Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.283.635
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

-a ovo je automobilski forum ili PC? :)

automobili se ipak popravljaju, ne mijenjaju-bacaju, PC komponente..? itd.

-sve se rješava s trgovcem, ako je kvar (99,999% se ne popravlja), dobije se zamjena, kod trgovca i servis s tim nema baš ništa osim što kao ovlaštena osoba to dokumentira i dostavi distributeru-trgovcu. Servis PCja je u većini slučajeva u istom objektu-lokacija kao i trgovina.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...
Navedi trgovca ( tvrtku ) u kojoj si ti umjesto na servis docukao auto u odjel prodaje

Sa ovom floskulom upravo pokazujes koliko nista ne razumijes. Odjel prodaje? Zasto bi odnio nesto na reklamaciji na odjel prodaje ako postoji odjel reklamacije? Rekao sam da se nosi TRGOVCU. Znaci, proizvod se nosi tamo gdje si ga kupio. Ne razumijem sto tebi nije tu jasno. Kad nosis stvari u manju trgovinu, mozda nemaju odjel reklamacija pa im ista osoba radi prodaju i reklamacije, pa da, onda nosim bas tocno na odjel prodaje istoj osobi koja ti je prodala proizvod. Ali vecina trgovina ima odjel reklamacija, kao sto to ima i auto prodaja/servis. Kad nosis stvari u emmezetu, ne nosis ih tamo gdje si ih kupio (bas u ducan) vec na odjel reklamacija koji je 2 ulaza do. Sta ti tocno u tom procesu nije jasno i oko cega filozofiras?

Tako da, opet ponavljam, da sam uzeo auto u Splitu, a servis im je u Zagrebu, da, nosio bi auto u Split i oni bi ga o svom trosku prenijeli u Zagreb. Jednostavnije da ne moze bit jednostavnije.

 

Proizvod se nosi tamo gdje si ga kupio = nosi se trgovcu kod kojeg si proizvod kupio. On je duzan dalje rjesavati reklamacijski proces.  Ako nije osigurao reklamacijski odjel ili osobu, onda mu to rjesava ili voditelj prodavaonice ili prodavac koji je stvar prodao.

bunker kaže...
Za pravni odnos izmedju tebe, trgovca i servisa je potpuno nebitno da li su trgovac i servis u istom dvoristu ili da li im je isti gazda...i dobro si ti shvatio kak sam ja tada rekao, ali pokusavas manipulirati tako da ti dajes smisao tudjim rijecima onako kako tebi pase ...  

Normalno da nije bitno, zato i nema smisla formulacija "pravno je nebitno", jer to navodi da je nesto drugo bitno. Nista ja ne manipuliram nego pises stvari koje ne razumijes, ni prvi ni zadnji. "ODJEL PRODAJE" :)))).

bunker kaže...
...  Jesi se uopće probao kad upustiti u pravnu bitku protiv msana ili nekog takvog kalibra ili su tvoje bitke forumskog dometa... ? Znas da svaka prijava u nekoj kasnijoj fazi nakon par zalbi dodje do nekog suda gdje bus ti s jedne strane a s druge pravni timovi koji imaju satnicu visine mozda tvoje plaće... Slab bi ti tada bio koeficijent na kladari....

Normalno, uvijek ce ti koeficijent bit slabiji protiv jaceg protivnika, o cemu ti tocno sad pricas? Da, imao sam milion prituzbi protiv velikih, naj zajebaniji u tome svemu su tcom i vip, al koja je poanta sada? Da ti reklamacija mozda ne prodje? I? Kakve to veze ima s tvojim pocetnim tezama da se ne nosi trgovcu? Da se ne citira zakon? Da se nosi direktno servisu? Jesi ti kad vec tako spominjes sudske procese ikad ista i reklamirao u ovim tvrtkama pa da znas da nikakvo tvoje "ljudsko razgovaranje" ne utjece na nista jer su to korporacije koje se ponasaju po internim pravilima i mozes ti razgovor objesit macku o rep.

bunker kaže...
Po tvom misljenju je bitnije koliko sam u ovoj temi nego to kaj sam bio aktivni ucesnik na stotinama sudskih parnica i kao okrivljeni i kao tuzitelj i kao svjedok ( ovlslo )..  Pa ko te nebi tak mudrog pozelio za pravnog savjetnika...  😀

Po mom misljenju bitno je da

a) iznosis cinjenice koje su tocne

b) imas konkretan cist logicki slijed misli.

 

Ti nemas ni jedno jer niti sam slijedis svoje cinjenice koje prvotno izneses i pokusas dokazat (nositi u servis) vec si sad vec dosao na sudske probleme u reklamaciji (koji nikako ne iskljucuju nacin podnosenja reklamacije i gdje si ti nosio ista), te donosis zakljucke koji nisu logicki povezani, kao da sam te diskreditirao jer "nisi u ovoj temi". Diskreditiran si jer ono sto iznosis nije tocno, kako pravno, tako i stvarno, i dokazano na stotine primjera da uopce vise ne bi trebalo biti upitno.

ihush kaže...

-a ovo je automobilski forum ili PC? :)

 Ovo je nebitno. I automobil nosis trgovcu samo sto on ne razumije odjele prodaje i reklamacije koje, osim automobila ima i tisuce drugih trgovina, a i tema je opcenite naravi.

Poruka je uređivana zadnji put ned 8.7.2018 11:11 (sandokan111).
10 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

u meduvremenu sam bio u elipsu i receno mi je da donesem sve sa mobom i da oni salju :)

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Normalno.

