I naravno kao i sve druge vijesti o poboljšavanju baterija - ni ovo neće nikad zaživjeti.
I naravno kao i sve druge vijesti o poboljšavanju baterija - ni ovo neće nikad zaživjeti.
Slažem se. Već se godinama priča o bržem punjenju i još uvijek ništa od toga...
Aute na struju su radili krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca i vec tada shvatili da ne valjaju. Danas nam eko-mafija pokusava progurati tu prastaru tehnologiju koja kosta puno i nevalja, ali srecom ljudi imaju dovoljno pameti pa to ne puse...
Benzin FTW!
Aute na struju su radili krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca i vec tada shvatili da ne valjaju. Danas nam eko-mafija pokusava progurati tu prastaru tehnologiju koja kosta puno i nevalja, ali srecom ljudi imaju dovoljno pameti pa to ne puse...
Benzin FTW!
Sva sreća pa je benzin jako jeftin i neće ga nikad nestati :D
Aute na struju su radili krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca i vec tada shvatili da ne valjaju. Danas nam eko-mafija pokusava progurati tu prastaru tehnologiju koja kosta puno i nevalja, ali srecom ljudi imaju dovoljno pameti pa to ne puse...
Benzin FTW!
Prije bi bilo da naftna mafija koci razvoj elektrike.. Iz iskustva znas da tehnologija nevalja ili samo lupetas bezveze? (cijena je visoka to se slazem)
Sarkazam...
Prije bi bilo da naftna mafija koci razvoj elektrike.. Iz iskustva znas da tehnologija nevalja ili samo lupetas bezveze? (cijena je visoka to se slazem)
Elektricni motor je jos iz doba tesle...
Baterije su za k...
U zadnjih 100 godina smo uspjeli povecati kapacitet od 40Wh/kg (olovni akumulator) do nevjerojatnih 150Wh/kg (litij-ion)... Benzin ima 12500Wh/kg. Ovakvom brzinom trebat ce nam jos jedno 500 godina da napravimo baterije iste gustoce kao benzin. Gorive celije su isti k...
Ako ti hoces vozit auto koji ima tonu baterija umjesto 50kg benzina, samo daj...
Hibridi su ok, i dalje koriste benzin samo povecavaju ukupnu efikasnost...
Nemojte se zavaravati, nema tu nikakve naftne mafije. Od baterija velikog kapaciteta bi najvise profitirala vojska, puno lakse i sigurnije je transportirati baterije nego preljevati benzin, a i zadnjih par desetljeca se ide sve vise na all-electric sustave, od brodova do tenkova...
Aute na struju su radili krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca i vec tada shvatili da ne valjaju. Danas nam eko-mafija pokusava progurati tu prastaru tehnologiju koja kosta puno i nevalja, ali srecom ljudi imaju dovoljno pameti pa to ne puse...
Benzin FTW!
Sva sreća pa je benzin jako jeftin i neće ga nikad nestati :D
Naftaški lobiji će nas desetljećima uvjeravati da nafte nestaje i umjetno napumpavati cijenu kao što to i sada čine. Sve je umjetno uključujući i krizu u kojoj siromašni duguju najbogatijima. Pa kad će više ta nafta nestati, nikako da dočekam da se vratimo drugim izvorima i počnemo sami proizvoditi gorivo od konoplje a ne da ovisimo o prirodnim izvorima u privatnom vlasništvu nezasitnih šeika koji ni ne znaju šta da rade sa neograničenom količinom novca.
Prije bi bilo da naftna mafija koci razvoj elektrike.. Iz iskustva znas da tehnologija nevalja ili samo lupetas bezveze? (cijena je visoka to se slazem)
Elektricni motor je jos iz doba tesle...
Baterije su za k...
U zadnjih 100 godina smo uspjeli povecati kapacitet od 40Wh/kg (olovni akumulator) do nevjerojatnih 150Wh/kg (litij-ion)... Benzin ima 12500Wh/kg. Ovakvom brzinom trebat ce nam jos jedno 500 godina da napravimo baterije iste gustoce kao benzin. Gorive celije su isti k...
