Nikad se nista dobro nije postiglo zabranama. Nek prvo naprave jeftin i dobar elektricni automobil pa nece morati nista zabranjivati.
Nikad se nista dobro nije postiglo zabranama. Nek prvo naprave jeftin i dobar elektricni automobil pa nece morati nista zabranjivati.
a fosilna struja iz okamenjenih jegulja?
Definitivno bi bio čišći zrak kad bi se ovo napravilo (ne samo u nizozemskoj naravno). Još da uvedu zakon da se automobil mora punit isključivo na obnovljive izvore energije (ili barem 50-75%), ekosustav bi dobio jedan ogromni plus.
Definitivno bi bio čišći zrak kad bi se ovo napravilo (ne samo u nizozemskoj naravno). Još da uvedu zakon da se automobil mora punit isključivo na obnovljive izvore energije (ili barem 50-75%), ekosustav bi dobio jedan ogromni plus.
A korisnici u novčanicima ogroman minus plus velike operativne probleme.
A korisnici u novčanicima ogroman minus plus velike operativne probleme.
A gle, do 2025 će vjerujem tehnologija otići naprijed, a cijene pasti.
Ukoliko bi baterije bile izmjenjive mogle bi funkcionirati "benzinske" na način da ti samo promjene bateriju, i na taj način autonomija bi bila rješena.
A korisnici u novčanicima ogroman minus plus velike operativne probleme.
A gle, do 2025 će vjerujem tehnologija otići naprijed, a cijene pasti.
To se vjeruje već desetljećima. Da nema gadnih subvencija, ne bi danas ni bilo alternativnih izvora. Da nema oslobađanja od nameta / ostalih povlastica / sufinanciranja elektro vozila bilo bi ih k'o i konjskih zaprega na cesti.
Puno toga fali, ja bih ženi prvoj kupio elektro vozilo (čak imam i garažu gdje ga mogu puniti, za razliku od većine ljudi u RH), ali smanji cijenu na realno stanje pa ćemo popričati...
Što se tiče benzinskih, moraš prvo standardizirati ogromnu količinu proizvodnje, distribucije i slično. Trebale su desetljeća za fosilna goriva.
Zaboravlja se ili se žmiri na svjetski naftni lobi - naftaše - koji se neće samo tako rasplinuti sve dok ima nafte. U suprotnom bi se već duže vremena vozili na el. energiju, uzmite samo sve one vijesti o "još jednim novim baterijama" koje ostaju na vijestima i blueprintom u ladicama.
holandija je majka :)
Zaboravlja se ili se žmiri na svjetski naftni lobi - naftaše - koji se neće samo tako rasplinuti sve dok ima nafte. U suprotnom bi se već duže vremena vozili na el. energiju, uzmite samo sve one vijesti o "još jednim novim baterijama" koje ostaju na vijestima i blueprintom u ladicama.
Volio bi vidjeti igdje ikoga tko je vidio beteriju odgovarajućeg energetskog kapaciteta fosilnih goriva.
Kao i jeftin obnovljiv izvor el. energije.
A korisnici u novčanicima ogroman minus plus velike operativne probleme.
Koliko u kn (može i u eur) košta tvoje zdravlje? ...ili općenito ne imanje problema sa respiratornim sustavom... ili ipak ajmo ne plaćat ovo, pa si kupovat razne druge stvari u današnjem potrošačkom društvu "bez kojih ne možemo" i onda odapet u kasnim 50-tim zbog raznih tumora koji nisu ni postojali u takvoj mjeri do prije stotinjak godina i početka velikog stadija industrijalizacije... Po mojoj logici, ljudsko biće će prve novce dati za zdravlje sebe i svojih bližnjih, nakon toga ide na tehnologiju itd... Al opet, ljudi se dave u cigaretama, alkoholu, nekvalitetnoj hrani itd, pa od takve većine ne očekujem neke mega ideje o tome kako smanjit razne otrove u svojoj i tuđoj okolini.
A korisnici u novčanicima ogroman minus plus velike operativne probleme.
Koliko u kn (može i u eur) košta tvoje zdravlje? ...ili općenito ne imanje problema sa respiratornim sustavom... ili ipak ajmo ne plaćat ovo, pa si kupovat razne druge stvari u današnjem potrošačkom društvu "bez kojih ne možemo" i onda odapet u kasnim 50-tim zbog raznih tumora koji nisu ni postojali u takvoj mjeri do prije stotinjak godina i početka velikog stadija industrijalizacije... Po mojoj logici, ljudsko biće će prve novce dati za zdravlje sebe i svojih bližnjih, nakon toga ide na tehnologiju itd... Al opet, ljudi se dave u cigaretama, alkoholu, nekvalitetnoj hrani itd, pa od takve većine ne očekujem neke mega ideje o tome kako smanjit razne otrove u svojoj i tuđoj okolini.
