Solarna cesta otvorena u Francuskoj

poruka: 48
|
čitano: 9.253
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Solarna cesta otvorena u Francuskoj".
9 godina
neaktivan
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj

nije mi jasno trenje... pretpostavljam da površina mora biti glatka... kako je kad padne kiša??? tu bi moglo biti puno nesreća...

pa onda težina vozila, naročito kamiona i tegljača... pa vremenski uvijeti vruće-hladno.... pa zimi čišćenje snijega, ralice baš i nisu nježne prema asfaltu, kako tek po tome. i na kraju prlljavština koja će definitivno smanjiti količinu struje koja će se dobivati. preskupi projekt koji sumnjam da može biti istinit za širu upotrebu, siguran i na kraju isplativ... mislim da je sada u modi "smart i solar" pa se netko sjetio ajmo napraviti cestu...

da na kraju ne bi bio kao most Calatrava u Veneciji gdje su pametnjakovići stavili staklo pa su ljudi padali i ozljeđivali se svaki put kad se staklo smočilo.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.12.2016 16:58 (dadn).
Moj PC  
12 2 hvala 0
15 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj

vjerojatno samo eksperiment, sumnjam da ce se to rasirit iz bas navedenih razloga. Vise me zanima koliko ce to trajat i koliko ce struje proizvodit nakon nekog vremena, nadam se da ce i to javno objavit.

Linux, Arch Linux.
16 godina
moderator
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj

Ma nije eksperiment, nego je porez na idiote. Imate na Thunderf00tovom kanalu seriju videa vezanih uz solarne ceste:

https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=solar

 

Strašno je skupo, davat će daleko manje svjetla nego da su napravili nadstrešnicu sa solarnim panelima, prljat će se, pucati. Hrpa love utrošena na totalnu bedastoću. To nije bilo problem prodati političarima jer su političari mislili da se radi o nekoj pametnoj/korisnoj tehnologiji, a kad se ukaže prilika za slikanje i rezanje vrpce, to se ne propušta, pa makar na račun poreznih obveznika to presjecanje vrpce koštalo 5 milijuna eura.

 
16 3 hvala 1
9 godina
neaktivan
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Ante kaže...

vjerojatno samo eksperiment, sumnjam da ce se to rasirit iz bas navedenih razloga. Vise me zanima koliko ce to trajat i koliko ce struje proizvodit nakon nekog vremena, nadam se da ce i to javno objavit.

 ali riskirati ljudske živote zbog eksperimenta. to mi nije jasno. sve mislim da su to idioti koji su trenutno došli na vlast pa ajmo gurati neke tzv. zelene ideje ne razmišljajući o posljedicima... kao ono u švedskoj ili negdje tamo (ne držim taj podatak u glavi) gdje su feministice koje su došle na vlast u jednom gradu i promijenile odluku o čišćenju snijega na javnim površinama jer je po njihovom dosadašnji način bio šovinistički pa je s prvim snijegom došlo do sveopćeg kolapsa u prometu i naročito u funkcioniranju hitnih službi. eksperimenti koji koštaju ljude života....

12 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
dadn kaže...
Ante kaže...

vjerojatno samo eksperiment, sumnjam da ce se to rasirit iz bas navedenih razloga. Vise me zanima koliko ce to trajat i koliko ce struje proizvodit nakon nekog vremena, nadam se da ce i to javno objavit.

 ali riskirati ljudske živote zbog eksperimenta. to mi nije jasno. sve mislim da su to idioti koji su trenutno došli na vlast pa ajmo gurati neke tzv. zelene ideje ne razmišljajući o posljedicima... kao ono u švedskoj ili negdje tamo (ne držim taj podatak u glavi) gdje su feministice koje su došle na vlast u jednom gradu i promijenile odluku o čišćenju snijega na javnim površinama jer je po njihovom dosadašnji način bio šovinistički pa je s prvim snijegom došlo do sveopćeg kolapsa u prometu i naročito u funkcioniranju hitnih službi. eksperimenti koji koštaju ljude života....

 vidim, RH intelekt ponovo udara :D punom parom :))))

 

nema napretka bez iteracijskog razvoja a ovo je upravo to, o kakvim ti zivotima pricas? o kakvim problemima? bio si na cesti pa znas?

Jer ekipa koja je to slagala, postrosila je 5 godina na drk... kur.. ili je mozda nesto i radila??? mislim, sve sto ti navodis su takve banalnosti kojih se i dijeca u vrticu mogu dosjetit al eto, strucni ljudi nisu! :D :D :D

 

nisu ni covjeka slali u svemir dok se nije ustanovila pouzdanost raketa.... i opet, pokoji umre, tu i tamo.... Colombo, koliko je Colomba bilo a da se nisu vratili zivi? :D Nauci se da razvoj ima svoju cijenu i shvati da postoje ljudi koji probleme koje mogu predvidijeti rjesavaju a ostale budu kada shvate da postoje. Ako nemas 1km ceste za experiment, nikada neces imati 1000 km u produkciji, razumijes? Naravno da ne, inace ne bi pisao gluposti :D

 

lp :D

16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj

Vjerojatno su testirali to staklo pa neće biti opasno za vožnju. No unatoč tome, vjerojatno neće dugo trajati, a iskoristivost sunčevog svjetla bit će smiješno mala u usporedbi s nadzemnim solarnim panelima.

