Kad već pretjeraju s cijenom, ne trebaju i s RAMom
Kad već pretjeraju s cijenom, ne trebaju i s RAMom
Sama količina RAM-a je nebitna. S obzirom da znamo kako rati (tj. ne radi) multitasking na iOS-u, ni ne treba više RAM-a.
Razlog tomu nije to što iPhonei nemaju dovoljno radne memorije, već što u Appleu smatraju kako to nije jedna od bitnih stavki u specifikacijama telefona. Mišljenja su da u svaki telefon treba ugraditi onoliko memorije koliko je potrebno, a ne radi marketinga bezrazložno napumpavati RAM, a time ionako veliku cijenu uređaja.
Demagogija level 100.
Da budem iskreni nije mi bas previse jasan ovaj frenzy sa ramom... Koj k ce ti vise od 4gb rama na mobu (ne trollam, iskreno pitanje)... dok recimo prostor vidim kao problem...
Ja kao nekakav joe average koristim mob za surfanje, tu i tamo koja igrica za wc :), telefon... app....
Nikad nisam dobio "not enough memory"....
Pretpostavljam da su zahtjevi za memorijom produkt loseg programiranja sa obzirom da je nekad boga i vraga stalo u par sto kb?
bo...
općenito, čaj je bolji s medom nego sa zekom. bitno je da mare za pare.
Ljudsko oko ne može vidjeti više od 2 gb rama
iOsu treba duplo manje memorije nego Androidu, jer je Android baziran na Javi i što drukčije hendla background aplikacije.
S obzirom da radi toga iOs uređaji imaju duplo manje memorije, Apple nigdje to ne reklamira, jer bi kupci onda uspoređivali količinu memorije s Androidom, a to je generalno nebitan podatak.
Tako su prije cca 15 godina na hr.rec.automobili govorili da japanski konj u autu je više nego npr. njemački
Mislim da ste falili malo. iPhone 11 ima 4GB rama, a iPhone 11 Pro ima 6Gb rama.
Hah, naslov ko stvoren za trolove, a većina koji se bune da je premalo na svojim super-duper uređajima sa 16 GB RAM i octa-core procesorima na 6GHz ne vjeruje da su ipak sporiji i da je sve "belosvetska zavera" u režiji Donalda Ducka, ovaj Trumpa.
A po čemu je hardver slabiji od konkurencije?
iOsu treba duplo manje memorije nego Androidu, jer je Android baziran na Javi i što drukčije hendla background aplikacije.
S obzirom da radi toga iOs uređaji imaju duplo manje memorije, Apple nigdje to ne reklamira, jer bi kupci onda uspoređivali količinu memorije s Androidom, a to je generalno nebitan podatak.
Android je baziran na linuxu. VM je bio baziran ja Javi na pocetku, ali se otislo od toga.
RAM je bitan podatak. Ako imas otvoreno dosta aplikacija, ako koristis aplikacije koje zahtjevaju dosta RAMa (igre, video editing itd.), cak i na web browseru primjetis razliku. Naravno, iOS jeste bolje optimiziran od Androida, ali to ne znaci da je RAM nebitna stavka. Jer ga onda ne bi ni Apple povecavao sa 2 GB, zar ne?
Android je baziran na linuxu. VM je bio baziran ja Javi na pocetku, ali se otislo od toga.
RAM je bitan podatak. Ako imas otvoreno dosta aplikacija, ako koristis aplikacije koje zahtjevaju dosta RAMa (igre, video editing itd.), cak i na web browseru primjetis razliku. Naravno, iOS jeste bolje optimiziran od Androida, ali to ne znaci da je RAM nebitna stavka. Jer ga onda ne bi ni Apple povecavao sa 2 GB, zar ne?
Proguglaj malo pa vidi što si napisao. "Nije se otišlo od Jave" nego se prešlo na AOT compile umjesto JIT pa se Android prestao teliti ko krepana kokoš, no Java je još uvijek jedan od razaloga zašto je Android toliko gladan resursa.
I što onda ako je baziran na Linuxu? iOS je na UNIX-u? To ne znači da možeš staviti znak jednakosti i Android != Linux. Linux je samo dio, a Android ima još jedan debeli gladni sloj preko toga Linuxa. Linux možeš pokrenuti i na tosteru, za Android ti treba 4 GB RAM i octa-core da ne lagga. S druge strane iOS radi perfektno i sa 2GB RAM, a povećanje je dobrim dijelom radi future-proofinga i podrške za zahtjevnije aplikacije. Najnovija verzija ide na model iz 2015.-e, dok na Androidu ako napraviš upgrade na 2 godine star uređaj (pod uvjetom da je dostupan) moraš se naoružati strpljenjem.
Prosjecna RAM potrosnja na iOS 13 je oko 2 GB.
Prosjecna RAM potrosnja na Androidu 10 je oko 4.5GB.
Multitasking radi potpuno drugacije (odnosno iOS ga ni nema u pravom smislu). A procesor je najbrzi na trzistu (negdje sa 855+, mozda i jaci). Dakle sto je tu slabije?
Daj mi neki jeftiniji iOS uredaj s istim hardverom nadi?
Prosjecna RAM potrosnja na iOS 13 je oko 2 GB.
Prosjecna RAM potrosnja na Androidu 10 je oko 4.5GB.
Multitasking radi potpuno drugacije (odnosno iOS ga ni nema u pravom smislu). A procesor je najbrzi na trzistu (negdje sa 855+, mozda i jaci). Dakle sto je tu slabije?
Daj mi neki jeftiniji iOS uredaj s istim hardverom nadi?
Nema smisla objašnjavati fiziku ovakvim trolovima koji samo čekaju da izađe vijest o Appleu pa da kenjaju. Najbolji su mi ovi koji se još hvale da ga nikad nisu koristili, ali znaju da ne valja. Problem je da su to valjda ili frustrirani klinci sa viškom vremena ili propali idealisti u 40-ima koji mjere vrijednost kuhinjskom vagom.
Mislim da se većina normalnih korisnika slaže oko toga da su Appleovi uređaji zaista dobri (uz pokoju bezvezariju tipa notch), no skupi i to posebno skupi za naše tržište gdje se cijena telefona kreće oko 2 prosječne plaće. Radi toga neki imaju potrebu propovijedati da je to smeće i sl. Ja se ponekad suzdržavam koristiti mobitel negdje vani, pogotovo kad si okružen ljudima koji rade za minimalac jer ne želim da netko pomisli da se ku***m, no ako netko pošteno zaradi svoj novac ne vidim zašto ne bi kupio što god poželi. Problem je što ovo društvo idealizira instant kreacije i glavna vijest su reality osobe koje su uz to što (uglavnom) ništa ne rade puni ko brod i kupuju ono što je najskuplje. I zanimljivo je da takvih nema ni ovi koji najviše kritiziraju ne bi imali što pratiti pa bi i oni morali nešto raditi, a ne visjeti na forumima. Ja ne koristim iPhone jer sam vidio da ga imaju Maja Šuput ili Nives Celzijus već jer je to već jedno vrijeme standard u našoj firmi prvenstveno radi praktičnosti i sigurnosti. Radi toga sam možda prikraćen što ne mogu staviti Mile Kitića kao ringtone bez da ga kupim na storeu, no spreman sam na takav kompromis.
Mislim da ste falili malo. iPhone 11 ima 4GB rama, a iPhone 11 Pro ima 6Gb rama.
Nista nisu falili, Iphone 11 Pro i 11 Pro Max zaista imaju samo 4GB rama.... tako barem pise prema GSM areni...
Android je baziran na linuxu. VM je bio baziran ja Javi na pocetku, ali se otislo od toga.
RAM je bitan podatak. Ako imas otvoreno dosta aplikacija, ako koristis aplikacije koje zahtjevaju dosta RAMa (igre, video editing itd.), cak i na web browseru primjetis razliku. Naravno, iOS jeste bolje optimiziran od Androida, ali to ne znaci da je RAM nebitna stavka. Jer ga onda ne bi ni Apple povecavao sa 2 GB, zar ne?
Proguglaj malo pa vidi što si napisao. "Nije se otišlo od Jave" nego se prešlo na AOT compile umjesto JIT pa se Android prestao teliti ko krepana kokoš, no Java je još uvijek jedan od razaloga zašto je Android toliko gladan resursa.
I što onda ako je baziran na Linuxu? iOS je na UNIX-u? To ne znači da možeš staviti znak jednakosti i Android != Linux. Linux je samo dio, a Android ima još jedan debeli gladni sloj preko toga Linuxa. Linux možeš pokrenuti i na tosteru, za Android ti treba 4 GB RAM i octa-core da ne lagga. S druge strane iOS radi perfektno i sa 2GB RAM, a povećanje je dobrim dijelom radi future-proofinga i podrške za zahtjevnije aplikacije. Najnovija verzija ide na model iz 2015.-e, dok na Androidu ako napraviš upgrade na 2 godine star uređaj (pod uvjetom da je dostupan) moraš se naoružati strpljenjem.
Kakav kompleksas, lol. Sram te izvaditi iPhone? Treba ti dobar psihijatar.
To o cemu pricas je bilo relevanto prije nekoliko godina.
Da budem iskreni nije mi bas previse jasan ovaj frenzy sa ramom... Koj k ce ti vise od 4gb rama na mobu (ne trollam, iskreno pitanje)... dok recimo prostor vidim kao problem...
Ja kao nekakav joe average koristim mob za surfanje, tu i tamo koja igrica za wc :), telefon... app....
Nikad nisam dobio "not enough memory"....
Pretpostavljam da su zahtjevi za memorijom produkt loseg programiranja sa obzirom da je nekad boga i vraga stalo u par sto kb?
bo...
Cemu onda toliko mocan proc? Za sta on sluzi?
Jbt već ti je deset puta objašnjeno a ti opet trubiš po svojoj religiji i uvjerenjima.
Gle braco, JIT (compile) je akronim od "just in time". "J" ovdje nema veze s Javom. Kad je nešto kompajlirano, to je binary, mašinski kod, byte code, executable. Nema veze je li source bio Java, Kotlin, C, C++ ... Python ili Pascal.
Objasnit ću ti na Pythonu - najbolji, najčešći primjer za JIT.
Python program (source, izvorni kod) možeš vrtiti u interpreteru (virtualnoj mašini), ili kao JIT. Ili ga čak kompajlirati u statični ("pravi") binary.
U interpreteru, linija po linija se kompajlira i izvršava. Klasično, to je bilo u pravilu sporije. No danas je hw toliko brz da "virtualke" rade nezamjetno sporije.
Kompajlirani program je već binary. Razlika između JIT i "klasičnog" kompajlera je da se kod JITa tek po startu programa izvorni kod "dinamično" pretvori (kompajlira) u binary (just in time) i onda se binary - kao i bilo koji drugi binary - izvršava.
Stvar je malo kompliciranija u praksi, jer je Python u stvari, poput Jave, u pravilu uvijek nekako interpretiran - bytecode (binary) se u konačnici interpretira (ali ovdje je već riječ samo o semantici).
Očito, JIT kod u pravilu nije toliko optimiziran kao i neki npr čisti C binary. No, zato postoje optimizatori koda, kao i kompajleri koji python code pretvaraju u npr pravi, statični C / C++ binary.
S druge strane, JIT kod možeš dinamično, gotovo pa "real time" mijenjati i interpretirati (ne doslovce), jer nema potrebe za rekompajliranjem - što je fantastično za rapid development.
Sve to ovisi o namjeni - (željenim) threadovima, microthreadovima, procesima, multitaskingu, (multi)platformi itd.
I sad tu dolazi dodatni hardware (GPU, CPU...), ovisno o namjeni, koji u biti danas preuzima ulogu brzine. Hardware je odlučujući.
Hardware koji, naravno, ne može zamjeniti loše napisani kod, bez obzira kojeg je "tipa".
Zaključak: ni interpretirani ni "kompajlirano interpretirani" JIT kod ne moraju ni po čemu zaostajati za "klasičnim" kodom.
Loše napisani program će biti loš, a mana Androida nekada nije bila zbog JITa, već ofrlje napisanih programa u nedovoljno razvijenim / testiranim okruženjima, koji su nepotrebno gutali previše memorije i - ogromna mana - loše je "oslobađali".
NO: To je bila nužna cijena ekspresno rastuće platforme (u svakom pogledu).
I opet, čak i to što JIT u praksi nema veze s "brzinom", sve je to stvar daleke prošlosti. Android ne koristi JIT, već ART AOT (ahead of time - predkompajlirano).
ART je akronim od Android RunTime - ime sve govori - static binary kao i kod iOSa. Nema tu bitne razlike i mašio si cijeli fuzbal po valjda dvadeseti put.
Glede "manjih" memorijskih zahtjeva, stvar je vrlo jednostavna:
iPhone ne mora imati toliko RAMA jer nije multitasking OS.
Apple to zove multitaskingom, no riječ je zapravo o sofisticiranoj semantičkoj prijevari: riječ je o "Fast App Switching" - odnosno kvazi-multitaskingu, "lošijem" od onog kakvog je imala Amiga 1995 (dok je tad Apple Mac imao još stari tzv cooperative multitasking!). Naime, Amiga je već tada imala specijalne koprocesore (analogno poput današnjeg iPhonea) koji su omogućavali pravi pre-emptive multitasking.
U čemu je razlika?
Da bi iOS na iPhoneu radio, on mora "suspendati" / privremeno zamrznuti SVE aplikacije osim trenutno aktivne. To znači da je njegov unixoid, koji je po defaultu dizajniran kao multithread/multitasking, umjetno "zablokiran".
