Koncept podsvjetlosnog warp pogona objavljen u uglednom znanstvenom časopisu

"Subluminalni warp pogon konstantne brzine" ideja je koja bi mogla omogućiti konceptu warp pogona prelazak iz znanstvene fantastike u stvarni svijet – barem tako tvrdi skupina fizičara

Sandro Vrbanus nedjelja, 12. svibnja 2024. u 15:01

Prije tri smo godine izvještavali o startupu Applied Physics, koji je namjerio osmisliti warp pogon za brzo putovanje kroz svemir, ali brzinama manjima od brzine svjetlosti, zasnovan na postojećim fizikalnim znanjima i teorijama. Znanstvenici Alexey Bobrick i Gianni Martire, koji stoje iza projekta, ovih su dana objavili i novi rad u znanstvenom časopisu Classical and Quantum Gravity, a on predstavlja jedno moguće rješenje za izradu warp pogona. Ostvari li se to, ili dio toga, prvi bi put jedan pogon ovog tipa "preskočio" iz znanstvene fantastike u stvarni svijet.

U spomenutom se radu opisuje "subluminalni warp pogon konstantne brzine", koji je usklađen s principima relativnosti. U njemu nema egzotičnih pojmova poput negativne energije, već se za ostvarivanje svojeg teorijskog cilja služi inovativnim tehnikama vezanima uz gravitaciju. Njima se stvara "mjehurić", koji je u stanju ogromnom brzinom transportirati sve što se nalazi unutar njega, a sve u okvirima poznate nam fizike.

"Možda nije samo SF"

Ovi warp-entuzijasti smatraju da se stvaranjem gravitacijskih "mjehurića" za brzi transport može pokazati da futurističkom pogonu nije mjesto isključivo u znanstvenoj fantastici. Priznaju da su za to potrebne ogromne količine energije, ali da bi se to s vremenom i unaprjeđenjima rješenja moglo promijeniti. Ono što je bitno, jest da za warp pogon, barem prema njima, nije potreban niti jedan fiktivni teorijski fizikalni koncept ili egzotični oblik energije. K tome, "putnici" u ovom warp pogonu ne bi osjećali g-sile kod ubrzanja, već bi imali svoju gravitaciju unutar "mjehura".

Stvar funkcionira, pojednostavljeno pojašnjeno, onako kako to prikazuje priložena animacija: "Plavom je bojom istaknuta pozitivna energetska gustoća ljuske konstantne brzine, dok su crno označene linije protoka momenta materije unutar mjehurića. Te linije toka predstavljaju strukturu toka količine gibanja unutar warp mjehurića. Imajte na umu da ovo nije animacija promjenjiva kroz vrijeme, već pogled u strukturu toka momenta za jedan odsječak vremena". Je li vam sad nešto jasnije? Nije niti nama.

Tim u startupu Applied Physics kaže da nastavlja dorađivati svoje modele i surađivati s različitim tipovima stručnjaka i institucija, kako bi pokušali u praksi ostvariti neke od teorijskih ideja koje iznose.