15 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
mbaksa kaže...

Ma nije eksperiment, nego je porez na idiote. Imate na Thunderf00tovom kanalu seriju videa vezanih uz solarne ceste:

https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=solar

 

Strašno je skupo, davat će daleko manje svjetla nego da su napravili nadstrešnicu sa solarnim panelima, prljat će se, pucati. Hrpa love utrošena na totalnu bedastoću. To nije bilo problem prodati političarima jer su političari mislili da se radi o nekoj pametnoj/korisnoj tehnologiji, a kad se ukaže prilika za slikanje i rezanje vrpce, to se ne propušta, pa makar na račun poreznih obveznika to presjecanje vrpce koštalo 5 milijuna eura.

Eksperiment u lomljenu solarnih panela te proucavanja posljedica davanja poreznog novca na upravljanje idiotima.

dadn kaže...
Ante kaže...

vjerojatno samo eksperiment, sumnjam da ce se to rasirit iz bas navedenih razloga. Vise me zanima koliko ce to trajat i koliko ce struje proizvodit nakon nekog vremena, nadam se da ce i to javno objavit.

 ali riskirati ljudske živote zbog eksperimenta. to mi nije jasno. sve mislim da su to idioti koji su trenutno došli na vlast pa ajmo gurati neke tzv. zelene ideje ne razmišljajući o posljedicima... kao ono u švedskoj ili negdje tamo (ne držim taj podatak u glavi) gdje su feministice koje su došle na vlast u jednom gradu i promijenile odluku o čišćenju snijega na javnim površinama jer je po njihovom dosadašnji način bio šovinistički pa je s prvim snijegom došlo do sveopćeg kolapsa u prometu i naročito u funkcioniranju hitnih službi. eksperimenti koji koštaju ljude života....

Pa naravno da su idioti, nakon prve prometne samo ce samljet panele i stavit asfalt.

 

Mislim da ste me krivo shvatili, ja ovo uopce ne podrzavam iz vise nego ocitih razloga.

Linux, Arch Linux.
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
LudaRajcica kaže...
Ako nemas 1km ceste za experiment, nikada neces imati 1000 km u produkciji, razumijes? Naravno da ne, inace ne bi pisao gluposti :D

Fizika i matematika ti govore da je to bedastoća. Ne treba ti kilometar ceste od pet milijuna eura da bi to i empirijski dokazao.

15 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
LudaRajcica kaže...
dadn kaže...
Ante kaže...

 

 vidim, RH intelekt ponovo udara :D punom parom :))))

 

nema napretka bez iteracijskog razvoja a ovo je upravo to, o kakvim ti zivotima pricas? o kakvim problemima? bio si na cesti pa znas?

Jer ekipa koja je to slagala, postrosila je 5 godina na drk... kur.. ili je mozda nesto i radila??? mislim, sve sto ti navodis su takve banalnosti kojih se i dijeca u vrticu mogu dosjetit al eto, strucni ljudi nisu! :D :D :D

 

nisu ni covjeka slali u svemir dok se nije ustanovila pouzdanost raketa.... i opet, pokoji umre, tu i tamo.... Colombo, koliko je Colomba bilo a da se nisu vratili zivi? :D Nauci se da razvoj ima svoju cijenu i shvati da postoje ljudi koji probleme koje mogu predvidijeti rjesavaju a ostale budu kada shvate da postoje. Ako nemas 1km ceste za experiment, nikada neces imati 1000 km u produkciji, razumijes? Naravno da ne, inace ne bi pisao gluposti :D

 

lp :D

 

Pa paradajzu zar nije onda bolje iznad ceste staviti nadstresnicu s panelima? 

Linux, Arch Linux.
14 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Ante kaže...
LudaRajcica kaže...
dadn kaže...
Ante kaže...

 

 vidim, RH intelekt ponovo udara :D punom parom :))))

 

nema napretka bez iteracijskog razvoja a ovo je upravo to, o kakvim ti zivotima pricas? o kakvim problemima? bio si na cesti pa znas?