 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pozdrav!  kupila sam u 2. mjesecu sportsku kameru sa daljinskim za 2.700 kuna. Daljinski uopce nije radio niti se mogao popraviti i za njega sam dobila zamjenu, nakon nekoliko dana koristenja i kamera se pokvarila, poslana je na servis i nakon mjesec ipo dana natezanja s njima zakljuceno je da se kamera ne moze popraviti i poslali su mi novu kameru. nakon 2 mjeseca kamera prestaje raditi opet isto kao na prvoj kameri, kamera je sada na servisu radi se dijagnostika...Mene sada zanima ako mi opet jave kao prvi puta da se kamera ne moze popraviti i da ce mi poslati novu mogu li ja to odbiti i traziti povrat novca?

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-da, dobit ćeš novu ili povrat novca (kojeg možeš uvjek tražiti, kad postoji ovakav razlog i bez problema dobiti mada će to trgovac pokušati drugačije riješiti)

+ btw, previše je mjesec i po.. natežu-otežu, besmisleno ako nema mogućnosti popravka tj trgovac samo gubi vrijeme ('zarađuje', npr cijene padaju, pitanje ima li uopće urednu distribuciju za naše tržište i sl..). Predajom u servis oni moraju znati neki realni rok kad će kvar biti otklonjen (zamjena dijela ili novo) i za urednu distribuciju se podrazumijeva da je lager negdje u EU tad je tjedan max realno vrijeme čekanja. Ako popravka nema, tad je svako otazanje samo otezanje i ništa se neće promjeniti nakon mjesec i po.. (famoznih 45 dana o kojima se stalno govori u temi..). Možeš tražiti i dobiti odmah uz jedino obrazložene realne rokove da neka roba stigne od a-do-b kao za bilo koju pošiljku npr a amazona (imaš ticket i pratiš gdje je, kad stiže.).

 

edit-btw-2.

kad možeš predvidjeti takvo odugovlačenje, prijavi inspektoratu-mingo.hr.. dok netko zaprimi predmet cca tjedan, sve će biti rješeno u par dana ili sati. (neobično, kad ih inspektori kontaktiraju tad su vrlo servilni..) :) .. jedino što je sad možda ljetna fjaka, nogomet&godišnji pa možda tjedan kasnije...

 

edit2.. za ovo ispod..

-da, jamstvo/garancija je za normalnu reklamaciju (popravak, zamjena novo-identično (isit model-brand) ili povrat novca po računu..). Već par godina neovisno o tome je odgovornost trgovca za materijalne nedostatke robe koju prodaje, 2god.. ako reklamiraš kao mat.nedostatak, tad se sve dogovaraš (cjenkaš) s trgovcem, ako nema kompromisa, tad je jedino iznos s računa ono što država vidi (i moraš dobiti, samo biti uporan, znati pravila igre, ne nasjedati nekom njihovom tumačenju ili pravilniku jer ne donose oni zakone..).

-neovisno, za svaku robu koja bi bila ovako 'kvarljiva' možeš tražiti povrat, samo su pravila (zakoni na koje se pozivaš, osnova) različita. Sve rješavaj s trgovcem, jer servis-distributer s tobom nemaju ugovorni odnos i zakon obvezuje trgovca a ti biraš što ti je zgodnije. Često je to sve (''sveto trojstvo'') jedna firma, ali pravno su to tri odvojene firme i ne smiješ se dati 'zrendati-ping.pongati..'. Roba i bez garancije ima takvu zakonsku zaštitu kupca orema trgovcu, jednostavno se trgovca prisiljava da ne prodaje škart. Ako prodaje, tad snosi trošak tj ne zanima te njegova priča oko isplativosti i sl. to su stvari koje on mora imati rješeno s distributerom i tad nema nikakav trošak, samo posreduje. Ako pak kemija-mulja tad mu je to direktno iz džepa, ali tad nikako ne želi inspektorat na vratu.. i tad postane ugodno-nježan.. :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 9.7.2018 12:24 (ihush).
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Bez detalja, ovako na brzinu, to je 2gi kvaru roku od 6mj? Svakako mozes zahtjevat raskid ugovora i povrat novca radi skrivenih materijalnih nedostataka. Mogla si to i nakon prvog kvara. Neznam samo na sto si se pozvala pri reklamaciji, u svakom slucaju, trazi raskid i povrat novca.

 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Da, to je 2. u 6 mjeseci...Zasad nisam jos nista, kamera je jutros primljena na servis pa cekam sto ce mi javit..Jer ako bude kao i prosli put da mi nude drugu kameru to ne zelim, radije bi htjela povrat novca jer ne zelim ponovno riskirati da dobijem pokvarenu robu! Hvala na odgovru!

14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

E super, hvala puno na odgovoru :)

5 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Imam problem. kupila sam roditeljima preko web shopa laptop u santi domenici. nisu htjeli puno dat novaca pa sam uzela onaj neki jeftin acer. i sad dođe to danas, a to je dosta jadno i malo, najveći problem je što je tamo windows 10s. oni su pristali da bi dali još 200 eura za bolji, ali ja sam već ušla u njega sa mailom, i sve upalila. postoji raskid ugovora od 14 dana, ali ja sam ga upalila. uzela bi kod njih opet, samo skuplji. jel je to izvedivo ako je laptop upaljen?

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
spajlica123 kaže...

