Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

poruka: 54
|
čitano: 7.783
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći".
9 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Mayo kaže...

Stavi klimu od 12,000 BTU (3.5 kW) u stan od 50 kvadratnih metara i ima  da nabiješ 2,000 kn struje u roku keks. Stavi 40,000 BTU klimatizacije u isti prostor (10 kW) i trošak će ti maksimalno biti 250 kn mjesečno. Toliko o tome kako je 1,000 ccm dovoljno za automobil. Očito nikada nisi vozio 500 kg tereta (putnici + pritljaga) u autu ispod 1600 ccm-a.

 Klima nazivne snage 3500W troši oko 1100W maksimalno pri hlađenju. Uzmimo da mjesec dana ima 30 dana, to je 720 sati u mjesecu i recimo da klima radi maksimalnom snagom svaki dan, bez prestanka (teško da će se dogoditi u stanu od 50 kvadrata jer ga to može ohladiti osim ako želiš postići efekt hladnjače u stanu) onda će klima potrošiti 792kWh, cijena struje u jednotarfinom modelu je 0,49 kn s PDV i time dolazimo do cifre 388kn za mjesec dana.

 

Zanima me kako si ti došao do iznosa od 2000kn i još me vise zanima kako klima koja ima veći kapacitet će potrošiti manje struje?

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
13 godina
online
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Vjerojatno je mislio da jača klima prije dođe do željene temperature pa veći dio vremena radi samo cirkulacija.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
dax-lax kaže...
Vjerojatno je mislio da jača klima prije dođe do željene temperature pa veći dio vremena radi samo cirkulacija.

 To nema logike, postoji ista količina energije koju treba izbaciti i jedna i druga klima i samim time je definirana energija koja će se potrošiti dok se prostor ne ohladi.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put sri 9.8.2017 19:50 (JozoBozo121).
13 godina
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

potrošnja klime kod maksimalne snage ima veze s kompresorom i ventilatorima koji kod maksimalnog opterečenja troše drastično više nego na pola snage - krivulja je eksponencijalna. Mjerio sam dvije unutarnje klima jedinice (dakle samo ventilatori i izmjenjivač topline) svaka je trošila oko 230W dakle ukupno 460W, a kada je jedna radila sama 980W i još nije bila maksimalno opterečena jer piše da može trošiti do 1200W...

 
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
U teoriji je tako, u praksi nije. Klima, plinski bojler, automobilski motor - da ostanemo na temi, ne može trenutno započeti s radom i u stotinki sekunde početi izbacivati hladan zrak, tiplu vodu, maksimalnu snagu ili sto je već njegova svrha. Postoji period zagrijavanja i općenito postizanja radnih parametara. Ono sto piše da je maks nekakvih performansi nikad nije i najoptimalnije područje rada. Kod klima uređaja se mjeri sezonski koeficijent, kod automobila prosječna potrošnja u raznim rezimima vožnje koja opet ovisi o temperaturi zraka, uzdužnim nagibu ceste Itd. Deklarirane perfomanse bilo čega su samo jedna podatkovna točka za orijentaciju, za smještanje u nekakvu klasu, a stvarni rezultati su priča za sebe, drugačija za svakog korisnika i svaku pojedinu lokaciju...
Ja rekoh
9 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Byron kaže...

potrošnja klime kod maksimalne snage ima veze s kompresorom i ventilatorima koji kod maksimalnog opterečenja troše drastično više nego na pola snage - krivulja je eksponencijalna. Mjerio sam dvije unutarnje klima jedinice (dakle samo ventilatori i izmjenjivač topline) svaka je trošila oko 230W dakle ukupno 460W, a kada je jedna radila sama 980W i još nije bila maksimalno opterečena jer piše da može trošiti do 1200W...

 Ti govoriš za inverter, ja sam zbog jednostavnosti uzeo klimu s najobičniji kompresorom s jednim stupnjem rada. Svaka klima ima definiranu maksimalnu snagu, inače bi morao staviti osigurač od 63A kad bi klima trošila koliko hoćeš. Omjer snage koju koristi kompresor i snage hlađenja je uvijek 1 naprema 3, to je čista fizika i zove se Carnotov ciklus. Odnosno obrnuti Carnotov ciklus.

 

Inverter za razliku od fixed speed klime ima promjenjivu potrošnju jer frekvencijski modulira snagu koju ima kompresor, no za klimu koja ima 3.5kW maksimalna potrošnja je oko 1100-1200W. Nisi ni mogao mjeriti na vanjskoj jer obični split modeli svu struju vuku kroz unutarnju jedinicu.

