Mda kriva je oluja, a ne zatvaranje termolelektrana i forsiranje solarnih panela.
Sad će im 'čudesne' baterije iz mobitela još bolje pomoć.
Do slijedeće oluje, a onda će im bit kriv Trump
Mda kriva je oluja, a ne zatvaranje termolelektrana i forsiranje solarnih panela.
Sad će im 'čudesne' baterije iz mobitela još bolje pomoć.
Do slijedeće oluje, a onda će im bit kriv Trump
Nedostaju dvije iznimno bitne informacije:
- cijena u slučaju pravovremenog ispunjenja ugovora
- rok trajanja sustava
Nedostaju dvije iznimno bitne informacije:
- cijena u slučaju pravovremenog ispunjenja ugovora
- rok trajanja sustava
Imaš na drugim portalima vise informacija, svi su se uhvatili te vijesti danas. Uglavnom se barata cifrom od 50 miliona za izgradnju. Rok trajanja nisam vidio.
Nije li malo blesavo trošit litij, koji baš nije najčešći metal na Zemlji, na stacionarne baterije. Isti posao bi mogle obavit i olovne ili neke druge, a litij bi se mogao sačuvat za aute, mobitele i slične naprave.
Ma nije budu Ameri opet napali neku od zemalja bogate Litijem.Afganistan su već lagano prekopali.Inače je to najbogatija zemlja Litijem na svijetu.
Tko se kladi da u sljedećih 20.g. Ameri budu napali Boliviju zbog te rude.
Lako u Austaliji, nek dodje u Hrvatsku napravit to za 3 mjeseca, za takvu tvornicu bi cekao gradjevinsku jedno 3 godine,a onda bi odbili jer 'toga neka u nasem zakonu'....
Nedostaju dvije iznimno bitne informacije:
- cijena u slučaju pravovremenog ispunjenja ugovora
- rok trajanja sustava
Hm, mislim da su to detalji koje trebaju zanimat Australce, a oni su sigurno upoznati s tim. Zašto je to tebi iznimno bitno?
Planiraš izgradnju sličnog sustava? :-)
Šta je Australija mala zemlja pa mora štedit prostor koji bi druge baterije uludo potrošile?
Šta je Australija mala zemlja pa mora štedit prostor koji bi druge baterije uludo potrošile?
Olovne baterije trebaju destiliranu vodu, imaju dosta kraći životni ciklus i što je najbitnije, ne podnose "brzo" pražnjenje. Brzo je pod navodnicima zato jer je danas pražnjenje brzinom od pola kapacititeta ili jednim normalno. Olovne baterije se trebaju prazniti puno spoorije da bi imale nominalni kapacitet.
U budućnosti ćemo vidjeti i baterije temeljene nanatriju i magneziju, one će imati veću masu ali i veći kapacitet po jedinici mase. Također, baterije se mogu reciklirati tako da nema straha za skoru nestašicu litija.
Olovne baterije trebaju destiliranu vodu, imaju dosta kraći životni ciklus i što je najbitnije, ne podnose "brzo" pražnjenje. Brzo je pod navodnicima zato jer je danas pražnjenje brzinom od pola kapacititeta ili jednim normalno. Olovne baterije se trebaju prazniti puno spoorije da bi imale nominalni kapacitet.
U budućnosti ćemo vidjeti i baterije temeljene nanatriju i magneziju, one će imati veću masu ali i veći kapacitet po jedinici mase. Također, baterije se mogu reciklirati tako da nema straha za skoru nestašicu litija.
1. Zašto moraju biti olovne?
2. Zašto se trebaju brzo ispraznit? Što će potrošaći kad "brzo" potroše 129 MWh energije?
3. Ako se brzo ne prazne, onda se ne trebaju ni brzo punit.
4. Ako ne moraju bit olovne, onda mogu biti natrijeve ili magnezijeve ili nikal-kadmijeve ili neke druge ili mješavina svega toga (pa i litijeve).
5. Istina metali se daju dobro reciklirat, pa je to jedini razlog zašto bi mogle bit i litijeve.
P.S.
U stvari, Australci će vjerovatno odabrat one koje (uz zadovoljavanje tehničkih uvjeta) budu najjeftinije.
