Zbog nedostatka pilota i smanjenja troškova predla
- poruka: 14
- |
- čitano: 5.326
- |
- moderatori: vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Nek oni smanje bespotrebne letove. Pogotovo one prazne koji služe samo u birokratske svrhe i spaljivanje goriva.
Osim kada se dogodi greška u kodu kao u slučaju Boeinga i MCAS sustava. Ali kužim gdje tvoje razmišljanje ide. Ako se ne varam, uzrok više od 80% zrakoplovnih nesreća je čovjek.
Osim kada se dogodi greška u kodu kao u slučaju Boeinga i MCAS sustava. Ali kužim gdje tvoje razmišljanje ide. Ako se ne varam, uzrok više od 80% zrakoplovnih nesreća je čovjek.
Točno tako, skoro 80% avio nesreča se dogodi samo zbog ljudskog faktora, tako da sada odlučit dali da avion vozi AI gdje je šansa da ga zaj... 20% ili čovjek gdje je šansa 80%... hmmmm istina da je nekako ljepši osječaj kad je čovjek tamo ali možda bi trebalo bit obratno, da AI vozi avion a čovjek samo pomogne kad treba a ne kao do sada.
A koji je razlog iznenadnog nedostatka pilota?
O tome nitko ne prica.
pilot sam ne može samo tako servisirati sve stjuardese. lipsat će. ai vibratori nisu "to" (mislim, svaka druga čast vegetarijankama ali ...)
pilot sam ne može samo tako servisirati sve stjuardese. lipsat će. ai vibratori nisu "to" (mislim, svaka druga čast vegetarijankama ali ...)
Tocno.
Ne zove se bezveze upravljacki dio zrakoplova "cockpit"
A koji je razlog iznenadnog nedostatka pilota?
O tome nitko ne prica.
Sve manje ljudi se voljno školovati za pilote i mladi sve manje vide to zanimanje kao priliku za prosperitetnu karijeru. Danas se izdaje 15% manje novih dozvola godišnje nego prije 10 godina. 9/11 i sad lockdown su izazvali poremećaje koji su pilotima smanjili mogućnosti za rad što je sigurno utjecalo na taj trend.
Naravno, sad imamo nestašicu pa piloti traže veće plaće a aviokompanije ionako jedva preživljavaju pa se ne treba čuditi ovakvim idejama.
Točno tako, skoro 80% avio nesreča se dogodi samo zbog ljudskog faktora, tako da sada odlučit dali da avion vozi AI gdje je šansa da ga zaj... 20% ili čovjek gdje je šansa 80%... hmmmm istina da je nekako ljepši osječaj kad je čovjek tamo ali možda bi trebalo bit obratno, da AI vozi avion a čovjek samo pomogne kad treba a ne kao do sada.
Meni je isto draže vidjeti pilota u avionu nego se u potpunosti pouzdati u tehnologiju. No i današnje stanje dovodi do zanimljivog paradoksa. Naime, na jednom letu pilot stvarno upravlja avionim između 10 i 20 minuta, ne računajući rulanje po pisti. I tu se onda dogodi da piloti jednostavno izgube osjećaj za zrakoplov, orjentaciju i postanu lažno sigurni. Jedan od uzroka pada Air France leta iz Pariza za Buenos Aires koji je pao u more malo prije Južne Amerike je imao kao jedan od uzroka upravo činjenicu da piloti zbog premalo iskustva stvarnog upravljanja avionom nisu bili u stanju prepoznati situaciju. Nisu imali osjećaj da je avion u stanju stalla, a oni su stalno dizali komande prema gore jer su mislili da avion pada. A avion prije toga išao ravno, samo se jedan senzor zamrznuo zbog čega je slao krive podatke. :)
A koji je razlog iznenadnog nedostatka pilota?
O tome nitko ne prica.
Za Europu ne znam, ali u SAD-u je to skup sport. Oni si školovanje i licence za pilota sami plaćaju i onda kada napokon postanu piloti budu prilično mizerno plaćeni jer mogu letjeti samo na short distance letovima. Pa onda moraju skupiti pun k sati jer treba otplatiti i loan za pilotsku školu. Tek nakon par godina oni dolaze na svoje.
Vjerujem da bi na tako nešto pristao samo netko to je baš veliki fan zrakoplovstva.

pa to je dio normalnog procesa "odumiranja" profesije šofera SVIH vozila. i to će se neminovno dogoditi u idućih dvadesetak godina, jer nema baš ni jednog razloga da taj posao ne radi kompjuter. zaista je suludo plaćati šofere 10k€ da sjede u avionu deset sati, a od toga efektivno sudjeluju u upravljanju pola sata. plus skupo školovanje, obuke, treninzi, troškovi noćenja...
pa to je dio normalnog procesa "odumiranja" profesije šofera SVIH vozila. i to će se neminovno dogoditi u idućih dvadesetak godina, jer nema baš ni jednog razloga da taj posao ne radi kompjuter. zaista je suludo plaćati šofere 10k€ da sjede u avionu deset sati, a od toga efektivno sudjeluju u upravljanju pola sata. plus skupo školovanje, obuke, treninzi, troškovi noćenja...
Ekstremno malo vozačkih poslova je moguće zamijeniti s AI, u pravilu se danas radi samo o jednostavnom željezničkom prometu.
Iako je jako puno toga automoatizirano u svim vozilima kroz povijest, daleko smo od pune automatizacije. Nisu problem redovni uvjeti, problem su izvanredne situacije koje često traže ljudsku odluku koja nekad može biti pravilna, a iracionalna.
Zrakoplovstvo je jako automatizirano i kontrolirano, no daleko je od autonomije. A zbog kontinuiranog povećanja prometa na svim razinama fali sve više "šofera" svih vrsta (posebno kamionskog i zračnog prometa), na stranu ne pretjerano dobre plaće u dobrom dijelu svijeta za ta zanimanja te veliki troškovi naobrazbe.