Čemu služe B1, B1 i B3 onda?
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.850.734
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Povezane su zajedno sa konekcijama na konektoru gdje se spaja taj kablić.
Spajaš što ti je zgodnije.
Kako s Arduinom i PWM-om kontrolirati AC struju? U pitanju je kontrola brzine ventilatora za hlađenje...
Kako s Arduinom i PWM-om kontrolirati AC struju? U pitanju je kontrola brzine ventilatora za hlađenje...
ako je rijec o najobicnijem stolnom ili stupnom ventilatoru, onda takvi najcesce dolaze s univerzalnim motorima, pa je kontrola arduinom prilicno trivijalna uz par sigurnosnih opaski.
Samo napajanje arduina je najlakse izvest gotovim punjacem za mobitel, a onda PWM izlaz optocouplerom potpuno odvojit od visokonaponskog dijela. S te visokonaponske strane mozes koristit greatz spoj za dobit istosmjerni napon, s tim da ga tribas i filtrirat. najbolje ti je uzet ulazni dio starog PC napajanja s onim velikim kondenzatorom od 400V. Kad si to rijesia, za upravljanje ti triba jedan N-channel mosfet kojeg ces (source) spojit prema minusu (masi) tih 220*1,41V, a motor je spojen na + i drain mosfeta. gate mosfeta ce bit upravljan optocouplerom, s tim da za tu stranu moras ipak snizit taj napon na nesto prihvatljivo, npr. 12 do 20V... mosfet ces birat tako da moze podnit 400tinjak V i odgovarajucu struju motora.
Kako s Arduinom i PWM-om kontrolirati AC struju? U pitanju je kontrola brzine ventilatora za hlađenje...
ako je rijec o najobicnijem stolnom ili stupnom ventilatoru, onda takvi najcesce dolaze s univerzalnim motorima, pa je kontrola arduinom prilicno trivijalna uz par sigurnosnih opaski.
Samo napajanje arduina je najlakse izvest gotovim punjacem za mobitel, a onda PWM izlaz optocouplerom potpuno odvojit od visokonaponskog dijela. S te visokonaponske strane mozes koristit greatz spoj za dobit istosmjerni napon, s tim da ga tribas i filtrirat. najbolje ti je uzet ulazni dio starog PC napajanja s onim velikim kondenzatorom od 400V. Kad si to rijesia, za upravljanje ti triba jedan N-channel mosfet kojeg ces (source) spojit prema minusu (masi) tih 220*1,41V, a motor je spojen na + i drain mosfeta. gate mosfeta ce bit upravljan optocouplerom, s tim da za tu stranu moras ipak snizit taj napon na nesto prihvatljivo, npr. 12 do 20V... mosfet ces birat tako da moze podnit 400tinjak V i odgovarajucu struju motora.
Ma da, taj je.
Ugl htio bi napravit nekakav tajmer da recimo radi 15 minuta, pola sata i sam se ugasi.
Ma da, taj je.
Ugl htio bi napravit nekakav tajmer da recimo radi 15 minuta, pola sata i sam se ugasi.
Treba ti stubišni automat?
Moglo bi proći.
Ma da, taj je.
Ugl htio bi napravit nekakav tajmer da recimo radi 15 minuta, pola sata i sam se ugasi.
kakve veze ima pwm onda s tim? najobicniji tajmer za 50kn u ducanu to rijesi...
Ma da, taj je.
Ugl htio bi napravit nekakav tajmer da recimo radi 15 minuta, pola sata i sam se ugasi.
kakve veze ima pwm onda s tim? najobicniji tajmer za 50kn u ducanu to rijesi...
Pa imaju tipke s kojima odabirem brzinu(pričam za trenutno stanje ventilatora) pa sam mislio da ih izbacim i sredim sve s PWM-om i jednim N kanalnim MOSFET-om, samo što sam zaboravio da vjerojatno ide AC struja.
Pa imaju tipke s kojima odabirem brzinu(pričam za trenutno stanje ventilatora) pa sam mislio da ih izbacim i sredim sve s PWM-om i jednim N kanalnim MOSFET-om, samo što sam zaboravio da vjerojatno ide AC struja.
onda greatz i sve ostalo je DC, a i motor radi bez problema...
Ma da, taj je.
Ugl htio bi napravit nekakav tajmer da recimo radi 15 minuta, pola sata i sam se ugasi.
kakve veze ima pwm onda s tim? najobicniji tajmer za 50kn u ducanu to rijesi...
Pa imaju tipke s kojima odabirem brzinu(pričam za trenutno stanje ventilatora) pa sam mislio da ih izbacim i sredim sve s PWM-om i jednim N kanalnim MOSFET-om, samo što sam zaboravio da vjerojatno ide AC struja.
Kompoliciras, samo stavi timer i brzinu mjenjaj manualno ili zamjeni tipke relayom ili tranzistorskom sklopkom.
Da ne tvaram posebnu temu. Ovim putem želim pitati, da li ko zna gdje se može nabavit JP122?
Sami google nije od pomoči. Phillips linija je počela štucat, pa sam ju rastavio. Vidim da je taj jp122 iscurio i da je prešlo na konziće 1000uf 35v.
Njih budem zamijenio, ali ovaj jp122 me mući. Nemogu ga naćo.
Meni to sliči na piezzo buzzer.
Ako je, nema iz njega kaj procurit...
Koja je oznaka na njegovom mjestu na PCB-u?
I jesi siguran da nisu baš elektroliti iscurili, ili je to po njima ljepilo?
Ispisano je na ploči. nije zvučnik. to što je iscurilo je ispod njih drito. Jer konzići koji su kraj njih su uredu, otpor je u 10% razlike. Ali su čitavi, nema nigdje naznake curenja, tako da za njih nema brige. zamijenit ću ih preventivno.
Ali ovaj jp122 je provblem. to je jedna vrsta kondezatora, navodno za reguliranje napona. ako sam dobro shvatio. Ali nigdje se ih nemože pod nekim imenom naći.
Možda je onda neki trimerski kondenzator, promjenjivi.
Možda se onaj gore poklopac vrti, možda nekaj upikneš u onu rupicu na vrhu (ne onu veliku u sredini, nego sitnu utisnutu) i vrtiš, pa tak riktaš kapacitet.
Pločastih trimer kondenzatora ima puno vrsta, samo trebaš znati kakvih je karakteristika.
A ovo kaj mjeriš kondićima otpor ti ništa ne znači, pogotovo ako su u strujnom krugu, tko zna kaj mjeriš zapravo, ali slobodno ih zamijeni, nemre štetit.
I nabavi si neki dobar tester komponenti, puno je lakše tak provjeravati.
To sigurno. Točna mjerenja mogu dobit sam skidanjem sa ploče.
Ako neko još ima ideju ili se susreo sa ovim tipom nek javi.
Otpor se na njemu nemože izmjerit jer mi uređaj izbacuje sam na njima stavku Lo. Ili drugim rječuma Low.
To sigurno. Točna mjerenja mogu dobit sam skidanjem sa ploče.
Ako neko još ima ideju ili se susreo sa ovim tipom nek javi.
Otpor se na njemu nemože izmjerit jer mi uređaj izbacuje sam na njima stavku Lo. Ili drugim rječuma Low.
Koji je točan/kompletan naziv linije?
Phillips Micro system MCM 700
https://www.philips.co.uk/c-p/MCM700_12/micro-hi-fi-system/specifications
Phillips Micro system MCM 700
https://www.philips.co.uk/c-p/MCM700_12/micro-hi-fi-system/specifications
Mislim da sam pronašao pravi service manual i ima blokovske i "obične" sheme pa pogledaj dal je to za tvoju. Oznaka jp122 me više upućuje na neki jumper, a nemam vremena da malo više to pogledam. https://www.manualslib.com/download/1254153/Philips-Mcm700-12.html
Budem se pozabavio sa priručnikom. Hvala ti
Može li mi netko preporučiti koji programator da kupim za BIOS i EC čipove npr. ITE i ENE ili moram kupovati posebno. Jer vidim da ima svakakvih univerzalnih programatora.
Ja uzeo CH341A i radi savšeno ...
Adapter za zalemiti,adapter sa kvačicom (ona kvača sa pinovima) ...
Mislio sam kupiti nešto jače kao svod ili Enit ako naletim po povoljnoj cijeni. Ili TL866 neku verziju. On mi je cjenovno prihvatljiv ali koliko vidim nema baš neku podršku za SIO/EC čipove. Pa nisam siguran.
Previše je tu komponenti
Zašto jednostavno ne bi pomoću triaca upravljao brzinu tj potenciometrom
Ovako nešto https://www.circuitspedia.com/wp-content/uploads/2018/05/dimmer.jpg
Pozdrav! Ne znam gdje da pitam, pa evo vama, zanima me nesto vezano za rasvjetu i prekidace.
Moze li ovaj dimmer normalno raditi s ovim lampama? U slikama saljem dimmer, lampe od 9w i zanima me mogu li spojit 6 takvih lampi na 1 dimmer. Takoder, ako ne, mogu li 3 te lampe na 1 dimmer?
Zatim taj isti dimmer moze li regulirati dvije ove ugradne lampe sa slika, takoder svaka po 9w?
Hvala puno unaprijed!
Jel postoje LED izvedba sijalica za osvjetljavanje komandi u autu? Danas sam u CIAK-u kupio takvu(nije LED, već obična). Na sijalici piše da su 1.2W, no komande ne svijetle kak mislim da bi trebale(osvjetljenje je pojačano do kraja, tako da nije to problem).
U pitanju su komande od ventilacije. Ima jedna takva žarulja na tri komande(komande su obične rotacijske sklopke), preko serije prozirnih plastika se svjetlost usmjerava na preostale dvije sklopke. Ugl u pitanju je interijer of Golfa Trojke. Svjetlo dobro radi za srednju komandu(hladno-toplo), no za smjerove puhanja i brzine ne svjetli skoro ništa. Mislim da je ta žarulja(navodno 1.2W, ko zna koliko je zapravo) pre slaba, pa bi uzeo LED izvedbu iste.
Btw. ta žarulja koju sam zamjenio ima isti sistem zamjene kao ta sa slike, no mislim da je u pitanju mini verzija žarulje sa slike(djeluje mi da je ta na slici bucmastija)
Također me zanima da li netko može prepoznati o kojemu formatu je riječ za tri LED-ice.
Pozdrav! .....
Ne, to ti je dimmer za 12V ledice (obično trake), a ove žarulje su ti 220V.
....
Također me zanima da li netko može prepoznati o kojemu formatu je riječ za tri LED-ice.
Mislim da su to W5W žaruljice, ak se dobro sjećam, ali provjeri.
Za takve ledice googlaj, ziher postoje, ima ziher i na aliju.
Aha, išao sam sad googlat, W5W je samo oznaka, to su sve T10 žaruljice.
Znači, traži žaruljicu za T10 grlo a da dimenzijama odgovara tvojima.
Neg sad za ovo.
U pitanju je VW Vento iz 1995.(interijer kao u Golfa Trojke). Svjetlo koje se pali kad se otvore vrata - ne radi!
Ništa, kažem si da su žarulje. Prebacim sklopku da svjetlo stalno gori - žarulja radi kak treba. Ništa onda, kažem si da je sklopka za odabir otišla(mogu ili ugasit svjetlo totalno, ili da se pali kad se vrata otvore ili da svjetlo stalno gori).
Danas uzmem taj modul(izvadim ga) da provjerim sklopku, kad gle, sklopka radi kak treba.
No primjetio sam da ima elektronike, nekakav DIP-8 čip, jedno pet otpornika, jedan manji i jedan veći kondenzator(to je to što sam vidio).
PCB ne znam izvaditi jel je dosta zajebano(a na netu nema kako ga izvaditi). Također, PCB je one-side, druga strana je smeđe boje, nema nikakvih traceova.
Taj PCB se spaja na 4 pinski konektor(pinovi su od 1 do 4 log.), tako da sam uzeo multimetar da vidim kakvi su naponi, i dobio sam sljedeće:
Napon između pina 3-4 i 3-1 daju 12V, bila vrata otvorena ili ne
Sve ostale kombinacije daju 0V, isto bilo vrata otvorena ili ne
Prije nego sam upisao napon, ostavio sam vrata cca 10ak sekundi zatvorena.
Sad mene zanima koji je hebeni razlog da se to svjetlo ne pali više.
Senzori na vratima rade, žarulja nije pregorila, sklopka je okej, PCB nema nigdje loš lem, nigdje nije zagorilo nešto.
Jel netko zna na koji način radi to paljenje-gašenje svjetla kad se vrata otvore-zatvore? Jel sam propustio nešto, nekakav relej između senzora vrata i tog modula?
Ako predpostavimo da je do elektronike u modulu, a sve ostalo radi, na koji način modul zna kad upaliti svjetlo i kad ga ugasiti ako su naponi isti bez obzira na vrata? Zbog toga mislim da ima još nešto između senzora vrata i samog modula.