Ne znam na koje modele konkretno mercedese se referiras ali od 2007 do 2012 sam radio u ovlastenom zastupniku MB-a i nesto se ne sjecam tih problema....
Ja nisam nikad radio s autima ali cini mi se da u naslovu prvog videa pise model Mercedesa iz kojeg je taj EZS a ako se procitaju komentari ljudi ispod tog videa onda je evidentno da se javljaju i vlasnici drugih modela Mercedesa u kojima se koriste isti processori i koji zbog njega imaju razne probleme. U ovom slucaju processor ima masku 4J74Y a ne 2J74Y ali to je isti processor (mislim da je razlika u assemblerskom listingu monitor ROM rutine koja je u processore uprogramirana tvornicki).
Dok sam trazio informacije o tom processoru sam na puno mjesta vidio da se taj problem javlja i na instrument tabli od Mercedesa Vito. Cak sam i htio kupiti neke kompjutere od Mercedesa da bi iz njih odlemio te processore jer se novi ispravni vise ne mogu nabaviti.
Ali sta je problem u Google napisati:
mercedes 2j74y
mercedes 4j74y
pa pogledati opise cipova koji su se nekad prodavali na codecard ili pogledati opise doslovno hiljada kvarova povezanih s tim processorom u Mercedesima na digital kaosu i na mhhauto?
Evo recimo jedan od hiljada rezultata:
https://codecard.eu/index.php?act=viewProd&productId=125
Evo i jedan Mercedes koji na istoj plocici ima i 2J74Y i 4J74Y verzije MC68HC908AZ60 processora:
https://mhhauto.com/Thread-W203-EZS-very-strange-problem-2j74y-4j74y
Ne znam sta bi trebalo znaciti to da si ti radio kod ovlastenog zastupnika a da se tih kvarova na Mercedesima ne sjecas - nisam ih ja valjda izmislio a taj processor proucavam godinu dana otkad sam pokusavao popraviti auto.
MC68HC908AZ60 je prvi cip u povijesti koji je imao integriran CAN kontroler a prodavan je i kao siguran cip zasticen od citanja i prema onome sta sam doznao kad sam trazio informacije o tom cipu ispada da se je godinama ugradjivao u puno kompjutera od puno marki i modela auta.
Dovoljno je pogledati garage subforum na digital kaosu gdje se svaki peti post odnosi na neki od kvarova koje je u raznim autima (od kojih je dosta Mercedesa) uzrokovao bas taj processor.
Simptomi koji se dok taj cip prestane raditi ispravno desavaju mogu bili bilo kakvi jer ono sta ce se desavati ovisi o tome na kojim se adresama u flash-u na niskim temperaturama podaci vise ne mogu procitati ispravno i o tome koliko bitova se u nekom byte-u cita pogresno i sta ti pogresno procitani byte-ovi znace. Jer ti byte-ovi su opcode-ovi instrukcija i ako se recimo pogresno procita instrukcija RET onda ce se cak i ako se program ne srusi odma s vremenom desiti stack overflow i program ce se srusiti naknadno. U nekim slucajevima se zbog pogresno procitane instrukcije nece desiti nista ili ce prestati raditi neka beznacajna funkcija a u nekim slucajevima ce watchdog timer resetirati processor pa ce firmware onda registrirati da je restart uzrokovao watchdog timer a ne power on reset a na CIM-u od Vectre su programeri ocito napravili da ako se takva situacija desi 4 puta zaredom onda se program zaustavlja jer je to znak da se izvrsava nekontrolirano.
S obzirom da vecina auta ima nekoliko CAN mreza a svaki takav processor ima samo jedan CAN kontroler se onda vecinom koriste po dva takva processora tako da jedan komunicira s CAN mrezom visoke brzine a drugi s CAN mrezom niske brzine i ta dva processora onda jos komuniciraju medjusobno.