 

Također je bitno kad si mjerio, da li je to bilo kad je prostor već bio malo ohlađen, ili si mjerio kad je još bilo toplo. To sve utječe na potrošnju pošto vidim da si to mjerio na inverterskim klimama. No, ono što je predloženo da će jedna klima od 10kW trošiti manje nego jedna od 3.5kW je fizikalno nemoguće jer postoji fiksna količina energije u prostoru i klima od 10kW može potrošiti samo više od klime od 3.5kW.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
6 godina
neaktivan
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Neznam šta se ovi proizvođaći auta prave mutavi i kažu da do sada niko nije uspio komercijalizirati benzinca bez svječica.Vec desetljecima tenkovi i ostala vojna vozila imaju "dizelske svejeduće" motore koji mogu ići na bilo koju zapaljivu tekučinu bio to dizel, benzin, votka, rakija, biljno ulje.A nama sad tu prodaju muda pod bubrege o novoj tehnologiji.

Za to se sve već zna godinama ali su koristili današnju tehnologiju do maksimuma,a ovo se to čuva za crne dane koji dolaze za fosilce pa ih vade iz ladica i predstavljaju kao nešto novo.

Takav naćin razmišljanja nije samo kod autoindustrije nego u svakoj industriji i zato se slabo napreduje(u globalu) jer dok se jedna tehnologija ne iskoristi do maksimuma bolja se tehnologija čuva u ladici,sve zbog interesa velikog kapitala.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Multifuel#Military_multifuel_engines

 
1 3 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
dax-lax kaže...
Ovaj blackdog je komedija. Auti troše manje, sigurniji su, stabilniji na većim brzinama a pomalo dolazi autonomna vožnja u opciju. Prije će se dozvoljena brzina na nekim dijelovima mijenjati nego stavljati blokade na vozila. Btw, kad kupujem vozilo, ne tražim da mi snaga prema masi bude baždarena nego želim imat lufta da mogu i proć koje vozilo ispred sebe ako zatreba. Npr. (Ja sam fan volva pa ću na njemu primjer dati) volvo s80 je u ponudi imao 1.6d motor od 110KS što je daleko ispod potrebne snage za masu od preko dvije tone i taj auto je ne-vozljiv s tim agregatom. Više mu pristaje d5 zbog velike snage i momenta, a i dulje traje

Znam da ti je čitanje s razumjevanjem problem, no 130 je ograničanje zbog zakona, kad se i ako zakon promjeni promjeni se i ograničenje, logično, a samim time i blokirana brzina. 

 

Ovo što bi vi htjeli i što bi i koga htjeli preticati nema veze s ni sa zakonom ni ono što bi trebalo biti. To su sve tvoje želje. Ima ljudi bi, kad to žele, vozili i 200 po gradu. Potpuno je nebitno što bi ti i koga želio i kad prestići. Ako je ograničenje na cesti 80, to što ti nekog želiš prestići je protuzakonito (ako i on vozi 80) jer da bi ga prestigao moraš voziti više nego što je dopušteno. Ograničenje u državi je trenutno takvo kakvo je, to što država svojim zakonima dopušta automobile koji su u mogučnosti kršiti iste te zakone koje je propisala je zakonodavno licemjerstvo, odnosno država ne želi rješiti probleme koji proizlaze iz prebrze vožnje već samo oprati odgovornost sa sebe.

15 godina
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv

Sam sebi skačeš u usta.

 

KOMERCIJALIZIRATI

 

 

 

Neće nitko komercijalizirati tenkovske motore u osobna vozila.

16 godina
protjeran
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
JozoBozo121 kaže...
Mayo kaže...

Stavi klimu od 12,000 BTU (3.5 kW) u stan od 50 kvadratnih metara i ima  da nabiješ 2,000 kn struje u roku keks. Stavi 40,000 BTU klimatizacije u isti prostor (10 kW) i trošak će ti maksimalno biti 250 kn mjesečno. Toliko o tome kako je 1,000 ccm dovoljno za automobil. Očito nikada nisi vozio 500 kg tereta (putnici + pritljaga) u autu ispod 1600 ccm-a.

 

Zanima me kako si ti došao do iznosa od 2000kn i još me vise zanima kako klima koja ima veći kapacitet će potrošiti manje struje?