Jer ekipa koja je to slagala, postrosila je 5 godina na drk... kur.. ili je mozda nesto i radila??? mislim, sve sto ti navodis su takve banalnosti kojih se i dijeca u vrticu mogu dosjetit al eto, strucni ljudi nisu! :D :D :D

 

nisu ni covjeka slali u svemir dok se nije ustanovila pouzdanost raketa.... i opet, pokoji umre, tu i tamo.... Colombo, koliko je Colomba bilo a da se nisu vratili zivi? :D Nauci se da razvoj ima svoju cijenu i shvati da postoje ljudi koji probleme koje mogu predvidijeti rjesavaju a ostale budu kada shvate da postoje. Ako nemas 1km ceste za experiment, nikada neces imati 1000 km u produkciji, razumijes? Naravno da ne, inace ne bi pisao gluposti :D

 

lp :D

 

Pa paradajzu zar nije onda bolje iznad ceste staviti nadstresnicu s panelima? 

 a paneli onda lebde u zraku, nemaju svoju statiku, ne trebaju temelje, konstrukcije, prljaju se kao i ovi dolje, uz to sto ih je teze ocistiti, zatrpava ih snijeg, led, vjetar, opet statika...na kraju je pitanje da li je prica u zraku imalo jeftinija, ako ne i znatno skuplja

16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
flash6 kaže...
a paneli onda lebde u zraku, nemaju svoju statiku, ne trebaju temelje, konstrukcije, prljaju se kao i ovi dolje, uz to sto ih je teze ocistiti, zatrpava ih snijeg, led, vjetar, opet statika...na kraju je pitanje da li je prica u zraku imalo jeftinija, ako ne i znatno skuplja

Kad su paneli na cesti, trebaju biti zaštićeni daleko debljim i izdržljivijim staklom. Ujedno, ti paneli će se trošiti i pucati - pa ti je tu trošak novih skupih panela, ali i trošak njihove zamjene. Dakle, jako je upitno bi li nadstrešnica sa solarnim panelima bila išta skuplja. Ja bih pretpostavio da bi bila jeftinija. I bila bi super rješenje za pješake ili bicikliste - štitila bi ih od sunca i kiše.

 

No, čak i kad bi bila nešto skuplja, razlika bi se vratila kroz puno višu iskoristivost.

 

Čak kad bismo i išli tvojom linijom, zar ne bi onda imalo puno više smisla solarne panele staviti pored ceste?!

14 godina
neaktivan
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj

dobro članak je nepotpun isto kao i s kojeg je prepisano. Fali puno informacija, ali dok se pogledaju komentari izaziva smijeh. Da li netko misli da bi oni postavili 1km solarnih panela na prometnicu ako prije nije dokazano da nema opasnosti za ljude? Isto tako nije napisano koliko ta ista prometnica ima prometa u nekom vremenu dok je isto opisano da ima otpornost "2 tisuće vozila na dan" isto tako s orginalnog članka "They're coated with a clear silicon resin that enables them to withstand the impact of passing traffic."

 

Treba napomenuti da nije bitno da li je efikasno ili ne zbog toga jer je to pilot projekt kojem je cilj shvatiti rad te pospješiti efikasnost što i piše u članku. Zato ne shvaćam komentare mlate praznu slamu za ništa. Barem se potrudite potražiti informacije za istu, podijelite na forumu te ulazite i nekakvu raspravu sa argumentima. 

Moj PC  
3 1 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Jim Carrey kaže...

Treba napomenuti da nije bitno da li je efikasno ili ne zbog toga jer je to pilot projekt kojem je cilj shvatiti rad te pospješiti efikasnost što i piše u članku. Zato ne shvaćam komentare mlate praznu slamu za ništa. Barem se potrudite potražiti informacije za istu, podijelite na forumu te ulazite i nekakvu raspravu sa argumentima. 

Nama spotčitavaš nešto što sam nisi napravio - nisi istražio situaciju. Ti solarni paneli sami po sebi se ne razlikuju od bilo kakvih drugih solarnih panela - dakle, iskoristivost samih panela je ista. I ništa što oni naprave ne može je dignuti - može je samo spustiti. A efikasnost spušta razmak između panela (dakle, manja površina za prikupljanje svjetla), prljavština, oštećenja u zaštitnom sloju, sam zaštitni sloj, automobili koji su na cesti (jer rade sjenu), te najvažnija stvar - nagib. Postavlja se potom i pitanje distribucije prikupljene energije.

 

Pogledaj Thunderf00tove videe i videe EEVbloga vezane uz solarne ceste (usmjerili su se primarno na Solar Roadways, koji su teški idiotluk, no dosta kritika, ako ne i većina, odnosi se i na ovu cestu).

 

Ekipa je prodala projekt. Na tome će lijepo zaraditi, političari mogu otvarati ceste i slikati se, i svi sretni i zadovoljni, osim građana kojima se isisavaju pare za ovakve bedaste projekte. Mogu oni testirati to koliko god žele, to će i dalje biti inferiorno rješenje solarnim panelima po kojima se ne vozi i koji su nagnuti.

 

 

14 godina
neaktivan
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Tehnički problemi koje navodite su riješivi. Na kraju se kao uvijek svede na odnos uloženo/dobijeno.
Ja ne mogu da zamislim realnu situaciju u kojoj bi ovo bilo isplativo.
1800 eur/m2 + održavanje je teško opravdati.
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Lisica kaže...
Tehnički problemi koje navodite su riješivi. Na kraju se kao uvijek svede na odnos uloženo/dobijeno.
Ja ne mogu da zamislim realnu situaciju u kojoj bi ovo bilo isplativo.
1800 eur/m2 + održavanje je teško opravdati.

