Temu započinjem zbog čestih isklučivanja slanja maila od strane ISPa za korisnika.
- Isključivanje je manje-više automatizirano.
- Standardno objašnjenje SZKa je virus..
- Uključivanje je u pravilu nakon poziva...
Zanima me ''tko tu koga...''.
Počnimo s definiranjem, tako da nema nesporazuma na što se odnosi neko pravilo ili tvrdnja.
SPAM je ...?
Definicije po wiki-ju (za HR nema dodatnih značenja pa se podrazumijeva e-mail), pošto se textovi na wikiju znaju razlikovati ili problem terminologije evo i Eng.-wiki (odnosi se na e-mail-SPAM).
- Kao sinonim se koristi i Junk-mail. Taj termin je više povezan s reklamama, kao podskup spama.
abuse je.. Carnet: služba ISPa za prijavu spama itd.. na koju primatelj može poslati prijavu spama.
Kratko nabrajanje, spam je:
-neželjena pošta.
.. -dali to može biti razlog za automatsko ISPovo isključivanje pošiljatelja kojeg primatelj prijavljuje, standardno na abuse-mail ISPa? Nije li potrebno provjeriti od strane ISPa da to je spam?
.. Karikirano: osoba A pošalje mail osobi B, osoba B prijavljuje kao spam @ abuse i osobi A je onemogućeno slanje pošte.
Može li to biti tako automatizirano (smije li biti?), jer taj konkretni mail uopće nemora biti spam ili ikoji od navedenih kriterija za isključivanje.
Osobni primjer od prije par godina, jedna gospođa-poznanica me upravo zbog spama upitala za savjet, nakon što mi je poslala konkretni spam-mail (ja sam 'osoba B'), odgovorio sam joj kako da taj mail prijavi na abuse i .. to je učinila.
Naravno, poslala je moj replay njenog malia, koji je kao pošiljatelja imao moj mail. Abuse je automatizmom meni blokirao slanje, bez ikakve provjere ili obavijesti. Sve je rješeno pozivom za par sekundi ali ostaje pitanje dali abuse isključuje pravog korisnika. Koji je to kriterij kad primatelj replaya i biva isključen kao spamer?
Drugi primjer, ISP isključi slanje... bez obavijesti, nakon otkrivanja tople vode, korisnik nazove ISP i otkrije razlog. Tad mu ISP pošalje sporni spam-attachment kao obrazloženje.
Problem, jer u tom mailu je isključeni korisnik PRIMATELJ spornog maila. Pošiljatelj je ''netko'' .. preko headera se vide ip-ovi za češku, pa belgiju... pola EU. Očigledno nije krivac pa ni pošiljatelj isključen korisnik. ... To je poslovni korisnik, takvo isključivanje je bilo uzastopno par mjeseci prosječno svakih 2 tjedna. Ah, 'sitnica' počelo je promjenom ISPa, pa je stari ISP blokirao jer je on bigboss (znate vjerojatno koji ISP). Tek upornim (kumovskim vezama) inzistiranjem, taj problem je jednostavno nestao. Nema više isključivanja.
Koji je kriterij za 'neželjenu poštu'? Dali je dovoljan jedan/prvi mail?
Spam podrazumjeva masovno slanje ili slanje nakon obavijesti da ne želite njihove poruke (kad su u pritanju reklame).
Što s problemom adrese pošiljatelja, jer se lako lažira. Dok trace ili who is ip,.. otkrivaju IP po nekim egzotičnim zemljama.
U slučaju da je računalo zaraženo, OK. Tad zombijevski šalje mail.
- Ali, računalo uopće nemora biti zaraženo, ni upaljeno. Sama adresa je ta koja je blokirana bez provjere dali je s nje slana poruka.
Ako poruka nije slana na stotine adresa ili stotine poruka (masovno) dali je spam? Dali onda tim automatizmom uopće može biti blokiran pristup korisniku i to bez ikakve obavijesti.
Obavijest bi morala biti automatizirana s blokiranjem, korisnik bi je primio jer primanje maila radi ... zašto nije takva praksa (zakon)?
Tko ima konkretne zakone, pravinike ili odgovor, nek stavi (link na izvor)... Sama mišljenja nisu dovoljna, treba biti papiranto.
Možda netko ima recimo internu proceduru za incident, postupanje... provjeru? Jer to su interni dokumenti, nisu zakon. Carnet barem ima javno dostupne dokumente, ali mislim na ISPove (pružatelje usluga) koji 'skrivaju' takve dokumente.
-Dali postoji zakon kojeg ISP mora zadovoljiti tim pravilnokom itd..
-Dali postoji nešto što korisnik može upotrijebiti za svoju zaštitu? Osim poziva SZKu koji nakon par minuta razgovora aktivira uslugu. ?? Pa ako je s razlogom isključena, čemu onda tako jednostavno aktiviranje?
Ako je pak greška ISPa, zar ne postoji nešto što bi ih natjeralo u red? Kazna, prijava, zapisnik?
Dali tad korisnik može recimo pozivom SZKu reči, da ulaže tu-i-tu žalbu i da traži očitovanje nadležnih?
Ako se pitate zašto tema (jer se sve zna), zato jer je mutno...
Što da policija tako hapsi ljude i pendreči? Što s nekim zakonima kad stupe na snagu, kao recimo torrentiranje.