A mozda da se naucite da neubije napon nego struja...znaci ne pisat struja od 480V nego rec koliko je jaka ta baterija tj kolko ampera ima... i jos dodati da je istosmjerna struja i opasnija je nego izmjenicna....
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Bitno da su Rimca proglasili skupim i nesigurnim. A ovaj ubija samo ako ga dotakneš.
al kad se govori o tome navodi se najvise i najcesce koliko mA je dovoljno da ubije covjeka... negovori se koliko V... i znam da je sve povezano i sve zavisi od situacije i puno toga.... al je bezveze i navoditi da se moras pazit jer je eto napon 480 V....
al kad se govori o tome navodi se najvise i najcesce koliko mA je dovoljno da ubije covjeka... negovori se koliko V... i znam da je sve povezano i sve zavisi od situacije i puno toga.... al je bezveze i navoditi da se moras pazit jer je eto napon 480 V....
Istina je da struja ubije ali isto tako moras znat osnove elektrotehnike tj omov zakon i=u/r
al kad se govori o tome navodi se najvise i najcesce koliko mA je dovoljno da ubije covjeka... negovori se koliko V... i znam da je sve povezano i sve zavisi od situacije i puno toga.... al je bezveze i navoditi da se moras pazit jer je eto napon 480 V....
Kaj mislis kolko ampera ima u mjestu varenja kod aparata za varenje?
Bitno da su Rimca proglasili skupim i nesigurnim. A ovaj ubija samo ako ga dotakneš.
Ne znam ako si procitao clanak ali te ledice svijetle samo u slucaju kvara na kersu ili baterijama jedino onda postoji mogucnost probijanja struje na šasiju.
Nije.
Jer se svaki napon od 50V većinom smatra graničnim naponom koji može uzrokovati ozljede.
Struja se ne specificira zato jer je u pravilu svaki izvor zapravo izvor konstantnog napona i zbog toga rezultantna struja ovisi o otporu (odnosno impendanciji) priključenog čovjeka, tj. trošila.
Kod čovjeka je impendancija poprilično velika ali je zapravo potrebna struja za teške ozljede ili smrt jako mala pa bilo koji izvor dovoljno visokog napona može dati dovoljnu struju za to.
A maksimalna struja koju izvor može dati je zapravo ograničena jedino njegovom količinom energije i njegovom internom serijskom impendancijom.
Tako da je u kratkom spoju struja ograničena tom impendancijom izvora i po teoremu o maksimalnom prijenosu snage se maksimum snage prenosi kad je impendancija trošila ista kao i impendancija izvora.
Kod baterija električnog vozila je obično maksimalna struja elektronički ograničena, ali svejedno par stotina milijuna puta veća od one potrebne da ozlijedi ili ubije čovjeka.
I još jedna stvar: kod AC sustava čovjek predstavlja kondenzator ukoliko primi samo fazu.
S tim da je točka u kojoj dira fazu jedna ploča kondenzatora a zemlja druga.
Zato čovjek doživi strujni udar premda je između njega i zemlje debeli sloj izolacije, ali zbog kapacitivne konstrukcije svejedno nadrapa.
ovo je auto a ne ono smece od rimca
S tim da je točka u kojoj dira fazu jedna ploča kondenzatora a zemlja druga.
Zato čovjek doživi strujni udar premda je između njega i zemlje debeli sloj izolacije, ali zbog kapacitivne konstrukcije svejedno nadrapa.
ozljede i ubijanje nisu isto.... sta bi odgovorio da te netko pita koliko volti je potrebno da se ubije covjeka?
Nije.
Jer se svaki napon od 50V većinom smatra graničnim naponom koji može uzrokovati ozljede.
Struja se ne specificira zato jer je u pravilu svaki izvor zapravo izvor konstantnog napona i zbog toga rezultantna struja ovisi o otporu (odnosno impendanciji) priključenog čovjeka, tj. trošila.
Kod čovjeka je impendancija poprilično velika ali je zapravo potrebna struja za teške ozljede ili smrt jako mala pa bilo koji izvor dovoljno visokog napona može dati dovoljnu struju za to.
A maksimalna struja koju izvor može dati je zapravo ograničena jedino njegovom količinom energije i njegovom internom serijskom impendancijom.
Tako da je u kratkom spoju struja ograničena tom impendancijom izvora i po teoremu o maksimalnom prijenosu snage se maksimum snage prenosi kad je impendancija trošila ista kao i impendancija izvora.
Kod baterija električnog vozila je obično maksimalna struja elektronički ograničena, ali svejedno par stotina milijuna puta veća od one potrebne da ozlijedi ili ubije čovjeka.
I još jedna stvar: kod AC sustava čovjek predstavlja kondenzator ukoliko primi samo fazu.
S tim da je točka u kojoj dira fazu jedna ploča kondenzatora a zemlja druga.
Zato čovjek doživi strujni udar premda je između njega i zemlje debeli sloj izolacije, ali zbog kapacitivne konstrukcije svejedno nadrapa.
čovjek sam, dakle trošilo (zamijenit ću se za A+++ čim tehnologija to omogući: s energijom racionalno, s racionalnim energično!)
Kod naponskog izvora nekih par volti ukoliko se spoji direktno na srce ili mozak, tj. u određene točke, to doktori kaj rade elektroterapije znaju.
S tim da to varira od čovjeka do čovjeka, a prilikom normalnih incidenata taj napon jako varira i ovisi o hrpi faktora, tak da odgovor nitko ne može znati.
Ali zato i postoji stroga regulativa.
Iznad 50V definitivno može uvijek biti opasno, pogotovo ako npr. čovjek fura pacemaker.
Da, ali je poanta da se spajaš na naponski izvor.
Zato se i govori o naponu praga.
Ubije tebe i 100 AAA baterija spojenih u seriju bez problema.
A svaka od njih ima maksimalnu struju višestruko veću od one koja je potrebna da te ubije pa ti svejedno jedna ništa ne može.
ne znam kaj je pjesnik stel reci, ali samo sam dao primjer di imas ogroman broj ampera, a ipak si siguran jer je napon mali (12V ak se ne varam).
Druga mogučnost je svakodnevno nositi ovo u džepu
http://elektronika.hr/upload_data/site_photos/vd-08.jpg
Mali savjet, ne stavljati u prednje džepove od hlača jer bi se moglo desiti da ostanete bez jednog jajeta.
Potrosis na vozilo 2.5 milje eura i onda moras i misliti oce li te udrit struja.
Sprdacina
Haj sto stiti vlasnike vozaca, al sto nestiti samog vozaca :D hehehe miss type u textu:)
Ni ja ne razumijem sta je pjesnik mislio reci :) jer je kolega zamljanin dao dobar primjer mali napon velika struja to sta nije 12V nego kojih 60V nije toliko bitno.
Radim u kompaniji koja se bavi metalnom industrijom (cca 400 djelatnika) te iako ja sam nisam u proizvodnoj jedinici izmedu ostalog
sam eletrronicar za RTV.
Druga mogučnost je svakodnevno nositi ovo u džepu
http://elektronika.hr/upload_data/site_photos/vd-08.jpg
Mali savjet, ne stavljati u prednje džepove od hlača jer bi se moglo desiti da ostanete bez jednog jajeta.
Čini mi se da je Ferrari na istosmjernu struju, dakle, neće ti pomoći jer ispitivač faze radi samo na izmjeničnu, a osim toga manja opasnost za cojonese
Pa to svi znaju: pruža otpor