U svakom slučaju jeftinije od asfalta koji se ugrađuje u ceste kod nas.

A tek kad se u zbroj uzme i farbanje ... :)

Origin: F4stReload ----- | ----- Nema na čemu! ----- | ----- Google is your friend !
14 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
mbaksa kaže...
flash6 kaže...
a paneli onda lebde u zraku, nemaju svoju statiku, ne trebaju temelje, konstrukcije, prljaju se kao i ovi dolje, uz to sto ih je teze ocistiti, zatrpava ih snijeg, led, vjetar, opet statika...na kraju je pitanje da li je prica u zraku imalo jeftinija, ako ne i znatno skuplja

Kad su paneli na cesti, trebaju biti zaštićeni daleko debljim i izdržljivijim staklom. Ujedno, ti paneli će se trošiti i pucati - pa ti je tu trošak novih skupih panela, ali i trošak njihove zamjene. Dakle, jako je upitno bi li nadstrešnica sa solarnim panelima bila išta skuplja. Ja bih pretpostavio da bi bila jeftinija. I bila bi super rješenje za pješake ili bicikliste - štitila bi ih od sunca i kiše.

 

No, čak i kad bi bila nešto skuplja, razlika bi se vratila kroz puno višu iskoristivost.

 

Čak kad bismo i išli tvojom linijom, zar ne bi onda imalo puno više smisla solarne panele staviti pored ceste?!

 prometna infrastruktura postoji, i ideja je da se iskoristi. paneli pored ceste su kao i paneli usred polja, zauzimaju prostor, zemljiste se mora otkupiti. deblje i izdrzljivo staklo? sto ti mislis da kad stavis panel u zrak ne moras racunati na fizicku cvrstocu? ne moras ako imas nosivu konstrukciju. uostalom, idemo napraviti cestovne tunele natkrivene panelima, to ce ljudima puno bolje sjesti od necega sto je vec tu, postoji i koristi se... odmah cemo imati gdje i potrositi proizvedenu energiju...

uostalom, je ne zagovaram niti jednu verziju, samo isticem da niti jedna verzija nije idealna ili izrazito bolja od druge. jos uvijek je najveci problem proizvodni kapacitet ploce po m2.

8 godina
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Ajmo smiriti tenzije. Na cesti nije staklo nego "silicate resin", silikatna smola, drugim riječima silikon, tvar slična asfaltu no prozirna. I nije bitna isplativost projekta nego ideja, poticaj da se ispita, iskuša, ocijeni i procjeni nova tehnologija, pa da se na tome radi dalje. Tko zna kakve nam solane ploče nosi budućnost! Svaka je nova tehnologija skupa, pa se ili kupuje javnim (državnim, općinskim) novcem ili se pak proizvodi za bogate kupce kao luksuzna roba. Koliko su samo koštali kućanski aparati u mojoj mladosti! Sve do Forovog automobila, auti su bili samo za bogataše - stajali su koliko i manja kuća. Pa i same su fotonaponske ploče razvijene za svemirske brodove i kao takve bile basnoslovno skupe. Imam podatak da su 1954. stajale 10.000 dolara po 1 W (ne kilovatu!) instalirane (vršne) snage. Da je netko tada mislio kako ih se ne isplati proizvoditi gdje bismo danas bili?
 
2 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
danen kaže...
I nije bitna isplativost projekta nego ideja, poticaj da se ispita, iskuša, ocijeni i procjeni nova tehnologija, pa da se na tome radi dalje. Tko zna kakve nam solane ploče nosi budućnost! Svaka je nova tehnologija skupa, pa se ili kupuje javnim (državnim, općinskim) novcem ili se pak proizvodi za bogate kupce kao luksuzna roba.

Solarne ploče koje stavljaju u cestu su iste one koje se inače stavljaju na pogodnija mjesta. Nema tu nikakve inovacije u solarnoj tehnologiji. I one će uvijek biti inferiorne solarnim pločama stavljenim na krovove kuća ili jednostavno pored ceste, pod kutem. Nemreš protiv fizike. 

 

 

Ključno pitanje u cijeloj ovoj situaciji je: "Zašto bi morali stavljati solarne ploče u ceste?" "Zato što možemo" nije dovoljno dobar razlog ako ide na račun poreznih obveznika. Pazi zanimljivosti - Francuzi na solarne ceste bacaju novac poreznih obveznika. Solar Freaking Roadways na svoje katastrofalne panele troši novac prikupljen preko Indiegogoa i donacijama državnih ili lokalnih institucija. Znači, ne daju svoj novac, nego tuđi! Na projekte koji nemaju budućnost.

