Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

poruka: 14
|
čitano: 5.912
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP".
16 godina
offline
Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

Ha-ha, baš me zanima postoji li ikakva šansa da netko iz Zagreba pročita zadnju rečenicu i pokuša ovako nešto.

Zapravo bilo tko iz HR, ali imam osjećaj da su ljudi u Rijeci, Osijeku i Splitu malo mentalno napredniji od bagre u ZG.

Inače super stvar, fascinira me doseg tehnologije danas, a jedva čekam vidjeti što nas čeka u budućnosti.

Gledam te!
 
1 2 hvala 0
3 godine
offline
Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

kud sreće da to čim prije zaživi, a ne ovi "pametni semafori" koje sada imamo, jedva dočekaju da "vide" nekog da se kreće prema njima i odmah pale crveno, iako na ostalim prometnicama raskrižja nema nikog, da bi nakon 3 sekunde opet upalili zeleno.

Poruka je uređivana zadnji put pet 27.10.2023 9:54 (Gallu).
 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
Veliki Brat kaže...

..

Zapravo bilo tko iz HR, ali imam osjećaj da su ljudi u Rijeci, Osijeku i Splitu malo mentalno napredniji od bagre u ZG.

..

 -imaš osjećaj? nemaš za (ne)prihvatljivu komunikaciju odnosno čemu takav nepotreban dio posta u benignoj temi? sve je 'mi-oni'? korektnost?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
ihush kaže...

 -imaš osjećaj? nemaš za (ne)prihvatljivu komunikaciju odnosno čemu takav nepotreban dio posta u benignoj temi? sve je 'mi-oni'? korektnost?

 "Čovjek koji ne potencira netrpeljivost među pripadnicima regija hrvatskih, kao da nije ni živio..."

 

 

                                        - Sun Tzu, poslanica bugovcima, 27:10

 

 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put pet 27.10.2023 11:12 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

A budimo realni kad ovo u hrvatskoj nigdje nije potrebno. Mislim super je stvar, ali kad usporedis nas promet sa prometom u LA-u i tako nekim gradovima ond shvatis da bi iskoristivost ovoga bila puno manja nego sta bi mozda troskovi implementacije bili. Pogotovo kad uzmemo nase politicare i njihovo racunanje troskova

It aint what you dont know that gets you into trouble. Its what you know for sure that just aint so
 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
ihush kaže...
Veliki Brat kaže...

..

Zapravo bilo tko iz HR, ali imam osjećaj da su ljudi u Rijeci, Osijeku i Splitu malo mentalno napredniji od bagre u ZG.

..

 -imaš osjećaj? nemaš za (ne)prihvatljivu komunikaciju odnosno čemu takav nepotreban dio posta u benignoj temi? sve je 'mi-oni'? korektnost?

Da, osjećaj za filing. Ne mo'š mi ništa prišit jer sam i sam zagrepčanec, kao što ne možeš niti židovu koji priča viceve na temu židova...

Gledam te!
15 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
fer-de-lance kaže...
..

 

                                        - Sun Tzu, poslanica bugovcima, 27:10

 

 

 

 ..ee-da. :) s time da bi trebalo dodati malo 'marulićevskog' izričaja u autohtonost-povjesnost poslanice klasičnog teatralnog govora.. (zvučnost-intonacija-dikcija..) kako bi utisak bio 'jači'.

 

stirko55 kaže...

A budimo realni kad ovo u hrvatskoj nigdje nije potrebno. Mislim super je stvar, ali kad usporedis nas promet sa prometom u LA-u i tako nekim gradovima ond shvatis da bi iskoristivost ovoga bila puno manja nego sta bi mozda troskovi implementacije bili. Pogotovo kad uzmemo nase politicare i njihovo racunanje troskova

 -uz problem.. studija od prije koje godine (neka tv emisija..) koja dokazuje upravo suprotno, bolje prometnice, veća protočnost-propustnost prometa.. u velikim gradovima, generira dodatni promet, privlači-stvara.. tj što je prometnica protočnija to će privući više prometa i dovesti do još većeg problema tj realno ostane isti 'čep' dok se poveća recimo broj nesreća-zastoja čisto brojem vozila, kao što ljeti kad je sezona na autocestama imamo više nesreća.. (sama cesta je ista, razlika je samo u masi-prometu-gužvi..).

