bilo bi im pametnije da se prvo pozabave dizajnom...
Teslini inženjeri patentirali vodeno hlađenje i gr
- poruka: 24
- |
- čitano: 5.779
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
još samo da u sjedišta ugrade tuš i wc ...
bilo bi im pametnije da se prvo pozabave dizajnom...
Dizajnom čega?
dizajn je stvar recimo usuksa.. :) ili izbora, i nije nešto strogo zadano, promjenjivo.
-no, fizika nije baš tako 'fleksibilna' .. npr voda je daleko gušća od zraka upravo zato i bolji vodić topline.. no i problem, masa-težina, jer tona vode je tona tereta.. a s decilitrom neće baš nešto napraviti. Ako samo taj problem uvrstimo u formulu tad će zbog mase vozilo trošiti više i tad se gubi deklarativna prednost u razlici efikasnosti vs zrak.. + debljina sjedala im daje i mekoću tj konfor-udobnost itd itd..
-rekao bi da samo žele patent, ne da je dobar ili kvalitetan.. patentrolovi i uspjet će u tome. Dok je sama ideja na nivou kao da sad u kafiću brbljamo o tome.. ''onak, na prvu je baš ok, ''kull'' ..'' :))
edit: .. extendam ideju, pa tako recimo po zimi, logično želimo ugrijati vozilo, ne hladiti ga, zar ne?
-a tad pitanje, .. što kad ostavimo automobil vani po zimi, dan-noć... pun vode. Grijemo ju? OK.. i tako ćemo uštedjeti što, energiju-struju? Kako? :)
+ imam i rješenje, da ne ispadne da samo tražim probleme. :))
-auto treba držati na toplom, u dnevnom boravku na +23c ili imati grijanu garažu.
Pa tko kaže da mora biti čista voda, nećemo je piti. Mogu je pomješati s nekom drugom tekućinom koja spriječava smrzavanje ...
Pa tko kaže da mora biti čista voda, nećemo je piti. Mogu je pomješati s nekom drugom tekućinom koja spriječava smrzavanje ...
-smrzavanje? -nevažno, antifriz.. (možda ne pišem čitko, ali vrlo precizno..) :))
-temperatura je problem neovisno o mogućem smrzavanju (koje bi bilo dodatni problem + kvarovi-trganje uzrokovani fizikalnim zakonima), tj grijanje=potrošnja energije ..
Pa i zrak moraš zagrijati jednako kao i vodu u zimskim uvjetima. Ne vidim razliku, osim što se možda manje energije potroši na grijanje zraka, barem na početku ...
Patentirali grijanje i hlađenje sjedala vodom. Patenti danas nemaju apsolutno nikakvu težinu ni značenje. Pljuvanje u lice pravim izumiteljima.
-baš ti treba 'crtati'? .. gle, zrak je zrak, ako je vani hladno tad će u vozilu biti recimo jednaka temperatura = hladno.. pa sad fizika na djelu, kulon K i temperatura C.. skraćeno, zrak u vozilu ćeš zagrijati za par minuta što znamo u postojećim vozilima, dok za vodu treba daleko više energije tj jednako za zrak u volumentu tog prostora + vodu koja je tad 'amortizer-stabilizator' .. pa koliko god da ti treba za grijanje samog zraka trebaš još dodatno za vodu u sustavu hlađenja. Kad npr imaš led, tad to može potrajati satima ili probaj otopiti kocku od recimo 50L leda (imaš i mithbusters epizodu o tome..) možeš čak koristiti plamenik za varenje.. i opet to traje, traje.. a istovremeno taj led tad hladi vozilo kao u frižideru. Ne mora biti zaleđeno ali vodu u sustavu je teže zagrijati.. ili ohladiti, pa tako imamo norvešku i golfsku struju koja im daje pogodnu klimu bez koje bi bilo hladno itd itd..
-vodeno hlađenje bolje-jače od zračnog upravo zato ali i problem na kojeg u ovom slučaju ne računaju.. dok ne ostave auto na hladnom kroz noć i iduće jutro pokušaju zagrijati. Tad umjesto recimo 5minuta može potrajati sat.. ili će toliko više energije ugraditi u grijače pa će ići brže, kao i hlađenje kad im dođe ljeto sa suprotnim problemom. Možda dva seta siceva, ljetni-zimski i neki između treći? :))
-patent je loš, besmislen.
-vodeno hlađenje u računalu služi na sobnoj temperaturi i hladi cpu koji bi bio 100-200c bez hlađenja (i više dok ne ispusti dušu-bijeli dim..) ne za sobnu regulaciju mada bi kao primjer golfske struje to bilo pravo (grandscale) klimatiziranje, ne auta nego kontinenta.. :))
-oni se prvi sjetili u povijesti auto industrije? a vodeno/uljno hlađenje motora je tu već dugo.. (temperature motora idu do 700-800c) i nitko drugi ne bi to iskoristio da je upotreblljivo? Musk i njegovi izumi.. hypster :)
edit: umjesto mytha.. evo ovaj
.-baš ti treba 'crtati'? .. gle, zrak je zrak, ako je vani hladno tad će u vozilu biti recimo jednaka temperatura = hladno.. pa sad fizika na djelu, kulon K i temperatura C.. skraćeno, zrak u vozilu ćeš zagrijati za par minuta što znamo u postojećim vozilima, dok za vodu treba daleko više energije tj jednako za zrak u volumentu tog prostora + vodu koja je tad 'amortizer-stabilizator' .. pa koliko god da ti treba za grijanje samog zraka trebaš još dodatno za vodu u sustavu hlađenja. Kad npr imaš led, tad to može potrajati satima ili probaj otopiti kocku od recimo 50L leda (imaš i mithbusters epizodu o tome..) možeš čak koristiti plamenik za varenje.. i opet to traje, traje.. a istovremeno taj led tad hladi vozilo kao u frižideru. Ne mora biti zaleđeno ali vodu u sustavu je teže zagrijati.. ili ohladiti, pa tako imamo norvešku i golfsku struju koja im daje pogodnu klimu bez koje bi bilo hladno itd itd..
-vodeno hlađenje bolje-jače od zračnog upravo zato ali i problem na kojeg u ovom slučaju ne računaju.. dok ne ostave auto na hladnom kroz noć i iduće jutro pokušaju zagrijati. Tad umjesto recimo 5minuta može potrajati sat.. ili će toliko više energije ugraditi u grijače pa će ići brže, kao i hlađenje kad im dođe ljeto sa suprotnim problemom. Možda dva seta siceva, ljetni-zimski i neki između treći? :))
-patent je loš, besmislen.
-vodeno hlađenje u računalu služi na sobnoj temperaturi i hladi cpu koji bi bio 100-200c bez hlađenja (i više dok ne ispusti dušu-bijeli dim..) ne za sobnu regulaciju mada bi kao primjer golfske struje to bilo pravo (grandscale) klimatiziranje, ne auta nego kontinenta.. :))
-oni se prvi sjetili u povijesti auto industrije? a vodeno/uljno hlađenje motora je tu već dugo.. (temperature motora idu do 700-800c) i nitko drugi ne bi to iskoristio da je upotreblljivo? Musk i njegovi izumi.. hypster :)
edit: umjesto mytha.. evo ovaj
.Parim da baterija brže zagrije vodu od sagorjevajućeg motora
ma treba što više potrošača utrpati u te električne aute. ak ovak nastave, kad se sve uključi, domet će biti taman za duljinu produžnog kabela od kuće
još samo da u sjedišta ugrade tuš i wc ...
taj bi vec dosao zapunjen muskovim govnima
a kao dodatna oprema, mogla bi se naruciti zlicica
može se dodati i kava-čaj.. + problem el.vozila zimi i autonomije baterije dok je toplina motora višak koji je tad iskoristiv (ljeti nije..). Potrošnja/baterija/autonomija + natuknica u textu o smanjenju potrošnje tj ušteda ako je umjesto zraka-voda.. :)
-vodeno hlađenje bolje-jače od zračnog upravo zato ali i problem na kojeg u ovom slučaju ne računaju.. dok ne ostave auto na hladnom kroz noć i iduće jutro pokušaju zagrijati.
Je, bit će da ekipa inžinjera koja rješava problem grijanju u autu ne zna da je po zimi noću hladno.
a zašto onda ne ugraditi peltierove članke u sjedala? Jedan set za hlađenje i jedan za grijanje. Izmijenjena toplina doduše ostaje u kabini, ali tijelo je ohlađeno/ugrijano. Ipak su oni ELECTRIC car company.
Za hlađenje nekakvog mining PC-a sa četiri graf. kartice i potrošnjom od ~1000 W dovoljno je 3 dcl vode, prema tome i za grijanje/hlađenje sjedala u Tesli vam ne treba puno više. Recimo čak i da se ta voda po noći zaledi na -10 C, za zagrijati je na +20 C treba vam oko 40 kJ ili oko 0.01 kWh. Dakle, prosječan grijač snage 1 kW zagrijat će tu vodu za manje od minutu, ali zbog neizbježnih gubitaka ajmo reći da su to 2 minute. Sasvim izvedivo i funkcionalno.
da je mercedes, vw, bmw ili neko treći ovo patentirao, danas to nebi čitali na bugovom portalu. koju posluku porati.
a zašto onda ne ugraditi peltierove članke u sjedala? Jedan set za hlađenje i jedan za grijanje. Izmijenjena toplina doduše ostaje u kabini, ali tijelo je ohlađeno/ugrijano. Ipak su oni ELECTRIC car company.
- peltier nije primjenjiv.. (pogotovo ne dva komada) :)
Za hlađenje nekakvog mining PC-a sa četiri graf. kartice i potrošnjom od ~1000 W dovoljno je 3 dcl vode, prema tome i za grijanje/hlađenje sjedala u Tesli vam ne treba puno više. Recimo čak i da se ta voda po noći zaledi na -10 C, za zagrijati je na +20 C treba vam oko 40 kJ ili oko 0.01 kWh. Dakle, prosječan grijač snage 1 kW zagrijat će tu vodu za manje od minutu, ali zbog neizbježnih gubitaka ajmo reći da su to 2 minute. Sasvim izvedivo i funkcionalno.
automobil-volumen nije pc-chip .. tj u čemu je razlika hlađenjem zrakom-vodom? Voda ne grije/hladi, voda je samo medij, za prijenos topline, efikasniji od zraka. Na kraju se toplina ispušta u okolni zrak, grijanje-hlađenje a kabina nije površina chipa od par cm kvadratnih koji su na parsto C i jedini zadatak hlađenja chipa je odvesti toplinu s chipa, ne klimatizacija prostora.
-voda je u ovoj priči samo inertniji-stabilizator koji idejno treba 'pojeftiniti' (optimizirati, smanjiti potrošnju struje..) klimatizaciju, kao termosica. Voda ne grije, ne hladi, vodu treba grijati-hladiti na željenju temperaturu a ona samo služi za prijenos efikasnije od zraka, pa tako imamo centralno grijanje i vodeno hlađenje, tj prijenos s mjesta A do B. U klimatizaciji automobila nije problem prijenos, tj čitava kabina i sic trebaju biti klimatizirani, tj ideja da bi se vodom konkretnije hladilo-grijalo sjedalo a ne sav zrak u volumenu volzila je samo na prvu dobra ideja, tj time se samo konkretnije toplina dovede do željene točke ali i dalje nam treba isti klima uređaj koji će i dalje raditi baš jednako kao što to radi sad bez vode. Time se smao može dobiti veća razlika ovisno o mjestu mjerenja temperature unutar vozila kao što su ljudi bliže peći zagrijaniji ili bliže hladnjaka rashađeni .. no u kabini vozila bi nam tad dupe moblo biti ugodno rashlađeno dok bi se nrp glava i dalje dinstala na ljetnoj vrućini ili obrnuto, guza zagrijana dok nam zubi cvokoću..
-peltier je primjer zašto takve stvari nisu izvedive-praktične, tj peltier se može koristiti za npr chip (hlađenje) ali istovremeno je problem ohladiti peltier tj samo možda olakšamo spajanje npr vodenog hlađenja ili eliminiramo npr potrebu za tekućim dušikom i sl. .. no vidimo da se vodeno ili dušik koriste često u ekstremnom OC dok praktički nikad peltier jer donosi nove probleme koji zapravo eliminiraju peltier kao rješenje.
-voda je samo medij za izmjenu topline. U svakoj konverziji imamo gubitke, ako je i recimo idelano-100% tad je uložena energija sa ili bez posrednika jednaka, ali iskoristivost-transformacija uvjek ima gubitke i tad je svaki dodatni posrednik = dodatni gubitak i time suprotno od želje-ideje tj uštede energije što je inicijalna ideja-želja ove priče. Voda može samo poslužiti kao 'amortizer'-akumulator, inertnija od zraka ili kao bolji vodić od zraka. Ne kao bolja klimatizacija prostora kabine vozila .. tj kad imamo kabriolet tad je možda ideja hladiti sic ok, ne samu kabinu tj zrak atmosfere.. no to je tad samo ljetno hlađenje sica, ne klimatizacija prostora itd.. po zimi se nećemo voziti u kabrioletu pa za grijanje nije ni važno, no problem ostaje isti.
Ako su ljudi bili spremni umrijeti za svoja uvjerenja...zar je tako teško zimi u el. prometalu se zamotati dekom...A kad je vruće otvoriše prozor.
Borba protiv globalnoga zatopljenja zahtjeva žrtvu...mi smo u ratu