Mojom srećom, ili nesrećom, laptop koji sam kupio se pokvario nedugo nakon kupovine. Laptop sam odnio na servis gdje su utvrdili kako je riječ o kvaru na matičnoj ploči. Ploča je zamijenjena u dva dana i servis je odradio vrhunski posao, te mi je vraćen ponovno ispravan laptop. Kako sam laptop registrirao, odlučio sam iskoristiti tada vrijedeću promociju. Priložio sam račun, garanciju i izvješće servisa, no ubrzo nakon toga dobivam automatsku obavijest kako nisam priložio ispravno izvješće, bez ikakve informacije o tome kakvo izvješće je ispravno i prihvatljivo. Na moj povratni upit na tu temu ne dobivam odgovor više dana. Odlučujem se na nešto direktniju akciju.
Na stranicama promocije tražim bilo kakve kontakt informacije van email adrese, no one ne postoje. Pod copyright je naveden ASUSTeK Computer Inc. Putem whoisa saznajem da je asuspromotions.com registriran na tvrtku Opia Limited. Google mi otkriva kako je riječ o tvrtci koja se bavi upravo ovakvim promocijama u ime različitih tvrtki naručitelja, te u biti oni stoje iza promocije u ime Asusa, te promocijom u potpunosti upravljaju. Tvrtka se nalazi u Britaniji. Na britanskim Yellow Pages nalazim broj telefona njihovog Londonskog ureda. Kako imam besplatne minute prema EU, zovem njihov Londonski ured. Operater koji mi se javlja me pomalo zatečeno sluša, no zatim nalazi moju prijavu, te me moli za strpljenje dok me spaja nadređenom. Na čekanju sam nekoliko minuta. Nadređeni me saslušava, te mi govori kako je potrebna druga vrsta servisnog izvješća od one priložene. Odgovaram kako je ovo uobičajeno servisno izvješće, ta ako je potrebna druga vrsta neka mi dostavi primjerak. On pristaje te uskoro na mail dobivam primjer prihvatljivog izvješća.
Primjerak izvješća koji mi je poslan ima sve karakteristike internog dopisa između servisa i samog Asusa, koji nikada ne bi trebao, ili imao razloga biti dostupan korisniku. Odlazim na servis, opisujem situaciju, pokazujem primjer prihvatljivog izvješća, te mi vrlo pristojan serviser uz smiješak nevjerice i nepovjerenja ka zahtjevu Opia Limiteda daje ono što je jasno interni servisni dopis. Dopis prilažem u mailu, te ubrzo nakon dobivam potvrdu kako je moja prijava prihvaćena i odobrena, te kako ću dobiti povrat novca u kunama na svoj tekući račun u, na stranicama definiranom, roku od 30 dana.
Rok od 30 dana se bliži kraju, no novca na mome računu nema. Na 27 dan ponovno zovem Opia Limited. Ne uspjevam dobiti nadređenog s kojim sam prethodni puta pričao, već dobivam njegovu zamjenu. Ona mi pokušava objasniti kako se nemam razloga brinuti. Uzvraćam kako je strašno neprofesionalno od tvrtke koja se isključivo bavi ovakvom vrstom marketinga da čeka posljednje dane za isplatu dužnih sredstava. Ona tvrdi kako su sredstva već uplačena, baš tog dana, no kako je potrebno neko vrijeme da se proknjiže na moj račun. Zahtijevam potvrdu uplate, oko koje ona bezrazložno okoliša, te na moje ustrajno inzistiranje odgovara kako će mi je poslati na mail sutra.
Na mail ne dobivam nikakvu potvrdu. Odlučujem poslati mail nadređenom s kojim sam razgoarao, a čiji mail imam nakon što mi je s njega slao primjer servisnog izvješća. Pišem kako je njihovo ponašanje neprofesionalno, te kako, ako nastavi istim smjerom, krši stavke ugovora promocije, te kako ću zato biti primoram prijaviti svoje iskustvo i njihov odnos Britanskoj i Hrvatskoj podružnici European Consumer Councila, te ukoliko bude potrebno, pokrenuti daljnje pravne korake. Ubrzo dobivam odgovor od treće osobe s kojom do tada nisam bio u kontaku, koja mi se ispričava te navodi veliki broj aplikacija kao razlog za kašnjenje. Zatim dobivam i potvrdu uplate od Western Uniona. Uplata stiže na moj račun nekoliko dana kasnije, nakon ugovorom definiranog roka, no sama uplata, prema dobivenoj potvrdi WU-a, je učinjena pred sam kraj roka, te je time sve ostalo unutar okvira ugovora.
Još par napomena - Prilikom početne prijave, odnosno registracije računala na asuspromotions, nisam dobio nikakvu potvrdu o uspješnoj registraciji, već samo nerazgovjetni alfanumerički niz na bijeloj pozadini. Kasnije je postalo jasno kako je to identifikacijski broj moje registracije. Potvrda WU-a koju sam dobio je bila formulaična i uobičajena, odnosno bila je jasno predviđena upravo u svrhu takve obavijesti, no dobio sam je tek na inzistiranje. Uplata je vršena putem WU-a, za što ne vidim praktične potrebe.
Referenti linkovi:
https://asuspromotions.com/hr/hr/reliability/
http://whois.domaintools.com/asuspromotions.com
http://www.opia-sp.com/en/home
https://forums.lenovo.com/t5/General-Discussion/Cashback-offer-questions/td-p/329015
http://thescambuster.co.uk/Samsung%20Cash%20Back%20Scam.htm
https://www.gov.uk/consumer-protection-rights
http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/index_en.htm