-tako veliki gradovi generiraju +15% profita (više nego 'normalno' mjesto.. tj ne čisto logično-matematički, nego marketing, masovnost.. npr znamenitosti parisa kao ajfelov toranj, rimske fontane itd. koje su ekšli nevažni ali privlače turizam, time kafiće, hotele, parking..), sve je veće u velikom gradu, veća plaća ali i trošak.. i to je normalno, očekivano.. tj zato je ovaj zeleni val nešto što ne riješi problem, kao što ni svi dosadašnji prometni zeleni valovi kroz centar grada kao zg nisu riješili prometne čepove nego nasuprot povećale promet i time dodatno gužve ako ne u prometu tad za parking.. tj riješenje po tom pravilu je upravo suprotno, uz zabranu prometa po centru, namjerno usporavanja, ne širenje traka, ne zeleni val nego pandan-crveni.. i tad će se promet 'prirodno' preusmjeriti na okolne ceste.. kao što to radi voda u prirodi, tj tek tako u velikim milijunskim gradovima eliminiraju rute recimo puta na posao po recimo usa.. no sad kad se to zna već je recimo prekasno jer se do sad išlo s više traka i napravljene ceste su tu.. pa ih ne žele zatvoriti ili žele naplatu cestarine itd.. tj sasvim suprotni kriteriji ovisno kojim poslom se netko bavi, npr onaj tko naplaćuje parking želi gužve, onaj tko je limar želi gužve itd.. i ako se to eliminira tad taj dio prihoda padne, time i prihod-porez grada a grad sve radi da to poveća.. pa se vrtimo u krug :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

Skynet, jesi to ti?

| ORIGIN: CR0_VandaL | STEAM: vandalzd | uPlay: vandalzd | R* Club: vandal_zd | RaceNET: VandaLzd | RSI: vandalpr | XBox: VandaLpr
Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
Teoretski da, no ništa ne sprečava grad da koristi prednosti ovakvog sustava,smanji gužve,buku i zagađenje te dodatno definira u kojim dijelovima grada neće biti prometa ili će biti usporen i slično. Nećeš zabraniti da netko se parkira u centru jer je davno izgrađena garaža no ona može biti skuplja i do nje ne moraju patiti oni koji npr zelenim valom u Zagrebu prolaze neometano
Einsteine, da ti olakšam teoriju: samo za svemir postoji vjerojatnost da nije bezgraničan
15 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
genije_čudo_prirode kaže...
Teoretski da, no ništa ne sprečava grad da koristi prednosti ovakvog sustava,smanji gužve,buku i zagađenje te dodatno definira u kojim dijelovima grada neće biti prometa ili će biti usporen i slično...

 -pa gle, prvo kažeš teoretski da.. i nastaviš suprotno, dok gore pišem upravo o usa istraživanju-stanju i 'čaroliji' koju 'gravitacijom' stvara veliki grad i to ne nešto klase naših našica i sl nego milijunski gradovi pri čemu bi čitava hr bila jedan manji grad.. tj upravo oni koji razvijaju takve sustave, ne mi koji smo mrvica u tim brojkama.

.. i kažu, nakon istraživanja + važnije rezultati-posljedice praćenjem stanja desetljećima u tim gradovima (opet, usa, što znači newyork-chicago-losalngelos..) što god su radili da 'rasterete' promet, rezultat je upravo suprotan, tj bolje prometnice, protočnije, .. generiraju još više prometa, privlače ga .. i povećaju problem koji se želi riješiti kao zagađenje.

-nasuprot tog je npr zabrana prometa što je oximornosnizam za riješavanje problema prometa.. tj ili imamo promet ili nemamo, ako je zabranjen, nema ga.

 

-zeleni val generira promet, crveni rezultira smanjenjem prometa jer tad vozači idu alternativnim putevima, svi koji mogu, obilazno.. no time se problem nije riješio nego samo izmjestio, uz povećanje zagađenja jer je tad npr duži put, time više potrošenog goriva za doći od točke a do točke b.. itd. istina, ako se stoji u gužvi i dalje se troši gorivo, zagađuje.. no opet, povećanjem prometa poveća se i statistička šansa za nesreće, time se poveća broj zastoja iz tog razloga i opet si na početku problema tj rezultat je suprotan od željenog .. i to ne teoretski, nego je to rezultat -činjenica stanja u tim velikim gradovima nakon više desetljeća praćenja, što će reć znaju da je to pogrešan pristup ili kratkovidan-ograničen koji se kao bumerang vrati u glavu uvećan za neki postotak povećanja problema koji se želio smanjiti.

