Problemi s Outlookom i OneDriveom početkom mjeseca bili su izazvani DDoS napadima

Microsoft je objavio kako su početkom lipnja pretrpjeli niz DDoS napada, zbog kojih su korisnici otežano mogli pristupati uslugama u oblaku, primarno pohrani na OneDriveu i e-mailovima putem Outlooka

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 19. lipnja 2023. u 13:52

Koristite li Microsoftove usluge u oblaku, možda ste početkom ovoga mjeseca primijetili da nisu svi njihovi servisi radili uvijek kako treba. S vremena na vrijeme dokumenti pohranjeni na OneDrive bivali su nedostupnima, a jednako tako određenim je korisnicima bilo otežano koristiti i Outlook. U to vrijeme iz kompanije su prijavljivali određene probleme, no ne i njihove uzroke, sve donedavno.

Sada je Microsoft na svojem blogu priznao da je bila riječ o Distributed Denial of Service (DDoS) napadima na njihove servere, što je značajno povećalo broj upita na nekim uslugama i privremeno utjecalo na njihovu dostupnost. Poručuju kako su odmah otvorili istragu i počeli pomno pratiti aktivnosti malicioznog aktera, kojem su dali kodno ime Storm-1359.

Anonymous Sudan

Osim nedostupnosti servisa, nije zabilježena nikakva druga šteta za Microsoftove servise ili podatke samih korisnika. Napadači za sada nisu sa sigurnošću identificirani, no poznato je kako se koriste velikim skupom botneta i alata za onesposobljavanje usluga u oblaku i s njima povezane infrastrukture. Tehnički detalji napada opisani su na spomenutom blogu.

Associated Press je od Microsoftove glasnogovornice doznao kako je za napade vjerojatno odgovorna tajnovita haktivistička skupina koja se naziva Anonymous Sudan. Sigurnosni stručnjaci Trustwave SpiderLabsa kažu kako je riječ o relativno novoj hakerskoj skupini, vjerojatno "podružnici" ruske skupine Killnet. Do sada su na slične načine napadali švedske, njemačke, nizozemske i australske organizacije, s ciljem onesposobljavanja usluga i privlačenja pozornosti.