeno je da je morao bolje reagirati.

Kao prvo - u osnovi kažeš - nije kriv, ali je suodgovoran. To dvoje nije jedno te isto, ne?

 

Kažeš - "u sličnoj situaciji". Je li taj tvoj poznanik vozio po mrklom mraku, pa onda prolazio kroz dio osvijetljenog kolnik, a osoba koju je tresnuo je bila taman iza tog osvijetljenog dijela, u mraku?

 

BlueMax kaže...
Znači postoje neke norme vožnje po kojima se procjenjuje je li vozač napravio sve što je mogao kako bi izbjegao nesreću.

 

Evo ovdje LINK je to dobro pravno objašnjeno u slučaju nesreće koju su mediji dosta pratili.

Kaže: "Utvrdi li se, u konkretnom slučaju, da je Lozar imao mogućnost da izbjegne nesreću il ublaži njene posljedice, tada može biti suodgovoran"

 

Jesi li spreman tvrditi i dokazati da, da je čovjek upravljao Uberovim vozilom, da je "imao mogućnost da izbjegne nesreću il ublaži njene posljedice"? Ako nisi, onda samo mutiš vodu. 

 ne, želim reći kako pješak u ovakvoj situaciji može ali i ne mora biti isključivi krivac. Postoje neka mjerila koja određuju da li je vozač mogao reagirati i ako je, onda snosi dio krivice. Ali što ako je u pitanju AV? Tehnologija je tek u razvoju i kakva su za nju mjerila? Na papiru vjerojatno nikakva a to znači da će i na sudu automobil vjerojatno proći bez sukrivice. A "nadzornik"? Ni za njega ne mogu važiti mjerila kao za normalnog vozača jer on sigurno ne može reagirati jednako brzo kao vozač. Mislim da bi ovo suđenje, zgog prakse presedana, moglo imati dva epiloga. Jedan je legalizacija anarhije na ulicama a drugi je vraćanje testiranja u kontrolirane uvjete dok proizvodi ne dobiju nekakav certifikat da mogu na ulicu.

 

Opet je ona vječna dilema, ubiti stotine za spasiti tisuće? Pošto ljude nikada nisam smatrao statistikom, smatram kako se ovakva testiranja moraju vršiti u kontroliranim uvjetima. To će sigurno usporiti razvoj i u konačnici će stradati više ljudi ali to je jednaka stvar kao i testiranje lijekova. Da dozvolimo testiranje lijekova na ljudima koji na to nisu pristali razvoj bi sigurno bio brži i to bi spasilo puno života. I ta matematika je super ako ih ne testiraju neuspješno na tebi ili nekome tvome.

12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
memulica kaže...

Uber i lokalni šerif će nahebat na kraju balade, ali nek se još malo koprcaju u lažima.

 

https://arstechnica.com/cars/2018/03/police-chief-said-uber-victim-came-from-the-shadows-dont-believe-it/

 

But then people in the Tempe area started making their own videos—videos that give a dramatically different impression of that section of roadway.

 I meni video izgleda editiran. Nemoguće je da jedan moderan automobil ima tako loša svjetla. Čemu zamućivanje podataka na videu (vjerojatno vrijeme i trenutna brzina)?

15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Visak kaže...
..

 Nije kriva zbog prelaska izvan pješačkog, nego zbog toga što nije pazila pri tom prelasku. Kao što vozilo mora propustiti pješake na zebri, tako pješaci moraju propustiti vozila tamo gdje je nema. Ona nije uopće gledala i to ju čini krivom van svake sumnje.

..

 -ne baš.. tj svi su ravnorpravni sudionici u prometu, nitko nema prednost. (kao raskršće glavna-sporedna ulica, zebra..). Prometna pravila, preporuke. Nije dovoljno pazila.. ok 'sama je kriva'.

.. ali nikako ne daješ odgovor o ćoravom AIu? Takav ne smije na cestu i svi koji su to propustili-dozvolili su krivi. Senzor, AI.. netko treći.. no policija je odmah krenula s nevinim uberom i narkomankom? To je nepristran pošten stav šerifa? istraga ako je bude će otkriti.. ili neće. Vjerojatno nemam pravo.. no što ako imam? Tko je tad kriv za što? To je nemoguće?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...
Visak kaže...
..

 Nije kriva zbog prelaska izvan pješačkog, nego zbog toga što nije pazila pri tom prelasku. Kao što vozilo mora propustiti pješake na zebri, tako pješaci moraju propustiti vozila tamo gdje je nema. Ona nije uopće gledala i to ju čini krivom van svake sumnje.

..

 -ne baš.. tj svi su ravnorpravni sudionici u prometu, nitko nema prednost. (kao raskršće glavna-sporedna ulica, zebra..). Prometna pravila, preporuke. Nije dovoljno pazila.. ok 'sama je kriva'.

Koji je tvoj problem s konceptom krivnje? Ne "ne baš", nego "baš". Kriva je. Nema nikakve dileme oko toga. A to što se netko usudi reći da je kriva, zato jer je kriva, ne znači da govori da je zaslužila da je se pregazi, da je izazivala da je se pregazi, da je tražila da je se pregazi. U čem je problem?

15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

-ne znam.. u čemu? U čemu je tvoj problem?