 

 

2,000 kn je karikirano.  Da, veći sustav troši manje struje iz razloga što slabiji motor mora raditi 20+ sati u šutu kako bi držao temperaturu na ispod 26, dok sa velikim sustavom klima radi pet minuta svakih dvadeset minuta. Za jednu sezonu tu jednu kilavu klimu možeš baciti u smeće. Slično je sa slabijim motorima u automobilima, premala kubikaža za zahtjevnije radne zadatke. Slično je recimo bilo kada sam radio bauštelu, ja sa 60 kg žive vage sam znao unjeti daleko više tekućine i hrane u sebe nego li netko tko ima 90 kg žive vage... jednostavno sam se trošio više i daleko više pregrijavao. Prebacim dvije vreće od 50 kila i ja sam praktično izgarao od unutarnje topline, nekome tko je veće konstitucije je daleko lakše podnjeti ekstremne radne uvjete od onoga tko je manji. Čista stvar fizike. Meni je recimo kod automobila za bilo što ozbiljnije jedina opcija vozilo sa minimalno 2,000 kubika, pogotovo kada moram raditi duge relacije na autocesti. Kada idem na posao u gradu dovoljna mi je i trokolica sa 300 kubika... čisto mi nije potrebno više, meni je i jedan Smart čisti overkill. Međutim vrlo rijetko tko si može dopustiti dvija automobila u garaži, zato ljudi rade kompromis i uzimaju nešto "za po svuda."

Poruka je uređivana zadnji put sri 9.8.2017 21:56 (Mayo).
6 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Mitch kaže...

Sam sebi skačeš u usta.

 

KOMERCIJALIZIRATI

 

 

 

Neće nitko komercijalizirati tenkovske motore u osobna vozila.

 

 

Pa neće zbog zarade jer bi tada postojala samo jedna vrta motora, a to im se iz nekih njihovih razloga ne isplati.Nije da ne mogu (tehnološki) nego neće u tome je problem.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Mayo kaže...

 

2,000 kn je karikirano.  Da, veći sustav troši manje struje iz razloga što slabiji motor mora raditi 20+ sati u šutu kako bi držao temperaturu na ispod 26, dok sa velikim sustavom klima radi pet minuta svakih dvadeset minuta. Za jednu sezonu tu jednu kilavu klimu možeš baciti u smeće. Slično je sa slabijim motorima u automobilima, premala kubikaža za zahtjevnije radne zadatke. Slično je recimo bilo kada sam radio bauštelu, ja sa 60 kg žive vage sam znao unjeti daleko više tekućine i hrane u sebe nego li netko tko ima 90 kg žive vage... jednostavno sam se trošio više i daleko više pregrijavao. Prebacim dvije vreće od 50 kila i ja sam praktično izgarao od unutarnje topline, nekome tko je veće konstitucije je daleko lakše podnjeti ekstremne radne uvjete od onoga tko je manji. Čista stvar fizike.

 Osim što fizika kaže upravo suprotno no jbg.

14 godina
odjavljen
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Razina ignorancije i nerazumijevanja osnovne fizike (tipa energija, snaga, otpori kod kretanja, prijenos topline, COP...) na ovoj temi je nevjerojatna. Ljudi ako se ne kužite u nešto nemojte pisati! Šta vam to treba, odrasli ljudi se sramote na javnom forumu i pokazuju da u osnovnoj školi nisu pazili na satovima fizike.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
4 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
BlackDog22 kaže...
Mayo kaže...

 

2,000 kn je karikirano.  Da, veći sustav troši manje struje iz razloga što slabiji motor mora raditi 20+ sati u šutu kako bi držao temperaturu na ispod 26, dok sa velikim sustavom klima radi pet minuta svakih dvadeset minuta. Za jednu sezonu tu jednu kilavu klimu možeš baciti u smeće. Slično je sa slabijim motorima u automobilima, premala kubikaža za zahtjevnije radne zadatke. Slično je recimo bilo kada sam radio bauštelu, ja sa 60 kg žive vage sam znao unjeti daleko više tekućine i hrane u sebe nego li netko tko ima 90 kg žive vage... jednostavno sam se trošio više i daleko više pregrijavao. Prebacim dvije vreće od 50 kila i ja sam praktično izgarao od unutarnje topline, nekome tko je veće konstitucije je daleko lakše podnjeti ekstremne radne uvjete od onoga tko je manji. Čista stvar fizike.

 Osim što fizika kaže upravo suprotno no jbg.

 

 

Manji base load zahtijeva manje energije. Nije isto voziti se sam u automobilu od 1,200 kubika i u isto vozilo natrpati četvero stokilaša sa dodatnom prtljagom.... kad se voziš sam trošiti ćeš ispod 5 litara na 100 km, kad ti je auto pun... trošiti ćeš 8.. i moliti boga da ti nešto ne rikne na putu.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Mayo kaže...

 

 

Manji base load zahtijeva manje energije. Nije isto voziti se sam u automobilu od 1,200 kubika i u isto vozilo natrpati četvero stokilaša sa dodatnom prtljagom.... kad se voziš sam trošiti ćeš ispod 5 litara na 100 km, kad ti je auto pun... trošiti ćeš 8.. i moliti boga da ti nešto ne rikne na putu.

 Da, prema tome veci covjek troši manje ili više energije?