 

+ a najvažnije je na kraju svega novac, biz, jer grad=biz, veći-veći biz.. turizam i sl. pa mi jednako tako želimo što više turista na jadranu no time naravno dobijemo gužvu na autoputu.. zabraniti-zatvoriti autoput? kužiš.. svrha mu je upravo supotna i to se kao bumerang vrati jer ideja izmještanja je lokalna-ograničena i kratkovidna, slično kao što je to s eko-zelenim vozilima na struju pri čemu se samo izmjesti mjesto spaljivanja fosila uz bitnu razliku da to može biti čišće jer će elektrana imati filtere-pročištaće itd.. no gorivo će biti spaljeno + više jer postoje gubitci u transportu-transformaciji oblika goriva dok razne 'grete' ne vide dalje od nosa pa misle da trošeći struju iz utičnice ne zagađuju planetu kao oni koji spaljuju benzin.. zagađuju, jer struja u utičnici nije došla čarobnim štapićem&prahom..

 

-odnosno, opet biz.. pa tako npr postojanje garaža-parkinga u centru grada je biz, onaj tko ima garaže želi promet, dok grad posjeduje lokacije kao lokalni komunalci koji naplaćuju parking ili zgparking koji ti odvozi auto i opet naplati.. a to je novac u džepu grada, prihod.. koji grad želi, bez kojeg ostane ako prometa nema, ako nema parkinga i kazni.. pa ti tad grad podigne naknadu za vodu, smeće, zaštitu bilja i fotelja.. jer grad mora napuniti fondove iz bilo kojeg prihoda-osnove da bi plaćao djelatnike, pokrpao ceste, gradio vodovode itd.. sami sebi režu granu? ponekad u kratkovidnosti i to.. kao sve grete i hypsteri koji ne vide dalje od nosa i to im je ok dok je u ruci ajfon pa im daljnji pogled ni ne treba.. a googlemaps će im tracirati rutu do cilja pri čemu je npr prošli petak bio kaos po gradu na sve strane satima uz više težih nesreća a hitne jure spašavati.. to sve je trošak, no istovremeno i zarada, kafića u centru ili kina i šopingcentra u koji svi žele doći ili grobara-limara ostalih koji i na tome zarađuju. .. ukini te zarade i eto manje novca u gradskoj kasici, tad ili otkaz djelatnicima ili niža plaća a treba više djelatnika i veće plaće jer ljudi odu van.. što tad? pogled dalje od nosa? nije li jedna od odlika ljudi anticipiranje i priprema za neki moguć-realan događaj umjesto ovisnosti o sreći-slučaju pa tako lav jede gazelu kad uhvati, gladuje kad gazele nema.. civilizacije postoje upravo zato da to predvide i zato je poznat npr egipat (silosi, biblijske godine ..) itd.

 

-svaka kratkovidna studija stvori veći problem nego što je riješila upravo zato, kao što sad odvajamo otpad-vrećice koje smetlari opet bace na istu hrpu jer nije složen sustav kao spalionica, kao austrija,.. ne treba izmišljati toplu vodu i to nisu teorije nego naprotiv praksa-iskustvo usa gradova koji problem imaju x-puta veći nego mi, mali-sitni... no na kraju sve ostane isto, jer biz određuje prioritete, zdravlje ili prazna gradska kasica koja tad dovede do kolapsa jer nema tko počistiti smeće, nema tko taxirati, nema tko konobariti.. odeš u irelandiju i radiš isto za x-puta veću plaću... što tad, opet ne hipotetski, ne kao pitanje neog kao odgovor 'gretama' koje ne vide dalje od nosa, koji je istovremeno vrhunac rudarenja u prometnom čepu :) ..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 29.10.2023 11:52 (ihush).
14 godina
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
ihush kaže...
fer-de-lance kaže...
..

 

                                        - Sun Tzu, poslanica bugovcima, 27:10

 

 

 

 ..ee-da. :) s time da bi trebalo dodati malo 'marulićevskog' izričaja u autohtonost-povjesnost poslanice klasičnog teatralnog govora.. (zvučnost-intonacija-dikcija..) kako bi utisak bio 'jači'.

 

stirko55 kaže...

A budimo realni kad ovo u hrvatskoj nigdje nije potrebno. Mislim super je stvar, ali kad usporedis nas promet sa prometom u LA-u i tako nekim gradovima ond shvatis da bi iskoristivost ovoga bila puno manja nego sta bi mozda troskovi implementacije bili. Pogotovo kad uzmemo nase politicare i njihovo racunanje troskova

 -uz problem.. studija od prije koje godine (neka tv emisija..) koja dokazuje upravo suprotno, bolje prometnice, veća protočnost-propustnost prometa.. u velikim gradovima, generira dodatni promet, privlači-stvara.. tj što je prometnica protočnija to će privući više prometa i dovesti do još većeg problema tj realno ostane isti 'čep' dok se poveća recimo broj nesreća-zastoja čisto brojem vozila, kao što ljeti kad je sezona na autocestama imamo više nesreća.. (sama cesta je ista, razlika je samo u masi-prometu-gužvi..).