-vozač nema pravo zgaziti pješaka. Čak da ovaj štajaznam, sjedi na cesti. Vozač mora biti spreman, reagirati na nepredviđene seituacije, oprezan, zato ne smije npr piti ili koristit imobitel. Ako nikao nije mogao izbjeći, tad je nevin.. ne zato jer je pješak nešto pogriješio, a zašto AI nije mogao izbjeći? Jer je ćorav. Tko je za to odgovoran?

-što s novim snimkama koje prikazuju sasvim drugačiju osvjetljenost iste lokacije? U takovj prilici prosječan vozač bi vidio pješaka.. reagirao. AI ništa?

 

-ako pješak nije dovoljno oprezan, vozač može biti nevin, može biti kriv. Ti biraš jedan odgovor ja drugi. Ako sad pogledaš nove info, primjetit ćeš da se stvar malo zakuhava kako se podiže medijska pažnja.. tko će biti kriv? Možda nitko. Pošto je u ovom slučaju AI, tad netko tko je za to odogovoran.

 

btw, visak navede jedan primjer (kad je vozač oslobođen krivnje), max drugi kad je kažnjen, za sličan slučaj. Postoje dakle dvije različite moguće presude, možda i više-treća.. tad ne vidim po kojoj logici bi tvoje mišljenje o krivici bilo isključivo ispravno ili drugačije mišljenje kritizirano. Možeš jednako ti promijeniti mišljenje. :)

-senzori nisu registrirali pješaka s biciklom direktno ispred sebe na 40-50m.. to je nedopustivo. Nevažano je u tome pješak, može biti bilo što, objekt, kamen.. sustav koji to ne vidi, koji ne reagira ne smije na cestu uz kaznenu odgovornost svih koji su ga na cestu doveli.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 24.3.2018 0:57 (ihush).
16 godina
moderator
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...

-ne znam.. u čemu? U čemu je tvoj problem?

-vozač nema pravo zgaziti pješaka.

Tko je rekao da ima? NITKO!

 

To što je ona kriva za nesreću, što ju je prouzročila, ne znači da ju je netko imao pravo pregaziti. Odakle ta tvoja konstantna potreba za straw mananjem?

15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

opet.. insinuiraš upravo ono što ti radiš.. strawnaš..

 

- mantraj, vozač nema pravo nikog zgaziti. .. jer poneki (ima više tema) pomisle da ima pravo ako se pridržava propisa, kao ograničenje i nije zebra.. Tad tom idejom kao osnovom, pogrešnom, tad takvi zaključe da je kriv pješak, nevin vozač-AI. Pogrešno.

- Krivica pješaka je sporedna, samo olakotna okolnost ako je vozač kriv (ako vozač nije kriv, onda nije ni važna krvicia pješaka, mrtav je, no ako je vozač kriv, važno je jel pješak pridonio tome, neoprezan i sl.).

- Jel vozač kriv, za što/kad je vozač kriv?.. Kriv je ako je nesposoban za vožnju, ako uopće ne reagira niti registrira ništa u prometu. Može tako i bez vozača-AIa.. staviš ciglu ili tempomat i pustiš auto.. onaj tko ga tako pusti kriv je.

- nisi nevin ako su drugi kviri/nevini, nego samo ako ti kao sudionik nisi kriv.

- ako si krv, ako su i drugi krivi, tad je to samo olakotna okolnost.. ne nevinost. (ili možda sinkopa).

 

-zaboravi na pješaka u slučaju... AI ne smije na cestu. Krivi su jer sustav ne radi. Jednako kao vozač koji se napije, pri tome ne mora baš nikakav prekršaj dodatno napraviti ili nekog zgaziti.. no zakon ga kažnjava ako sjedne za volan. Ćorav AI? .. kazna.

 

pješak? može sjesti na cestu. Imaš li ga pravo zgaziti ako možeš izbjeći? Preduvjet da bi ga izbjegao je uz ispravno vozilo i ispravan vozač, senzori+AI. Neispravno je kažnjivo-krivica. Karikirat ću izmišljenim mogućim scenarijem.. da su npr neispravne kočnice/gume/svjetla, da vozač (osoba, kontrolor) to zna.. i svejedno potpiše i izađe na cestu računajući 'neće ništa biti..'.. i da se tad nešto desi. Tko je kriv? Krivi mogu biti svi, (ne navodim da je u primjeru pješak, lančani sudrar više vozila, izljetanje.. bilo koji slučaj), ali kriv je i onaj koji svjesno izađe u promet s tavkim vozilom. Kriv je onaj koji to provodi, dozvoljava, tj oni koji su sad kad se problem desio, suspendirali projekt. Oni koji o tome odlučuju + uber + developeri. Nisu znali za problem senzora? Neznanje nije opravdanje, morali su znati. Kvar se desio? Kakav je to sustav.. opet krivica itd.

Kako god postaviš scenarije, krvicu vidim na strani ubera-automobila-vozača.. manje u pješaku. Vidim krvicu i u ponašanju šerifa, naslova 'volvo ubio' ili 'nije volvo kriv..'.. volvo je marka, automobil, kao i pištolji ne ubijaju, to rade ljudi.

 

Trump za smrt vidi uzrok u igrama-softwareu.. zašto sad ne vidi isti uzrok kad je konkretan soft u igri? Igra riječi ili igra novca, lobija...

 

-ne, nije to pitanje tebi, nego onako.. nikome :) ili 'nama'.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice