A aerodrom Sarajevo nista?
Ima sve elemente dramaticnog slijetanja iz gore pobrojanih.
Objavljujemo popis svih detaljno simuliranih aerod
- poruka: 8
- |
- čitano: 6.248
- |
- moderatori: vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Koliko će biti zanimljivi ovisi o tome kakav će biti simuliran ATC i promet. Ako nema simulacije gužve u zračnom prostoru i kontrole, to su samo veliki aerodromi s velikim pistama.
Pod London si vjerojatno mislio na Heathrow (sam London ima pet velikih aerodroma i još nešto manjih), a meni bi tu bio zanimljiv London City (kojega ovdje ne spominju) jer je maleni, ali jako prometan aerodrom u samom centru Londona u zakrčenom račnom prostoru i s velikim kutom prilaženja i groznim ATC-om.
Prijatelj pilot koji je letio na Citation Jetu je rekao da kad on hendla radio i idu za London City (inače za sletanje na njega treba ti posebni certifikat) trudio se govoriti "kao totalni debil" i što je sporije moguće da ga kontrola Cityja skuži kao idiota i uspori svoje lajanje koje je skoro nerazumljivo koliko brzo ispaljuju. :-P
Billy Bishop Toronto City Airport je dobar, najsimpaticniji na kojem sam bio, staza je dugacka kolko je i otok, jedan od najcool aerodroma za putnike (osim nepalskog jel 😅), runway excursion je.. well.. ravno u jezero.
Više manje sve u vezi letenja se da savladati, ali razumjeti kontrolu kad priča je poseban talent.
Više manje sve u vezi letenja se da savladati, ali razumjeti kontrolu kad priča je poseban talent.
Ovi kojima engleski nije materinji su uglavnom oke, kontrole gdje je engleski materinji jezik su strava i madrfaking žasu, posebno na velikim aerodromima. Posebno kad recitiraju frekve (doduše, piloti trebaju znati iz karata na koju je frekvenciju mislio kad ih predaju dalje).
Ali ima i masu slučajeva gdje broj call signa skrate i sprde da je posve nerazumljiv; za FL pusti dugme na mikrofonu prije nego je gotov s govorom itd.
"Compound" rečenice gdje očekuje od pilota da točno zna što kontrola misli i vidi pred sobom na radaru ("Speedbird 2276 heavy, proceed to Tango 23 via [garbl-garbl-garbl], and wait for El Al and Air China to yield incoming traffic via garbl garbl garbl and report back" - a recimo imaš deset El Alova i Air China i China Airova u tom trenutku na zemlji i sad ti pogodi na koje je točno GC mislio i na koji "incoming traffic" misli kada nisi stigao pohvatati taxiwaye o kojima govori. Ovo sve još do si na zemlji.)
Imaju oni ATC live kanali na Internetu, podivljaju piloti, imaš masu "I'm filing report, give me your supervisor number"
Amerikanci su najgori jer koriste radiofrazeologiju koja nije ni službena ni odobrena, ali furaju se na "duhovitost", a često su bezobrazni s pilotima, svojim i stranima. Mislim da previše gledaju Pushing Tin (najgluplji i najnetočniji film o kontrolorima ikad).

Može se otključati čak i u standardnoj verziji. Potrebno je stisnuti "∼" kako bi se aktivirala konzola, a zatim upisati šifru "javno_privatno_partnerstvo"
Nakon toga otključava se i kokpit vladinog zrakoplova Bombardier Challenger CL 604, kao i domaća verzija MiG-21 s ukrajinskim refit-om.