Boeing zakrpao MCAS softver modela 737 Max

Nakon dvije teške nesreće i prizemljenja cijele flote novih zrakoplova Boeing je izvijestio da su završili s testiranjem novog softvera koji bi trebao otkloniti probleme s MCAS sustavom

Sandro Vrbanus subota, 18. svibnja 2019. u 06:30

Mnogo se posljednjih mjeseci, točnije od nesreće Ethiopian Airlinesa 10. ožujka, pisalo o zrakoplovu Boeing 737 Max 8 i njegovim problemima s upravljanjem. Iz nekoliko je izvora u međuvremenu potvrđeno da je spomenutu nesreću, kao i onu Lion Aira 29. listopada prošle godine, skrivio loše implementiran sustav za poboljšanje letnih karakteristika zrakoplova takozvani MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

Zadaća ovog sustava jest otkriti prevelik napadni kut krila koji može prouzročiti slom uzgona, te ga trimanjem stražnjeg kormila visine pokušati ispraviti. No, MCAS se oslanjao na ulazne podatke samo jednog senzora, nije o svojem radu obavještavao pilote, te je kao takav uzrokovao – nakon pogrešnog očitanja senzora – dva pada zrakoplova s velikim žrtvama. Boeing je nakon toga objavio kako će nadograditi softver modela 737 Max, a sada je, čini se, taj posao pri kraju.

Američki je proizvođač zrakoplova navodno završio novi softver i testirao ga na 207 letova ukupnog trajanja 360 sati. Podatke o testiranjima dat će na uvid američkoj zrakoplovnoj agenciji FAA i pokušat će od njih dobiti certifikat o tome da je 737 MAX linija sigurna za prometovanje.

Osim nadogradnje zrakoplova Boeing će nadograditi i trening program za pilote, materijale i simulatore, kako bi sve posade bile upoznate s novim dodacima i MCAS sustavom. FAA bi 23. svibnja trebala održati sastanak s regulatorima iz ostatka svijeta i s njima diskutirati o davanju dozvole Boeingu 737 Max za daljnje letenje.