Koje moje zdravlje? O čem briješ?
Transport (posebno u Europi) je jako mala stavka u zagađenju. Smanjivanje istog kroz transport je pitanje koje utječe na povećanje zagađenja drugdje (bilo proizvodnja i održavanje alternative, bilo vozila). Na stranu što ćeš i dalje morati imati vozila koja će koristiti goriva (i koja su bitno veći zagađivači ukupno nego osobna vozila), imat ćeš ogromne probleme u organizaciji današnjih oblika transporta.
ovi sta spominju naftase,lobi i fosilna goriva,
shell je u holandiji :)
Koje moje zdravlje? O čem briješ?
Transport (posebno u Europi) je jako mala stavka u zagađenju. Smanjivanje istog kroz transport je pitanje koje utječe na povećanje zagađenja drugdje (bilo proizvodnja i održavanje alternative, bilo vozila). Na stranu što ćeš i dalje morati imati vozila koja će koristiti goriva (i koja su bitno veći zagađivači ukupno nego osobna vozila), imat ćeš ogromne probleme u organizaciji današnjih oblika transporta.
Ne bi imao ništa protiv čak i da udio zagađenja zraka ostane isti, ali se radi forsiranja el. automobila preseli iz grada na područja gdje nema ljudi. Naravno da bi se i smanjilo, a ne samo premjestilo. Jednako tako se slažem da transport ima manji udio u ukupnom zagađenju, ali kada studije krenu potvrđivati da sada više ljudi umire od raka pluća radi zagađenja zraka nego od pušenja, znaš da smo pretjerali (ne pitaj me za link na studiju jer ih ne skupljam kao hrčak za slučaj da me netko na BOL forumu prozove).
Problem s el. automobilima su jedino baterije, odnosno kada bi se ostvarila davna zamisao u superkondendenzatorima, riješili bi se i problema Li-ion baterija i brzine punjenja odjednom. El. automobili su neminovno budućnost, ali tehnologija nažalost još nije na razini za masovnu upotrebu. Kada bude, i cijena će pasti te će ovakve zabrane biti i više no dobrodošle, samo se bojim da je (pre)dug put do toga.
Problem s el. automobilima su jedino baterije, odnosno kada bi se ostvarila davna zamisao u superkondendenzatorima, riješili bi se i problema Li-ion baterija i brzine punjenja odjednom. El. automobili su neminovno budućnost, ali tehnologija nažalost još nije na razini za masovnu upotrebu. Kada bude, i cijena će pasti te će ovakve zabrane biti i više no dobrodošle, samo se bojim da je (pre)dug put do toga.
Nisu samo baterije problem. Problem je i distribucija / punjenje, elektroinfrastruktura je trenutno potpuno nedovoljna, organizacija transporta potpuno drugačija.
Čak i da sad imamo baterije 1:1 s fosilnim gorivima, trebat će vremena za to.
Zgodan prijedlog, još samo da zabrane i proizvodnju struje iz neobnovljih izvora i svi problemi su riješeni. Obzirom da Nizozemska trenutno oko 85% struje koju potroši dobija iz fosilnih i nuklearnih izvora (3-4% nuklearna, >60% plin, >20% ugljen), a dio i uveze iz Francuskih nuklearki, forsirani prijelaz na elektro aute u smislu zaštite okoliša neće puno promjeniti, samo će zagađenje preseliti s jednog mjesta na drugo. Ako još pri tome uvedu (a morali bi) i pogone za reciklažu istrošenih litijskih baterija (što je proces pri kojem se troši jako puno energije i otrovnih kemikalija), bruto učinak na okoliš bi mogao čak i biti negativan. Zatim bi trebali i zatvoriti i luku u Rotterdamu u kojoj oko 140.000 XXL tankera i ostalih brodova godišnje ispuste 100x više CO2 i ostalog smeća nego svi auti zajedno (16 najvećih brodova na svijetu ispusti više CO2 nego svi auti na svijetu zajedno, http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.html).