Ako ti hoces vozit auto koji ima tonu baterija umjesto 50kg benzina, samo daj...
Hibridi su ok, i dalje koriste benzin samo povecavaju ukupnu efikasnost...
Nemojte se zavaravati, nema tu nikakve naftne mafije. Od baterija velikog kapaciteta bi najvise profitirala vojska, puno lakse i sigurnije je transportirati baterije nego preljevati benzin, a i zadnjih par desetljeca se ide sve vise na all-electric sustave, od brodova do tenkova...
Nebih se bas slozio za nafnu mafiju :) Vjerujem da bih se baterije puno brze razvijale da je "velikim" igracima u interesu - a nije..
Zasto? Zato sto je puno love ulozeno u naftu i nisu jos izmuzli natarag zarade koliko bi htjeli... A i svima ostalima nije u interesu, kome bi prodavali proizvodjaci elektronike (laptopi, mobiteli..) zamjenske baterije kada bi se ove potrosile i/ili bile preslabe?
Elektricne automobile koce samo baterije, da su baterije boljeg kapaciteta i manje mase nafta bi skoro preko noci nestala.. I nije samo do nafte, sta je sa silnim automehanicarima? Elektricni automobili imaju puno manje pokretnih dijeloa a time i puno manje sanse za kvar, primjera jos imas koliko hoces.. Veca je tu slika nego sto je mi vidimo, za sada osim obicnim ljudima (ajd i eko frikovima :) ) elektricni automobili nisu interesantni.
I nemojte se zavaravati, tako je sa svom tehnikom.. Sve dobivamo na kapaljku jer se prvo mora "stara" tehnologija dobro isplatiti prije nego dodje nova..
Prije bi bilo da naftna mafija koci razvoj elektrike.. Iz iskustva znas da tehnologija nevalja ili samo lupetas bezveze? (cijena je visoka to se slazem)
Elektricni motor je jos iz doba tesle...
Baterije su za k...
U zadnjih 100 godina smo uspjeli povecati kapacitet od 40Wh/kg (olovni akumulator) do nevjerojatnih 150Wh/kg (litij-ion)... Benzin ima 12500Wh/kg. Ovakvom brzinom trebat ce nam jos jedno 500 godina da napravimo baterije iste gustoce kao benzin. Gorive celije su isti k...
Ako ti hoces vozit auto koji ima tonu baterija umjesto 50kg benzina, samo daj...
Hibridi su ok, i dalje koriste benzin samo povecavaju ukupnu efikasnost...
Nemojte se zavaravati, nema tu nikakve naftne mafije. Od baterija velikog kapaciteta bi najvise profitirala vojska, puno lakse i sigurnije je transportirati baterije nego preljevati benzin, a i zadnjih par desetljeca se ide sve vise na all-electric sustave, od brodova do tenkova...
Znači ti bi rađe i dalje trovao majku nam Zemlju nego da malo pretrpiš i pređeš na električni automobil?
Gade mi se takvi ljudi...
Mislim da je vodik puno bolja opcija od baterija...
Elektricne automobile koce samo baterije, da su baterije boljeg kapaciteta i manje mase nafta bi skoro preko noci nestala.. I nije samo do nafte, sta je sa silnim automehanicarima? Elektricni automobili imaju puno manje pokretnih dijeloa a time i puno manje sanse za kvar,
Kuda bi nestala nafta? Otkud mislis da bi dobio energiju za napunit baterije? Zamjenili bi naftu sa ugljenom (najveci izvor el. energije)... Bas krasno...
Dakle nije naftna mafija nego automehanicarska mafija? Idu po gradu, tuku studente/znanstvenike i razbijaju laboratorije koji istrazuju baterije?
Znači ti bi rađe i dalje trovao majku nam Zemlju nego da malo pretrpiš i pređeš na električni automobil?
Gade mi se takvi ljudi...
Mislim da je vodik puno bolja opcija od baterija...
Prije kojih milijardu godina, tj. prije nego su izevoluirale alge i počele proizvoditi kisik, sva je atmosfera bila većinom CO2. Novonastali kisik je tada potrovao većinu organizama (to je mislim bilo prvo veliko izumiranje). Zašto bi sad pak vraćanje atmosfere u prvobitno stanje opet bilo trovanje?
Inače, vodik se, trenutno, proizvodi skoro isključivo iz nafte.
Kuda bi nestala nafta? Otkud mislis da bi dobio energiju za napunit baterije? Zamjenili bi naftu sa ugljenom (najveci izvor el. energije)... Bas krasno...
Dakle nije naftna mafija nego automehanicarska mafija? Idu po gradu, tuku studente/znanstvenike i razbijaju laboratorije koji istrazuju baterije?
Znači ti bi rađe i dalje trovao majku nam Zemlju nego da malo pretrpiš i pređeš na električni automobil?
Gade mi se takvi ljudi...
Mislim da je vodik puno bolja opcija od baterija...
Prije kojih milijardu godina, tj. prije nego su izevoluirale alge i počele proizvoditi kisik, sva je atmosfera bila većinom CO2. Novonastali kisik je tada potrovao većinu organizama (to je mislim bilo prvo veliko izumiranje). Zašto bi sad pak vraćanje atmosfere u prvobitno stanje opet bilo trovanje?
Inače, vodik se, trenutno, proizvodi skoro isključivo iz nafte.
Vjerojatno neznam,ali se zahvaljujući kisiku i pojavio život na zemlji. Ubijanje svog života na zemlji i uništavanje Zemljine atmosfere ne mora značiti povratak u prvobitno stanje, čisto zbog geološke razlike između tadašnje Zemlje i ove danas.
To je istina da se vodik proizvodi uz pomoć nafte ali znanstvenici su već razvili tehnologije kojima mogu proizvoditi vodik pomoću sunca i još nekog elementa (bila nedavno vijest) i taj elemenat se može uvijek ponovno koristiti (znači može se vrlo jeftino reciklirati). To je rješilo velike probleme sa dobivanjem vodika, no ostaje nam problem skladištenja istog iako se i na tome radi punom parom i nadam se da će uskoro uspjeti...
Nadam se da ce se ovo pojaviti u skorijem vremenu, sve ide naprijed osim baterije. :)
Ali to i dalje ne mjenja cinjenicu da ce mu trebati 6x veci volumen za istu kolicinu energije kao i benzin. Znaci umjesto rezervara od 50L imati cemo rezervar od 300L. U praksi ce biti nesto bolja sitacija jer je vodik->el. energija->el. motora efikasniji od benzinskog motora...
Naravno ako uspijemo rijesiti taj mali problemcic drzanja vodika na 700bara ili na -250°C, sto god je nekome privlacnije za drzat u autu... Ja cu ipak pricekat fuziju, ima puno bolje specifikacije...
Električni automobili od svih današnjih tehnologija bi trebali u budućnosti biti broj jedan.
Električni motori danas dosežu iskoristivost od preko 90% dok banzinski ima oko 40-50%.
Električnu energiju je moguće dobiti gotovo iz svega (zrak, sunce, toplina, valovi, rijeke...)
Baterije će sigurno napredovati, naravno da sva ova poboljšanja ne dolaze do kupaca kad se još mogu koristiti i masno zarađivati na starim tehnologijama. Npr., velike automobilske kompanije koje navodno ulažu puno novaca u razvoj električnih automobila nisu uspijeli proizvesti el. automobil na razini tesle motorsa (skupine entuzijasta sa skromnim budžetom). Zar nije to malo sumnjivo, da oni ispadaju tako nesposobni? Meni se čini da njima odgovara trenutno stanje/sranjeo i da su dobro povezani s naftnim lobijem. Najbolji tesla motros auto može jednim punjenjem koje traje 3,5 sati, preći oko 400km, a ubrzava od 0 do 100 za 4 sekunde.
Ali to i dalje ne mjenja cinjenicu da ce mu trebati 6x veci volumen za istu kolicinu energije kao i benzin. Znaci umjesto rezervara od 50L imati cemo rezervar od 300L. U praksi ce biti nesto bolja sitacija jer je vodik->el. energija->el. motora efikasniji od benzinskog motora...
Naravno ako uspijemo rijesiti taj mali problemcic drzanja vodika na 700bara ili na -250°C, sto god je nekome privlacnije za drzat u autu... Ja cu ipak pricekat fuziju, ima puno bolje specifikacije...
el auti ne koriste rezervar te se baterije fino mogu rasporediti po cijelom autu čime se dodatno dobiva na ravnoteži. el auti su sami po sebi puno lakši (prelagani) u odnosu na benzinske pa je i potrebna vača težina.
http://www.abc.net.au/science/articles/2012/08/16/3569478.htm?topic=energy
Ali to i dalje ne mjenja cinjenicu da ce mu trebati 6x veci volumen za istu kolicinu energije kao i benzin. Znaci umjesto rezervara od 50L imati cemo rezervar od 300L. U praksi ce biti nesto bolja sitacija jer je vodik->el. energija->el. motora efikasniji od benzinskog motora...
Naravno ako uspijemo rijesiti taj mali problemcic drzanja vodika na 700bara ili na -250°C, sto god je nekome privlacnije za drzat u autu... Ja cu ipak pricekat fuziju, ima puno bolje specifikacije...
Evo nedavno ti vijest o tome kako skladištiti vodik pa malo čitaj. Vodik za korištenje u automobilu netreba pretvarati u el. energiju, već se može koristiti i kao gorivo prilikom čega jedino što nastaje jest voda a moraš priznati da voda baš i nije štetna. Znanstvenici nisu daleko od efikasnog skladištenja vodika, samo treba malo strpljenja i puno uloženih para. A bolje da se pare ulažu u to nego u vađenje nafte koja će nas jednom doči glave.
120 puta brže punjenej baterija!?!? Hahaha!!!
Uzmimo primjer Nissanovog Leafa, koji je dosta popularan. Taj automobilčić ima baterijicu kapaciteta 24 kW, kojoj je potrebno 8 sati punjenja do punog kapaciteta. Pri tom povlači 3,3 kW iz elektro mreže. Računica je jednostavna, 3×8=24. Onih 0,3 kW ode vrit na razne gubitke, ponajprije toplinske.
3,3 kW je nešto što bi svako kućanstvo bez problema moglo podnijeti, i još imati dovoljno "lufta" za ostale el. uređaje. Mislim da kućanstva u Hr većinom imaju limitatore na 6 kW.
No, eto nama baterija koje se pune, ni pet, ni šest, već 120 puta brže! Dakle, nova generacija 24 kW-ne baterijice bi bila dupkom puna u samo 4 minute!!! Zvuči dobro? Daleko bolje od činjenice da bi pri tom cugala 0,4 MW električne energije iz mreže! Već samo jedan takav Leaf bi pri punjenju ostavio jedan gradski kvart u mraku. A sad zamislite da je svako vozilo na cesti ekvivalent Leafu.
A da ne govorimo o nekim "normalnijim" vozilima, dakle onima nešto robusnijima, sa baterijama (dvostruko) većeg kapaciteta. Ni sva trenutno dostupna elektropostrojenja ne bi bila dovoljna da se napoji jedna takva ergela. A gdje su još svi ostali električni potrošači, koji i bez električnih automobila muku muče sa isporukom dovoljne količine el. energije.
Daleko bolje od činjenice da bi pri tom cugala 0,4 MW električne energije iz mreže!
Ali neces to punit doma. Doma mozes polako punit preko noci...
Za elektricne aute se ionako mora napraviti sustav "benzinskih" koje "toce" struju. Istovremeno neces punit vise od 4-5 auta, a 2MW-3MW za jedno postrojenje nije nikakav problem, prosjecna tvornica trosi puno vise od toga...
A da ce trebati izgraditi jos hrpu elektrana na ugljen/plin/naftu/plutonij da napaja te aute nije nikad bilo upitno... (ali nitko bas ne prica o tome jer bas nije "zeleno")
Ono, budem ja na svoju zgradu (neboder sa 50 stanova) stavio solarne ploce pa cu punit svoj auto... (ako bude srece i ne bude oblacno, inace ostajem doma i neidem na posao)
d
Aute na struju su radili krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca i vec tada shvatili da ne valjaju. Danas nam eko-mafija pokusava progurati tu prastaru tehnologiju koja kosta puno i nevalja, ali srecom ljudi imaju dovoljno pameti pa to ne puse...
Benzin FTW!
Neznam dal bi se smijao ili plakao čitajući ovaj post... Ljudi kao ti imaju "previše" pameti pa dozvoljavaju da ih naftne kompanije izrabljivaju...
"Ali to i dalje ne mjenja cinjenicu da ce mu trebati 6x veci volumen za istu kolicinu energije kao i benzin. Znaci umjesto rezervara od 50L imati cemo rezervar od 300L."
Ovaj lik me jednostavno fascinira :D Daj pogledaj kolika je težina benziskog ili dizelskog motora naspram jednog elektromotara koji se nalazi u el. autu...
Daleko bolje od činjenice da bi pri tom cugala 0,4 MW električne energije iz mreže!
Ali neces to punit doma. Doma mozes polako punit preko noci...
Za elektricne aute se ionako mora napraviti sustav "benzinskih" koje "toce" struju. Istovremeno neces punit vise od 4-5 auta, a 2MW-3MW za jedno postrojenje nije nikakav problem, prosjecna tvornica trosi puno vise od toga...
A da ce trebati izgraditi jos hrpu elektrana na ugljen/plin/naftu/plutonij da napaja te aute nije nikad bilo upitno... (ali nitko bas ne prica o tome jer bas nije "zeleno")
Ono, budem ja na svoju zgradu (neboder sa 50 stanova) stavio solarne ploce pa cu punit svoj auto... (ako bude srece i ne bude oblacno, inace ostajem doma i neidem na posao)
Vas dvojica veze s mozgom nemate.
@Pupi odakle tebi pade na pamet da ce 120 puta brze punjenje trositi i 120 puta vise struje?
@ovaj drugi, baterije su vec dovoljno dobre da bi se preslo na elektricna vozila. Ima ih cak da mogu preci i 1000km sa jednim punjenjem, ali recimo da je standard nekih 300km. Kome to treba vise od 300km na dan? Pa nek se puni cijele noci, ovo je vec dovoljno dobro da bi se pocelo masovno koristiti.
Problem je sto nijedna poznatija firma ne proizvodi elektricna auta. Zasto? Zbog nafte.
Nije moguce da toliko malih firmi (pa cak i ovaj Rimac iz Hr) mogu proizvesti el. auto, a da velike firme ne mogu, pa makar istih performansi. A mogu, i to puno bolje, ali nece.
Sto se tice proizvodnje el. energije, ima toliko alternativnih nacina. Za to se uopste ne treba brinuti.
Ali to i dalje ne mjenja cinjenicu da ce mu trebati 6x veci volumen za istu kolicinu energije kao i benzin. Znaci umjesto rezervara od 50L imati cemo rezervar od 300L. U praksi ce biti nesto bolja sitacija jer je vodik->el. energija->el. motora efikasniji od benzinskog motora...
Naravno ako uspijemo rijesiti taj mali problemcic drzanja vodika na 700bara ili na -250°C, sto god je nekome privlacnije za drzat u autu... Ja cu ipak pricekat fuziju, ima puno bolje specifikacije...
el auti ne koriste rezervar te se baterije fino mogu rasporediti po cijelom autu čime se dodatno dobiva na ravnoteži. el auti su sami po sebi puno lakši (prelagani) u odnosu na benzinske pa je i potrebna vača težina.
A zasto bi bila potrebna veca tezina, u biti, zasto smatras da su el. auti prelagani? To izaziva neke negativne posljedice?
Problem je sto nijedna poznatija firma ne proizvodi elektricna auta. Zasto? Zbog nafte.
Nije moguce da toliko malih firmi (pa cak i ovaj Rimac iz Hr) mogu proizvesti el. auto, a da velike firme ne mogu, pa makar istih performansi. A mogu, i to puno bolje, ali nece.
Ako male firme mogu proizvesti dobar el. auto, zasto ga nisi kupio od tih malih firmi?
Mislim da je ovo materijal za temu "Teorije zavjera"
Zasto nemate el. automobil?
0 | Ne volim struju |
---|---|
30 | Preskup je |
3 | Nevalja |
7 | Imam ga! |
Koje sve gluposti necu tu procitati, to je strasno.
Kakva tezina auta? Odakle vama da je el. auto laksi od "normalnog"
Na mom autu oko 10% tezine zauzima motor, tako i da nema motor - bio bi svega 10% laksi.
Moj auto imam rezervar od 80 litara, sto je cca tezina nekih 6 aku, sa kojim ne bi mogao preci niti 13 km.
I zasto aute na struju poimate kao aute koji voze na besplatno. Pa pitate li se vi uopce kolika je cijena struje?
Danasnji auti stvarno malo trose, prosjecan dizel manjih gabarita portosi 5L/100 km, sto je budimo realni vrlo vrlo mala kolicina goriva potrebna za preveslati prilicno velik put.
Osnovu gubljenja treba gledati u bregastoj i rad, i pretvaranju linijskog u kruzno kretanje, a ne u gorivu. A isto to kruzno kretanje koristimo i da u autu proizvodimo struju, vrtimo kompresor klime da se hladimo, hidraulicnu pumpu serva, i tonu drugih stvari koje su tu da nam pokriju određeni komfor putovanja.
Ne trazite teoriju zavjere u naftnoj mafiji, nego u drzavama koji od svake litre sto je kupite uzme cca 5 kn, odnosto 2.5 kn samo PDV-a, te joj kao takvoj nije u interesu niska cijena goriva.
Ajmo mali primjer: da kunu uzme onaj sto vadi naftu, kunu sto je preradjuje, kunu sto je prevozi, i kunu da uzme INA...to je vec 4 kn, dodajte na to trosarine i PDV i dobijete cca 10tak kn. Tko bi po vama trebao spustiti cijenu? Da se dodje do nafte kopa se sve dublje i dublje, sto iziskuje veca ulaganja. Prevoz nafte je sve skuplji i skuplji, jer se prevozi preko "opasnih" podrucja. Osiguranje busotina je sve skuplje i skuplje, jer svako malo neko pleme zeljno promjena zapali pokoju - i time baci u vjetar sav ulozen novac u nju (a to treba naplatiti...valjda). O piratima sto otimaju tankere necemo. O tome da (iz gleve lupam) cijena prosjecne place u INAi vise nije 300 maraka, nego 5000 kn (netto, sto je bruto over 1000€ i to debelo), sto je 5x vise...uglavnom, vrlo usko gledate.
Kanite se prica (koje su ujedno i djelomicno istinite) o teorijama zavjere naftnih lobija, jer mi je zlo od EKO freekova. Nitko se ne pita koliko kosta izrada EKO auta...
Uglavnom, slicna prica kao i sa solarnim panelima, a nitko od junaka koji se kunu u majku zemlju se ne pita koliko se ista majka zagadi da se proizvede kvadratni metar solarne ploce...
Uglavnom, daleko smo mi od autiju na struju koji su isplatljivi, a kad vec trazite teorije zavjere, kanite se el. autiju, putovanja na mjesec, baterija, i primite se proucavanja bankarstva i monetarne politike.
Pozdrav.