Genijalno a tako jednostavno, doslovno kako se toga prije nije nitko sjetio. Posebno me dojmila upotreba kugličnih ležajeva umjesto zubaca zupčanika.
Budućnost bicikliranja ne uključuje lanac
- poruka: 19
- |
- čitano: 9.473
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Vec sam poceo traziti distributere, pa da se malo raspitam o cijeni. Cini se savrseno dobro napravljeno,
te izdrzljivo za uzbrdice i jaka naprezanja, gdje lanac cesce zakaze.
Samo se danam da cijena nece biti preko 3k €.
99% (i više je efikasnost singlespeed lanca). Klasični mjenjači imaju manju jer se lanac križa i prolazi kroz pulley kotačiće.
Kod ovog nisu uopće riješili problem prebacivanja brzina tako da je ovo za sad preskupi i prekomplicirani singlespeed.
Kad će i hoće li to riješiti ostaje za viditi, ali nemam baš neka pretjerana očekivanja od te firme jer su vrh "njihovih" proizvoda ležajevi i 3D printani pulleyi od titana te impregnirani lanac koji je za jednokratno upotrebu i sve je bolesno skupo.
Prava stvar su zatvorene getribe, a ne ovakav delikatni kardan koji će zakazati čim se napuni blatom.
Uostalom, gubitak prijenosa na biciklu, pogotovo cestovnom koji se kreće 30-40+ km/h je toliko zanemariv faktor u ukupnom otporu gdje otpor zraka čini ogromni udio i tek otpor kotrljanja možda kojih 5% dok razlika u trenju kod lanca i ležajeva čini tako malu razliku da veću razliku radi izbor rukavica ili čarapa.
Kod ovog nisu uopće riješili problem prebacivanja brzina tako da je ovo za sad preskupi i prekomplicirani singlespeed.
Kad će i hoće li to riješiti ostaje za viditi, ali nemam baš neka pretjerana očekivanja od te firme jer su vrh "njihovih" proizvoda ležajevi i 3D printani pulleyi od titana te impregnirani lanac koji je za jednokratno upotrebu i sve je bolesno skupo.
Prava stvar su zatvorene getribe, a ne ovakav delikatni kardan koji će zakazati čim se napuni blatom.
Uostalom, gubitak prijenosa na biciklu, pogotovo cestovnom koji se kreće 30-40+ km/h je toliko zanemariv faktor u ukupnom otporu gdje otpor zraka čini ogromni udio i tek otpor kotrljanja možda kojih 5% dok razlika u trenju kod lanca i ležajeva čini tako malu razliku da veću razliku radi izbor rukavica ili čarapa.
Čini mi se da problem mjenjanja brzine nije veliki, jednostavno se kotačić koji ide na kotač pomiče naprijed-nazad i zahvata veći ili manji zupčanik na kotaču i tako mijenja brzine. Sa ovim drugim se savršeno slažem, ogromna razlika je voziti 20 ili 40 km/h, jer otpor zraka raste sa kubom brzine, pa je otpor trenja na prijenosu potpuno beznačajan u odnosu na zračni otpor.
Nekako mi se čini da će ovo biti ili iznimno krhko ili iznimno skupo.
Ovo može biti budućnost za skupe bicikle i neke custom made proizvode. Za široke mase će i dalje ostati lanac.
kao netko tko je upućen u bicikle mogu reći da su eksperimenti s kardanom postojali još u 19. stoljeću. U odnosu na lanac sustav je manje pouzdan i teže se održava. U dobroj konfiguraciji na cestovnom biciklu moderni lanci imaju gubitke manje od 2,5% pri maksimalnoj deflekciji. Nije zanemarivo, ali je u prosjeku manje od prijenosnog sustava kardana (>2% u svim uvjetima). Lanac se zamijeni za minutu, a vrhunski košta 60-100€, neki OK lanac se nađe i za manje od 20€. Također, kardan znači dodatnu masu (ne mislim na osovinu već na konstrukciju okvira bicikla) i u tradicionalnoj proizvodnji stvara dodatne slabe točke na okviru koje mogu dovesti do pucanja. Postoje dobri razlozi (zapravo puno njih) zašto kardan na biciklu nikad nije zaživio - niti neće.
P.S. sad sam pogledao i tekst i slike, vidim da je u igri CeramicSpeed koji nisu "lajbeki" (i sam imam jedan set kotača s njihovim ležajevima), problem prijenosa su riješili, ostaje problem krutosti okvira. Vrhunski sprinter ima vršni moment sile >300Nm i nema okvira koji će ostati potpuno ravan pri toj sili, pa čak i kod laganih penjača ima nešto sitno fleksa, tako da bi ovaj sustav funkcionirao samo u vrlo ograničenom režimu upotrebe. Svjesni su i oni toga, ovo je samo za showroom i medije.
bicikli s kardanom odavno postoje no zbilja ne kužim kaj fali lancu.
Ja bih rekao da su bicikle s kardanskim prijenosom već među nama i itekako se koriste! Nisam tražio podatke o točnom broju ali rekao bih da ih je u zadnjih nekoliko godina proizvedeno sigurno između 100,000 - 1,000,000 primjeraka.
Ovaj tip prijenosa je popularan na biciklama za bikesharing, pretpostavljam zbog robusnosti, lakšeg održavanja i praktičnosti (u smislu da ne postoji opasnost da će se korisniku bike-sharinga hlače zaprljat ili zapet na lancu). Dakako da kod ovog tipa bicikla težina nije toliki problem a robusnost je vrlina, mislim da je oko 20kg. Koliko je takav prijenos efikasan u odnosu na klasičan, neznam, ali za sporu vožnjicu po gradskim ulicama je sigurno zadovoljavajuće.
Meni su poznati Mobike i Bikemi bikesharing operateri, ali sigurno ima i drugih.
Nizozemski www.beixo.com ima pak cijeli niz modela u prodaji.
Dakako da se u gornjem članku radi o drugačijem tipu prijenosa i bicikla, inovacija je mjenjač, materijali...
Ono što me zapanjilo u gornjem videu je zapravo osjećaj da ovo rješenje zapinje i ne djeluje uopće tečno, obratite pozornost na trenutak kad se osovina tek počinje okretat ili kad se skroz sporo okreće... Pa drveni bi mehanizam bolje klizio!
Ok, radi se o dva prototipa i ovo nije finalan proizvod, ali ne vidim iz čega su oni zaključili da se trenje smanjilo i da je efikasnost porasla na 99%.
Prikazani sustav nije statički uravnotežen u 2D ravnini (što prijenos sa lancom je) jer postoji nezanemariva aksijalna sila, (a time i moment) okomito na nazubljenu ploču. Da bi se osigurala krutost ploče i preuzele sve sile, sve bi trebalo izvesti puno masivnije (kruće). Ovo nije ništa drugo nego reklamni prikaz tvrtke koja proizvodi ležajeve, 3D print ili što već.
Ovo može biti budućnostza skupe bicikle i neke custom made proizvode.Za široke mase će i dalje ostati lanac.
Kaj se tiče zelenaša vrlo teško, s obzirom da je to otvoreni sistem mjenjača izložen raznim vanjskim utjecajima.Na papiru 99% efikasnost je super, ali u praksi to če završit samo kao preskupa igračka za lovaše, ili recimo možda profi cestovne bicikliste itd.
Budučnost mjenjača za bicikle je več odavno tu, ali to i dalje nije baš jefitno i realno nikad niti neče bit relativno jeftino.Jedina realna mana ovakvih sistema mjenjača, pa s obzirom na konstrukciju to je očekivano osjetno veča masa.Dva primjera su sasvim dosta, a ovaj prvi je još i "okvirno jeftin" fučkaj ga sad.
Za široke mase čak nije niti karbonski remen, jer kad imaš takav remen na biciklu obično imaš i skupe djelove.
NuVinci/Enviolo
- nema klasičnih zupčanika
- nema potrebe za povremeno održavanje
- "okvirno jeftino", cijena mjenjača samo 400eura"
Pinion
- jedino održavanje je zamjena ulja nakon 10 000kn
- centralno smješten mjenjač=idealni raspored mase na biciklu ovo je najbolje rješenje
- cijena mjenjača 800-1000eura
- varijanta mjenjača za MTB bicikliranje
https://www.bicycle-junkies.com/review-pinion-p1-18-gearbox-with-gates-cdx-belt/
Navodno su mjenjanje brzina riješili na funkcionalnom prototipu, a ovaj je sajamski, nefunkcionalni. Sustav mijenja brzine pomoću servo motora koji pomakne krunu u trenutku kada su zupci na "kazeti" poravnati, što određuje preko senzora.
Tu:
se može čuti kako zvuči (spoiler: užasno).Nek ljudi istražuju, zašto ne, ali po meni se tu nema što puno izumiti. Bicikl je mehanički jako efikasan, gubitci s dobro podmazanim i održanim lancem su minimalni i beznačajni u odnosu na aerodinamičke gubitke koji postaju značajni pri većim brzinama.
Meni ovo zvuci kao tipicno silovanje statistike: smanjili smo trenje za VRTOGLAVIH 49% u odnosu na klasicni lanac!!! Ali ako je nakon tog uspjeha efikasnost 99%, znaci da je efikasnost lanca 98%. Ili sam nesto krivo shvatio? Mislim da cu ostati pri lancu, a na svoje cjelodnevne izlete biciklom krenut cu dvije milisekunde ranije da kompenziram razliku.
Pa nije prvi put da vidimo ovakav mehanizam. Nije ništa inovativno, nesviđa mi se otvoren ovakav mehanizam, vožnje kroz blato, kamenja, čak i gradska. Sve mi izgleda krhko. Lanac je lako promijeniti, namjestiti, ako ovo ispadne iz mjesta ode sve...
Pa nije prvi put da vidimo ovakav mehanizam. Nije ništa inovativno, nesviđa mi se otvoren ovakav mehanizam, vožnje kroz blato, kamenja, čak i gradska. Sve mi izgleda krhko. Lanac je lako promijeniti, namjestiti, ako ovo ispadne iz mjesta ode sve...
Daleko je to od bitne inovacije, ili korisne/praktične tehnikalije koja je sposobna za bilo kakve ozbiljne biciklističke potrebe.Ja ovu vijest ne bi niti objavio, realno ništa posebno "obična vrlo skupa osjetljiva igračka za lovaše".
Ako hočeš navest korisne vijesti, onda bi Bug još prije nekoliko godina barem spomenuo vijest o Pinion sistemu mjenjača.Zelenaš nije od jučer, pa to je predstavljeno prije okvirno šest godina.
https://pinion.eu/en/tests-reviews/