Sabor potvrdio Zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji Uberu omogućava daljnji rad

Hrvatski sabor velikom je većinom glasova prihvatio novi Zakon kojim se poslovanje Ubera dovodi na istu razinu kao i ono taksista

Sandro Vrbanus petak, 27. travnja 2018. u 23:02

Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je Vlada RH predstavila i prihvatila početkom ovog mjeseca, u petak je i službeno izglasan u Hrvatskom saboru. Zanimljivo, Zakon je prihvaćen dvotrećinskom većinom zastupnika (102 glasa ZA), što znači da je osim vladajućih i dio zastupnika oporbe glasao za njegovo donošenje i – konačno – pravno reguliranje pitanja koja su mučila i Uber i taksiste u proteklim mjesecima.

Uber i taksi po istim pravilima

Zakon o prijevozu u cestovnom prometu sada izjednačava status prijevoznika (Uberovaca i taksista) na način da za djelatnost obavljanja prijevoza putnika svi vozači moraju imati valjanu "licenciju za obavljanje autotaksi prijevoza" – no, do nje će se od sada dolaziti na jednostavniji način i po značajno nižoj cijeni. Cijena licence iznosit će oko 10% prosječne plaće u Republici Hrvatskoj, što znači da se tržište otvara za brojne nove vozače.

Uklanjanje barijera za ulazak na tržište prijevoza predstavlja i činjenica da jedinice lokalne samouprave više neće moći ograničavati broj prijevozničkih licenci koje se izdaju na njihovom području. Vozači koji žele dobiti licencu morat će imati najmanje 21 godinu, te "dobar ugled", što znači da nisu prethodno pravomoćno kažnjavani i da nisu u posljednje dvije godine platili više od 25.000 kuna prekršajnih kazni. Za dobivanje licence bit će dovoljno položiti teorijski ispit, bez ispita snalaženja u gradu. Taksistima s postojećim licencama one se produžuju na narednih pet godina, a nove se izdaju na razdoblje od 10 godina.

Osim plaćanja gotovinom i karticama, Zakon sada za putnike uvodi i mobilnu aplikaciju kao instrument za mjerenje dužine vožnje, izračun cijene i naplatu usluge.

Ministarstvo će kasnije pravilnikom moći ograničiti starost vozila koja se koriste u taksi prijevozu, a razmišlja se da se granica postavi na sedam godina, rekao je ministar Oleg Butković.

Prijedlogom ovog zakona udruženja taksista do sada su bila nezadovoljna, te su bili najavljivali "daljnje postupke". Taksisti, naime, smatraju da se pod krinkom liberalizacije tržišta uvodi "anarhija na ceste", te da će ih nova pravila uništiti. Iz Ubera su ranije poručili kako su zadovoljni ovakvim načinom modernizacije zakonodavstva prijevoznog sektora.