 

Elonu Musku ne pada na pamet ugrađivati solarne ćelije u ceste. On ih radije ugrađuje u crijep. Pa da budu na mjestu gdje će biti okrenuti prema suncu, gdje neće biti pod nezgodnim utjecajima, i gdje se energija odmah može uskladištiti.

 

Skladištenje i distribucija energije s cesta na otvorenome je još jedan izrazito težak problem za projekt. Toliko težak da cijeli projekt čini besmislenim. Nitko ozbiljan ne ulaže pare u to jer su stavili brojke na papir i vidjeli da ne bude ništ od toga. Šteta love koja je mogla otići na projekte koji imaju budućnost! Ne možeš promatrati to izolirano. Ako je izgovor inovativnost, onda se treba uložiti u inovativne projekte, a ne ovakve projekte koji nisu nimalo inovativni - to je samo prepakiravanje postojeće tehnologije uz smanjenje efikasnosti! Inovativnost - nula bodova. Ali mora se priznati da im je marketing super pa su hrpu ljudi uspjeli uvjeriti da rade nešto inovativno.

8 godina
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Zašto stavljati solarne ploče na ceste, a ne na kuće? Pa zato što je površina cesta velika i u biti neiskorištena, dok su krovovi kuća mali a usto privatni (pa ne možete ljude prisiliti da ih tamo stave). Te ploče koje se stavljaju na ceste nisu, razumije se, ništa bolje od onih koje se stavljaju na kuće, no samo kažem da će razvoj fotonaponskih ploča dovesti do jefinije tehnologije, pa će ih biti sve više na cestama. Stvari bi mogle ovako krenuti. (1.) Gradovi dolaze na ideju da bi mogli smanjiti troškove javne rasvjete postavljanjem panela na javne površine. (2.) Problem je skupa instalacija, pa gradovi traže pomoć od države (oslobađanje poreza) i europskih fondova. (3) Proizvođači panela pronalaze svoj interes, pa razvijaju jeftiniju tehnologiju. (4) Jeftinije ploče povećavaju instaliranu snagu, a to još više potiče proizvodnju. I tako se sve vrti u krug. Kakve se nove tehnologije mogu očekivati? Radi se mnogo na amorfnom siliciju (koji je mnogo jeftiniji od onog kristalnog) a i na organskim spojevima, koji su još jeftiniji. No skeptici će uvijek reći: ti novi tipovi fotonaponskih ploća postoje samo u obliku znanstvenih radova, do njihove je primjene još daleko. No tako je uvijek bilo, pa nema razloga da i dalje ne bude tako. Za deset-dvadeset godina možda će sve ceste biti popločene fotonaponskim ploćama, a naša će nam se djeca i unuci smijati kako smo mogli u to uopće sumnjati.
 
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
danen kaže...
Ajmo smiriti tenzije. Na cesti nije staklo nego "silicate resin", silikatna smola, drugim riječima silikon, tvar slična asfaltu no prozirna. I nije bitna isplativost projekta nego ideja, poticaj da se ispita, iskuša, ocijeni i procjeni nova tehnologija, pa da se na tome radi dalje. Tko zna kakve nam solane ploče nosi budućnost! Svaka je nova tehnologija skupa, pa se ili kupuje javnim (državnim, općinskim) novcem ili se pak proizvodi za bogate kupce kao luksuzna roba.

 Radi testiranja tehnologije mogli su ugraditi 10 metara; bilo bi sasvim dovoljno. Ovdje se radi o nečem drugom; kolege su već dovoljno rekli tako da ja neću duljiti.

 

Zašto stavljati solarne ploče na ceste, a ne na kuće? Pa zato što je površina cesta velika i u biti neiskorištena, dok su krovovi kuća mali a usto privatni (pa ne možete ljude prisiliti da ih tamo stave).

 

 

Tom logikom bi trebalo popločati svaki iskorišteni i neiskorišteni pedalj zemlje. Mogli bi i oceane popločati :-)

Ajmo natrag na ozbiljno: drugih neiskorištenih površina ima dovoljno i o tome se apsolutno nigdje ne govori kao o problemu ili prepreci za širenje FN tehnologije. Dakle, o tome uopće ne trebamo razmišljati.

Privatni krovovi će se popuniti sami od sebe ako cijena panela nastavi padati dosadašnjim tempom i to u roku jednog desetljeća. Realno govoreći, FN panelima na putu stoji još samo nesklad između vremena generiranja i korištenja, odnosno cijena spremnika i cijelog sustava u komadu.  Popločane ceste tome ništa ne pridodaju već samo pogoršavaju tako da je to slijepi put po definiciji.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 24.12.2016 10:17 (Feudalac).
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
danen kaže...
Zašto stavljati solarne ploče na ceste, a ne na kuće? Pa zato što je površina cesta velika i u biti neiskorištena, dok su krovovi kuća mali a usto privatni (pa ne možete ljude prisiliti da ih tamo stave).

Površina ceste je iskorištena - za promet.

