Ma da ima i 100 jezgri, i dalje je to MediaTek... to sve govori
A Šta to molim te govori? Molim te nemoj pisati tu nebuloze bez argumenata.
Cemu ovo?
Antutiranju?
Moze li mi netko navesti par aplikacija koje koristi a da iskoristavaju ovakvu procesorsku snagu?
Cemu ovo?
Antutiranju?
Moze li mi netko navesti par aplikacija koje koristi a da iskoristavaju ovakvu procesorsku snagu?
Ako nisi znao, takav rezultat u Antutu "stvaraju" jedino ove dvije A72 jezgre, dok druge spavaju. To nam samo pokazuje moć A72 jezgara, a sad već dosta aplikacija koristi obje jezgre pa bi to itekako trebalo imati utjecaja.
Cemu ovo?
Antutiranju?
Moze li mi netko navesti par aplikacija koje koristi a da iskoristavaju ovakvu procesorsku snagu?
Ako nisi znao, takav rezultat u Antutu "stvaraju" jedino ove dvije A72 jezgre, dok druge spavaju. To nam samo pokazuje moć A72 jezgara, a sad već dosta aplikacija koristi obje jezgre pa bi to itekako trebalo imati utjecaja.
uopce me nije briga koja jezgra u mobitelu sto stvara. pitao sam koje aplikacije to koriste. tvoj odgovor je "dosta aplikacija". a ima li koja od tih "dosta" ime?
Pa naravno da neznam točno, ali velika većina aplikacija je optimizirana za više procesorskih jezgara. Ovdje ne rade svih 10 jezgara u isto vrijeme, nego se mjenjaju ovisno o težini zadatka. Za najzahtjevnije stvari su tu dvije A72 jezgre koje će razvaliti.
Pa naravno da neznam točno, ali velika većina aplikacija je optimizirana za više procesorskih jezgara. Ovdje ne rade svih 10 jezgara u isto vrijeme, nego se mjenjaju ovisno o težini zadatka. Za najzahtjevnije stvari su tu dvije A72 jezgre koje će razvaliti.
Zašto je "naravno" da "ne znaš točno" o čemu prićaš?
Razvaliti što? Tko su najzahtjevniji korisnici? Što oni rade na svojim mobitelima?
Moje pitanje je vrlo jednostavno, nek mi se javi netko kome ovolika procesorska snaga treba na mobitelu i kaže za što mu to treba.
Recimo ja na desktopu trebam procesorske snage a na mobitelu ne. Da li je jedini razlog nabrijavanja procesora to da bez trzanja izvodi neoptimizirani Android sa još neoptimiziranijim UI-jevima raznoraznih proizvođača.
Igranje na telefonu nikad nece biti isti gust, kao na kompu, konzoli, sa nekim 27"+ monitorom, dobrim zvucnicima i kontrolerima. Tapkanje po displeju, gledanje u 5,6 ili nesto malo vise inca, nije igranje, nego kracenje vremena. Realno, ovolika procesorska snaga je nepotrebna, jer nema sta da isprati. Cetri jezgra rade sve sto je trenutno omoguceno na telefonima.
Previse je to jezgri, za igranje na mobu 10 jezgri je ok za igre koje to mogu iskoristit, ali necu ja cijeli dan dok sam van kuce igrat takve igre? I dobro, necu ih igrat, ali onda taj procesor nema smisla! Imam HTC One M7, messenger zna stekat i tu i tamo pojest gofno pa se srusit, ako gledam zauzece samo 2 jezgre iskoristava! Druge aplikacije, takodjer, doduse tu i tamo koja 4 jezgre sve, ali i i dalje, nijedna nije dovoljno optimizirana i nije se dovoljno na njoj radilo da iskoristi puni potencijal naseg procesora u mobu. Mislim da bi to trebalo sacekat malo, dok se prvo sve aplikacije pocnu izdavat dovoljno optimizirane da moj flagship iz 2013 pocne stucat, a ne da aplikacije na nj stucaju jer su neoptimizirane...
A Šta to molim te govori? Molim te nemoj pisati tu nebuloze bez argumenata.
Pa cesto izlaze bombasticne najave iz MediaDrek-a o naj ovom i naj onom, a na kraju ih vidjamo u low i low-middle segmentu. Zasto bi sad bilo drugacije? Na kraju krajeva imali budu samo dvije A72 jezgre. Mislis da je *ickin dim sinkronizirati u hardveru izvođenje koda između vise istih jezgri na procesoru, a da ne govorim o arhitekturalno razlicitim jezgrama? Ne bi me cudilo da zbog trapavosti implementacije u hw/fw/sw ovo sve skupa bude tek marginalno brze od 4 jezgre...
A naravno da bi bilo bolje da sav novac ulažu u softver, ali moraju i proizvođači SoC-eva zarađivati... Mi još dugo nećemo imati optimizirane aplikacije kao iOS jer se aplikacije za iOS rade za jednu arhitetkuru i jedan operacijski sustav. Dok se Android aplikacije rade za tisuće Android skinova koji su ustvari sve različiti operacijski sustavi s istom bazom, nekoliko verzija Androida (KK, LP itd), i naravno stotine različitih procesora i grafičkih. Aplikacije će moći biti dovoljno optimizirane tek kad će procesorska snaga biti tolika da ju nećemo ni spominjati... A do tad ćemo "uživati" u lošim aplikacijama. Naravno, ako ih gledaš zasebno nisu loše, ali ako gledaš kako ih odvrti iPhone 5S ili 6, onda tek vidiš u kakvoj su banani...
A Šta to molim te govori? Molim te nemoj pisati tu nebuloze bez argumenata.
Pa cesto izlaze bombasticne najave iz MediaDrek-a o naj ovom i naj onom, a na kraju ih vidjamo u low i low-middle segmentu. Zasto bi sad bilo drugacije? Na kraju krajeva imali budu samo dvije A72 jezgre. Mislis da je *ickin dim sinkronizirati u hardveru izvođenje koda između vise istih jezgri na procesoru, a da ne govorim o arhitekturalno razlicitim jezgrama? Ne bi me cudilo da zbog trapavosti implementacije u hw/fw/sw ovo sve skupa bude tek marginalno brze od 4 jezgre...
U praksi je NEMOGUĆE vrtjeti isti proces na dvije različite jezgre. Ne samo na mobitelima nego općenito, u bilo kojem sustavu.
I dalje cekam da izbace jedan od 16 jezgri. Ovi sa 8 ili 10 su za piii... :)
A Šta to molim te govori? Molim te nemoj pisati tu nebuloze bez argumenata.
Pa cesto izlaze bombasticne najave iz MediaDrek-a o naj ovom i naj onom, a na kraju ih vidjamo u low i low-middle segmentu. Zasto bi sad bilo drugacije? Na kraju krajeva imali budu samo dvije A72 jezgre. Mislis da je *ickin dim sinkronizirati u hardveru izvođenje koda između vise istih jezgri na procesoru, a da ne govorim o arhitekturalno razlicitim jezgrama? Ne bi me cudilo da zbog trapavosti implementacije u hw/fw/sw ovo sve skupa bude tek marginalno brze od 4 jezgre...
U praksi je NEMOGUĆE vrtjeti isti proces na dvije različite jezgre. Ne samo na mobitelima nego općenito, u bilo kojem sustavu.
?To znas po.....
Vjerojatno si mislio na dretvu, a ne na proces. Buduci da cest programiram s dretvama, mislim da ta tvrdnja stoji, bar s konceptualne strane, no stvari su JAKO kompleksne... cesto postoji potreba da se dretve sinkroniziraju, znaci da u jednoj cekas na rezultat druge ili rezultate vise njih koje se ne moraju vrtjeti na istoj jezgri, u tom slucaju dolazi do izrazaja sinkronizacija na nizim razinama. Osim toga nemojmo zaboraviti i da jezgre vrte i hrpu drugih dretvi koje onda operacijski sustav multitaska po nekom od algoritama poput Round Robina ( http://en.wikipedia.org/wiki/Scheduling_(computing) ) dodjeljuci dretvama samo mali odsjecak vremena za izvodjenje da bi korisnik imao dojam da se sve izvrsava "istovremeno", drugim rijecima, operacijski sustav "panicno" uzima dijelove koda i dodjeljuje jezgrama na izvrsavanje i zaustavlja njihovo izvrsavanje da opet drugi fragmenti koda od neke druge aplikacije dobiju priliku da se zavrte izvrse. Tako da ustvari nema neke garancije da ako je dretva zapocela se izvrsavati na jezgri 1 da ce i cijeli svoj "zivot" provesti na jezgri 1. Programer ovisno o jeziku u kojem pise aplikaciju moze vise ili manje utjecati na to.
Ja sam mislio na jezgre različite arhitekture. Znači kažem da se u isto vrijeme ne mogu odvijati iste stvari na recimo A72 i A53 skupu jezgara. Naravno da dvije A72 jezgre mogu raditi odjednom, ali njih proces ili dretva uopće ne razlikuju jer ionako spremaju kontekst prilikom nekog prekida.
Isto kao i ovaj Antutu test- tu su radile samo dvije A72 jezgre, dok su ostalih osam A53 nisu. Teoretski, da su radile svih 10 odjednom, bio bi još veći rezultat, ali kao što sam rekao, to nije moguće.
Pa kod dosadasnjih big.Little arhitektura su sve jezgre mogle radit u isto vrijeme, a svejedno su bile razlicite arhitekture. Zasto to ne bi bio i ovdje slucaj.
Nisu mogle radit u isto vrijeme, uvijek je radio ili skup slabijih ili skup jačih jezgara, ali nikad nisu radile u isto vrijeme svih 8
To su igrice. Mene zanima nešto korisno..
Meni moj 8 jezgreni mediatek radi ko zmaj.
Ja ne znam sta se ovi javljaju sto im ne treba jak proc. Jednostavno uzmi neki mob iz low end segmeta i to je to. A sto se tice mediateka, Aldo, ocito nisi upoznat bas s njihovim radom. Na primjer mtk 6595 je odlican cpu na big-little arhitekturi. Ima preko 50K antutu. Tako da mtk postaje sve jaci igrac na trzistu. Ja samo cekam da izdaju jedan soc sa 4 a72 jezgre i pomete konkurenciju. Ali polako, neka prvo izade sd 820...
To su igrice. Mene zanima nešto korisno..
Treba iz istog razloga kao i na PC-u. Da bi se mogle praviti još zahtjevnije aplikacije, koje će tu snagu koristiti. Čemu na PC-u grafičke sa sve više RAM-a? Pa 4K. A tek dolaze igrice koje će to koristiti. A sljedeće godine i na mobitel dolazi 4K...
Tih 10 jezgri ne radi u isto vrijeme.
To bi znacilo da je IPC hebeno jak kad sa dvije jezgre na 2.5GHZ daje 70000 bodova, te da je i GPU heben, jer te dvije jezgre daju najvise perfomanse.
To znaci da imamo 3 podsistema i da je MTK napravio heben chipset sa mogucim duzim trajanjem baterije radi prebacivanja po potrebi.
@bluemax. Na smartfonovima nema nista korisno osim pozivi/poruke.
@bluemax. Na smartfonovima nema nista korisno osim pozivi/poruke.
Nije to bas tako. Kamera, internet, mail, kalendar sa podsjetnikom, navigacija, preglednici dokumenata od worda i excela do autocad dwg-a, voip aplikacije... ima na smartphoneima dosta korisnih stvari. Od stvari koje ja koristim BIMx je mozda najzahtjevniji no i ta aplikacija sasvim normalno radi na nekom dual core smartphoneu ili tabletu.
Ja ne igram igrice ali zbog klinca imam neke instalirane, medju njima i Clash of Clans i igra apsolutno glatko radi na HTC One koji je 2 godine star model i puno slabiji procesor od ovog iz clanka. Nije mi jasno kako bi ta igra mogla bolje raditi na jacem procesoru.
No igre na mobitelima me zaista ne zanimaju.
@bluemax. Na smartfonovima nema nista korisno osim pozivi/poruke.
Nije to bas tako. Kamera, internet, mail, kalendar sa podsjetnikom, navigacija, preglednici dokumenata od worda i excela do autocad dwg-a, voip aplikacije... ima na smartphoneima dosta korisnih stvari. Od stvari koje ja koristim BIMx je mozda najzahtjevniji no i ta aplikacija sasvim normalno radi na nekom dual core smartphoneu ili tabletu.
Ja ne igram igrice ali zbog klinca imam neke instalirane, medju njima i Clash of Clans i igra apsolutno glatko radi na HTC One koji je 2 godine star model i puno slabiji procesor od ovog iz clanka. Nije mi jasno kako bi ta igra mogla bolje raditi na jacem procesoru.
No igre na mobitelima me zaista ne zanimaju.
Pa ok, tebe ne zanimaju igre. Mene ne zanima to sve kaj si navel. Nist od toga mi nije korisno. Mislim ok, kad je vec tu koristit cu, ali trazil si da ti navedem neke aplikacije koje mogu iskoristiti svu tu cudesnu snagu modernih SoC-ova - igre.
Clash of Clans kad je puno trupa i svega na ekranu nekad oce malo stucnut. Nije bas da radi super glatko. Pogotovo kad mi je frend pokazal na iphone 4s... Nekad mu postane neigrivo. Znaci treba nam sto jaci HW u mobitelima, makar to bilo samo zbog igra. Prije ili kasnije ce popratit i ostale aplikacije. Cak ti je i na desktop kompu u proslosti (valjda i danas) igra bila pokretac razvoja HW-a. Mocniji CPU-i, graficke, rami, bijesne maticne s najmodernijim kondenzatorima koji mogu prezivjeti u svemiru 15 godina itd. (karikiram).
Inace taj MTK SoC, kao sto rekoh, ima "big.Little" arhitekturu i ne radi svih 10 jezgri istovremeno. Da radi baterija bi trajala valjda 47 minuta koristenja. Jos kad dodamo da uredjaji koji ce imati ovaj SoC izlaze tek krajem godine... do tada ce izaci jos nekoliko konkurentskih resenja i najvjerojatnije ce pogazit MTK (zato MTK njih gazi cijenom :)).
Cemu ovo?
Antutiranju?
Moze li mi netko navesti par aplikacija koje koristi a da iskoristavaju ovakvu procesorsku snagu?
Pitanje ti nije na mjestu uopće. Radi se o napretku tehnologije u procesorskoj snazi. Procesori su univerzalno primjenjivi pa osim u tvom mobitelu mogu biti i dobro doći u minijaturizaciji tisuća drugih uređaja. I sami mobilni uređaji zahvaljujući toj snaziji postaju svestraniji uređaji. To što ta snaga više ne služi pozivu ili slanju SMS-a je potpuno sporedna stvar. Dakle kada su u pitanju procesori i njihova snaga nikad ne treba postavljati pitanje čemu ovo jer će procesorska snaga UVIJEK naći svoju primjenu.
Ono što je sveprisutan trend, a istovremeno je totalna glupost je nabijanje piksela u ekrane, ali kakvih piksela, oku nevidljivih piksela! Pa eto dok nas ne posjete vanzemaljci ili barem javno ne obzdane da su već tu i da imaju 2-3 puta oštriji vid od ljudskog, sav hype koji stvaraju QHD rezolucija na ekranima veličine 5-6" je totalno out of space.
Zašto bi QHD bio bezveze? Pa to je također logičan tehnološki korak unaprijed. Jednostavno je sve oštrije, što se najviše vidi prilikom surfanja. Mi smo mislili da je QHD loš jer smo vidjeli G3 i ne baš bajan softver, ali sada je Samsung pokazao vrhunski QHD ekran na S6 koji praktički ne utječe niti na performanse niti na potrošnju.
Slažem se da bi se trebalo više ulagati u softver, ili izdržljivost mobitela bez povećanja gabarita (recimo da normalno radi u moru, ili da ga mogu bacit s 2 metra), ali što je tu je. Svaki tehnološki napredak je pozitivan.
Zašto bi QHD bio bezveze? Pa to je također logičan tehnološki korak unaprijed. Jednostavno je sve oštrije, što se najviše vidi prilikom surfanja. Mi smo mislili da je QHD loš jer smo vidjeli G3 i ne baš bajan softver, ali sada je Samsung pokazao vrhunski QHD ekran na S6 koji praktički ne utječe niti na performanse niti na potrošnju.
Slažem se da bi se trebalo više ulagati u softver, ili izdržljivost mobitela bez povećanja gabarita (recimo da normalno radi u moru, ili da ga mogu bacit s 2 metra), ali što je tu je. Svaki tehnološki napredak je pozitivan.
Lipi moj, kad na ekranu (za ljude, mene, tebe i ove oko nas) pređeš granicu onog što NIJE VIDLJIVO GOLIM OKOM onda je sve nakon toga besmisleno (FHD kao neki gornji limit nakon kojeg naše oči na tako malim ekranima ne vide razliku i niti jedan ekran nije bolji ili lošiji na tim ili većim rezolucijama zbog same rezolucije već zbog X ostalih tehničkih faktora) jer ekran služi samo našim očima, a dalje od toga nema primjenu, a ta overkill rezolucija istovremeno čak i negativno utječe na ono što najviše cijenimo pri kraju napornog dana, trajanje baterije. Dakle ne samo da nije produktivno nego je i kontraproduktivno i prema tome tehnološki sve samo ne logično i ne korak naprijed (ili da ali u prazno...).