1. Zašto moraju biti olovne?
2. Zašto se trebaju brzo ispraznit? Što će potrošaći kad "brzo" potroše 129 MWh energije?
3. Ako se brzo ne prazne, onda se ne trebaju ni brzo punit.
4. Ako ne moraju bit olovne, onda mogu biti natrijeve ili magnezijeve ili nikal-kadmijeve ili neke druge ili mješavina svega toga (pa i litijeve).
5. Istina metali se daju dobro reciklirat, pa je to jedini razlog zašto bi mogle bit i litijeve.
P.S.
U stvari, Australci će vjerovatno odabrat one koje (uz zadovoljavanje tehničkih uvjeta) budu najjeftinije.
1. Ispričavam se, mislio sam da si napisao olovne negdje. Ali, nikal-kadmij je kratkog vijeka, natrijeve i magnezijeve još ne postoje jer još nema elektrolita koji bi bio stabilan. Za upotrebu gdje je potrebno brzo pražnjenje i brzo punjenje te relaativno dug vijek od koji 5-10 godina ništa osim litija neće biti dobro. Također, značajno manja gustoća energije znači da trebaš i drastično veći sustav kontrole punjenja i pražnjenja kao i sustav hlađenja.
2. Zato jer se potrošnja energija brzo mijenja i u jednom trenutku možda će trebati isporučiti 100 MW i to olovne ili nikal baterije jednostavno ne mogu isporučiti u kratkom roku, a da je financijski isplativo.
3. O itekako se trebaju brzo puniti, čak brže nego prazniti jer u jednom trenutku imaš ogroman višak energije u mreži jer sunce sija i vjetar je puhnuo i treba to brzo pospremiti jer to znači da je energija u tom trenutku jeftina.
4. Pogledaj pod 1.
P.S. Tesla je već izabran za izvođača radova.
Ne kužim.. sarkazam?
Piše da u je slučaju kašnjenja sve BESPLATNO,
to je valjda dovoljan penal.
Cijena nije kikiriki sigurno, $150 milijuna američkih minimalno.
Radni vijek se svodi na radni vijek Powerpacka, tj. litij-ionskih baterija.
Nisam našao nigdje za Powerpack, ali za Powerwall je to 5000 ciklusa (do pada kapaciteta na 80%).
Cijena nije kikiriki sigurno, $150 milijuna američkih minimalno.
Teško da je tak puno, vjerovatno bliže cca. 80-100 milijuna.
Komercijalna cijena Powerpacka je oko 250$/kWh, što je za ovaj sustav ukupno oko 35 milijuna, tak da ukupni troškovi sumnjam da iznose više od 2-3 puta od cijene samih powerpackova.
Ali, nikad se ne zna.
Da, Musk je spominjao cijenu od 250$/kWh na pack levelu.
E sad kad bi imao jasnu definiciju njihovog pack levela onda bi mogli pričati o pravoj cijeni.
Ja čisto sumnjam da je u pack level uključen inverter, čak na njihovom webu je u specifikaciji inverter odvojen od Powerpacka.
Da, Musk je spominjao cijenu od 250$/kWh na pack levelu.
E sad kad bi imao jasnu definiciju njihovog pack levela onda bi mogli pričati o pravoj cijeni.
Ja čisto sumnjam da je u pack level uključen inverter, čak na njihovom webu je u specifikaciji inverter odvojen od Powerpacka.
Da, proučavao sam i ja baš njihov web i ispada da se u svakom packu radi DC-DC konverzija, tako da je inverter na kraju jednostavan chopper i skalira se lako ovisno o broju packova, i ne košta puno u odnosu na cijenu samih packova, maksimalno nekih 10% na tako velikoj skali, čak i manje.
Ostaje samo taj misterij što se podrazumijeva pod pack level.
Ali, 1 kWh je cca. 100 18650 baterija (zapravo i malo manje), što bi značilo cijenu od 2,5$ po bateriji, a to je cijena koju možemo i ti i ja dobiti ako ih kupimo 1000 komada, bez uračunatog PDV-a, npr. ovdje (ova baterija koju sam linkao je zapravo potpuno identična kemijski onima koje su u tesli, i ima iste karakteristike, čak i istu oznaku modela.
A to znači da je vrlo vjerovatno musk mislio na cijenu s uključenim DC-DC konverterima i sustavom hlađenja, tj. da je to cijena cijelog sustava, i potreban je još samo inverter, tak da ukupno ispada cijena zasigurno ispod 300$/kWh na razini cijele instalacije.
A to nam daje cijenu od 139000 kWh x 300$ = 41,7 milijuna $, a zapravo i manje kaj se tiče cijene samih packova i invertera, i kad se na to nadoda cijena ostatka opreme (možda još nekih 20% na to) i samih radova, zasigurno je realna i cijena od ispod 100 milijuna $.
A troškovi, davanja, zarada, rizik poslovanja, garancija, troškovi instalacije....
Pronađoh i konkretne brojke, uglavnom cca. 400$/kWh, sve uključeno (packovi, inverteri, kontrolna soba i ožičenje), što nas dovodi do cifre od 55,6 milijuna za kompletni sistem.
Ali, ukoliko se radi o Powerpacku 2.0, s 2170 baterijama, onda je cifra puno manja Edit: to i je cijena s Powerpack 2.0 sistemom, prije je bila oko 470 $/kWh
Daljni troškovi su nam nepoznanica, ali sumnjam da prelaze cijenu samih uređaja i instalacije, tako da se sigurno radi o ukupnoj cifri bitno manjoj od 100 milijuna.
Btw. primjer instalacije Teslinog Powerpack sistema na velikoj skali, i ne mogu pronaći link na kojemu je bila i neka računica, ali se radilo o sustavu gdje se powerpack koristi za peak shaving i ugovorom od 20 godina je dogovorena cijena samo jedan cent po kWh viša od direktne prodaje iz solarne elektrane, uz ukidanje potrebe za strujom iz fosilnih elektrana u peak satima, i značajne uštede.
Investitor u powerpack sistem ima navodni ROI od 7 godina, a elektrodistributer nema potrebe za dizanje cijene jer u peak vremenu ima jeftiniju struju, što automatski znači i dodatnu zaradu.
Niko ne zna koliko će bit cijena na kraju.
Sakrivaju je ko zmija noge i moglo bi ovo lagano prerast u skandal godine.
http://www.news.com.au/technology/innovation/inventions/everything-you-need-to-know-about-teslas-battery-in-south-australia/news-story/a989f74cfccb8a1211de83f5becc60ed
HOW MUCH WILL IT COST?
Industry suggestions published by Forbes claimed the 100MW battery farm would cost between $A200 million and $A240 million.
Speaking to reporters on Saturday, Premier Jay Weatherill dismissed this price range and despite refusing to reveal the exact cost to taxpayers, he said the project would fall well within the $150 million set aside for renewable energy alternatives.
Tesla’s battery division head Lyndon Rive originally suggested a price of $US400-600 kWh, which would put the cost of the 100MWh system at around $A66 million.
Musk himself had previously quoted significantly less than prices previously suggested, with his estimates putting the system at around $A33 million.
https://www.forbes.com/sites/rodadams/2017/07/07/megahype-over-tesla-battery-capable-of-providing-nameplate-power-for-less-than-80-minutes/#5e7def224919
With those additional installation investments, an estimate of $500-$600 per kilowatt-hour of storage is probably closer to reality. An installed 100 MW/300 MWhr lithium-ion power station would cost somewhere between $150 million -$180 million (200 million Australian dollars to A$240 million)
Within the context of addressing South Australia's electric power system stability needs, a 300 MW-hr installation appears to have been unaffordable. Premier Jay Weatherill has a total of A$550 million available, and Tesla's massive battery is only a part of the necessary capability.
As Gizmodo has reported, the system that Tesla will be installing will provide 129 MW-hr of energy storage capacity, less than half of what Rive originally hinted could be delivered. At a discharge rate of 100 MW, the battery will be totally depleted in less than 80 minutes. As all cell phone, tablet or laptop computer owners should know, it isn't advisable to fully discharge a Li-ion battery. It can dramatically reduce battery lifetime.