13 godina
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
JozoBozo121 kaže...
Byron kaže...

potrošnja klime kod maksimalne snage ima veze s kompresorom i ventilatorima koji kod maksimalnog opterečenja troše drastično više nego na pola snage - krivulja je eksponencijalna. Mjerio sam dvije unutarnje klima jedinice (dakle samo ventilatori i izmjenjivač topline) svaka je trošila oko 230W dakle ukupno 460W, a kada je jedna radila sama 980W i još nije bila maksimalno opterečena jer piše da može trošiti do 1200W...

 Ti govoriš za inverter, ....

 Ne ja govorim za unutarnju vodom hlađenu klima jedinicu čija vanjska jedinica ima posebno napajanje i unutarnja i vanjska jedinica nisu imale nikakvu komunikaciju a kamoli napajanje. Unutarnja je na UPS-u a vanjska na agregatu. Ventilatori s promjenjivim brzinom od 30-100%. Mjerenje je rađeno više dana u različitim režimima rada. Rashladna snaga tih jedinica je oko 20kW, ali se može nagurati i do 25kW (tada troši onih 1200W). Dakle u ovom slučaju razlika je da su ventilatori ti koji troše drastično više pri večem broju okretaja, ali nije sve samo u njima i efikasnost izmjenjivača kod rubnih maksimalnih vrijednosti je manja....

Kod vanjske jedinice chillera postoje također izvrdbe sa i bez invertora i vidio sam dosta slučajeva gdje je bolja efikasnost s dva chillera u paralelnom radu nego jedan na maksimalnoj snazi...

6 godina
protjeran
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Većina današnjih modernih automobila usisa prljaviji zrak nego što ga izbaci iz auspuha, naročito u zagađenim svjetskim metropolama.

Dakle, automobili pročišćuju zrak a ne da ga zagađuju. 

Da, JA lično i osobno !
 
4 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Malo previse banalizujete  stvar. Nisu zapremina motora, snaga motora jedini parametri koji uticu na potrosnju. Tom logikom duplo jaci motor bi trosio duplo vise a nema pojma o tom.  Ima tu jos masa stvari koje uticu na potrosnju. Aerodinamika, gume podloga, vanjski zrak tj kolicina kisika pa zatim samam konstrukcija motora tdi vs CDI, kompresor, turbopunjac intercooler itd itd...... Danasnji motori nisu bas tako jednostavni.....

 
3 0 hvala 0
14 godina
odjavljen
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Potrošnja ovisi o teretu i efikasnosti mašine, i točka. (otpor kotrljanja (trenje kotača) + otpor zraka (aerodinamika) + optor inercije (ubrzanje) + otpor potencijalne energije (nagib))

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
3 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Jakovp kaže...

Potrošnja ovisi o teretu i efikasnosti mašine, i točka. (otpor kotrljanja (trenje kotača) + otpor zraka (aerodinamika) + optor inercije (ubrzanje) + otpor potencijalne energije (nagib))

 Jel zavisi ili ne zavisi od ovog? ;)

14 godina
odjavljen
offline
Mazda planira "zelene" benzinske motore bez svjeći

Pa to su tereti tj. otpori tako da zavisi isključivo o tome. Tj toliko energije treba autu za kretanje, a koliko će goriva motor potrošiti za isporučiti tu energiju ovisi o efikasnosti mašine.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Samo provjeravam 😂
8 godina
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
Da se nadovežem, efikasnost nije fiksna veličina već ovisi o temperaturi zraka, nadmorskoj visini, vlažnosti, broju okretaja, stupnju prijenosa Itd itb
Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Mazda planira "zelene" benzinske motore bez sv
JozoBozo121 kaže...
uuY kaže...

Mazda tradicionalno ima pomalo zanesenjački odnos prema inovaciji i razvoju motora.

 

Jedini su gurali Wankelov motor u mainstream, bez puno uspjeha, dok se primjerice VW libio ugraditi i common rail ubrizgavanje u svoje motore.

 

Neka naših Hirošimaca...

 Imam doma Mazdu CX-5 sa 150 konja dizel, auto doslovno prede. A auto ne troši išta. Ne znam koji benzinac je bio tako tih da ga se jedva čulo. Nikad više benzinac neće bit u mom dvorištu dok proizvođači rade ovako genijalne motore. Ima sve živo, sustave filtracije čađe i ne znam vise kakve ne tako da ne zagađuje gotovo ništa.

 Imam cx 5 facelift 160ks awd benzinac i tisi je nego dizel vozio sam oba takoder vozio sam 3 dana i novu cx 5 benzinac i jos je tisa za 30posto subjektivno.  Trosi oko 7l normalne voznje bez da vozim ko baba 50 u 6. Te 8l zimi. Potrosnja sa obzirom na auto prihvatljiva.  Mazda 2 od zene trosi oko 5 do 6l po gradu sto je super. 

R.I.P. EnlightenedPhoenix 24.6.2011.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice