Društvene mreže više služe za konzumiranje nego za objavu sadržaja

Istraživanje je pokazalo da korisnici na društvene mreže najčešće odlaze kako bi kontaktirali s prijateljima, čitali vijesti, i – iz dosade

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 15. siječnja 2018. u 16:30

Mark Zuckerberg je prošloga tjedna najavio kako će Facebook uvesti značajnije promjene u način prikazivanja sadržaja u News Feedu. Ovim se potezom Facebook želi vratiti nekoliko godina unatrag, kada je bio zaista "društvena mreža", a ne platforma za objavu vijesti, političko manipuliranje i "guranje" raznih proizvoda i usluga putem stranica kompanija.

Ide li Facebook u pravom smjeru, pokazat će vrijeme. U međuvremenu istraživačka kuća GlobalWebIndex objavila je istraživanje o razlozima iz kojih ljudi odlaze na društvene mreže – i prema tome se čini da Zuckerberg nije donio lošu odluku.

Društvene se mreže češće koriste pasivno (za traženje sadržaja) nego aktivno (za objavu istoga)

Osnovni razlog za korištenje društvenih mreža među korisnicima Interneta je upravo i njihova osnovna svrha – održavanje kontakta s prijateljima i praćenje onoga što oni rade. Nakon toga, na drugom mjestu je čitanje vijesti, a na treće se mjesto svrstalo korištenje ovih platformi iz čiste dosade, kako bi se popunilo slobodno vrijeme. Nakon toga slijedi traganje za zabavnim sadržajima, koje je iznimno popularno među ispitanicima u dobi od 16 do 24 godine starosti.

Dakle, pri vrhu liste sve odreda su pasivne aktivnosti.

Zanimljivo, dijeljenje vlastitog sadržaja (statusa i fotografija) nalazi se pri dnu liste, zajedno s pretraživanjem proizvoda za kupovinu. Listu top 10 razloga za korištenje društvenih mreža zatvara aktivnost traženja novih prijatelja, dakle još jedna radnja koja podrazumijeva aktivno sudjelovanje korisnika – kojima je, očito, daleko draže pasivno konzumirati sadržaje koje drugi objavljuju.