No kada iz auta izvadiš motor, getribu i pripadajuće dijelove, a ugradiš bateriju i elektromotore, više ti treba dobar električar nego strojar. Ostane ti dizajn lima i interijera, a tu Nijemci nikada nisu bili vodeći. U novim okolnostima VW se može prebaciti na struju, ali nema na čemu graditi svoj premium imidž. Mehanika je out, struja je in, pa nećeš više kupovati kod strojara. Tesla se, s druge strane, doživljava kao 'izumitelj' EV (kao Apple smartfona), a kupci će radije dati dite materi.
No kada iz auta izvadiš motor, getribu i pripadajuće dijelove, a ugradiš bateriju i elektromotore, više ti treba dobar električar nego strojar. Ostane ti dizajn lima i interijera, a tu Nijemci nikada nisu bili vodeći. U novim okolnostima VW se može prebaciti na struju, ali nema na čemu graditi svoj premium imidž. Mehanika je out, struja je in, pa nećeš više kupovati kod strojara. Tesla se, s druge strane, doživljava kao 'izumitelj' EV (kao Apple smartfona), a kupci će radije dati dite materi.
.. a poznato već 50+ godina?
ekšli krajem 19-og i početkom 20-og stoljeća su električni auti bili popularniji od IC-a (sve do pojave anlasera za IC)..
upravo si dao argument za moju tezu da ostatak autoindustrije nema ništa specijalno za razliku od Tesle koji vlada baterijama te u svojoj kući pod jednim krovom namjerava imati proizvodni kapacitet ravan ostatku svijeta. Njima, kao ni VW-u, ne treba vlastiti odjel za standardne komponente, to kupe na tržištu , od Boscha npr., po cijeni koju sami ne mogu nikada postići jer ih bosch radi u stotinama milijuna komada za bilo kakvu zamislivi upotrebu. Njihovih 2000 inženjera nisu tu da izmisle nove vrste kočnica već da staru i provjerenu tehnologiju prilagode točno određenom vozilu i performansama koje traži naručitelj.
U pravu ste, i niste u pravu kolega !
U pravu ste kada kažete da "motore proizvodi proizvođač auta", ali to danas ne pije vodu!
Niste u pravu jer danas postoje "neki ugovori" pa tako BMW za modele 1 i 2 koristi čini mi se Peugeot-ove motore, u svako slučaju ne svoje, isto tako i Aston Martin neke Mercedesove motore!
Slažem se sa činjenicom da je pumpu radio BOSH, mjenjače ZF, felge recimo BBS, a audio CLARION, ali me zato čudi mučanje "tog BOSH-a" kada se nije oglasio SAM prije, prije nego se steklo uvijete za dieselgate?!
Upravo zato, prvi WV pa zatim i sam BOSH bi trebali snositi uvjerljive financijske kazne, bez ikakvog prava "podizanja glave" da bi se usudili pomisliti nekoga prozivati za nešto, možda!
Da, ali i dalje te motore proizvodi auto proizvodac, a ne valeo i sl..
Po meni Bosch tu nista nije kriv, oni ne mogu kontrolirati kako ce njihov kupac koristiti pumpu/ECU. Po tome je Einstein kriv za koristenje nuklearne bombe na Japanu.
U pravu ste, i niste u pravu kolega !
U pravu ste kada kažete da "motore proizvodi proizvođač auta", ali to danas ne pije vodu!
Niste u pravu jer danas postoje "neki ugovori" pa tako BMW za modele 1 i 2 koristi čini mi se Peugeot-ove motore, u svako slučaju ne svoje, isto tako i Aston Martin neke Mercedesove motore!
Slažem se sa činjenicom da je pumpu radio BOSH, mjenjače ZF, felge recimo BBS, a audio CLARION, ali me zato čudi mučanje "tog BOSH-a" kada se nije oglasio SAM prije, prije nego se steklo uvijete za dieselgate?!
Upravo zato, prvi WV pa zatim i sam BOSH bi trebali snositi uvjerljive financijske kazne, bez ikakvog prava "podizanja glave" da bi se usudili pomisliti nekoga prozivati za nešto, možda!
Da, ali i dalje te motore proizvodi auto proizvodac, a ne valeo i sl..
Po meni Bosch tu nista nije kriv, oni ne mogu kontrolirati kako ce njihov kupac koristiti pumpu/ECU. Po tome je Einstein kriv za koristenje nuklearne bombe na Japanu.
Nije tu problem "U proizvodnji" samoj po sebi, već ja to vidim kao problem jer "su ZNALI GDJE MULJAJU", ne nužno BOSH ,ZF , ..., no predmnijevam da su u BOSH-u odgovorni "jer su MORALI znati da sistem tako ne funkcionira"!
Upravo zato je i Einstein KRIV jer je potencirao otkrivanje nečeg takvog, što opet nužno ne znači da nebi netko drugi to "kasnije otkrio" i bio kriv, jer SU ZNALI, ili barem prepoznali potencijale takvog izuma, a treba uzeti u obzir i faktor tadašnjeg "hladnog rata" i natjecanja u "industriji"!
Čim se nitko od konkurencije nije javio s reklamom kontra VW-a, sve je bilo jasno i bez ikakve istrage. A da Bosch sam za sebe ne zna sto je prodao i sto njihove pumpe i injektori mogu ili ne mogu, to ne bi ni mala deca progutala. Oni su prodavali zastarjelu tehnologiju, svi kupovali jer je tako jeftinije, mi smo uživali u autima koji malo troše i dobro idu, a na kraju ćemo svi platiti račun kad se razbolimo...
Pogledaj malo el. auta prodana ovo ljeto u EU. Jel vidiš koje su to brojkice i di je u svemu tu Tesla?
https://cleantechnica.com/2017/09/30/europe-august-2017/
I nemoj molim te opet počet pričati bajke o Tesli, jer ništa se tu revolucionarno nije dogodilo i neće. Ta tehnologija je svima poznata, dostupna i usvojena odavna. Čak je i mali Rimac uspio sklopit nekoliko auta, pa onda moš' mislit koja je to 'revolucija' od tehnologije.
Veliki proizvođači automobila proizvode taman onoliko el.auta, kolika je realna potražnja i da mogu pokriti gubitke sa subvencijama.
Imaju znanje, kapacitete i stručnih radnika, ako sutra krenu masovno proizvodit el.auta, Tesla&ostali sitniši će bankrotirati drugi dan i preuzet će ih glavni igrači za 1kn.
Pogledao sam brojkice na koje si mi ukazao i definitivno se slažem s tobom da se mora još "puno palente pojesti" dok električni automobili ne postanu mainstream, ali svejedno mislim da je proces ulaska elektro-automobila na tržište definitivno započeo i da će ga biti teško, vjerovatno i nemoguće zaustaviti, a u svemu je tu veliku ulogu, htjeli mi priznati ili ne, imao Tesla. Što će biti sa preuzimanjem Tesle i drugih "sitniša" od glavnih igrača za 1 kn (to bi bilo moguće samo u RH) vrijeme će pokazati. Ja kao tehnoljubac navijam za električne automobile i ako ikada budem imao novaca i priliku, kupiti ću si jednoga za koju godinu. Do tada, plin rula (i30 sa pogonom na plin). A što se tiče tehnologije elektroautomobila, koliko je meni poznato to je zapravo stara tehnologija( prvi automobil koji je išao preko 100 km/h, napravljen od Francuza Camilla Jenatzya je išao na struju, a zvao se, u prevodu "Nikad Zadovoljan", napravljen 1899. godine), ali zanemarena poslije uvođenja Forda model T, jednostavno zbog problema sa dometom - preslabi akumulatori (zvuči poznato), tako da se ne sjećam da sam spominjao neku revolucionarnost u svemu tome. Jedino su elektromotori dokazano tehnološki neusporedivo jednostavniji i bolji od benzinaca-dizelaša-plinaša. A što se tiče stručnjaka, vjerujem da u Tesli rade i ljudi koji se jako dobro kuže u automobile.
je kak da ne.
http://www.greencarreports.com/news/1100561_tesla-model-s-too-many-problems-to-recommend-consumer-reports-says
je kak da ne.
http://www.greencarreports.com/news/1100561_tesla-model-s-too-many-problems-to-recommend-consumer-reports-says
E ovaj problem se provlači kroz sve rasprave o EV na ovom forumu. Ljudi misle da se električni automobil sastoji od baterije i elektromotora. Em su te dvije komponente podložne kvarovima, em se automobil sastoji od svega ostalog (neki dijelovi su drukčije izvedeni no opet su tu) od čega i klasični automobil. Podvozje, kočnice, amortizeri, rashladni sistem, mehanika prijenosa, elektronika.... brdo elektronike koja je kod klasičnih automobila najčešći uzrok kvarova.
je kak da ne.
http://www.greencarreports.com/news/1100561_tesla-model-s-too-many-problems-to-recommend-consumer-reports-says
E ovaj problem se provlači kroz sve rasprave o EV na ovom forumu. Ljudi misle da se električni automobil sastoji od baterije i elektromotora. Em su te dvije komponente podložne kvarovima, em se automobil sastoji od svega ostalog (neki dijelovi su drukčije izvedeni no opet su tu) od čega i klasični automobil. Podvozje, kočnice, amortizeri, rashladni sistem, mehanika prijenosa, elektronika.... brdo elektronike koja je kod klasičnih automobila najčešći uzrok kvarova.
Tako je. Taman kad imaš bicikl ili tačke - znaš da se kvare, a sad odjednom težak kompliciran eletkrični auto ne. On je savršen, jer je električni. Zasad ljudi kažu, okej pod garancijom je, pa se stvari mijenjaju i sve je to lijepo, ali prvim modelima garancija uskoro istječe, a i što kad ti ostane otvoren prozor na kiši ili otključana vrata sad u hrvatskoj, usred ničega? što ćeš s garancijom? Da ne spominjem eto probleme sa kočnicama podvozjem koje treska u naše nebrojene ležeće policajce sa vozilom teškim preko 2,3 tone...
Od kuda pravo jednoj individui sa zaostalom tehnologijom kao što je Volkswagen koja nije u stanju proizvesti nešto svoje nego samo kopirati tuđe da uopće spomene Teslu (iako ni ja nisam fan Tesle) ili bilo koji drugi auto sa inovativnom tehnologijom.
Od kuda pravo jednoj individui sa zaostalom tehnologijom kao što je Volkswagen koja nije u stanju proizvesti nešto svoje nego samo kopirati tuđe da uopće spomene Teslu (iako ni ja nisam fan Tesle) ili bilo koji drugi auto sa inovativnom tehnologijom.
Ma zamisli, VW ima zaostalu tehnologiju a Tesla ima inovativnu :)
Prouči malo koje je inovacije kroz povijest VW donio u autoindustriju i što točno Tesla ima a drugi nemaju.
Navedi bilo koju stvar (osim sjedala u gepeku) koju danas ima Tesla a da je Toyota nije imala prije 10 godina.
Ma zamisli, VW ima zaostalu tehnologiju a Tesla ima inovativnu :)
Prouči malo koje je inovacije kroz povijest VW donio u autoindustriju i što točno Tesla ima a drugi nemaju.
Navedi bilo koju stvar (osim sjedala u gepeku) koju danas ima Tesla a da je Toyota nije imala prije 10 godina.
Autopilot.
Ma zamisli, VW ima zaostalu tehnologiju a Tesla ima inovativnu :)
Prouči malo koje je inovacije kroz povijest VW donio u autoindustriju i što točno Tesla ima a drugi nemaju.
Navedi bilo koju stvar (osim sjedala u gepeku) koju danas ima Tesla a da je Toyota nije imala prije 10 godina.
Autopilot.
Nefunkcionalan autopilot. Toyota autopilot, također nefunkcionalan, ima u svojim konceptnim modelima od treće generacije Priusa a ne puštaju ga u seijsku proizvodnju jer je nefunkcionalan a oni su Toyota a ne nekakva Tesla.
https://electrek.co/2017/06/23/tesla-autopilot-test-silky-smooth-control-algorithm-cyclist/
A evo ti i jedan dobar članak (iako s previše subjektivnih procjena) o tome tko je tko na polju autonomnih vozila:
http://www.businessinsider.com/the-companies-most-likely-to-get-driverless-cars-on-the-road-first-2017-4/#18-baidu-1
Iz ovoga je poprilično jasno kako je Tesla prvi u guranju proizvoda koji je daleko lošiji od konkurencije, što smo zaključili i u vezi kompletnog automobila a ne samo autopilota.
Autopilot.
Nefunkcionalan autopilot. Toyota autopilot, također nefunkcionalan, ima u svojim konceptnim modelima od treće generacije Priusa a ne puštaju ga u seijsku proizvodnju jer je nefunkcionalan a oni su Toyota a ne nekakva Tesla.
https://electrek.co/2017/06/23/tesla-autopilot-test-silky-smooth-control-algorithm-cyclist/
A evo ti i jedan dobar članak (iako s previše subjektivnih procjena) o tome tko je tko na polju autonomnih vozila:
http://www.businessinsider.com/the-companies-most-likely-to-get-driverless-cars-on-the-road-first-2017-4/#18-baidu-1
Iz ovoga je poprilično jasno kako je Tesla prvi u guranju proizvoda koji je daleko lošiji od konkurencije, što smo zaključili i u vezi kompletnog automobila a ne samo autopilota.
Iz toga što si priložio apsolutno ništa nije jasno. Autopilot je u beti, za ono što kažu da radi - radi itekako dobro. Ima svojih mana, ali ni takvom kakav jest nitko drugi nije ni blizu.
Iz toga što si priložio apsolutno ništa nije jasno. Autopilot je u beti, za ono što kažu da radi - radi itekako dobro. Ima svojih mana, ali ni takvom kakav jest nitko drugi nije ni blizu.
Autopilot je u beti? Jel se ti zajebavaš? Nije to beta, to je early pre alpha. Jel ti promakla rečenica: Crash rates for Tesla cars have plummeted 40% since Autopilot was first installed in 2015.
Jel ti iz članka jasno koliko su drugi po pitanju autonomnog upravljanja ispred Tesle. Jel shvaćaš da ozbiljni proizvođači automobila ne žele serijsku primjenu featurea o kojem ovisi ljudski život dok ga ne usavrše, dok Tesla gura poluproizvod samo kako bi na listi specifikacija imala nešto što će privući budale?
Tesla za sredinu sljedeće godine najavljuje autonomnu vožnju dok je VW, kojeg ovdje neki nepoznavatelji stvarnog stanja nazivaju zaostalim, neinovativnim, starom tehnologijom... 550milja potpuno autonomno odvozio prije tri godine.
Ako tebi ništa nije jasno iz onog što si pročitao u linkovima, onda to nije do VW, Tesle ili autonomne vožnje nego do tebe.
Iz toga što si priložio apsolutno ništa nije jasno. Autopilot je u beti, za ono što kažu da radi - radi itekako dobro. Ima svojih mana, ali ni takvom kakav jest nitko drugi nije ni blizu.
Autopilot je u beti? Jel se ti zajebavaš? Nije to beta, to je early pre alpha. Jel ti promakla rečenica: Crash rates for Tesla cars have plummeted 40% since Autopilot was first installed in 2015.
Jel ti iz članka jasno koliko su drugi po pitanju autonomnog upravljanja ispred Tesle. Jel shvaćaš da ozbiljni proizvođači automobila ne žele serijsku primjenu featurea o kojem ovisi ljudski život dok ga ne usavrše, dok Tesla gura poluproizvod samo kako bi na listi specifikacija imala nešto što će privući budale?
Tesla za sredinu sljedeće godine najavljuje autonomnu vožnju dok je VW, kojeg ovdje neki nepoznavatelji stvarnog stanja nazivaju zaostalim, neinovativnim, starom tehnologijom... 550milja potpuno autonomno odvozio prije tri godine.
Ako tebi ništa nije jasno iz onog što si pročitao u linkovima, onda to nije do VW, Tesle ili autonomne vožnje nego do tebe.
Meni je jasno sljedeće - stotinama puta dokazano na raspravama oko mobitela - da ti uopće ne čitaš ono što linkaš, a i kad čitaš da si površan.
Dakle, citat "Crash rates for Tesla cars have plummeted 40% since Autopilot was first installed in 2015" se prevodi ovako: Od uvođenja autopilota 2015. godine, omjer prometnih nesreća za Teslu je U PADU 40%. To je, btw podatak, američkog NHTS-a koji je pandan našeg CVH.
Čitaš li, 40 posto u padu?
Što se tiče ostalih linkova, youtube je tvoj prijatelj, stotine testova aktualnih korisnika koji u stvarnim situacijama pokazuju što autopilot može i gdje su mu mane. Mogućnost koja je komercijalno dostupna i koristi se. To što toyota ili netko drugi ulaže je hvale vrijedno, dobro je da nisu izbacili nešto što ne radi, ali trenutni stupanj zrelosti tehnologije je daleko ispod Tesle. Meni je jako dobro poznato kako je VW prošao na urban challengeu DARPA-e i što su radili poslije toga - sve prototipovi. Tesla ima proizvod koji tehnologijom dolazi opremljen serijski, tražio ga ti ili ne, koristio ili ne.
VW nikada nije imao inovacuje (osim iz doba Hitlera). Oni samo kopiraju. Kada nešto novo ugrade onda reklamiraju na veliko a kod drugih proizvođača to postoji godinama. Koliko modela hibrida ima Toyota a Renault ima nekoliko opcija samo elektro automobila i to ne računajući Elektro Tvingo, Megan.
samo daj ti to reci dipl.ing. strojarstva, kod njih je Sveto Trojstvo: Bog, Isus Krist i VW...
a dok im veliš da je prvi TDI imala Fiat Croma, nosine su na podu... uzmu zadnji katalog Golfa i na WC bacit drkicu da se oraspolože...
VW nikada nije imao inovacuje (osim iz doba Hitlera). Oni samo kopiraju. Kada nešto novo ugrade onda reklamiraju na veliko a kod drugih proizvođača to postoji godinama. Koliko modela hibrida ima Toyota a Renault ima nekoliko opcija samo elektro automobila i to ne računajući Elektro Tvingo, Megan.
Brkaš inovacije i proizvode. Pet-šest električnih modela ne znači pet-šest inovacija. Ako pričamo o Tesli i VW-u onda uspoređujemo Teslu i VW a ne Renault ili Toyotu (koju btw. vozim).
Ovo je kao da pišeš kako je Samsung inovativna firma jer neki feature ugrađuje u 30 modela. Inovativan je onaj tko je taj feature izmislio, napredan onaj ko ga je prvi implementirao.
Ti očito misliš kako sam ja ljubitelj VW-a. U životu sam se navozao svega i svačega i nakon bar milijun prijeđenih kilometara smatram kako je Audi, a odmah zatim VW, najprecjenjeniji proizvod autoindustrije. Iz njihove grupacije Porsche (911, Cayman) je jedino što bi sebi uzeo u obzir.
U kontekstu nekakve usporedbe inovativnosti u autoindustriji VW nema puno toga za pohvaliti se. Ali ni ne uspoređujem ga s Mercedesom, Citroenom, Fiatom, Fordom, Volvom, Toyotom... nego s Teslom koja je još manje inovativna. Spominješ vrijeme Hitlera no VW-u nitko ne može oduzeti inovativnost Bube. Više je samo taj model imao inovacija nego Tesla, na kvadrat. Tko misli drugačije nek mi slobodno navede što je to Tesla izmislila.
samo daj ti to reci dipl.ing. strojarstva, kod njih je Sveto Trojstvo: Bog, Isus Krist i VW...
a dok im veliš da je prvi TDI imala Fiat Croma, nosine su na podu... uzmu zadnji katalog Golfa i na WC bacit drkicu da se oraspolože...
Zaboravio si napisati da je taman kad je VW prihvatio TDI tehnologiju, Fiat započeo razvoj Common Rail-a. A onda je VW-u trebalo još 15 godina da odbaci TDI i prihvati CR.
To se baš uklapa u teoriju kako VW gura nove tehnologije.
Što je 15 godina u usporedbi s vječnošću :)))
Kvalitetu povezujemo sa pouzdanošću ?
Pa ne možeš uspoređivati Hondu tek kao VW i cijelokupnu grupaciju...Što se tiće završne obrade...
Po pouzdanosti naravno Honda je ispred!
Autoindustrija je preopsežan pojam da bi se moglo govoriti o samoj pouzdanosti...
Kao glavi faktor je sreća...
Danas su najmanji problem fleke,za takvo što postoji deterđenti...
Da se nadovežem za Polo to je ionako neka verzija "flotne prodaje" gdje će se i prodavati,naravno na DE tržištu...
carcrash, pricas gluposti. VW ne stavlja sportski ovjes u svoja auta bez nadoplate nego je jednostavno ovjes tvrdi naspram francuza sto je tipicno za svabska auta, a oni o ovjesu nemaju pojma dovoljno je pogledati elk testove novije MQB platforme da se dode do toga zakljucka. Takav "attention to detail" sa slike sam vidio i u Fordu i Opelu, a vjerovatno je tako i kod ostalih tako da ne znam sto je tu posebno.
Sprotski ovjest,ili ti ga tvrđi ovjes!
Moose test, kao i što vidiš nije sjajan,tu je konkurencija bolja, loše odrađen Esp kao i postavke ovjesa...Platforma nema nikakve veze...
Nešto si htio reći?