Drugim riječima, na Androidu (Linux) doista možeš paralelno vrtiti više aplikacija odjednom - skidati torrente, vrtiti yt video u prozoru / pozadini, paralelno npr komprimirati neki fajl i još tipkati u Wordu a na drugoj polovici ekrana računati u Excelu. Naravno da će to gutati memoriju, upogoniti sve jezgre (odn. pregrijavati mobitel) i vjerojatno usporiti sustav do boli. ALI MOŽEŠ, bar u teoriji. E, pa Apple je to zakriplao na iOSu. Odnosno, taj dio OSa "emulira" dodatnim specijalnim hardverom (pa ti dođe na isto, ali je skuplje).
Opet; koliko god to grozno zvučalo, to ne mora biti loše - bar ne za većinu iKorisnika koji to ionako ne koriste niti bi znali koristiti. Moglo bi se čak reći da je Apple uklonio (točnije blokirao) bitne, ali za mobitel nepotrebne, arhaične mainframe/desktop dijelove *nixa.
Multitasking je u stvari zastarjeli desktop pojam koji na mobilnim platformama ima prilično drugačije značenje, jer specijalizirani soc hardware obavlja zahtjevni dio posla.
Sve u svemu riječ je o semantici jer u praksi gotovo da nema razlike između Fast App Switching i "pravog" multitaskinga. Osim što je iOS u teoriji zakriplan i potencijalno potrebuje manje rama - ali po 3-4 puta većoj ukupnoj cijeni. :)
Jbt već ti je deset puta objašnjeno a ti opet trubiš po svojoj religiji i uvjerenjima.
Gle braco, JIT (compile) je akronim od "just in time". "J" ovdje nema veze s Javom. Kad je nešto kompajlirano, to je binary, mašinski kod, byte code, executable. Nema veze je li source bio Java, Kotlin, C, C++ ... Python ili Pascal.
Objasnit ću ti na Pythonu - najbolji, najčešći primjer za JIT.
Python program (source, izvorni kod) možeš vrtiti u interpreteru (virtualnoj mašini), ili kao JIT. Ili ga čak kompajlirati u statični ("pravi") binary.
U interpreteru, linija po linija se kompajlira i izvršava. Klasično, to je bilo u pravilu sporije. No danas je hw toliko brz da "virtualke" rade nezamjetno sporije.
Kompajlirani program je već binary. Razlika između JIT i "klasičnog" kompajlera je da se kod JITa tek po startu programa izvorni kod "dinamično" pretvori (kompajlira) u binary (just in time) i onda se binary - kao i bilo koji drugi binary - izvršava.
Stvar je malo kompliciranija u praksi, jer je Python u stvari, poput Jave, u pravilu uvijek nekako interpretiran - bytecode (binary) se u konačnici interpretira (ali ovdje je već riječ samo o semantici).
Očito, JIT kod u pravilu nije toliko optimiziran kao i neki npr čisti C binary. No, zato postoje optimizatori koda, kao i kompajleri koji python code pretvaraju u npr pravi, statični C / C++ binary.
S druge strane, JIT kod možeš dinamično, gotovo pa "real time" mijenjati i interpretirati (ne doslovce), jer nema potrebe za rekompajliranjem - što je fantastično za rapid development.
Sve to ovisi o namjeni - (željenim) threadovima, microthreadovima, procesima, multitaskingu, (multi)platformi itd.
I sad tu dolazi dodatni hardware (GPU, CPU...), ovisno o namjeni, koji u biti danas preuzima ulogu brzine. Hardware je odlučujući.
Hardware koji, naravno, ne može zamjeniti loše napisani kod, bez obzira kojeg je "tipa".
Zaključak: ni interpretirani ni "kompajlirano interpretirani" JIT kod ne moraju ni po čemu zaostajati za "klasičnim" kodom.
Loše napisani program će biti loš, a mana Androida nekada nije bila zbog JITa, već ofrlje napisanih programa u nedovoljno razvijenim / testiranim okruženjima, koji su nepotrebno gutali previše memorije i - ogromna mana - loše je "oslobađali".
NO: To je bila nužna cijena ekspresno rastuće platforme (u svakom pogledu).
I opet, čak i to što JIT u praksi nema veze s "brzinom", sve je to stvar daleke prošlosti. Android ne koristi JIT, već ART AOT (ahead of time - predkompajlirano).
ART je akronim od Android RunTime - ime sve govori - static binary kao i kod iOSa. Nema tu bitne razlike i mašio si cijeli fuzbal po valjda dvadeseti put.
Glede "manjih" memorijskih zahtjeva, stvar je vrlo jednostavna:
iPhone ne mora imati toliko RAMA jer nije multitasking OS.
Apple to zove multitaskingom, no riječ je zapravo o sofisticiranoj semantičkoj prijevari: riječ je o "Fast App Switching" - odnosno kvazi-multitaskingu, "lošijem" od onog kakvog je imala Amiga 1995 (dok je tad Apple Mac imao još stari tzv cooperative multitasking!). Naime, Amiga je već tada imala specijalne koprocesore (analogno poput današnjeg iPhonea) koji su omogućavali pravi pre-emptive multitasking.
U čemu je razlika?
Da bi iOS na iPhoneu radio, on mora "suspendati" / privremeno zamrznuti SVE aplikacije osim trenutno aktivne. To znači da je njegov unixoid, koji je po defaultu dizajniran kao multithread/multitasking, umjetno "zablokiran".
Drugim riječima, na Androidu (Linux) doista možeš paralelno vrtiti više aplikacija odjednom - skidati torrente, vrtiti yt video u prozoru / pozadini, paralelno npr komprimirati neki fajl i još tipkati u Wordu a na drugoj polovici ekrana računati u Excelu. Naravno da će to gutati memoriju, upogoniti sve jezgre (odn. pregrijavati mobitel) i vjerojatno usporiti sustav do boli. ALI MOŽEŠ, bar u teoriji. E, pa Apple je to zakriplao na iOSu. Odnosno, taj dio OSa "emulira" dodatnim specijalnim hardverom (pa ti dođe na isto, ali je skuplje).
Opet; koliko god to grozno zvučalo, to ne mora biti loše - bar ne za većinu iKorisnika koji to ionako ne koriste niti bi znali koristiti. Moglo bi se čak reći da je Apple uklonio (točnije blokirao) bitne, ali za mobitel nepotrebne, arhaične mainframe/desktop dijelove *nixa.
Multitasking je u stvari zastarjeli desktop pojam koji na mobilnim platformama ima prilično drugačije značenje, jer specijalizirani soc hardware obavlja zahtjevni dio posla.
Sve u svemu riječ je o semantici jer u praksi gotovo da nema razlike između Fast App Switching i "pravog" multitaskinga. Osim što je iOS u teoriji zakriplan i potencijalno potrebuje manje rama - ali po 3-4 puta većoj ukupnoj cijeni. :)
Iz prijašnjih postova sam stekao dojam da si ti IT pro i da kužiš o čemu pričaš, ali...
JIT - tko je kad rekao da J znači Java? Da li je Android runtime baziran na Javi? Čak i Kotlin koji spominješ se prekompajlirava u Ne vidim što prosipaš "mudrost" oko toga ako ne shvaćaš o čemu govoriš. Da li je JIT generalno sporiji od AOT compilea za isti kod? Ti tvrdiš da nije... A loš kod koji ne oslobađa memoriju je i dalje prisutan u brojnim aplikacijama na Google Playu.
Znači iOS nema multitasking? Što je onda to kad razgovaram na telefon i koristim GPS u isto vrijeme? To što MT na iOS-u razlikuje BG i FG aplikacije ne znači da nema MT, koji je između ostaloga znatno efikasniji nego ovo što ima Android
Ako iPhone ima najbrži proc, i netreba više rama, zašto su svi flagship Android telefoni danas brži od iPhone u startanju aplikacija i multitaskingu?Nije velika razlika, al ako plaćaš tolko novaca trebao bi biti brži od dva ili nekad 3 puta jeftinije konkurencije.
Recimo
, a takvih videa ima na stotine ako baš tražite dokaze.Ako iPhone ima najbrži proc, i netreba više rama, zašto su svi flagship Android telefoni danas brži od iPhone u startanju aplikacija i multitaskingu?Nije velika razlika, al ako plaćaš tolko novaca trebao bi biti brži od dva ili nekad 3 puta jeftinije konkurencije.
Recimo
, a takvih videa ima na stotine ako baš tražite dokaze.Ali nisu pouzdani ;) Ma sta to znacilo....
Ako iPhone ima najbrži proc, i netreba više rama, zašto su svi flagship Android telefoni danas brži od iPhone u startanju aplikacija i multitaskingu?Nije velika razlika, al ako plaćaš tolko novaca trebao bi biti brži od dva ili nekad 3 puta jeftinije konkurencije.
Recimo
, a takvih videa ima na stotine ako baš tražite dokaze.U nekim aplikacijama i dosta brži.
Al bitno da je ios optimiziran.