{prvotno postavljeno u Logičkom zadatku, ali budući da je postalo vrlo popularno otvorio sam novu temu da bi se u Logičnom zadatku mogli postavljati drugi zadaci}
Evo jednog zanimljivog pitanja koje se mlati po raznim forumima i Discussion grupama na Svemreži. Gdje god je ovo pitanje postavljeno, nastala je žestoka rasprava.
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Avion stoji na pisti koja se može micati (neka vrsta pokretne trake). Avion se kreće u jednom smjeru (naprijed), dok se pokretna traka kreće u suprotnom. Traka ima kontrolni sustav koji prati brzinu aviona i namješta svoju brzinu da bi bila identična (ali u suprotnom smjeru). Može li avion poletjeti?
______________________________________________________________________________________________________
Naravno, zašto ne?
Zašto da?
Damn, sad kad razmislim ni ja nisam siguran :D
Ali mislim da bi ipak poletio :D
Ja bih rekao da ne.
ne može.
NE može poletjeti, osim ako ima sustav za vertikalno polijetanje (npr. Harrier, F-35). Razlog je taj što nema uzgona jer avion stoji na mjestu (nema strujanja zraka).
Eventualno da puše snažan vjetar suprotno od smjera kretanja zrakoplova, onda bi možda uspio poletjeti. Ali to nije moguće provjeriti u praksi pa...
Ako je harrier onda može jer on polijeće vertikalno
Ja mislim da može.
-Ako avion postupno povećava svoju brzinu traka ga nikad nece stići, jer dok namjesti identičnu brzinu avion opet poveća svoju tako da se kreće prema naprijed i u jednom trenutku bi trebao poletiti.
A zašto ne bi mogao?
Zanemarite pokretnu traku, i ostaje vam samo činjenica da zrakoplov treba doseći određenu takeoff speed, i kad je dostigne zbog stvaranja dovoljne razlike tlakova između gornje i donje polovice aeroprofila (gornjaci i donjaci) avion postiže dovoljnu silu uzgona koja je proporcionalna vektoru brzine i napadnog kuta, te se a/c odcjepljuje od površine.
Totalno je svejedno da li se zrakoplov kretao u mjestu na pokretnoj traci ili prelazio određeni put....
P.S. 1 Hmmm...a ka opet razmislim, možda bi se vektori brzina (v1=brzina zrakoplova i v2=brzina trake) potpuno poništili jer imaju isti iznos, smjer, a suprotnu orijentaciju....
Hmmmm...baš zanimljivo, pitat ću predavača iz fizike.
Kako sam inače završio zrakoplovnu školu i studiram održavanje zrakoplova, ovo me baš jako zanima, svaka čast na zadatku.
P.S. 2 Ali, kako je potrebno podignuti nos a/c-a prilikom polijetanja (povući palicu na sebe) treba uzeti u obzir i da podizanjem nosa zrakoplova traka prestaje djelovati jer zrakoplovu brzinu daje potisak iz motora (kod turbo-ventilatorskog motora npr.) a ne sila trenja preko kotača, tako da svašta može biti....
LOL! Svejedno je? Jel se ti šališ?! I ti si završio zrakoplovnu školu? Ako se kreće u mjestu (tj. samo se vrte kotači, a on stoji na mjestu) nema teorije da on dobije uzgon zbog kojeg će poletjeti (za to treba strujanje zraka).
Vidiš, to sam previdio (fizika mi nije jača strana, valjda zbog profesora)
Može poletjeti...
Avion kada ubrzava, ubrzava pomoću nekakvog potiska zraka (dakle odguruje se od zraka, a ne od podloge na kojoj se nalazi). Kretala se ta podloga u jednom ili drugom smjeru, ili se uopće ne kretala potpuno je svejedno.
Znači motori stvaraju potisak, avion se počinje kretati, pomična traka se prilagođava brzini kotača ali avion i dalje ubrzava...s vremenom avion postiže dovoljnu brzinu i uzgon postaje dovoljno velik da avion poleti...
E sad, drugačija bi bila situacija kada bi recimo na automobil (koji ubrzava pomoću sile trenja između kotača i podloge) stavili krila...onda nikako ne bi poletio...
Demantirati ću i tebe, i to dvaput.
Prvo, nije svejedno ako se podloga kreće u suprotnom smjeru pa avion stoji na mjestu (neće avion prkositi gravitaciji zato jer mu se vrte kotači).
Drugo, auto ne ubrzava pomoći sile trenja (ROFLMAO!), ona djeluje u suprotnom smjeru.