Imam problem. kupila sam roditeljima preko web shopa laptop u santi domenici. nisu htjeli puno dat novaca pa sam uzela onaj neki jeftin acer. i sad dođe to danas, a to je dosta jadno i malo, najveći problem je što je tamo windows 10s. oni su pristali da bi dali još 200 eura za bolji, ali ja sam već ušla u njega sa mailom, i sve upalila. postoji raskid ugovora od 14 dana, ali ja sam ga upalila. uzela bi kod njih opet, samo skuplji. jel je to izvedivo ako je laptop upaljen?

 Ako si kupila internetom i preuzela putem dostave a ne kod njih u poslovnici, onda imaš 14 dana bez ikakvog razloga da vratiš laptop a smiju ti umanjiti jedino za ambalažu ako je uništena. Nazovi ih i reci da bi zamijenila, a ako kažu da ne može pozovi se na svoja prava i samo traži novac nazad.

15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

-zakon, 14 dana pravo povrata bez razloga. (točka) .. nema uvjeta kao ambalaža..

-dostava podrazumijeva paket, paket nije ambalaža (originalna).. nego zaštita u transportu, ako dostavljač prihvati pošiljku, tad je to adekvatno i njegova odgovornost.

-ambalažu na zahtijev kupca trgovac mora zbrinuti no kupac je ne mora čuvati, vraćati i sl.. ili može reći, prije slanja, zadržite ambalažu :)..

-u primjeru garancije je konkretno navedeno da ambalaža nije uvjet, ne može ni u ovom slučaju biti, tj svako drugačije tumačenje zakona (čitanje iz stavka nečeg što ne postoji) je pogrešno tumačenje.. trgovac ne piše, ne tumači zakone, nego ih se pridržava neovisno što napiše na nekim svojim pravilima.

 

-prilikom povrata, provjerava se ispravnost, kompletirano, kupljene robe. Oštećenja i nedostatci se nadoknade i to je to. To nije ambalaža, dok npr fizičko oštećenje može biti problem dostavljača.

-trgovac pristaje na takve uvjete ili ne prodaje takvu robu ako nema interes/rizik. To je sve rješeno (u pravim firmama-trgovinama) na nivou distributera-proizvođača, pa i prepakiravanje.. i treba ovakvu praksu (stare navike) potisnuti. Nikakve veze nema nrp 20% cijene proizvoda s cijenom ambalaže ili troškom koji pri tome nastane. Naplatiti se kao trošak može samo ono što se realno može dokazati, npr poštarina ili nedostatak i za to postoji cjenik, ne postotak. (ali RL i stare navike su takve, nasuprot, postoje odavno trgovine koje to rade bez ikakvog problema daleko prije nego se zakon pojavio na nivou EUa.. ali ugl nije bilo za teh.robu nego npr textil.. internet-online je 'prebrz'.. ni trgovci ni zakoni ili kupci se još nisu sasvim snašli..)

 

-poželjno, preporuka svima, sačuvajte ambalažu par dana, ne isplati se natezati.. ili sve je neki kompromis, pogotovo kad nije 'krivnja' trgovca nego promjena želje kupca.. pa tad platiti nešto parsto kuna .. kompromis. (ali ne zakon, 14 dana. točka).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Evo da javim što se dogodilo ako će nekome zatrebati, u santa domenica sveta nedjelja mi nisu htjeli zamjeniti jer moram laptop vratiti na tvorničke postvake, uputili su me na ovlašteni servis, ali je prodavač bio tako dobar da je zvao iz drugih poslovnica radnike i u city centru u santa domenici je bio jedan zaposleni koji je znao vratiti na tvorničke postavke i tamo se odmah moglo zamijeniti za drugi. znači u tih 14 dana vraća se isključivo onakvo stanje kakvo je preuzeto, barem u mom slučaju.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
-to je stvar servisa, tj osobe koja to zna (od kupca se ne očekuje da išta zna pa i vratiti-resetirati uređaj). -to radi servis kod zaprimanja, provjere upravo kao što su napravili (dok priča samo pokazuje da se svi još uče protokolu, ali i malo dobre volje koja je potrebna da se to napravi, kao i telefonski poziv..).
C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

To s ambalažom zna biti zaguljeno.  Evo kakva je situacija kod moje sadasnje tvrtke : postoji ugovoreni period u kojem mozemo vratiti npr laptop distributeru, no uredjaj mora biti u orginalnoj ambalazi koja mora biti bez ostećenja i bez i najmanje promjene  inače nam odbiju povrat takvog uredaja. Vjerojatno oni taj uredjaj sa tom ambalazom preprodaju nekom drugom pa im je stoga ambalaza bitna, i onda nama nema druge nego da tu obvezu cuvanja neostećene ambalaze prenesemo na kupca....

 

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.7.2018 9:55 (bunker).
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

originalna ambalaža je oduviejk bila potrebna, za npr reklamaciju.. zbog granica/carina tj kontrole prometa robe. To je stvar proizvođača-distributera-servisa-trgovca tj kako će oni to rješavati. PRavi distributer ima sve, to nije problem, npr imaš poseban selotejp.. 'genuine'. Služi jednako kao plomba na carini/kontejner ili na novčanicama.. zbog kontrole.

-to s pravom potrošača (zakonom) nema veze, tj garanciju ili ovakakv povrat je zakon svalio na trgovca (upravo zato..)..on nek se dalje bakće, nek telefonira ako već nije na vrijeme razradio protokol i kao što vidimo, može se i to.. :)

-ono što zakon kaže, ambaža (originalna) nije uvjet ostvarivanja prava kupca (garancija, povrat..) i čak se navodi, da na zahtijev kupca trgovac MORA zadržati-sačuvati ili zbrinuti ambalažu (ako je to trgovcu bitno zbog ovakve mogućnosti, tad je to njegova briga-interes). Kako će to trgovac (distributer) rješiti je njegova poslovna stvar/obaveza.. tj ako to nema ugovoreno-predviđeno, tad se time ne treba baviti kao ničim drugim ako to ne zna. (lakše je usporediti s npr garancijom, što trgovac mora/može znati o robi, npr u konzumu o popravku-kvaru?.. ništa, prodati-zaprimiti-prosljediti.. za sve postoji osoba koja to konkretno radi kao serviser. Razlika je samo što smo desetljećima navikli da se PCjem pa kasnije ostalim, bavi trgovac koji je sve-u-jednom, uvoz-distribucija-servis-trgovac.. (pa i proizvođač, kad sklopi PC).. a zakon se odnosi samo na pravnu osobu trgovca i njegovu obvezu prema kupcu. Normalna priča bi tad išla ovako, trgovac zaprimi povrat-robu, pošalje ovlaštenom servisu (ako nije dovoljno stručan/osposobljen za provjeru) i kad mu servis da odgovor (odobri/odbije..) obavi ostatak, da novac, drugi uređaj itd.. ++ telefon je sredstvo komunikacije, brz, efikasan.. a kao da ne postoji i iznenadimo se kad ga trgovac upotrijebi za ovakav slučaj? .. 'halo, kume.. imam PC, što da radim..?' .. naravno trgovac mora znati broj ovlaštenog servisa ne nekog kuma.. ili tražiti čovjeka koji nešto zna, no i tako se može, malo dobre volje.

 

-ali, svakako, preporuka, sačuvajte originalnu ambalažu, par dana.. lakše je svima, malo dobre volje (ne mora baš sve na silu), žalosno je samo što trgovac (sustav) nije spreman, nego kao što to gore vidimo, tek kad se nešto desi, tad traže rješenje, traže čovjeka koji zna resetirati... umejsto da je to već predviđeno jer to je posao ovlaštenog serivsa koji je jedini ovlašten bilo što u vezi garancija-povrata reći-odobriti i po naravi posla, on upravo zna i mora znati sve potrebne npr pristupne kodove ili način kako se uređaj resetira neovisno za TV, PC, tablet, mobitel.. + on ima i servisne markice, mora imati ako je 'pravi'... ako nije ofrlje ''mali o'tetke'' :)

 

treba trgovce i nogom u dupe, da se probude, da podignu telefon i obave posrednički posao kojeg moraju, ne zato jer ja to kažem, nego zakon ili nek se time ne bave. Najgore je kad te neosposobljen trgovac koji nije upoznat sa zakonima odbije ili uvjerava u nešto treće.. Protokol, if-then, moraju ga znati prije nego počnu prodaju robe. Možda bi poneka kazna za to bila dobra kao poticaj ostalima.. kao što u autu moraš imti rezervnu gumu i prvu pomoć, to je potrebno PRIJE potrebe same.. poslje je kasno.

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

i onda nama nema druge nego da tu obvezu cuvanja neostećene ambalaze prenesemo na kupca....

 I onda se ponovno morate upoznat s zakonom.

 

Zzp, clanak 16, st.3

(3) Trgovac mora na zahtjev potrošača zadržati ambalažu prodanog proizvoda i zbrinuti je sukladno s posebnim propisima.

Nista vi ne prenosite na kupca, samo sebi otezavate stvari.

ihush kaže...
-ali, svakako, preporuka, sačuvajte originalnu ambalažu, par dana.. lakše je svima, malo dobre volje (ne mora baš sve na silu),

 Svakako, natezanje oko svake stvari ne vodi dobro nicemu, a nije problem tih par dana zadrzat ambalazu ako neko nije siguran dal ce mu se proizvod svidjet i unaprijed zna da postoji sansa da ga mjenja (pa je recimo zato namjerno narucio online).

7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Moj dragi druze ( ihush ), sve je to lijepo, no praksa je ogranicena realno mogućim. Evo ti konkretan primjer: dnevno ostvarimo 30000-50000 kn prometa, skladista nema na orodajnoj lokaciji, roba se nadopunjava na dnevnoj bazi, i bukvalno nemamo gdje odlagati ambalazu. 

 

U servisnom djelu i odrzavanju je sve manje posla pa sam najcesce u prodajnom djelu, i najveći dio kupaca je vrlo korektan te sacuvaju ambalazu. Tu i tam ako potrga ili zagubi kutiju a nama vrati proizvod, jedino kaj mozemo je dati popust na taj uredjaj idućem kupcu kojeg detaljno upoznamo sa povješću konkretnog uredaja....

 

Inspekcije nas posjećuju na mjesecnoj bazi i nikad nije bilo tezih prigovora... Tu i tam opomenu ako na akcijskom devicesu nema stare i nove cijene....

 

 

Sandokan, nemam volje i vremena tratiti na forumsku svadjalicu i sveznalicu...ti se drzi svoje teorije, a ja prakse koju sprovodim 6 dana u tjednu i sve ok...

 

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.7.2018 10:27 (bunker).
 
3 2 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

 

..

 

Sandokan, nemam volje i vremena tratiti na forumsku svadjalicu i sveznalicu...ti se drzi svoje teorije, a ja prakse koju sprovodim 6 dana u tjednu i sve ok...

 

 

 -vrlo razumno.. (post). Bez potrebe za 'svađom'..

''ali'' :))

-da, kad se teorija i praksa sukobe, tad se u pravilu odbacuje teorija (jer je tad pogrešna)..

-ovo nije teorija, nego zakon. Zakone ne tumači ili ne odbacuje trgovac.. ili sankcija. Pravila igre se moraju znati-naučiti, empirjijski najbolje klepnuti po ušima (džepu).

 

ono što mi 'smeta' je kao gornji primjer, kad samo zbog dovre volje, trgovac upotrijebi telefon (eejj! .. čudo?) .. i nazove 'nekog'.. tko zna resetirati? LOL ili za plakati?

Trgovac je to već morao znati, ako ne zna, kazna ili ne bavi se time.. kako bi bilo s polaganjem vozačkog, malo vozikam po cesti pa ću jednog dana kad mi vozačka zatreba možda položiti? Prekršaj je već ako nemaš dokumnete uz sebe, prekršaj je ako nemaš osposobljenost itd.. bez da je išta drugo prekršeno, jer je uvjet. Uvjet prodaje robe na tržištu su distributerske obveze, jamstvo, deklaracija, servis.. sve to mora biti PRIJE ne poslje-u hodu. Tad bi trgovac znao kog nazvati, tad ne bi sve osvisilo o dobroj volji (stihijski ili kako-kome/kad).. jer ista priča je mogla biti bez tel.poziva.. i što bi tad imali? ništa.. kupca koji ne ostavri svoje pravo na povrat dok se trgovci pingopongaju sa kupcem.

 

-nemaš mjesta u skladištu? hu gives a fak. :) ako ti tražiš originalnu ambalažu, čuvaj je, trebaš je ti (ako ti je takav odnos-ugovr s proizvođačem.. promjeni ugovor-uvjete). Zakon kaže da to nije uvjet, obrnuto.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

 

Moj dragi druze ( ihush ), sve je to lijepo, no praksa je ogranicena realno mogućim. Evo ti konkretan primjer: dnevno ostvarimo 30000-50000 kn prometa, skladista nema na orodajnoj lokaciji, roba se nadopunjava na dnevnoj bazi, i bukvalno nemamo gdje odlagati ambalazu. 

 

U servisnom djelu i odrzavanju je sve manje posla pa sam najcesce u prodajnom djelu, i najveći dio kupaca je vrlo korektan te sacuvaju ambalazu. Tu i tam ako potrga ili zagubi kutiju a nama vrati proizvod, jedino kaj mozemo je dati popust na taj uredjaj idućem kupcu kojeg detaljno upoznamo sa povješću konkretnog uredaja....

 

Inspekcije nas posjećuju na mjesecnoj bazi i nikad nije bilo tezih prigovora... Tu i tam opomenu ako na akcijskom devicesu nema stare i nove cijene....

 

 

Sandokan, nemam volje i vremena tratiti na forumsku svadjalicu i sveznalicu...ti se drzi svoje teorije, a ja prakse koju sprovodim 6 dana u tjednu i sve ok...

 

 

 Sandokan ti stavi dio članka zakona, a ti počneš o nekoj teoriji - praksi?! Tu praksu provodite isključivo iz razloga što potrošači nisu dovoljno upoznati sa postojećim zakonom, pa vam to prolazi i nije vas niko očito još prijavio, da je, ''pjevali vi bi drugu pjesmu'' . Al to je Hrvatska ..... pa se zakon krši kako kome paše jer institucije ne rade svoj posao.   A to što nemate dovoljno skladišnog prostora, to je isključivo Vaš problem.

 

Ponosni vlasnik PS3 i nekoliko desetaka original igara / http://www.accredo.hr/ http://www.mcsi-design.net/
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

skladista nema na orodajnoj lokaciji, roba se nadopunjava na dnevnoj bazi, i bukvalno nemamo gdje odlagati ambalazu. 

 Rofl. I ciji je to problem? Svakako ne moj, a isto tako nijednog drugog potrosaca. Ako nemas mjesta za ambalazu, snalazi se kako znas, ali da ces ti to, kako si fino napisao "prenijeti na potrosaca" to zaboravi jer to ne prolazi ako je ovaj iti malo pametan pa se raspita. Isto kao sto ti "nemas mjesta" za ono cime se bavis, tako ni ja kao potrosac nemam mjesta za cuvat ambalazu od svakog prozivoda koji kupim, s tom razlikom, od mene se to ne ocekuje, od tebe se itekako ocekuje. Nauci se poslovat pa problema nece biti, ili se snalazi, meni svejedno, ali ove app metode da ti nesto prenosis na potrosaca, to objesi macku o rep.

Nisi ni prvi ni zadnji koji tupi o "praksi" i da on zna kako je nesto u stvarnosti, ali isto tako nisi ni prvi ni zadnji koji tu praksu naglo mjenja i nauci zakone kad mu inspekcija dodje, pa ono sto je "u praksi" odjednom vise nije toliko u praksi.

7 godina
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

 

Zzp, clanak 16, st.3

(3) Trgovac mora na zahtjev potrošača zadržati ambalažu prodanog proizvoda i zbrinuti je sukladno s posebnim propisima.

 

Mislim da je ocito problem u razumijevanju - zbrinuti se misli na ukloniti, recliklirati, odloziti u za to predvidjen kontenjer.

A ne da ambalazu trgovac/trgovina mora skladistiti. Dakle, dodjes u trgovinu, odaberes mobitel, super, platis,

kazes "ma ne treba mi ambalaza, dajte mi punjac i racun sa jamstvenim listom", i to je to, trgovac zadrzava ambalazu

te je kasnije, u to predvidjeno vrijeme i mjesto, zbrine, u kontenjer za smece, odnosno razvrsta plastiku u plastiku, karton u karton.

7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Kako već rekoh, nemam ni volje ni vremena secirati i upustiti se u besplodne rasprave o svakom clanku tih zakona. Unutar 7 dana bute kod nas dobili drugi uredjaj ili povrat love ako mi donesete neostećen uredjaj i ambalazu i racun i jamstveni listić, i u 99 % slucajeva to tako i bude. Ako nemas ambalazu, mogu ti isto to sve odraditi ili se mogu i ja drzati sluzbeno i prebaciti odluku na servis pa cekaj mjesec dana njihov stav i odluku...

 

Spomenuo sam primjer kuma koji se cjeli lipanj borio sa vipom za mob koji je krepal treći dan od kupnje. I nikakve udruge, prigovori, prijave...nisu urodile plodom ...  Pa sad svakom na volju jel bu probao to polako ljudski rjesiti ili bu sandokan metodom tupio o svojim pravima i podnosio prijavu koju će dobiti u rad osoba koja nam tak i tak povremeno dodje u nadzor nakon kojeg odemo na gablu....

 

Ihush, teorija i praksa nisu medjusobno odvojive jer nezivimo u virtualnom idealnom svijetu negu medju kupcima, prodavacima, inspektorima i sucima koji su svi redom ljudi od krvi i mesa sa svim svojim manama i vrlinama.  Kaj mislis da ht ili vip ili sl nemaju odvjetnicke usluge na raspolaganju ?  Imas para za sudit se sa nekom korporacijom desetak godina ?...  Ima tu opće ikoga tko se upustio u spor sa tak nekom jacom tvrtkom ?  Znas kaj biva kad neka tvrtka jednostavno izignorira rjesenje neke nize instance ? Ide se na visu instancu, jel tak, a cim visa instanca to bu bliza korporaciji a ne galamdziji ....  Ruzno ili ne, al reala je takva.....  I dalje bih radje svakome preporucio topli ljudski pristup, jer tom metodom izadjem kupcu u susret cak i vise nego bih sluzbeno morao....

 

 

@citatelj....tako je....  Zamisli koliko bi mi trebali imati skladiste da pohranjujemo kutije godinama na prosjecnom dnevnom prometu od 40 000 kn po poslovnici....  Uvjek se iznova zadivim izjavama generala koji bitku ni vidli nisu. Nek osnuju svoje tvrtke i plaćaju milion kn godisnje za halu u kojoj bu 10 godina cuvali kutije, nitko im nebrani....  No lakse je od babe zicat 10 kn za kavu i ovdje glumit sveznalice....

 

😀

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.7.2018 14:26 (bunker).
 
1 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

 

Kako već rekoh, nemam ni volje ni vremena secirati i upustiti se u besplodne rasprave o svakom clanku tih zakona. Unutar 7 dana bute kod nas dobili drugi uredjaj ili povrat love ako mi donesete neostećen uredjaj i ambalazu i racun i jamstveni listić, i u 99 % slucajeva to tako i bude. Ako nemas ambalazu, mogu ti isto to sve odraditi ili se mogu i ja drzati sluzbeno i prebaciti odluku na servis pa cekaj mjesec dana njihov stav i odluku...

 

Spomenuo sam primjer kuma koji se cjeli lipanj borio sa vipom za mob koji je krepal treći dan od kupnje. I nikakve udruge, prigovori, prijave...nisu urodile plodom ...  Pa sad svakom na volju jel bu probao to polako ljudski rjesiti ili bu sandokan metodom tupio o svojim pravima i podnosio prijavu koju će dobiti u rad osoba koja nam tak i tak povremeno dodje u nadzor nakon kojeg odemo na gablu....

 

Ihush, teorija i praksa nisu medjusobno odvojive jer nezivimo u virtualnom idealnom svijetu negu medju kupcima, prodavacima, inspektorima i sucima koji su svi redom ljudi od krvi i mesa sa svim svojim manama i vrlinama.  Kaj mislis da ht ili vip ili sl nemaju odvjetnicke usluge na raspolaganju ?  Imas para za sudit se sa nekom korporacijom desetak godina ?... Ima tu opće ikoga tko se upustio u spor sa tak nekom jacom tvrtkom ?  Znas kaj biva kad neka tvrtka jednostavno izignorira rjesenje neke nize instance ? Ide se na visu instancu, jel tak, a cim visa instanca to bu bliza korporaciji a ne galamdziji ....  Ruzno ili ne, al reala je takva.....  I dalje bih radje svakome preporucio topli ljudski pristup, jer tom metodom izadjem kupcu u susret cak i vise nego bih sluzbeno morao....

 Ima, evo ja tj. firma( koja je manja od makova zrna kad se uspoređuju prihodi na godišnjoj razini sa HT-om ). S druge strane HT, tužili su nas za jedan određeni iznos s obzirom da smo nakon cca 15 godina što smo bili njihov korisnik i uplatili im miljune kune koristeči  njihove usluge  raskinuli ugovor. Naravno njih je zastupao Hanžeković i još  neka  odvjetnička ekipa iz Osijeka, ukratko nakon par ročišta su  ''popljugali'' i platili dosta velike sudske troškove ( ali što je to za njih  kad im  godišnja dobit prelazi miljardu kn... ).

Uopće se nebi dvoumio pokrenut postupak protiv bilo koje IT trgovine.  Sreća za njih ili mene ( kako god )  sve reklamacije-povrat robe su mi uvažili bez ikakvih trzavica.

 

 

P.S. Danas se hala za miljun kuna napravi,osim ako je ne rade Bandić i ekipa,  a ne da budes imbecil i nekome plaćaš toliki najam i to godinama ( mada znam neke koji to rade i pljugaju veliku lovu na tome, al nebitno za ovu temu. )

 

Ponosni vlasnik PS3 i nekoliko desetaka original igara / http://www.accredo.hr/ http://www.mcsi-design.net/
Poruka je uređivana zadnji put čet 26.7.2018 14:34 (kostolomac).
7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Kostolomac, mi ovdje govorimo o kupcu o posve drugoj relaciji , a ht i sl su sigurno izgubili poneke parnice.  No ht je tuzio vas, jel tako, a mi ovdje govorimo o hipotetici da nezadovoljni kupac pokreće pravnu bitku nakon kaj ga korporacija izignorira....  Znas koga tko je uplatio cca 5000 kn sudskih pristojba kao fizicka osoba i pokrenuo spor nakon kaj je odbijen na svim dotadasnjim instancama koje su mu bile besplatne .?????

 

Svi bu kokodakali, klikali, slali mailove i prigovore do trenutka kad dodju do faze di mora pljunut svoju lovu u postupak krajnje neizvjesnog ishoda....

 

P.s. znas ti dobro da je spominjanje miliona bilo u cilju naglasavanja da bi cuvanje ambalaze imalo veliku cjenu, tak da necjepidlači...

 

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.7.2018 14:41 (bunker).
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Čitatelj kaže...

Mislim da je ocito problem u razumijevanju.

 Nikakvog problema u nerazumjevanju nema. Ambalaza nije uvjet i to je to, tko se pravi pametan pa "prenosi cuvanje ambalaze na kupca" postoji taj clanak na koji se kupac pozove da se trgovac za to trebao zbrinut. Sto ce trgovac nakon tog napravit, dal ce je cuvat ili spalit, opet ponavljam, apsolutno me se ne tice, kao sto se ne tice reklamacijskog postupka. Ako trgovac smatra da ce mu ambalaza trebat, nek je cuva, ako nece, nek je spali. U svakom slucaju, on je treba zbrinut, ne ja.

bunker kaže...

Kako već rekoh, nemam ni volje ni vremena secirati i upustiti se u besplodne rasprave o svakom clanku tih zakona. Unutar 7 dana bute kod nas dobili drugi uredjaj ili povrat love ako mi donesete neostećen uredjaj i ambalazu i racun i jamstveni listić

Unutar 7 dana je mozda neka vasa politika, jer to u zakonu ne postoji, tako da mozes ti za svoju politiku kreirat i da ti je potrebna dorina cokolada da bi povrat bio odobren. Ono sto je zakonski bitno je da je ambalaza nebitna i ja bi ako sam kupio na daljinu dobio to nakon 14 dana, ne 7, a ako nisam u roku od 2 god bez racuna, samo s proizvodom i jamstvom.

bunker kaže...

i podnosio prijavu koju će dobiti u rad osoba koja nam tak i tak povremeno dodje u nadzor nakon kojeg odemo na gablu....

Jeje, odete vi na sto hocete. Ja imam crno na bijelo napisano od jedne takve firme da su oni svoju politiku umanjivanja radili direktno s inspektoratom i sve sto pise je direktno odobreno od inspektorata. Kad sam poslao prijavu inspektoratu odjednom to njihovo ne prolazi i dobio sam puni povrat bez umanjenja cijene. Cudno ako idu na gablec i sto sve ne, kako zakon ipak neke stvari ne trpi. Da sam za svaku takvu izjavu trgovca kako on zna bolje ili je ovako ili onako stavio 5kn u kasicu prasicu dosad sam mogao milion imat.

bunker kaže...
Kaj mislis da ht ili vip ili sl nemaju odvjetnicke usluge na raspolaganju ?  Imas para za sudit se sa nekom korporacijom desetak godina ?...  Ima tu opće ikoga tko se upustio u spor sa tak nekom jacom tvrtkom ? 

Ht i vip su jedni od rijetkih koji imaju konkretne odvjetnike koji rade na reklamacijama, samo za razliku od tebe, i ostalih trgovaca koji tu tupe "to ti je tako u praksi" oni stvarno zakone znaju, i znaju kako se stvari odugovlace bez da krse zakon i bauljaju gluposti "pusti ti sto pise, praksa je ovako". Ja sam se sporio konkretno s carinom vise od 10g sve do upravnog i dobio i to i zalbe nakon toga kad su slucajevi slani na ponovno sudjenje i sto sad? Hoces mi sad magicno vjerovat? Naravno da neces, dakle koja je poanta pitanja opce?

bunker kaže...

 a mi ovdje govorimo o hipotetici da nezadovoljni kupac pokreće pravnu bitku nakon kaj ga korporacija izignorira....  Znas koga tko je uplatio cca 5000 kn sudskih pristojba kao fizicka osoba i pokrenuo spor nakon kaj je odbijen na svim dotadasnjim instancama koje su mu bile besplatne .?????

Svi bu kokodakali, klikali, slali mailove i prigovore do trenutka kad dodju do faze di mora pljunut svoju lovu u postupak krajnje neizvjesnog ishoda....

 Evo cisti primjer kako blage veze nemas o tome o cemu pricas. Kakvih 5000kn sudskih troskova? Troskovi suda se rade na osnovu vrijednosti spora, koju da si ikad ista pokretao ili sudjelovao moras definirat. Svi plase svakog sudskim troskovima a to naraste vecinom jer su ljudi i odvjetnici nesposobni, ili se tuzi kad se ne bi trebalo, ili se fiktivno navede vrijednost spora mnogo veca nego bi trebala iz xx razloga. Ostavi se corava posla i "svi bi kokodakali" i primjeni to na sebe, uzmi zpp, zoo, malo prouci tih par clanaka pa nemoj trubit gluposti.

Samo informativno, spor koji sam vodio s carinom, preko 10 god. Prva tuzba, zalba prvostupanjski, drugostupanjski, upravni sud, ponovni sudjenje, ponovno zalba, uvazavanje zalbe me kostalo 150kn sudskih pristojbi cini mi se (ili 200 ako je bila jos jedna od 50kn) i koja povratnica. 5000kn :)))))))))))))

7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Ma sve pet druze Sandokane, ti zivi zivot po svojim regulama a ja bum svoj privatni i poslovni zivot vodio kao i dosada jer se pokazalo ok. Osnuj tvrtku, dabog da zaradio milione i da imas skladiste velicine doma doma sportova pa da mozes bar jedno 10 god skladistiti ambalazu... Mi ju nemamo di drzati i svako jutro prije preuzimanja nove robe sve suvisno ide u preše, kontejnere, nekaj nam i odvoze...i tak...

 

7 dana za povrat se odnosi na kupnju u butigi kod nas... no nebitno...neda mi se ispunjavati tvoje porive za svadjom i samodokazivanjem...  😀

 

 

 
1 1 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Mi ju nemamo di drzati i svako jutro prije preuzimanja nove robe sve suvisno ide u preše, kontejnere, nekaj nam i odvoze...i tak...

 Nitko ti nije ni rekao da moras to imat gdje drzat. Osvrnuo sam se jer si rekao da to prenosis na kupca, pa sam ti napisao da samo tako sebi stvaras vece probleme, to je bilo sve, al onda si se uhvatio pisat naveliko kako je praksa ovo ono... Mozes jednostavno ne drzat skladisni prostor za to i ne gnjavit kupca s ambalazom i prica gotova... Al ne.. Zasto jednostavno kad mozemo to prebacit na kupca pa komplicirat stvari nepotrebno..

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

 

Kako već rekoh, nemam ni volje ni vremena secirati i upustiti se u besplodne rasprave o svakom clanku tih zakona. Unutar 7 dana bute kod nas dobili drugi uredjaj ili povrat love ako mi donesete neostećen uredjaj i ambalazu i racun i jamstveni listić, i u 99 % slucajeva to tako i bude. Ako nemas ambalazu, mogu ti isto to sve odraditi ili se mogu i ja drzati sluzbeno i prebaciti odluku na servis pa cekaj mjesec dana njihov stav i odluku...

 

..

 -namjerno oteznje? lol.. ili za plakat..

mingo ti navodi konkretan primjer pitanja-odgovori, za jamstvo ambalaža nije uvjet, zakon. Sve ostalo je u razumnom roku. Tad ako se primjeti otezanje, traži se stanje, telefonira se ... i kad nazove inspektor sve je gotovo za par minuta. Servis koji bi otezao s jamstvom zbog ambalaže? bez da imaju bilo kakvo drugo pokriće?.. ili popravak/novo ili pare nazad.

 

+opet, bolje je sačuvati-imati ambalažu, pogotovo za prvih par dana, ne isplati se natezati/gubiti vrijeme (ali to ti ne daje za pravo tumačiti kako već tumačiš.. zakon ne tumače trgovci, možda kao libisti utječu na donošenje-provođenje.. pa i kumstvom i sl.. no što je tema?).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Ihush, pa nije cilj trgovca otjerati kupca, bilo sad bilo ubuduće... Naravno da je i tom trgovcu stalo da se problem rjesi cim prije i bezbolnije.  No svi zaobidjete faktor ljudskosti: i taj trgovac je osoba koju mozete uvrijediti, naljutiti, iziritirati, i onda će nekaj trajati mjesec dana iako je moglo biti odmah rjeseno. Jel kupcu cilj cekati mjesec dana drugi mob ili povrat love ? Jel trgovcu cilj izgubiti dobrog kupca ?

 

I potrosaci i trgovci su obvezni pridrzavati se zakona no zakon ima neke propisane rokove i postupke...  Kaj ako servis utvrdi indikaciju vlage pa kupac ostane i bez moba i bez para ?  Kaj ako sve dotad besplatne instance zakljuce da je kupac kriv za kvar moba, pa smo tako doveli tog kupca da mora poceti sada sam plaćati daljnji postupak a ishod mu bas nije blistav ? Najvjerojatnije bu tada odustao, ta trgovina gubi tog kupca a kupac gubi pare date na uredjaj, bio je mjesecima mozda zivcan, pod stresom pa mu je to mozda i zdravlje trajno narusilo.... A sve se moglo izbjeći i rjesiti odmah uz vise obostrane  ljudskosti a ne bahaćenja i citiranja zakona i naziva udruga i sl...  A to sam i rekao prije par tjedana da bih radje preporucio topli ljudski pristup a ne aroganciju i djonom...

 

Sve kaj bi vama moglo pasti napamet, past će i tom trgovcu, koliko god vi odlučili biti zlobni ili kvarni isto tako moze postupiti i druga strana a nikad ne znate tko je s druge strane.... ( mozda je amaterski boksacki prvak pa ga tolko naljutis da te odluci potraziti...ili je prikriveni psihopata pa mu podstaknes taj dio....ili je npr nestabilan pa skoci pod vlak nakon kaj ga emocionalno satreš......sa ljudima su sve opcije otvorene u oba smjera... )....

 

 

 
0 0 hvala 0
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice