Svaka čast za Francuze, nismo ni svjesni koliko su djeca danas zatupljena tehnologijom (ne zbog tehnologije nego pretjeranog korištenja). Motoričke sposobnosti nikad gore, jastučići i trbuščići postaju normalnost u mlađim uzrastima, a da ne govorim o sposobnosti komunikacije kad uđu u godine samostalnosti.
Francuska će zabraniti učenicima korištenje mobite
- poruka: 28
- |
- čitano: 7.268
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
U Njemackoj, barem u Bavarskoj, takva zabrana vrijedi vec godinama. Smatram to jako ugodnim i za ucenike i nastavnike.
Vazno je znati, da je pravno regulirana odgovornost skole prema ucenicima ("Aufsichtspflicht"), tako da su eliminacijom mobitela eliminirani i moguci izvori troskova pravne odgovornosti.
Kako nastava nije digitalizirana, mobiteli bi se koristili iskljucivo za ne-nastavne aktivnosti. Dakle, smetnja su. Nekad cak i opasnost.
Svaka čast za Francuze, nismo ni svjesni koliko su djecadanas zatupljena tehnologijom (ne zbog tehnologije nego pretjeranog korištenja). Motoričke sposobnosti nikad gore, jastučići i trbuščići postaju normalnost u mlađim uzrastima, a da ne govorim o sposobnosti komunikacije kad uđu u godine samostalnosti.
+ odrasli. Facebook je omogućio divizijama idiota da izađu na globalnu scenu i prodmaju svijet.
Cini mi se prikladnim za spomenuti jedan od meni omiljenih citata:
We live in a society exquisitely dependent on science and technology, in which hardly anyone knows anything about science and technology. This is a clear prescription for disaster.
Carl Sagan
Skroz sam za zabranjivanje da se u školi koristi mobitel. Prije sam bio full da se uvede tableti i modernizira školstvo i da se ne moraju kupovati uđbenici (gradovi če staviti elektronsku pretplatu pa bude još gore od papira), al kako sve više čitam knjige u tiskanom izdanju vidim prednost njih napram e knjiga.
Najgore mi kada vidim da roditelji da umire malu djecu čak i bebe, daju im tablete da se ne deru, a to djeci totalni poremeti mozak i neče biti dobro, več se i sada vidi problemi zbog toga, al na manjoj razini (studenti u fakultetima ne mogu trpjeti kada netko ne razmišlja kao oni).
Mogu si misliti kakva bi dreka besposličarskih udruga nastala kada bi se ovo uvelo u našoj državi. Te humanost, ljudska prava, ovo, ono.
-zabrana je ok i loša... (ono što ravnatelji upozoravaju..).
-što znači zabrana korištenja? Kriterij, hitnost, u torbi..? Što ako mobitel zazvoni na satu? 20-30 djece.. može svakih minutu jedan. Kako sankcionirati?
-zabarana i na odmoru? Po kojem kriteriju? itd.. i opet koja sankcija, koja kontrola..
ono što upozoravaju je neprovedivost... tj morao bi postojati neki kompromis, aviomod. Ideje da se npr ostavlja na porti je također katastrofa.. (provedivost, odgovornost, što kad zvoni..).
ali, da, .. treba ga maknuti/zabraniti, ne koristiti na nastavi. No što sad kad je 'kasno' .. društvo vidi problem, konzumerizam, kapitalizam, .. sve se nekako vrati, pa i dobro/loše.
Smetnja su na nastavi, još gore, socijalizacija djece, igra s drugom djecom, pod odmorom... no, tražili smo, dobili smo. Dobili smo djecu koja ne trče (ne 'divljaju') nego sjede i tipkaju.. krivi smo.
Mogu si misliti kakva bi dreka besposličarskih udruga nastala kada bi se ovo uvelo u našoj državi. Te humanost, ljudska prava, ovo, ono.
pa koliko sam ja primjetio kod moje sestre u osnovnoj je zabranjeno, a vjerujem da je tako i u drugim osnovnim školama
Skroz sam za zabranjivanje da se u školi koristi mobitel. Prije sam bio full da se uvede tableti i modernizira školstvo i da se ne moraju kupovati uđbenici (gradovi če staviti elektronsku pretplatu pa bude još gore od papira), al kako sve više čitam knjige u tiskanom izdanju vidim prednost njih napram e knjiga.
Najgore mi kada vidim da roditelji da umire malu djecu čak i bebe, daju im tablete da se ne deru, a to djeci totalni poremeti mozak i neče biti dobro, več se i sada vidi problemi zbog toga, al na manjoj razini (studenti u fakultetima ne mogu trpjeti kada netko ne razmišlja kao oni).
Doslovno ih ne zanima kako bilo sta radi. Nikakvog istrazivackog duha i zanimanja. Kad skontas koliko je visoke tehnologije natrpano u obicni mobitel, to je da ostanes "paf"...ali jok...to je za njih obicna kutija kojom se spajaju na pomenute mreze. Cak ih ne zanima ni internet izvan tih mreza.
Što se tiče nastave, apsolutno. Osobno, da ja predajem u školi kad bi nekog uhvatio da ga koristi pod satom u zamjenu za mob bi dobio poruku koju bi predao roditelju na kojoj bi pisalo da je mobitel oduzet zbog korištenja za vrijeme nastave i da roditelj mora osobno doći po njega. Pa kad se stavim u ulogu roditelja i da mi se dogodi da dva puta moram dolazit u školu i slušat predavanje profesora o tome kako mi djete ne bi trebalo koristit mobitel pod nastavi treći put ne bi ni išao po njega, a i vidjeli bi kad bi dobio novi. Ili bi dobio nešta tipa ovoga https://www.kickstarter.com/projects/thelightphone/the-light-phone
Što se tiće zabrane općenito tu sam podvojenog mišljenja pošto su mobiteli danas sastavni dio života i neće nikud ići u budućnosti. Moderne tehnologije će se koristit i nakon škole i za vrijeme škole i postale su normalna, svakodnevna stvar. I opet se zaboravlja da je mobitel samo sredstvo, a ne sadržaj. Ono što treba regulirat i kontrolirat je sadržaj, a ne medij.
-kontrola sadržaja = cenzura (opasne vode..).
-ideja je ok, paušalno se slažem.. 'ali' .. ni približno RL stanju. (trebaš biti jedan dan učitelj, tad znaš..).
jednostavno (naravno, nikad nije jednostavno), treba ne koristiti mobitel u školi, osim kad je to nužno. Problem je kako to osigurati-regulirati.. što god se smisli, imaš 'ali'.. ni jedno rješenje nije 'dobro'.
-kontrola sadržaja = cenzura (opasne vode..).
-ideja je ok, paušalno se slažem.. 'ali' .. ni približno RL stanju. (trebaš biti jedan dan učitelj, tad znaš..).
jednostavno (naravno, nikad nije jednostavno), treba ne koristiti mobitel u školi, osim kad je to nužno. Problem je kako to osigurati-regulirati.. što god se smisli, imaš 'ali'.. ni jedno rješenje nije 'dobro'.
Mobitel je bio zabranjen u skolama i prije 10 godina. Ako ti zazvoni ili ga koristis za vrijeme sata moras ga predati nastavniku koji ga drzi do kraja sata.
-kontrola sadržaja = cenzura (opasne vode..).
-ideja je ok, paušalno se slažem.. 'ali' .. ni približno RL stanju. (trebaš biti jedan dan učitelj, tad znaš..).
jednostavno (naravno, nikad nije jednostavno), treba ne koristiti mobitel u školi, osim kad je to nužno. Problem je kako to osigurati-regulirati.. što god se smisli, imaš 'ali'.. ni jedno rješenje nije 'dobro'.
zabranit mobitele totalno
ako je nužno dovoljna im je nokia 3310 ili slična cigla i rješena stvar
Zabrana sama po sebi nije riješenje puno kompleksnijeg problema u društvu. Opet će se naći snalažljivi klinci koji će prokrijumčariti mobitele, kontrol freakovi od roditelja će vrištati na zabranu...
Moji klinci imaju mobitele u školi od 2. razreda O.Š. i točno znaju za što služi... u školskoj godini me nazovu možda 2-3 puta, i to kad zakasnim po njih jer idu u 2 škole (redovna + glazbena).
Kontrolom mobitela vidim da je "Screen-on time" cijelo jutro bio 0 (nula), što znači da se pridržavaju pravila koje smo dogovorili.
Međutim, što je sa onom djecom tj. roditeljima, a znam ih puno, kojima je PC/PS4/XBox/tablet odgojno sredstvo? Prijatelji mojih klinaca znaju provesti kod kuće po 8-10 sati ispred ekrana, i roditelji su time zadovoljni jer su svoju ulogu prepustili hardwareu?!
Znam bračni par liječnika koji su spremali specijalizacije dok su klinci provodili po cijele dane ispred monitora... i danas se čude "kako klinci ne razgovaraju s njima"?!
Netko je ovdje spomenuo i nezainteresiranost današnje djece za znajem kako nešto radi? To je opet problem društva u cjelini :-( Moja generacija je odrastala uz "Sam svoj majstor", "ABC Tehniku"... prekucavali smo BASIC programe iz "Mog Mikra", u školi imali "Tehnički odgoj" i bezbroj sekcija (brodomodelari, radioamateri, foto sekcija...). Danas? Učenik 2. razreda O.Š. mora pročitati za obaveznu lektiru "Pinokija", knjigu od 220 strana?! Kuc-kuc? Tko je tu lud?
Moji sinovi su sjedili kraj mene kad sam im slagao prvi PC, i sa 7 godina su znali što je napajanje i u koji slot ide grafička. Iskreno, bilo mi je lakše to sklopiti sam ili kupiti gotovo računalo, ali sam taj PC doživio i kao odličnu prigodu za edukaciju.
Zaboravite zabrane, ono što je u odgoju djece najvažnije je POSVETITI im vrijeme, družiti se s njima, vodit ih u prirodu... i biti im uzor svojim primjerom.
Jel se to odnosi i na zabranu ipoda, gameboya, psp il kaj god vec klinci danas imaju uz mobitel. Samo profesore maltretiraju da budu policajci. Njih 10 ode u wc pa ce tamo tipkat ako im se tipka. Ko i uvijek najveći problem je odgoj
-zabrana je ok i loša... (ono što ravnatelji upozoravaju..).
-što znači zabrana korištenja? Kriterij, hitnost, u torbi..? Što ako mobitel zazvoni na satu? 20-30 djece.. može svakih minutu jedan. Kako sankcionirati?
-zabarana i na odmoru? Po kojem kriteriju? itd.. i opet koja sankcija, koja kontrola..
ono što upozoravaju je neprovedivost... tj morao bi postojati neki kompromis, aviomod. Ideje da se npr ostavlja na porti je također katastrofa.. (provedivost, odgovornost, što kad zvoni..).
ali, da, .. treba ga maknuti/zabraniti, ne koristiti na nastavi. No što sad kad je 'kasno' .. društvo vidi problem, konzumerizam, kapitalizam, .. sve se nekako vrati, pa i dobro/loše.
Smetnja su na nastavi, još gore, socijalizacija djece, igra s drugom djecom, pod odmorom... no, tražili smo, dobili smo. Dobili smo djecu koja ne trče (ne 'divljaju') nego sjede i tipkaju.. krivi smo.
Puno toga započinje kod kuće. Pa se čovjek zapita kako roditelji odgajaju svoju djecu? To pitam ovdje, jer ako to pitaš nekog nadobudnog roditelja koji sve zna bolje od škole i nastavnika, onda si u riziku da dobiješ šakom u glavu - prvo od majke djeteta. Pa se daljem pitam kako sam ja to odrastao bez mobitela i kako smo se svi mi međusobno dogavarali prvo za igru, a poslije za izlaske? I većinom je to sve štimalo.
Ima roditelja koji strogo doziraju korištenje mobitela svoje djece i to je ok.
Što se tiče nastave, apsolutno. Osobno, da ja predajem u školi kad bi nekog uhvatio da ga koristi pod satom u zamjenu za mob bi dobio poruku koju bi predao roditelju na kojoj bi pisalo da je mobitel oduzet zbog korištenja za vrijeme nastave i da roditelj mora osobno doći po njega. Pa kad se stavim u ulogu roditelja i da mi se dogodi da dva puta moram dolazit u školu i slušat predavanje profesora o tome kako mi djete ne bi trebalo koristit mobitel pod nastavi treći put ne bi ni išao po njega, a i vidjeli bi kad bi dobio novi.
Zaboravio si da su pojedini roditelji danas vrlo agresivni i da niti kod njih niti kod njihove djece ne postoji osjećaj srama. Tako da ne bi ti držao predavanje, nego bi slušao predavanje o tome kako ugrožavaš sigurnost djeteta jer roditelji ne mogu doći do njega i da što ti imaš oduzimat djetetu mobitel koji nije tvoje vlasništvo.
-navodi se u textu, pod odmorom..
-francuska, pošto se zabranjuje, tad je bilo do sada drugačije..
-nedavno oko smartwatcha njemačka.. jer špijuniraju i sl.
previše pitanja, problema (provedbe)..
Ta zabrana će kroz 10-tak godina izgledati jednako smiješno kao kad su meni u prošlom stoljeću branili da koristim digitron.
Nije problem tehnologija, nego ljudi koji ne znaju istu koristiti.
Ako si ti debil koji ne zna ništa o životu, vrlo je vjerojatno da će i dijete tvoje biti takvo.
Ako te u životu vodi kretenizam, uvijek će problem vidjeti, negdje drugdje, a ne u sebi..
Ako nešto loše utječe na tebe, kriv si ti, a ne uzrok tog utjecaja.
I sam živim od tehnologije, te me to ne sprečava da vodim smisleni život, te da nisam aktivan na svakodnevnoj razini.
Dok se neki moji kolege samo hvataju stolca, te im je sve teško...
A, ako već hoćete nešto braniti djeci, zabranite rock'n'roll čuo sam da je loše za moralno zdravlje djece....
Nije problem tehnologija, nego ljudi koji ne znaju istu koristiti.
Ako si ti debil koji ne zna ništa o životu, vrlo je vjerojatno da će i dijete tvoje biti takvo.
Ako te u životu vodi kretenizam, uvijek će problem vidjeti, negdje drugdje, a ne u sebi..
Ako nešto loše utječe na tebe, kriv si ti, a ne uzrok tog utjecaja.
I sam živim od tehnologije, te me to ne sprečava da vodim smisleni život, te da nisam aktivan na svakodnevnoj razini.
Dok se neki moji kolege samo hvataju stolca, te im je sve teško...
A, ako već hoćete nešto braniti djeci, zabranite rock'n'roll čuo sam da je loše za moralno zdravlje djece....
Sve to stoji ali nisu svi tvrdi karakteri, vecina je zapravo labilna osobnost koju je bolje kontrolirati zabranom nego racunati na samoodgovornost pojedinaca makar prema sebi samima. Pogotovo mladima.
@KKristijan
Bio čovjek mlad i star, ako mu se nešto brani, a on sam to ne shvaća, odnosno ne želi prihvatit, džaba tebi zabrane....
I ne radi se toliko o "tvrdoći karaktera", nego da sebe učimo da budemo bolji u odnosu na sami sebe, da napredujemo kroz godine.
Na kraju krajeva, svak' je kovač svoje sreće.
Na kraju krajeva, svak' je kovač svoje sreće.
O, ne, nije. Pogotovo ako imaš imućne roditelje s dobrim vezama. Pa koliko godina ti imaš da vjeruješ u ovo što si napisao...
Ne sumnj(lj)aj, u Bugu je svak kovač svoje sreće 😂
Svaka čast za Francuze, nismo ni svjesni koliko su djecadanas zatupljena tehnologijom (ne zbog tehnologije nego pretjeranog korištenja). Motoričke sposobnosti nikad gore, jastučići i trbuščići postaju normalnost u mlađim uzrastima, a da ne govorim o sposobnosti komunikacije kad uđu u godine samostalnosti.
+ odrasli. Facebook je omogućio divizijama idiota da izađu na globalnu scenu i prodmaju svijet.
Ajd kad si mi već uzeo riječ iz usta reći ću nešto drugo.
Dok je kod nas tipična roditeljska populacija sastavljena od divizija idiota koji djeci dopuštaju manipulaciju osjećajem krivnje pa svi moraju svojoj uzdanici kupiti najnoviji model kakav ni sami ne koriste (jer da jadno dijete ne bi bilo drugačije od djeteta drugog divizijskog idiota), za to vrijeme rijetki znaju da je sam Steve Jobs zabranjivao vlastitoj djeci da koriste uređaj koji je sam stvorio, jer je bio svjestan njegove adiktivnosti.
Izgleda da ovdje vrijedi stara dilerska: Don't get high on your own supply.... (pusti to divizijama idiota).
Netko je ovdje spomenuo i nezainteresiranost današnje djece za znajem kako nešto radi? To je opet problem društva u cjelini :-( Moja generacija je odrastala uz "Sam svoj majstor", "ABC Tehniku"... prekucavali smo BASIC programe iz "Mog Mikra", u školi imali "Tehnički odgoj" i bezbroj sekcija (brodomodelari, radioamateri, foto sekcija...). Danas? Učenik 2. razreda O.Š. mora pročitati za obaveznu lektiru "Pinokija", knjigu od 220 strana?! Kuc-kuc? Tko je tu lud?
Imaš lajk za sve, a najviše za Jet Set Willyja, samo mi nije jasno koji je problem s Pinokijem? Nemoj mi sad reći da je tih 220 strana kroz cijelo trolugodište puno za klinca u 2. razredu. Klinac koji čita, a do 2. razreda čita svatko s kime se radilo (i koga nije odgajao tablet), mnogi čak i prije polaska u školu, proguta to za 2 dana, nije da mora kuhat ručak i pospremat. Uostalom imao sam ga i ja za lektiru, mislim baš u 2. razredu, pa i ti, samo si zaboravio ;) Ako smo već za to da se klince prestane zagljupljivati, što tehnologijom, što idiotskim roditeljskim pristupom i svođenjem na najmanji zajednički nazivnik, kultura čitanja trebala bi biti dio tog resetiranja inteligencije.
Imaš lajk za sve, a najviše za Jet Set Willyja, samo mi nije jasno koji je problem s Pinokijem? Nemoj mi sad reći da je tih 220 strana kroz cijelo trolugodište puno za klinca u 2. razredu. Klinac koji čita, a do 2. razreda čita svatko s kime se radilo (i koga nije odgajao tablet), mnogi čak i prije polaska u školu, proguta to za 2 dana, nije da mora kuhat ručak i pospremat. Uostalom imao sam ga i ja za lektiru, mislim baš u 2. razredu, pa i ti, samo si zaboravio ;) Ako smo već za to da se klince prestane zagljupljivati, što tehnologijom, što idiotskim roditeljskim pristupom i svođenjem na najmanji zajednički nazivnik, kultura čitanja trebala bi biti dio tog resetiranja inteligencije.
Slažem se s tobom da današnji klinci premalo čitaju, ali ih je školstvo preopteretilo, iz generacije u generaciju. Sjeti se samo koliko smo mi generacija 70-ih imali predmeta? Danas od prvog razreda tu je strani jezik (2 x tjedno), vjeronauk (2 x tjedno), te dodatna matematika i likovna grupa (po 1 x tjedno) ?! Kad su mi klinci bili prvašići, nikad nisu imali ispod 5 školskih sati?! I da ne spominjem učenje, domaće radove i preobimne lektire za taj uzrast. Kad svemu tome dodaš zabavnu elektorniku, nije ni čudo da su nam djeca pretila, smotana i da ne znaju ništa "konkretno" raditi.
U drugom razredu pročitati Pinokija i napisati osvrt/bilješku o piscu/odgovoriti na pitanja... na 7-8 listova velike bilježnice?! Malo previše, IMHO za osmogodišnjake koji odlaze u školu u 08:00 i vraćaju se kući u 13:00.