-tako veliki gradovi generiraju +15% profita (više nego 'normalno' mjesto.. tj ne čisto logično-matematički, nego marketing, masovnost.. npr znamenitosti parisa kao ajfelov toranj, rimske fontane itd. koje su ekšli nevažni ali privlače turizam, time kafiće, hotele, parking..), sve je veće u velikom gradu, veća plaća ali i trošak.. i to je normalno, očekivano.. tj zato je ovaj zeleni val nešto što ne riješi problem, kao što ni svi dosadašnji prometni zeleni valovi kroz centar grada kao zg nisu riješili prometne čepove nego nasuprot povećale promet i time dodatno gužve ako ne u prometu tad za parking.. tj riješenje po tom pravilu je upravo suprotno, uz zabranu prometa po centru, namjerno usporavanja, ne širenje traka, ne zeleni val nego pandan-crveni.. i tad će se promet 'prirodno' preusmjeriti na okolne ceste.. kao što to radi voda u prirodi, tj tek tako u velikim milijunskim gradovima eliminiraju rute recimo puta na posao po recimo usa.. no sad kad se to zna već je recimo prekasno jer se do sad išlo s više traka i napravljene ceste su tu.. pa ih ne žele zatvoriti ili žele naplatu cestarine itd.. tj sasvim suprotni kriteriji ovisno kojim poslom se netko bavi, npr onaj tko naplaćuje parking želi gužve, onaj tko je limar želi gužve itd.. i ako se to eliminira tad taj dio prihoda padne, time i prihod-porez grada a grad sve radi da to poveća.. pa se vrtimo u krug :)

 samo me bacis u depru kad shvatim koliko je istina sta govoris

It aint what you dont know that gets you into trouble. Its what you know for sure that just aint so
2 godine
offline
Google Green Light - inteligentni zeleni val iz GP

...gdje se u njihovom gradu nalazi Grävingholzstraße ili Harkányi Termálfürdő ili Pendice dello Scoglietto…

 

Bila bi zgodna doskočica da piše Ponterosso i Nagykanizsa, stariji bi znali na što se misli...

 

Da ne spominjemo ono doba dana kada su svi žitelji regije stiješnjeni u svojim automobilima jer idu na posao ili se s posla vraćaju kućama.

 

Postoji naziv za to, zove se špica, odnosno prometna špica.

 

...već svi ti u kolonama zarobljeni i zaustavljeni automobili u kojima živčani vozači nervozno turiraju papučicu gasa...

 

Svi su živčani i svi nervozno turiraju papučicu gasa?

 

...neopisivo zagađuju okoliš...

 

Start-stop sistem postoji od 1970-tih, masovno se počeo koristiti od Euro 5 norme.

 

Prema nekim studijama, na gradskim raskrižjima zagađenje može biti i trideset puta veće nego na otvorenim cestama izvan gradova, pri čemu polovica emisija štetnih plinova dolazi od automobila...

 

U Oldenburgu u Njemačkoj izmjereno je 54 mikrograma/m3 čestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.

 

čiji vozači uz škripu guma stišću gas kako bi bijesnim startnim driftanjem iz sebe ispuhali adrenalin što im se nakupio na živcima nakon što su se morali zaustaviti i čekati na semaforu.

 

Bijesnim startanjem u gradskoj gužvi može se jedino zabiti u auto ispred, dok je driftanje je nešto sasvim drugo.

 

...koordiniranjem prometa uz pomoć umjetne inteligencije...

 

Umjetna inteligencija ne postoji, koordiniranje odrađuju algoritmi.

 

Urbanistički stručnjaci tih gradova (da, u svijetu gradovi imaju vlastite nadzorne prometne centrale i stručnjake koji u njima rade!) koriste se shemom gradskog prometnog sustava na indikatorskoj kontrolnoj ploči...

 

Hrvatska ima nadzorne prometne centrale (stručnjake sam namjerno izostavio), od autocesta i državnih cesta, do gradova.

 

 
 
 

...razvoj modela protoka prometa podrazumijevao je specijalan namjenski hardver poput live-kamera na prometnicama i raskrižjima...

 

Kamere su potrebne i zbog drugih stvari, recimo utvrđivanja krivca prometne nesreće.


...ukazuju na potencijal za do 30% ubrzanja protoka prometa i preko 10% smanjenja emisije stakleničkih plinova...

 

Trebalo bi vidjeti brojeve i statistiku. Prema statistici, Concorde je jedan od najgorih, ako ne i najgori zrakoplov, jer je imao jednu nesreću na 14 aviona. S obzirom da nije ni nešto previše korišten, ni odnos milja i nesreća mu nije najpovoljniji. S druge strane, ako nesreću Air France Flight 4590 ne računamo kao nesreću za koju je kriv Concorde, već kao nesreću za koju su krivi DC-10 i toranj (komad metala koji je otpao s DC-10 i presjekao gumu), onda je Concorde najpouzdaniji.

 

Osim navedenog, u potpunosti podržavam projekt, iako bi naveo da su kružni tokovi (tamo gdje mogu biti) odlični, kod njih u principu nema održavanja i gdje može doći do prometnih nesreća s manjom materijalnom štetom (osim u iznimno rijetkim slučajevima), dok su raskrižja sa semaforima potpuna suprotnost.

 

Gallu kaže...

kud sreće da to čim prije zaživi, a ne ovi "pametni semafori" koje sada imamo, jedva dočekaju da "vide" nekog da se kreće prema njima i odmah pale crveno, iako na ostalim prometnicama raskrižja nema nikog, da bi nakon 3 sekunde opet upalili zeleno.

 

Takvi "pametni semafori" programirani su da pale crveno ako voziš preko ograničenja.

 

ihush kaže...

...no sad kad se to zna već je recimo prekasno jer se do sad išlo s više traka i napravljene ceste su tu...

 

Djelomično si u pravu. Postoje razne procjene omjera idealne populacije po km2, što je unatoč navodnoj decentralizaciji u većim gradovima nemoguće za ostvariti. Također postoje razne procjene prilikom gradnje gradskih prometnica, gdje se te procjene tijekom godina pokazuju kao promašene, jer se broj stanovnika i još važnije, broj vozila povećao (parkinzi su posebna problematika sama za sebe). Glavne prometnice ranije su se radile da budu veće od tada potrebnih, zbog budućeg povećanja stanovnika i broja vozila, međutim u većini slučajeva pokazalo se da su premale (ne računajući neplanski urbanistički kaos, koji je također problematika sama za sebe, dok su alternativni pravci također preopterećeni. No, preopterećenost je na većini prometnica samo u špici, tako da bi bilo nepotrebno raditi npr. deset traka u jednom smjeru, jer već sad npr. tri trake u jednom smjeru većinu vremena nisu preopterećene, dok je potpuno izbjegavanje gužve u špici u gradu s puno stanovnika po km2 nemoguće, jer bi kad-tad negdje nastao zastoj. I to sve na stranu da je u npr. Zagrebu potrebno još mostova, metro (podzemna željeznica) i moderna verzija Haussmannove obnove Pariza. Međutim, Zagreb ima puno većih akutnih problema, počevši od toga da dobar dio zgrada na okupu drži samo fasada, do toga da dijelovi grada nemaju pitku vodu i kanalizaciju, sve do fijaska sa smećem. Tu dolazimo one poznate "naši nisu u stanju niti prefarbati ono što su dva Josipa izgradila".

Magia Posthuma
 
2 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
Vampir001 kaže...

 

 Takvi "pametni semafori" programirani su da pale crveno ako voziš preko ograničenja.

 

 

Pokušao sam tu teoriju provjeriti - pale se svaki put, neovisno o brzini.

2 godine
offline
Re: Google Green Light - inteligentni zeleni val i
Gallu kaže...

Pokušao sam tu teoriju provjeriti - pale se svaki put, neovisno o brzini.

 

Nešto ne štima, "pametni" s radarom bi trebali biti podešeni da se pali crveno ako voziš više od ograničenja, imam ih par u kvartu, kod rade na tom principu kako je predviđeno da rade. Ima i starijih "pametnih", bez radara, moguće da su podešeni da pale crveno čim ne detektiraju auto, a postoji mogućnost da ih je netko "stručan" ili kad policija pošalje pitomce da se igraju sa semaforima, podesio da se pali crveno čim detektiraju vozilo. Da zaključim, usklađivanje semafora je očigledno znanstvena fantastika, a ovaj Google Green Light je odlična stvar, volio bi to vidjeti i kod nas.

Magia Posthuma
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice