Ljudi jel ste počeli stavljati zimske gume? I jel planirate?
Znate kako kažu? Kad temp. padne ispod 7 stupnjeva, onda zimska kuma ima pravo djelovanje!
Ljudi jel ste počeli stavljati zimske gume? I jel planirate?
Znate kako kažu? Kad temp. padne ispod 7 stupnjeva, onda zimska kuma ima pravo djelovanje!
Ja sam baš jučer stavio zimske gume. Ljudi, ne dajte da vas zavara ovo malo sunca, temperature su pale.
U Rijeci baš i neznam dal kad pada ispod 7 (okolica DA) mada imam ja one univerzalne, ljeto-zima. Dobre su.
Stavio prije mjesec dana..
A evo i link na kojem je demantirana najveća zabluda da se npr. dvije nove gume stavljaju isključivo na pogonske kotače:
http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en/car-4x4-van/less-worn-tyres-rear/20070314172074.html
Demantirana od jednog od najvecih proizvodjaca guma. Ne stavljajte stare gume nazad ;)
Eto ja zivim u Norveskoj od 93, vozim od 98, 6 zima proveo 50km ispod polarne paralele iliti polarnika, prosao cijelu sjevernu No i Swe, pa sve do Nordkapa, i mogu s rukom na srcu reci da je taj clanak shit.
Ne znam kakve veze ima temperatura i koristenje zimskih guma. Na suhom i mokrom asfaltu su kvalitetne ljetne gume sa zdravim profilom / sharom najbolje. Tek na snijegu i ledu, zimske gume dobijaju efekat. Na mokrom ledu ti nista nece pomoci, ni obicne zimske, ni ekserache, sem vrece sitnog pijeska i eventualno lanaca.
Demantirana od jednog od najvecih proizvodjaca guma. Ne stavljajte stare gume nazad ;)
Eto ja zivim u Norveskoj od 93, vozim od 98, 6 zima proveo 50km ispod polarne paralele iliti polarnika, prosao cijelu sjevernu No i Swe, pa sve do Nordkapa, i mogu s rukom na srcu reci da je taj clanak shit.
Kad ti ode zadnji kraj u automobilu sa bilo kakvom vuchom sem mozda 4wd, mozes se slikat. Svakom se moze desiti nezgodna situacija, ali ako neko ne zna prilagoditi voznju prema stanju na putu, jadan onaj ko je izdao tu vozacku.
Redovno rotiram gume s prijeda nazad, i manje vise svake druge zime, dokupim dvije nove. Pricamo o ekseracama. Nove naprijed, i one "krezube" sa pokojim ekserom tu i tamo pozada. Ishao sam na skijanje bezbroj puta, i uvijek sam manje problema imao nego jaran u BMWu. Drugi jaran je imao Audi a6 quattro, i obicno je sat vremena prije nas dolazio na odrediste.
Mishelin mozda neche prodati vishe guma radi ovog clanka, ali ja tumacim kao indirektnu reklamu. Zdrav razum nalaze da ce se stara guma ponasati losije na mokrom / klizavom putu, tu nema dileme, i svi uzimamo rizik kad to radimo, ali obicno ona ekonomska strana prevagne.
Kad ti ode zadnji kraj u automobilu sa bilo kakvom vuchom sem mozda 4wd, mozes se slikat. Svakom se moze desiti nezgodna situacija, ali ako neko ne zna prilagoditi voznju prema stanju na putu, jadan onaj ko je izdao tu vozacku.
Redovno rotiram gume s prijeda nazad, i manje vise svake druge zime, dokupim dvije nove. Pricamo o ekseracama. Nove naprijed, i one "krezube" sa pokojim ekserom tu i tamo pozada. Ishao sam na skijanje bezbroj puta, i uvijek sam manje problema imao nego jaran u BMWu. Drugi jaran je imao Audi a6 quattro, i obicno je sat vremena prije nas dolazio na odrediste.
Mishelin mozda neche prodati vishe guma radi ovog clanka, ali ja tumacim kao indirektnu reklamu. Zdrav razum nalaze da ce se stara guma ponasati losije na mokrom / klizavom putu, tu nema dileme, i svi uzimamo rizik kad to radimo, ali obicno ona ekonomska strana prevagne.
Ne znam kakve veze ima temperatura i koristenje zimskih guma.
Moguce da sam pogresno shvatio clanak. Opet zimi vozim iskljucivo na ekseracama, tako da mi se ne mili voziti sa slabijim gumama na pogonskim tockovima.
Za ljetne gume, poslje svake zimske sezone normalno stavim zadnje gume naprijed, a one druge dvije zamjenim ako je potrebno.
@macak, zar se gume generalno ne griju od trenja ? Opet fizika je fizika, licno iskustvo je sasvim drugo :)
zar se gume generalno ne griju od trenja?
obično ljudi kažu zašto da stavljam zimske gume kad nema snijega, a nitko ne razmišlja o svojstvima zimske i ljetne gume na niskim temperaturama.
Evo da se i ja nadovezem na ovu temu na bmw-u 318i koristim mjesane gume odnosno za sva godisnja doba i mogu reci da me te gume drze vise od 4 godine ali po pravilu svakih 4 godine bi se trebalo mjenjati ali kad skripi u novcaniku onda je.iga,ali ja sam jako zadovoljan sam mojim gumama i kad dodem do neke pinke opet cu korisiti gume za sva godisnja doba.
Ja imam ljetni i zimski komplet, pa mijenjam prema godišnjem dobu. Auto prošao 65k, oba kompleta dobra, barem za dodatnih 20k..
Ne znam kakve veze ima temperatura i koristenje zimskih guma. Na suhom i mokrom asfaltu su kvalitetne ljetne gume sa zdravim profilom / sharom najbolje. Tek na snijegu i ledu, zimske gume dobijaju efekat. Na mokrom ledu ti nista nece pomoci, ni obicne zimske, ni ekserache, sem vrece sitnog pijeska i eventualno lanaca.
ljetna guma na temp. manjim od 7 stupnjeva otvrdne i nema onakva svojstva kao kad je toplije i kad je mekana.
Zimska guma pri niskim temperaturama je mekana i bolje prilježe uz cestu, ostvaruje bolji kontakt s podlogom od ljetne gume i zato je efikasnija (i pri kretanju i pri kočenju).
ljetna guma na temp. manjim od 7 stupnjeva otvrdne i nema onakva svojstva kao kad je toplije i kad je mekana.
Zimska guma pri niskim temperaturama je mekana i bolje prilježe uz cestu, ostvaruje bolji kontakt s podlogom od ljetne gume i zato je efikasnija (i pri kretanju i pri kočenju).
ja ću zimske gume stavit jedino kad budem preselio na Aljasku, do tada ne mislim estetski unazadit svoj auto LOL
i btw što se tiće proklizavanja zadnjeg dijela auta na stražji pogon... LOL pa to nije katastrofa (okay kako za koga, moja mater zatvori oči kad joj se to desi lol), ali haaalo to su čiste osnove fizike i (bar za mene) čista uživancija...
noč...
prazna pregledna zavojita cesta..
dobra muzika...
i ni jest ne moram danima lol
Je, dok jednog dana ne zavrsis u crnoj kronici ili netko drugi radi tebe.
Je, dok jednog dana ne zavrsis u crnoj kronici ili netko drugi radi tebe.
Je, dok jednog dana ne zavrsis u crnoj kronici ili netko drugi radi tebe.
A gle pilera...
Muka mi je od ovih sto MISLE da znaju voziti pa drkaju auto po cesti. Ako si frajer i hoces proklizavati autom, pa iznajmi brate stazu pa drkaj tamo koliko hoces (ako nemas para, ustedi, i tako si rekao da ne moras ni jesti).
Ja ne vozim penzionerski, imam i kaznenih bodova i placene kazne zbog brze voznje. Al sam se ohladio od toga, jer nije vrijedno glave.
Sad da se vratim na temu:
Nedavno sam sa svoje fabije skinuo kleber gume koje su dosle tvornicki montirane i stavio fulda kristal montero 2, koje su dobile na adac testu ocjenu preporucljiva. S ovim starim nisam mogao voziti, ako ima bilo kakav nagib. Patnja, pogotovo zakociti, moras unaprijed planirati i puno ranije kociti.
Kao da vozim drugi auto.
Jednostavno, po ovakvom vremenu se moze jedino bolje s lancima ili ekserima.
A to sto je ljetna bolja na suhoj ili mokroj cesti i po nizim temperaturama, pa koga briga za to u ovo doba godine? Kao da ces voziti auto ludjacki (mozda neki i voze :))... A ako naletis na snijeg i led, e to je onda vec malo veci problemcic s ljetnim gumama.
Ja nekako naginjem tome da svaki automobil treba imati 2 seta, zimski i ljetni.
Na proljece cu kupiti neke lijepe alu felge i ljetne gume. Do tad, zimska je zakon.
Ma ovo mi je druga zima i moram reći da je stanje na cesti užasno. Na jednom autu imam zimske gume (na čeličnim felgama dakako), a na drugom su ljetne (nove novcate - aj bar nešto) na alufelgama.
Razlika je osjetna i osobno smatram da čim se temperature približe ništici treba prijeći na zimske gume i radi svoje sigurnosti i radi sigurnosti drugih. Uglavnom vozim mazdu 3 (produžena coupe verzija, znači ne govorim o hatchbacku) od stare sa ljetnima i koliko god auto inače super drži cestu, po ovoj poledici je muka isusova vozit. Kontrola proklizivanja koja inače radi svoj posao super, gotovo da ne postoji jer ljetna guma zapleše čim se da ikakav pritisak na gas. Treba ga pipat i zbilja brdo osjećaja za gas da bi se provukao kroz sporedne ulice u gradu (koje su slabo čišćene ili nisu uopće). Glavne ceste su ajde još relativno ok. Jednostavno moja osobna preporuka je ne uzimati auto i neći nigdje s njime ako baš nije prijeko potrebno.
Ako već morate, čim dođe optimum za prebaciti brzinu treba to i raditi jer time opadaju okretaji pa auto nema toliku silinu i manja je šansa proklizati. Rekao sam ako slijedeće zime ne uzmemo zimske za tricu ja ću ih osobno kupiti, jer po ovome vremenu voziti je strahota. Inače sam flegma dok vozim i to me puno puta spasilo od glupih pogrešaka, ali određeni ljudi su majkemi idioti. Ljudi vozaju bicikle ko da je suho i onda kad se rastepe neko i slomi sve kosti onda se pitaju ko je ovdje kriv. Sve se pitam kad će mi neki pacijent past pod auto. Najjače u toj priči je što pješaci gaze na zebru jer se njima mora stat a ne razmišljaju da možda nije tako lako zaustaviti vozilo ko inače, ili bar ne u tom roku i onda kad ih skoro zatepeš onda jebu sve po spisku.
A što se tiče kretena koji vole divljat, slobodno dok god ne ugrožavaju mene i moje najmilije, ako se slupaju valjda će nešto i naučiti iz toga. Ako mi neki mazne auto, šansa za nagodbu je 0 posto. Imam kasko, zovem muriju meni će ionako osiguranje pokrit štetu, a ti onda kad znaš glumit idiota rješavaj sa policijom i osiguranjem kako god znaš.