 

Kome je namijenjena struja tih solarnih cesta? Ako je namijenjena građanima, onda ti to ne pije vodu - jer si građani isto tako sami mogu instalirati solarne panele i struja se može trošiti tamo gdje se i proizvede - ne treba rješavati distribuciju.

 

Ako je namijenjena gradskim potrebama, logičnije je da se na gradska zemljišta postave solarni paneli u optimalne pozicije (znači pod nagibom), u čim većoj površini, na čim manje mjesta, jer tako mogu lakše i jeftinije prikupljati struju, staviti trafostanicu i lako distribuirati struju dalje. Postavljanje panela duž ceste je najnelogičnije, najneracionalnije rješenje - skupo, s trafostanicama na svakom koraku, ili pak jako neučinkovito zbog velikih gubitaka uslijed prijenosa energije.

 

Jedina mjesta gdje bi takvo rješenje bilo zgodno su manja mjesta sa širokim prometnicama i od prometnica dovoljno odmaknutim kućama (znači ne zgradama, jer ne one bacale sjenu), pa da tu energiju onda troše okolna kućanstva. Ali opet - onda ima više smisla da se paneli postave na krovove kuća.

 

Kako god okreneš, jednostavno nema smisla. Najpogodnija mjesta su međugradske ceste po kojima ne prometuje mnogo automobila, ali tu onda imaš problem distrubucije.

 

danen kaže...
Te ploče koje se stavljaju na ceste nisu, razumije se, ništa bolje od onih koje se stavljaju na kuće, no samo kažem da će razvoj fotonaponskih ploča dovesti do jefinije tehnologije, pa će ih biti sve više na cestama.

Zašto ne onda po krovovima?

 

Jako se varaš u tome da će ih biti sve više po cestama. Neće ih biti, jer su totalno neisplative i apsurdno rješenje. Sad ih ima na kilometru ceste zato i samo zato jer je to prilika za skupljati političke poene i zato jer je to plaćeno novcem poreznih obveznika. Ni jedna normalna kompanija ne ide u to jer su kalkulacije jasne.

 

Jedina situacija da se to krene stavljati na ceste je ako se zaštitni sloj pokaže dobrom zamjenom za asfalt, te ako će sloj tih ćelija i zaštitni sloj cjenovno biti u rangu asfalta, pa da se mogu iskoristiti umjesto dijela asfalta na cestama. Pa onda, ako ionako treba od nečeg napraviti cestu, zašto da se ne napravi solarna, umjesto asfaltne. A ne vjerujem da će se to dogoditi, barem ne u nekom razumnom roku. Čak i da se dogodi, opet tu imaš problem prikupljanja i distribucije - solarne ćelije su tek jedan mali dio tog sustava.

 

danen kaže...
Stvari bi mogle ovako krenuti. (1.) Gradovi dolaze na ideju da bi mogli smanjiti troškove javne rasvjete postavljanjem panela na javne površine.

To se rješava stavljanjem solarnog panela na stup javne rasvjete!

 

Osim toga, solarne panele ne možeš staviti na ceste u gradovima: 1) kuće i zgrade rade sjenu; 2) promet je daleko intezivniji nego na međugradskim cestama, znači em auti rade sjenu, em više prljaju ceste, em ih više troše i uništavaju.

 

danen kaže...
(3) Proizvođači panela pronalaze svoj interes, pa razvijaju jeftiniju tehnologiju.

Na koliko krovova je dosta instalirano solarnih panela? Proizvođačima panela ne trebaju ceste da u njih ugrađuju panele. A ugradnja na krovove se da lako riješiti putem subvencija - ako je nekog doista briga za ekologiju. Ili grad može iznajmiti krovove. Dakle ima hrpa drugih rješenja, umjesto da se odabere ono najgore - stavljati panele u ceste.

 

danen kaže...
Kakve se nove tehnologije mogu očekivati? Radi se mnogo na amorfnom siliciju (koji je mnogo jeftiniji od onog kristalnog) a i na organskim spojevima, koji su još jeftiniji. No skeptici će uvijek reći: ti novi tipovi fotonaponskih ploća postoje samo u obliku znanstvenih radova, do njihove je primjene još daleko. No tako je uvijek bilo, pa nema razloga da i dalje ne bude tako.

Ponovno - ta ista tehnologija će biti daleko efikasnija na krovovima nego u cestama. U tim solarnim cestama nema nikakve inovacije. Nikakve! To je samo prepakirana postojeća tehnologija.

 

Također, ignoriraš činjenicu da se efikasnost prikupljanja svjetla ne može dovijeka povećavati. Ne možeš na m2 prikupiti više svjetla nego Sunce baca.

 

danen kaže...
Za deset-dvadeset godina možda će sve ceste biti popločene fotonaponskim ploćama, a naša će nam se djeca i unuci smijati kako smo mogli u to uopće sumnjati.

I svi se grohotom nasmijaše.  Solarne ceste su bulšit. Od Solar Freaking Roadwaysa neće biti ništa - pred nekih mjesec-dva su postavili javnu instalaciju nekoliko četvornih metara svoje "ceste" u pješačkoj zoni, koja je katastrofalno loša. A Francuzi će se sad opeći na tome i to će biti to. Lovu su potrošili, firma koja je to instalirala lijepo će omastiti brk, i od svega toga neće biti ništa.

 

To što su Francuzi napravili jako sliči korupciji. Utopili su hrpu love u besmislen projekt. Ponovno - tu nitko ne "ulaže" (troši) svoj novac - tu svi ulažu tuđi novac! Nitko razuman za to neće dati svoj novac.

16 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
mbaksa kaže...
 
danen kaže...
Za deset-dvadeset godina možda će sve ceste biti popločene fotonaponskim ploćama, a naša će nam se djeca i unuci smijati kako smo mogli u to uopće sumnjati.

I svi se grohotom nasmijaše.  Solarne ceste su bulšit. ...

 Svašta, pa ako možeš nešto iskoristiti da osim svoje primarne svrhe usput generira i energiju, zašto ne?

Ideja je po meni jako dobra.

Možda je sada to skupo i neisplativo, ali nije nerealno očekivati da tako neće biti u budućnosti.

Ne znam zašto bi se grohotom smijao kad znaš da se na razvoju efikasnijih/jeftinijih solarnih panela intenzivno radi.

Poruka je uređivana zadnji put sub 24.12.2016 11:44 (PaleRider).
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
PaleRider kaže...
Svašta, pa ako možeš nešto iskoristiti da osim svoje primarne svrhe usput generira i energiju, zašto ne?

Zato jer je preskupo i preneučinkovito, zato jer se isti novac može uložiti drugde uz puno bolje rezultate. Ti osobno sa svojim novcem možeš raditi što te volja. No s novcem poreznih obveznika moraš raditi ono što je u najboljem interesu poreznih obveznika.

 

Kad bi svi krovovi bili popločani solarnim panelima, kad ne bi više bilo mjesta na koja bi se solarni paneli mogli staviti - OK, onda bi i ceste imale smisla, da se izvuče još to malo solarne energije. No - krovovi zjape prazni! Solarnih panela nigdje na vidiku, a ovi ih idu ugrađivati u ceste!

 

PaleRider kaže...
Možda je sada to skupo i neisplativo, ali nije nerealno očekivati da tako neće biti u budućnosti.

Jest, nerealno je očekivati da tako će tako biti u budućnosti zato jer ideja nema smisla. Nije da se solarni paneli nemaju kamo staviti pa da se zbog toga moraju stavljati na ceste.

 

PaleRider kaže...
Ne znam zašto bi se grohotom smijao kad znaš da se na razvoju efikasnijih/jeftinijih solarnih panela intenzivno radi.

Stvarno ne razumijem kako ne možete razumjeti da efikasniji i jeftiniji solarni paneli znače i da će i oni na krovovima biti efikasniji i jeftiniji! To nije argument za solarne ceste, nego za solarne panele kao takve, a oni su najefikasniji kad se stave na krovove ili na površine pod kutem.

8 godina
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Svima onima koji kažu da je ta cesta bez veze ne nedostaje zdrav razum (common sense) no nedostaje im vizija. Tehnologija se razvija upravo kada joj se daju teški, često nemogući zadaci. Može li se doći do Mjeseca? Ima li smisla tamo ići? Bez obzira kakav odgovor imate na to pitanje, jasno je da je let na Mjesec razvio tehnologiju, između ostalog gorne ćelije i fotonaponske članke. Onaj tko bi se upustio u razvoj fotonaponskih ploča za ceste sigurno bi unaprijedio njihovu tehnologiju. Ploča koja može izdržati cestovni promet sigurno će duže trajati na krovu, o drugom da ne govorimo. Ima takvih primjera još. Kad počnemo misliti da se nešto ne može, da je nešto preteško ili predobro za nas, već samom tom mišlju onemogućujemo napredak.
 
2 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
danen kaže...
Svima onima koji kažu da je ta cesta bez veze ne nedostaje zdrav razum (common sense) no nedostaje im vizija.

Jedan od najvećih vizionara današnjice, Elon Musk, pokretač vala prelaska vozila na električnu energiju, ni ne pomišlja na to da bi popločio ceste solarnim panelima. Zašto? Zato jer iza njega stoji hrpa sposobnih inženjera i fizičara koji su nabacili brojke na papir i... Odlučili da ipak idu s estetski ugodnim crijepom. 

 

Budućnost nikako nije u popločanim cestama, nego u fizijskim fuzijskim reaktorima ili tako nečim vizuonarskim vizionarskim.  Proglašavati ceste popločane solarnim panelima vizionarstvom je smiješno. Značajno smanjenje efikasnosti postojeće tehnologije uz nula inovativnosti. To nikako ne spada niti može spadati u vizionarstvo.

Poruka je uređivana zadnji put sub 24.12.2016 14:58 (mbaksa).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
danen kaže...
Svima onima koji kažu da je ta cesta bez veze ne nedostaje zdrav razum (common sense) no nedostaje im vizija. Tehnologija se razvija upravo kada joj se daju teški, često nemogući zadaci. Može li se doći do Mjeseca? Ima li smisla tamo ići? Bez obzira kakav odgovor imate na to pitanje, jasno je da je let na Mjesec razvio tehnologiju, između ostalog gorne ćelije i fotonaponske članke. Onaj tko bi se upustio u razvoj fotonaponskih ploča za ceste sigurno bi unaprijedio njihovu tehnologiju. Ploča koja može izdržati cestovni promet sigurno će duže trajati na krovu, o drugom da ne govorimo. Ima takvih primjera još. Kad počnemo misliti da se nešto ne može, da je nešto preteško ili predobro za nas, već samom tom mišlju onemogućujemo napredak.

 Cesta ima jednu drugu svrhu, a to je da se po njoj vozimo. Kolika efikasnost može biti kad se po cesti voze auti? A zadnji put kad sam gledao, ispod auta je uvijek sjena tako da ne vidim smisao. Osim što staklo smanjuje efikasnost, još i auti rade sjene dok se voze, tako da ovo nema smisla na cestama s puno prometa a to su otprilike sve ceste nlizu kojih su neka naseljena mjesta.

mbaksa kaže...

Budućnost nikako nije u popločanim cestama, nego u fizijskim reaktorima ili tako nečim vizuonarskim.

 Kolega, vjerujem da je lapsus calami, piše se fuzijski. Ili su tu vizionarske ideje koje kombiniraju fuziju i fisiju?

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
8 godina
offline
Solarna cesta otvorena u Francuskoj

Ta cesta je fancy, ja mislim da je to samo da se prave važni kako imaju kul solarnu staklenu cestu

A upotrebljivost je upitna...

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
JozoBozo121 kaže...
mbaksa kaže...

Budućnost nikako nije u popločanim cestama, nego u fizijskim reaktorima ili tako nečim vizuonarskim.

 Kolega, vjerujem da je lapsus calami, piše se fuzijski. Ili su tu vizionarske ideje koje kombiniraju fuziju i fisiju?

Malo jednih, malo drugih!  Da, zatipak je u pitanju, tj. zatipci - napravio sam više zatipaka u zadnjih porukama jer mi se tlak digao. Naravno da je trebalo pisati "fuzijskim". Isto kao što je trebalo pisati "vizionarskim", a ne "vizuonarskim". U iz fuzijskih prešlo u vizionarske, a i iz vizionarskih prešao u fuzijske.

8 godina
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
mbaksa kaže...
danen kaže...
Svima onima koji kažu da je ta cesta bez veze ne nedostaje zdrav razum (common sense) no nedostaje im vizija.

Jedan od najvećih vizionara današnjice, Elon Musk, pokretač vala prelaska vozila na električnu energiju, ni ne pomišlja na to da bi popločio ceste solarnim panelima. Zašto? Zato jer iza njega stoji hrpa sposobnih inženjera i fizičara koji su nabacili brojke na papir i... Odlučili da ipak idu s estetski ugodnim crijepom. 

 

Budućnost nikako nije u popločanim cestama, nego u fizijskim fuzijskim reaktorima ili tako nečim vizuonarskim vizionarskim.  Proglašavati ceste popločane solarnim panelima vizionarstvom je smiješno. Značajno smanjenje efikasnosti postojeće tehnologije uz nula inovativnosti. To nikako ne spada niti može spadati u vizionarstvo.

 Ja ne bih išao tako daleko u predviđanje budućnosti, solar definitivno ima potencijal pokretati svijet; puno veći nego je ovaj naš.

 

Slažem se u ostalom - mislim da je najkraći i najtočniji komentar na ovu "inovaciju" da ona rješava problem (prostora) koji ne postoji narušavajući pri tome efikasnost i uvodeći gomilu nepotrebnih komplikacija u tehnologiju koja ionako ima dovoljno svojih drugih problema.

Ja rekoh
16 godina
moderator
offline
Re: Solarna cesta otvorena u Francuskoj
Feudalac kaže...
Ja ne bih išao tako daleko u predviđanje budućnosti, solar definitivno ima potencijal pokretati svijet; puno veći nego je ovaj naš.

Trebaš uzeti u obzir da nema ista količina svjetla svugdje u svijetu, da nema ista količina svjetla kroz cijelu godinu. Solarna energija može biti dobra dopuna, ali ne možemo niti ćemo moći ovisiti o njoj, osim ako se ne razviju ultrakapacitetne, ultrajeftine baterije s ultramalim samopražnjenjem. Kod takvih nestabilnih/nestalnih izvora energije treba imati odlično riješenu distrubiciju i skladištenje energije. A još uvijek muku mučimo s baterijama.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice