Geneva Motor Show 2018 – bizarnosti koje diktira tržište

Tradicionalno nadmetanje u raskoši i pomicanju granica smislenog niti ove godine nije izostalo na sajmu automobila u Ženevi, a nikome nije promakao trend "hiper" automobila

Marko Guzina četvrtak, 8. ožujka 2018. u 19:00

Danas su i službeno otvorena vrata za publiku na sajmu automobila u Ženevi (od 8. do 18. ožujka). Nikome ne može promaknuti trend elektrifikacije, ali jednako tako niti sve šira ponuda "hiper" automobila čije cijene su nebeski visoke.

Ukoliko se ubrajate među publiku koja se čudom čudi zašto mediji posvećuju prostor raznoraznim "poznatima", gotovo sigurno ćete s nemalo čuđenja promatrati dobar dio noviteta premijerno prikazanih na ovogodišnjem sajmu. Objašnjenje za sadržaje dvojbenog ukusa u medijima i automobile koji koštaju više milijuna dolara odnosno eura treba potražiti u jednostavnoj logici da trgovci, mediji ili proizvođači automobila u ovom slučaju, nude ono što publika traži.

Bentley Bentayga Hybrid - kada su suzdržanost i briga za okoliš na prvom mjestu
Bentley Bentayga Hybrid - kada su suzdržanost i briga za okoliš na prvom mjestu

Među kontradikcije na kotačima rado ćemo uvrstiti Bentley Bentayga Hybrid, a kao da sasvim dovoljan udarac u prepone puritanaca nije činjenica da tradicionalna tvrtka kao Bentley (Porsche, Lamborghini...) nudi SUV model, čini se da nije bilo bijega od opremanja istoga hibridnim pogonom. Jasno, hibridni pogon nije ponuđen da bi se kupcima ovog vozila čija cijena će se kretati oko četvrt milijuna eura olakša financijski teret kupnje goriva. Ekološki ratnici gotovo sigurno neće odabrati preko tri tone tešku garsonijeru na kotačima kako bi ostavili čim manji trag na okolišu, ali zato valja znati da proizvođači automobila moraju paziti na prosječne emisije stakleničkih plinova koje njihovi proizvodi ostvaruju, a ovo je način da Bentley popravi svoju statistiku.

Honda Urban EV - linije podsjećaju na prvu generaciju kultnog Civica, a vrata se otvaraju prema nazad
Honda Urban EV - linije podsjećaju na prvu generaciju kultnog Civica, a vrata se otvaraju prema nazad

Da u Ženevi nije bilo samo "granično smislenih" uradaka auto industrije pobrinula se Honda koja je za sljedeću godinu (u Europi) najavila prodaju šarmantnog i kompaktnog električnom automobila Urban EV. Nekako djeluje da je Honda ovim modelom uspjela ponuditi savršeno uravnotežen dizajn koji će se dopasti mladoj publici jednostavno jer je privlačan, ali i onima starijima koji pamte prvu generaciju legendarnog Civica, a čije linije Urban EV prati.

Smart E.Q. Fortwo - Mercedes-Benz ne najavljuje velike stvari po pitanju autonomne vožnje već nudi posve električni Smart u izvedbama za dvoje i četvero putnika
Smart E.Q. Fortwo - Mercedes-Benz ne najavljuje velike stvari po pitanju autonomne vožnje već nudi posve električni Smart u izvedbama za dvoje i četvero putnika

Mercedes-Benz je ovom prilikom prikazao prva dva primjerka obitelji nazvane EQ, a riječ je o električnim modelima Smart EQ FortwoEQ Forfour. Kao i kod simpatične Honde, cijene i tehnički podaci za električne Smartove nove generacije biti će objavljeni kasnije.

VW I.D. VIZZION Concept - Na platformi koju razvijaju za sva svoje baterijska električna vozila u VW su predstavili koncept bez upravljača i komandne ploče jer su sigurni u uspješan razvoj autonomnog upravljanja 5. razine
VW I.D. VIZZION Concept - Na platformi koju razvijaju za sva svoje baterijska električna vozila u VW su predstavili koncept bez upravljača i komandne ploče jer su sigurni u uspješan razvoj autonomnog upravljanja 5. razine

Nastavak predstavljanja novih koncepata temeljenih na MEB baterijskoj električnoj platformi koju Volkswagen razvija za svih 12 marki pod svojim okriljem donio nam je model I.D. Vizzion najavljen za 2022. godinu. Dok vožnja "na baterije" i izgled ovog automobila nisu upitni, čini se da je najavljena sposobnost autonomnog upravljanja  5. razine možda povelik zalogaj u naoko kratkom roku, ali to nam ostaje vidjeti.

Električne modele su prikazali i Porsche s Mission E Cross Turismom, SUV izvedbom električne limuzine Mission E koja bi trebala glave doći Teslinom Modelu S, ako se prije toga Tesla ne uruši financijski te Audi čiji e-Tron bi se trebao naći u prodaji do kraja godine.

Na koncu, Ženeva je poslužila kao pozornica za demonstraciju sile raznih većih, manjih znanih i manje znanih proizvođača "hiper" (jer "super" više nije dovoljno) automobila. Među znanima je tu Aston s modelom Valkyrie AMR Pro koji bi vas koštao 3,2 milijuna USD, kada svih 25 planiranih primjeraka već ne bi bilo prodano dok se isporuka očekuje početkom 2020. Isti proizvođač je prikazao i Lagonda Vision Concept koji demonstrira pomicanje granica dizajna zahvaljujući električnim pogonskim grupama, a nemalo pažnje na sajmu je privukao i Rimac svojim drugim konceptom o kojem smo već pisali.

Napose, nameće se zaključak da sliku sajma u Ženevi, kao i drugih ovakvih događaja definiraju nezamislivo bogati ljudi kojima nije problem potrošiti milijun, dva ili deset na automobil u kojem se gotovo sigurno niti neće voziti dok konfekcija namjenjena desecima milijuna "normalnih" korisnika ne zaslužuje baš neku pažnju.