Ni za Hrvatsku to baš ne bi bilo dobro, jer će onda nizozemski turisti sa svojim kamp-kućicama (koji čine oko 4-5% stranih turista u HR, što i nije malo) umjesto 1-2 dana, zbog usputnih stanki za punjenje i još kraćeg dometa nego inače zbog šlepnja kampera trebati 6-7 dana da dođu do našeg mora. A ako i kad dođu, vrijeme će umjesto u moru i restoranima provoditi u paničnoj potrazi za slobodnim punjačima kako bi se mogli vratiti kući, isto tako u Sloveniji, Austriji i Njemačkoj.
Sve u svemu izrazito glup i besmislen prijedlog koji će sigurno biti odbijen. Takve eksremne odluke ne može donijeti jedna država za sebe osim ako se ne misli izolirati od svih oko sebe, takve odluke se moraju donesti ili na EU razini ili nikako. Znači EU bi trebala razraditi strategiju prijelaska na eAute do 2000 i neke i u sklopu toga izgraditi standardiziranu infrastrukturu punionica, definirati poticaje proizvođačima i kupcima i tako učiniti eAute bitno jeftinijima, pa tek onda možemo govoriti o nekakvim zabranama.
Pa za početak bi trebali na hibride svi. Dakle male relacije koje jako puno ljudi koristi voziti na struju, a dalje na fosilna goriva.
Pa za početak bi trebali na hibride svi. Dakle male relacije koje jako puno ljudi koristi voziti na struju, a dalje na fosilna goriva.
a4 hibrid 2013 vozi mi ga rodijak, spasio se... troši manje čak i od A3 tdija iz 2015
to liči na strateški cilj, kojeg su si zadali več prije mnogo godina u švedskoj - nula mrtvih na cestama. Naravno, ne može se postiči nula mrtvih, uvjek postoji mogučnost nesreče sa smrču, ali to nije absolutni cilj, nego je važniji put do njega. A na tom putu švedska država radi sve moguče, da smanji mogučnosti da se nesreče završavaju smrtima. Na dobrom su putu. Zabrana prodaje nije dosta, kupovat če automobile u Njemačkoj. Ali drastično smanjenje poreza, PDV pri kupnji i druge bombone sigurno bi pridonjele tome. Ili recimo congestion tax kao u Londonu...
to liči na strateški cilj, kojeg su si zadali več prije mnogo godina u švedskoj - nula mrtvih na cestama. Naravno, ne može se postiči nula mrtvih, uvjek postoji mogučnost nesreče sa smrču, ali to nije absolutni cilj, nego je važniji put do njega. A na tom putu švedska država radi sve moguče, da smanji mogučnosti da se nesreče završavaju smrtima. Na dobrom su putu. Zabrana prodaje nije dosta, kupovat če automobile u Njemačkoj. Ali drastično smanjenje poreza, PDV pri kupnji i druge bombone sigurno bi pridonjele tome. Ili recimo congestion tax kao u Londonu...
a mozda zato jer voze volvo,
sorry nisam se moga suzdrzat
to liči na strateški cilj, kojeg su si zadali več prije mnogo godina u švedskoj - nula mrtvih na cestama. Naravno, ne može se postiči nula mrtvih, uvjek postoji mogučnost nesreče sa smrču, ali to nije absolutni cilj, nego je važniji put do njega. A na tom putu švedska država radi sve moguče, da smanji mogučnosti da se nesreče završavaju smrtima. Na dobrom su putu. Zabrana prodaje nije dosta, kupovat če automobile u Njemačkoj. Ali drastično smanjenje poreza, PDV pri kupnji i druge bombone sigurno bi pridonjele tome. Ili recimo congestion tax kao u Londonu...
Ako počneš pisati svuda ć umjesto č imat ćeš višestruko manje grešaka
Konkretno u ovom što si napisao imao bi tek dvije greške (lići i Njemaćka), a ovako ih imaš 8 ako sam dobro izbrojao.
Moj prijedlog:
Piši svuda "c"
je,, inače na brijem na gramatiku, svakome se zalomi tipfeler ili greška,, ali ovdje toliko strši nepoznavanje pravopisa,
je,, inače na brijem na gramatiku, svakome se zalomi tipfeler ili greška,, ali ovdje toliko strši nepoznavanje pravopisa,
Ma niti ja, al ovo mi je bilo smiješno
to liči na strateški cilj, kojeg su si zadali več prije mnogo godina u švedskoj - nula mrtvih na cestama. Naravno, ne može se postiči nula mrtvih, uvjek postoji mogučnost nesreče sa smrču, ali to nije absolutni cilj, nego je važniji put do njega. A na tom putu švedska država radi sve moguče, da smanji mogučnosti da se nesreče završavaju smrtima. Na dobrom su putu. Zabrana prodaje nije dosta, kupovat če automobile u Njemačkoj. Ali drastično smanjenje poreza, PDV pri kupnji i druge bombone sigurno bi pridonjele tome. Ili recimo congestion tax kao u Londonu...
To ti je kao zabrana abortusa. "Ne smiješ", ali nitko ne pita radiš li to vani.
Na stranu sve ostale konotacije - zabranit ćeš strancima vožnju na fosilna goriva? Zabranit ćeš kupnju vani?
Congestion tax je druga stvar - nije ni isključiva ni opća zabrana. Kao ni problem olakšica - dat ćeš olakšice onima koji imaju para kupovati takva vozila, a ekološke namete za to ćeš uzeti od svih, kao i za obnovljive izvore energije?
Ne podržavam zabrane i ovo bude dosta love iz džepova izvuklo, ali ovo je možda upravo onaj radikalni pomak koji industriji treba.
Proizvodnja i reciklaza baterija jednog automobila je stetnija za okolis nego sto benzinac euro 5 zagadi u 5 godina prosjecne voznje...
Proizvodnja i reciklaza baterija jednog automobila je stetnija za okolis nego sto benzinac euro 5 zagadi u 5 godina prosjecne voznje...
Imaš kakve dokaze za ovo?
Proizvodnja i reciklaza baterija jednog automobila je stetnija za okolis nego sto benzinac euro 5 zagadi u 5 godina prosjecne voznje...
Možda i više, jer velika postrojenja za reciklažu tako velikih LiIon baterija kakve se ugrađuju u elektro aute još ne postoje, pa samim time niti pogonsko iskustvo i točni podaci o tome koliko energije troše (ali je sigurno puno). Ono što se zna jest da npr. Tesla S treba prvo prijeći 15-20.000 km na obnovljivu struju da bi kompenzirala višak CO2 nastalog u proizvodnji u odnosu na usporedivi klasični auto, to po riječima samog Elona. Tek nakon toga vožnja Teslom S postaje "povoljnija" za okoliš, uz pretpostavku da veliki dio struje dolazi iz obnovljivih izvora, naravno.
Proizvodnja i reciklaza baterija jednog automobila je stetnija za okolis nego sto benzinac euro 5 zagadi u 5 godina prosjecne voznje...
Imaš kakve dokaze za ovo?
Ima dosta studija na internetu, za proizvodnju električnog auta - ovisno o kapacitetu baterije - treba 15 do cca 70% više energije nego za proizvodnju usporedivog klasičnog auta (vidi npr. http://www.ucsusa.org/clean-vehicles/electric-vehicles/life-cycle-ev-emissions). O energetskom miksu ovisi koliko ekvivalentnog CO2 električni auto proizvodi u vožnji. Na ADAC-ovom testu u Njemačkoj (cca 570g CO2/kWh proizvedene struje) Tesla S sa baterijom od 85kWh i realnom potrošnjom od nekih 24kWh/100km generira 136g CO2/km (https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5022_Tesla_Model_S_Performance/Tesla_Model_S_Performance.pdf). Za usporedbu, BMW 520d je na istom tom testu ostvario 145g CO2/km, a Audi 6 2.0 TDI 142g CO2/km, toliko o "ekološkoj vožnji bez emisija". Naravno, u Norveškoj gdje 100% struje dolazi iz hidroelektrana je situacija drukčija, ali koliko ima takvih zemalja na svijetu?
Energija potrebna za recikliranje baterija je nepoznanica, firmi koje su uopće u stanju reciklirati tako velike baterije je malo. Nešto o tome ima na http://www.wired.com/2016/03/teslas-electric-cars-might-not-green-think/
U idealnim uvjetima su električni auti sigurno u prednosti, u realnim kako kad i kako gdje.
Baš me zanima koji ce to čovjek zamjenit svoj porsche ili ferrari ili rolls royce sa električnim autom.
Baš me zanima koji ce to čovjek zamjenit svoj porsche ili ferrari ili rolls royce sa električnim autom.
Iznenadio bi se. Bogatih skoroteča koji briju na zeleno i žele pokazati kako su "drukčiji" i kojima Porsche i Ferrari više nisu zanimljivi ima iznenađujuće puno, posebno na startup sceni. Danas je u country/tenis/SPA klubovima zatvorenog tipa postalo popularno uz čašicu whiskey-a diskutirati tko je uštedio više CO2 i time više učinio za spas svijeta. Znam nekoliko takvih i gade mi se.