Ako narucim grafu iz njemacke i rikne mi, jeli bas moram slati u njemacku ili mogu ovdje s racunom poslat u ovlasteni servis za tu marku (msi,gigabyte itd)?
Reklamacija ako je kupljena u njemackoj
- poruka: 9
- |
- čitano: 3.941
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Obicno je saljes u sluzbeni servis, dakle ili u Njemacku ili Nizozemsku.
- reklamacija je moguća na dva načina, garancija ili trgovac (kupac bira što mu je povoljnije).
- garanciju daje proizvođač, uvijete imaš, mrežu ovlaštenih servisa.. vrijedi za EU (i globalno, piše u garanciji). Tad je trgovac samo posrednik. Kupljenu robu u nekoj trgovini možeš reklamirati pod garancijom i uvaliti trgovcu da to odradi. Ne možeš ga koristiti kao posrednika ako nisi kod njega kupio (račun). To je jedina razlika (moraš nekako dostaviti komponentu u servis ili trgovcu kod kojeg je kupljena roba). Ako je neki trgovački lanac, možda ima trgovinu kod nas ili negdje bliže (možda prihvate robu-reklamaciju).
- nema razloga da ne bi npr dostavom-poštom poslao na reklamaciju, ali tad je taj trošak na tvoj teret. (to je jedina razlika kupnje negdje drugdje).
- stvari se ne bi trebale pretjerano kvariti (postotak..), tako da garancija ne bi trebala biti poseban kriterij za kupnju, odnosno, ako ti je to važno, kupiš kod lokalnog trgovca.. (i to platiš višom cijenom, ali tad ga možeš maltretirati reklamacijom).
Obicno je saljes u sluzbeni servis, dakle ili u Njemacku ili Nizozemsku.
Nerazumjem zasto onda ljudi kupuju graficke vanka? Ja sam mislio ako kupis npr od MSI grafu u DE webshopu i ako grafa rikne posaljes je u neki hrvatski ovlasteni servis.
Zato sto su jeftinije a iako rikne garancija ce se rijesit i ako budes platio postarinu opet su prosao jeftinije
Ovisno o proizvodjacu, neki imaju "Pickup&Return" a neki nemaju.
Neki imaju za cijelu EU, neki samo za regije, "Western Europe", "Eastern Europe", "Baltic region", "United Kingom", a neki imaju "Global Warranty"
sa uslugom "Pickup&Return" u regiji za koju je laptop predvidjen, a za ostale regije vlasnik snosi strosak dostave.
Sve u svemu, ako proizvodjac tvoje kartice nema "Pickup&Return", onda moras o svom trosku slati u sluzbeni servis. A ako ima, onda preko web-a
ispunis RMA obrazac i dodje ti besplatna dostava po karticu.
U HR distributer ne mora biti posrednik, jer neki proizvodjaci se striktno vezu po SN-u za regijski sektor, primjerice Toshiba "Western Europe" nikad
nece primiti robu za "Eastern Europe", niti moze proslijediti uredjaje na servis.
Dakle prije kupnje se trebas informati, nakon kupnje odraditi dokumentaciju (registracija proizvoda i evidencija, dakle Invoice - racun - pohraniti i dokumentirati).
Neki proizvodjaci nakon registracije produzuju jamstvo uredjaja za odredjen period, primjerice MSI nakon registracije cesto ima dodatno jamstvo od 3 mjeseca,
ako se registrira uredjaj 30 dana od kupnje. EVGA je znala davati po dodatnih 12 mjeseci jamstva. XFX dodatnih 36 mjeseci.
Dakle feedback je nekima bitan. Dok neke kompanije nemaju "Pickup&Return" jamstvo, te je potrebno vratiti retaileru, odnosno u trgovinu, koja je daljnji posrednik izmedju tebe i servisa,
no takvo jamstvo ne volim jer se obicno zna oduziti na 30ak dana.
-stvar je u novcu.. odnosno, ako je trgovac (distributer za tržište) zaradio na toj grafi, tad je njegova obaveza.. ako si kupio negdje drugdje, tad to nije obveza tog trovca. Neovisno o tome je garancija, koja može biti globalna i sl. Troškovi dostave-reklamacije/garancije su odvojeni (nisu sama garancija, ali može biti, ako je tako reklamirano, ako tako piše). Kupi nešto u japanu, imaš garanciju u japanu.. i troškove dostave do ovlaštenog servisa. Sam ovlašteni servis ne zanči da oni nešto znaju raditi (zna svaki), nego da imaju ugovor-distrubuter-proizvođač i da im on plaća troškove popravka. Kad tog ugovora nema, servis ne prima pod garancijom. Preko barkoda se svaki artikl trenutno vidi gdje je kupljen..
-stvar je u novcu.. odnosno, ako je trgovac (distributer za tržište) zaradio na toj grafi, tad je njegova obaveza.. ako si kupio negdje drugdje, tad to nije obveza tog trovca. Neovisno o tome je garancija, koja može biti globalna i sl. Troškovi dostave-reklamacije/garancije su odvojeni (nisu sama garancija, ali može biti, ako je tako reklamirano, ako tako piše). Kupi nešto u japanu, imaš garanciju u japanu.. i troškove dostave do ovlaštenog servisa. Sam ovlašteni servis ne zanči da oni nešto znaju raditi (zna svaki), nego da imaju ugovor-distrubuter-proizvođač i da im on plaća troškove popravka. Kad tog ugovora nema, servis ne prima pod garancijom. Preko barkoda se svaki artikl trenutno vidi gdje je kupljen..
Da, ali kada se kupi. Gledao sam samo sapphire kartice tj, ovlastene trgovine u hr, ima ih 2, cijene su nenormalo skupe. Kada kupujes preko webshopa nitko ne navodi da ima globalna garancija, nego samo napise 36 mjeseci i to je to.
garanciju ne daje trgovac, nego proizvođač, nema veze što trgovac napiše na webu, nego što piše u garanciji. (neovisno o garanciji, trgovac je odgovoran za robu koju proda, 2god).
ovlašteni servis ne znači ništa ako nije kroz njgove kanale (lokalni distributer) prodana roba. Trgovac koji je prodao je odgovoran za sve, ako on nema lokalnu distribuciju (to uključuje i servis) tad je garancija beskorisna, jednako je 'kupit na crno'.. tj, račun-trgovac.
Ni jedan servis neće riješavati garanciju ako za konkretnu robu nije dobio novac, barkod, konkretna komponenta mora biti prodana kroz lokalnog distributera, neovisno o brandu.. može biti i više distributera, ni jedan.. distributer je poveznica s proizvođačem i bez tog nema garancije.. (novac, za posao oko garancije, jer to uređuje ugovor između proizvođača i distributera).
globalna garancija je nešto drugo.. to znači da proizvođač ima takav ugovor s distributerima-servisima, tad je svejedno gdje je nešto kupljeno, servis će biti plaćen. To ne znaš kao kupac i ako ti je garancija važna, kupuj negdje drugdje.