Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Europska svemirska agencija počinje s razvojem viš
- poruka: 21
- |
- čitano: 4.795
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
u udbini bi slavili, kad im bilo odzvoljeno okupljanje izvan crkve.
No zato članice EU imaju bolje zdravstveno-socijalne sustave
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Nitko osim spacex-a ne koristi prvi stupanj više puta, koji je u privatnom vlasništvu. Tako da usporedimo li je sa ostalim najvećim svjetskim birokracijama, mogu ti reći da su pionir
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Nitko osim spacex-a ne koristi prvi stupanj više puta, koji je u privatnom vlasništvu. Tako da usporedimo li je sa ostalim najvećim svjetskim birokracijama, mogu ti reći da su pionir
Da, istina. Čitao sam negdje (nije bio neki pseudoznanstveni tekst) da su Sovjeti imali istu ideju, samo sa razlikom da bi raketu spušta padobran.
Ono što mi nije jasno, kako već odavno nisu to razvili?
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Nitko osim spacex-a ne koristi prvi stupanj više puta, koji je u privatnom vlasništvu. Tako da usporedimo li je sa ostalim najvećim svjetskim birokracijama, mogu ti reći da su pionir
Da, istina. Čitao sam negdje (nije bio neki pseudoznanstveni tekst) da su Sovjeti imali istu ideju, samo sa razlikom da bi raketu spušta padobran.
Ono što mi nije jasno, kako već odavno nisu to razvili?
Zato sto je korupcija unistila znanost u Sovjetskom savezu, a i sada u Rusiji.
jesi svjestan da to pišeš iz Hrvatske?
a sad o samim razlozima, tehnički...
zbilja zašto, koliko znam i Buran je imao sustav padobrana za slučaj nužde, iako je bi projektiran i napravljen da slijeće bez obzira na vremenske uvjete, automatski...
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
jesi svjestan da to pišeš iz Hrvatske?
a sad o samim razlozima, tehnički...
zbilja zašto, koliko znam i Buran je imao sustav padobrana za slučaj nužde, iako je bi projektiran i napravljen da slijeće bez obzira na vremenske uvjete, automatski...
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
Vi znate da se ovdje radi o neboderima od 480,000 kilograma?
jesi svjestan da to pišeše iz Hrvatske?
a sad o samim razlozima, tehnički...
zbilja zašto, koliko znam i Buran je imao sustav padobrana za slučaj nužde, iako je bi projektiran i naprvaljen ad slijeće bez obzira na vremenske uvjete, automatski...
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
Ovako je Musk to objasnio... Kako bi postalo ekonomski i tehnički izvodivo raditi više lansiranja dnevno, onda je puno efikasnije da ti isti boosteri slete na lansirne platforme negdje drugo (nije baš efikasno da to bude ista platforma zato što putanja rakete ima oblik poput balističkog projektila), gdje će se te iste odmah pregledati, pripremiti i napuniti gorivom i spremne za lansiranje. Možda si vidio one morske platforme na koje boosteri slete. Spacex je ove godine lansirao 26 falcon 9 raketa što je jako velik broj kad usporediš sa konkurentima. Kada su počeli sa lansiranjima tržišna cijena je bila oko 55000 USD po kilogramu, a danas na falconu 9 kilogram tereta košta manje od 3000 USD. Nije da spacex ne koristi padobrane nikako, imaju brodove koji sa mrežama hvataju zaštitne kupole koje koriste padobrane.
Da se vratim na isplativost... Da bi hvatao raketne boostere i kupio ih sa tisucama kilometara udaljenih lokacija treba ti ljudstvo, mehanizacija i puno vremena da se vrate nazad i osposobe za ponovni rad, a da ne pričam kolika naprezanja delikatna konstrukcija boostera pretrpi prilikom otvaranja padobrana i kasnijim rukovanjem. Usavršavanjem slijetanja boostera, postalo je sigurnije, jeftinije i brže kada one automatski slete na platformu. Boosteri prilikom slijetanja su puno lakši, jer su potrošili većinu goriva i jer nemaju više teret, a sama atmosfera ih dovoljno uspori (drag) da im nije potrebno puno goriva da slete. To je u biti cijela poanta priče koliko sam informiran
jesi svjestan da to pišeš iz Hrvatske?
a sad o samim razlozima, tehnički...
zbilja zašto, koliko znam i Buran je imao sustav padobrana za slučaj nužde, iako je bi projektiran i napravljen da slijeće bez obzira na vremenske uvjete, automatski...
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
Vi znate da se ovdje radi o neboderima od 480,000 kilograma?
brzinska vježba iz osnovne algebre za Sojuz rakete (3 stupnja) daje 175 t mase napunjene rakete, tj. 14.5 t prazne - ostalo je gorivo...
Sve stoji, ali opet - jedrenje do okvirno pogodnog mjesta i spuštanje padobranom (ne tako precizno, naravno) mi se čini jeftinijim...
a uz to sumnjam da se John s čikom u lampama i cisternom benge dopelja čim se Falcon spusti a Elon samo vikne: do čepa!
mislim da itekako ide provjera nakon slijetanja, a opet strukturalna provjera ozbiljnija se mora provesti u nekoj radionici, ako ne laboratoriju, a ne na lansirnoj rampi...
ne velim da nema smisla što SpaceX radi, ali....
Sve stoji, ali opet - jedrenje do okvirno pogodnog mjesta i spuštanje padobranom (ne tako precizno, naravno) mi se čini jeftinijim...
a uz to sumnjam da se John s čikom u lampama i cisternom benge dopelja čim se Falcon spusti a Elon samo vikne: do čepa!
mislim da itekako ide provjera nakon slijetanja, a opet strukturalna provjera ozbiljnija se mora provesti u nekoj radionici, ako ne laboratoriju, a ne na lansirnoj rampi...
ne velim da nema smisla što SpaceX radi, ali....
Danas nam je sasvim normalno sjesti u avion i vidit čiku meštra kako lijepi industrijskom trakom krila od aviona i lete do 10000 metara :D
Ali gledaj, postoje kompanije koje se bave svemirskom industrijom i razmišljaju na način kao što ti razmišljaš. Sve što možemo je pričekati koju godinu da vidimo kako će im poć za rukom i hoće li taj način postati financijski isplativ, jer se sve na kraju svodi na to
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Nitko osim spacex-a ne koristi prvi stupanj više puta, koji je u privatnom vlasništvu. Tako da usporedimo li je sa ostalim najvećim svjetskim birokracijama, mogu ti reći da su pionir
Space shuttle je koristio boostere vise puta. Istina da nije bas isto jer se radi o krutom gorivu, i trebalo je ih ocistiti i ponovno napuniti nakon hvatanja.
Ali je zato space shuttle jedini koji je dosad koristio drugi stupaj vise puta.
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
Mislim da je problem s padobranima masa, kad imas ogromnu raketu treba preveliki padobran da bi bilo izvedivo. Recimo Rocket lab kod njihovih Electron raketa koje su manje od falcona koristi padobrane za recovery.
Boosteri od space shuttlea su isto koristili padobrane.
A i brzina udara u zemlju nije nula, pa ih moras bacit u more (Nasa) ili ih hvatat helikopterom (Rocket Lab)
Kad ste već spomenuli padobrane. iako je sada teže slijetjet bez padobrana tj koriste se boosteri.
Ali padobran bi se mogao i dalje koristiti, barem kao opcija da se uspori raketa na željenu brzinu i stabilizira brzina sa boosterom i nakon toga izbacit padobran. ušteda gorive jer booster nije radio pri punoj snazi.
Možda kao opcija ako se s kojim slučajem prije potroši previše goriva i nije dovoljno za sigurno slijetanje.
Mozda nekakav veliki trampolin ili zastitna mreza na tlu.
Ta jebena EU birokracija bi i na vlastitu sahranu zakasnila.
Nitko osim spacex-a ne koristi prvi stupanj više puta, koji je u privatnom vlasništvu. Tako da usporedimo li je sa ostalim najvećim svjetskim birokracijama, mogu ti reći da su pionir
Space shuttle je koristio boostere vise puta. Istina da nije bas isto jer se radi o krutom gorivu, i trebalo je ih ocistiti i ponovno napuniti nakon hvatanja.
Ali je zato space shuttle jedini koji je dosad koristio drugi stupaj vise puta.
ovo s padobranima mi zapravo jedino ima smisla.... dobro složen padobran zauzima, mnijem, manje prostora od goriva za raketne motore koji poništavaju privlačnu silu Majčice Zemlje, a ovješenost daje i okomitost rakete pri spustu, pa ne trebaju bočni aktuatorski motori za poravnavanje (bar ne takve snage, iako se može riješiti upravljačkim površinama dodatno stabiliziranje)...
Mislim da je problem s padobranima masa, kad imas ogromnu raketu treba preveliki padobran da bi bilo izvedivo. Recimo Rocket lab kod njihovih Electron raketa koje su manje od falcona koristi padobrane za recovery.
Boosteri od space shuttlea su isto koristili padobrane.
A i brzina udara u zemlju nije nula, pa ih moras bacit u more (Nasa) ili ih hvatat helikopterom (Rocket Lab)
Space shuttle je u mirovini već 10 godina nažalost ili na sreću s obzirom koliko je nesreća bilo, ne kažem da je bio prvi. Ali gdje bi mogli biti prvi jest vertikalno slijetanje prvog i drugog stupnja sa SN prototipima. U najgorem slučaju vidit ćemo dobru eksploziju tako da je win-win za sve.
No zato članice EU imaju bolje zdravstveno-socijalne sustave
Interesantno kako je promasaj zvani space shuttle postao sinonim za nesto bez premca, dok se istovremeno najbolji zdravstveni sistem na svijetu smatra losim
Tam na Krbavskom polju treba 3x3 km zatvor napraviti...napunimo ga odmah...
ljeti zvizdan, zimi brija, ma milina lokacija, zaposliš lokalce za stražare, i svi sretni
Nisu imali potrebe. Dok ti je glavni klijent država s praktično neograničenim mugućnostima trošenja novca, štednja ili efikasnost su zadnje brige. Privatna nova kompanija koja želi uzeti dio kolača nora biti jeftinija, više puta jeftinija