Nekoć sam se smijao amerima što tretiraju vozače kao idiote. Ali danas nekako uviđam da je automatika i tehnika nešto korisno. Ipak level Golfa dvice nije najbolji užitak vožnje.
Kamere za vožnju unatrag u SAD-u obvezne na novim
- poruka: 33
- |
- čitano: 8.926
- |
- moderatori:
vincimus
Evropa, a općeniti sve marke automobila, bi morala uvesti kao obvezu sustavi automatskog kočenja u slučaju opasnosti, signale za vozače kada im se druga vozila nalaze u mrtvom kutu. Što prije se to počne ugrađivati, a pogotovo u niže klase automobila, jer oni to dobe zadnje, biti će sigurnije u prometu.
ma nece pomoc kamere onima koji ne znaju voziti skociti na 5. minutu pa na dalje
Ovo bi ja uveo na naše televizije kao show, umjesto kuhanja, skidanja kila i sličnog.
Džaba ga bilo!
I pored spomenute kamere, senzora, pič-pač čuda, ode prag i vrata od vozača da se sve praši (onaj veliki razvodni ormarić sa zaštitama od cijei, e te cijevi + mrtvi kut)!
Dogodilo se, jel' khmmm nekom čijse se ime ne spominje uzalud .
A štaš, a što bi meštri radili, samo boli, boli, boli, .....€€€
kak su krenuli, uskoro će od amera tražiti i da znaju voziti.
Evropa, a općeniti sve marke automobila, bi morala uvesti kao obvezu sustavi automatskog kočenja u slučaju opasnosti, signale za vozače kada im se druga vozila nalaze u mrtvom kutu. Što prije se to počne ugrađivati, a pogotovo u niže klase automobila, jer oni to dobe zadnje, biti će sigurnije u prometu.
Baš mi treba još više vozača na cesti koji ne znaju voziti... Problem je što su ljudi govno od životinjske vrste i uvijek će naći način za abuseati tehnologiju. Svi ti sustavi bi trebali biti nekakav backup, dodatak, a koliko god ga takvim zamisli onaj tko ga napravi, u konačnici to ljudima postane nešto na što se oslanjaju radi je*ene lijenosti i koriste tako da mogu manje pratiti cestu i više drkati po mobitelu tokom vožnje. Prva stvar koju bi trebalo uvesti kao obaveznu je nekakav sustav praćenja pozornosti vozača, onda razmišljati o drugim stvarima. Kao što je očito bilo potrebno uvesti je*ene senzore i upozorenja za pojas jer je prosječnom debilvozaču očigledno gotovo nemoguće shvatiti da je korisno preživjeti ako se zabiješ u nešto ili se netko zabije u tebe. Fascinantno, zaista.
Pa u EU kod nekih proizvodjaca je to dio standardne opreme, kod Toyote od 2016., svi, pa i osnovni modeli dolaze sa kamerom.
Koliko vidim, od 2018. skoro svi Ford modeli isto tako imaju kameru. Koliko ce trebati da i drugi to uvedu,
ne znam, ali ide se na to da zbog velike koncetracije automobila u gradovima, velik broj uskih parkiralista,
i opcenito pretrpanosti osobnih automobila, pokusaju uciniti sto vise da bi se povecala sigurnost u prometu.
Prije 25-30 godina, jedna obitelj je imala 4 clana i jedan automobil. Danas jedna obitelj ima 4 clana i 4 automobila,
jer svi moraju na posao, nitko ne zeli vise javnim prijevozom na posao. Razumljivo za nekog
tko putuje 50km u jednom smjeru, ali jako je puno razmazene djece koja imaju 2km do posla,
i tih 2km putuju automobilom - umjesto javnim prijevnozom, biciklom, ili pjesice.
Za rute do 5km ni ne pomisljam startati automobil, jer u krugu od 5km imam bus, tram, vlak,
bicikl, noge, ma i na trepavicama predjem 5km.
Jedino što nije moguće uvesti prevenciju protiv budala u prometu koji ne poštuju propise. Recimo kad se biciklista vozi po lijevj umjesto po desnoj strani ceste, kad voze u zabranjenom smjeru u nepreglednoj ulici, pa kad ga netko udari "vozač nije prilagodio brzinu uvjetima na cesti".
Inače, ja sam se preporodio kad sam ugradio kameru, jer sad imam pogled na sve kad vozim unatrag.
Parkirni senzori su zakon i bez gledanja mogu parkirat nosac aviona, ali ovaj auto koji sad imamo ima kameru koju sam mislil ne budem nikad koristil jer super parkiram sa senzorima. Nema sanse da si vise ikad kupim auto bez kamere. covjek se toliko lako nauci na nekaj bolje i lakse, nemres belivit.
Standard bi trebalo biti da se auti sami parkiraju. Auto "ima" tu opciju koju sam jednom probal i jednom upalil jer je frenda zanimalo. Osobno ne koristim jer nisam retard ali to cudo radi savrseno, e savrseno.
Za pet godina budemo imali aute koji nas sami parkiraju ako nas i ne voze, sami koce, sami rade sve. Fora bude poslat djecu na trening ili u skolu. Reces auto vozi tam i tam a ti doma ili na poslu, poslije posla te auto ceka ispred firme. Ako naplacuju parking ispred firme auto te frkne na posel i ode doma da ne placas parking a kasnije te pokupi kad zavrsis s poslom.
Prije 25-30 godina, jedna obitelj je imala 4 clana i jedan automobil. Danas jedna obitelj ima 4 clana i 4 automobila,
jer svi moraju na posao, nitko ne zeli vise javnim prijevozom na posao. Razumljivo za nekog
tko putuje 50km u jednom smjeru, ali jako je puno razmazene djece koja imaju 2km do posla,
i tih 2km putuju automobilom - umjesto javnim prijevnozom, biciklom, ili pjesice.
Sramotno je to što imamo takav javni prijevoz (mislim na Zagreb) da je danas na većini autobusnih linija manje buseva nego prije 15 godina, nije napravljen ni jedan metar nove pruge 20 godina, s tim da su i to bile pruge koje su planirane davno prije "sadašnje vlasti" i općenito se u javni prijevoz ne ulaže baš ništa. Žute trake su praktički nepostojeće, tamo gdje ih ima imaju funkciju samo kad nije gužva što je upravo suprotno njihovoj namjeni, autobusi su u katastrofalnom stanju, svi lupaju, cukaju gore nego Ikarusi početkom 90-ih itd. Kad uđem u bus bude me sram gdje živim...
A kad smo kod javnog prijevoza, sjetimo se i davnih vremena kad je ovaj grad imao žičaru hahahhaha
Da, to je veoma tuzno za jednu "Metropolu", gdje bi grad kao takav trebao biti primjer
ostalim HR gradovima.
I slazem se, kvaliteta javnog prijevoza u HR opada svake godine - manji broj linija,
losija udobnost u prometu, a cijena karti je veca - dakle nesto ne stima, ako je sve skuplje,
onda mora kvaliteta i udobnost putnicima biti bolja, i broj linija rasti, a ne obratno.
A vidis, Austrija ti je cudna zemlja, svaka pokrajina sebi kroji gradski prijevoz.
Primjerice u Tirolu su 80ih izgradili Elektro Autobuse po cijelom gradu.
Krajem 90ih su ih sve maknuli, jer su bili neefikasni, te su se ljeti cesto kvarili.
(zimi cudom su radili kako spada)
Onda su se vratili na klasicne Autobuse, te odlucili izgraditi tramove kroz glavne prometnice
u gradovima - gdje se moglo - a gdje ne, uvesti dodatne stanice vlakova.
Sve skupa je to sada savrseno - imas bus ili tram na svakom cosku i prema bilo kojem smjeru unutar grada,
a izvad grada imas uvjek direkt liniju vlakova, hoces obicnih, ubrzanih i brzih - u vlakove mozes
ponesti bicikl, i u vangradske buseve takodjer, otraga ima nosac za 8 komada - al uglavnom su polu-prazni.
Godisnja Tirol karta kosta 450€ (ca 3375kn), dakle za 450€ se vozis svim javnim prijevozima u cijelom Tirolu
tokom citave godine, vlak, tram, bus, cak i mnoge zicare spadaju u to, tako da stvarno se isplati.
Dok u HR za taj novac mozes JEDVA kupiti godisnju kartu za zeljeznicu relacije Zagreb - Sisak.
Dakle samo zeljeznica, samo jedan smjer, kosta vise nego godisnja karta za cijeli Tirol,
sve oblike javnog prijevoza i u svim smjerovima.
Grad Zagreb i Zg zupanija su povrsinom velicine od 3.700km², dok je povrsina Tirola 12.640km²,
dakle skoro tri i pol puta veca povrsina, a cijena javnog prijevoza jednaka kao za relaciju od 50km u Hr.
I onda se ne mora nitko pitati zasto u Hr nitko tko ne mora, nejde javnim prijevozom.
Al pitam se zasto ovdje u Austriji svi uporno guraju osobne automobile, a ne javni prijevoz,
koji je dostupan, brz, povoljan, te povezan na sve moguce nacine sa svim oblicima prijevoza.
Meni je brze sjesti u bus, otici 12km na drugi kraj grada, kupiti mini-hladnjak, i vratiti se kuci,
nego sjesti u automobil, odvesti se, traziti 10min parking, platiti taj parking bar 2.50€, do maksimalnih 4€,
kupiti mini-hladnjak, sjesti u auto i zavrsiti u guzvi (busevi imaju dodatne trake da ne stvaraju guzvu, i ne zapadaju u guzvu),
i onda 20min provesti da izadjem iz guzve od 1km, da bi dosao doma.
Ne znam koliko sam daleko otisao od teme, ali sve u svemu, previse je vozila, previse je mladih agresivnih vozaca,
bez strpljenja, i proizvodjaci automobila i zakoni moraju pokusati uciniti nesto da se smanje sitne nesrece po gradovima
koje uzrokuju ogromne guzve i zastoje.
u mojoj selendri autobus vozi samo na papiru za putne troskove, imam 4-5 km do ducana, super, ali nema autobusa, tramvaja.
jedini autobus je onaj skolski, normalno da ce svatko vozit auto na posel tih 2-3 km. Sve super ako si u Zagrebu i imas ZET, mi ostali se mozemo komotno jebat.
Probaj se svaki dan voziti vlakom na posao. Dodje mi da se ubijem, padne snijeg, kasni, pada kisa kasni, sunce je kasni. Krepa motor, krepa struja, krepa signalizacija, krepa vepar, krepa budala koja se autom naveze ispred vlaka unatoc signalizaciji ili se baci netko pred vlak pa ga se skuplja uzduz i popreko. Pa cekaj vlak po par sati jer je netko u HZ-u zakljucio da ih je previse i ukinuo ih. Radis do 17h, ne stignes do vlaka prije 17:30 ako ne trcis, cekaj do 19h sljedeci, Radis 8h, 4h putujes, genijalno, ostaje ti 8h za spavanje i 4h za jest, srat, tusirat i zivot, tj. zaboravi spavanje ako imas klince ili jos nekakav hobi/interese. Ja sam s autom, ako nema guzve, za 30 minuta u Zagrebu, prosecem jos 5minuta i to je to. Natrcao sam se i nalovio vlakova, zajebi to.
E za Juge su vlakovi bili puni ko cep, al redovni i ucestali.
Autobusi isto tako.
Tuzna ta Hr danas. Treba staviti kamere vlakove i buseve,
da se snimi na sta to lici. Da nema osobnih automobila,
cini m se da bi u Hr stanovnistvo moralo selit se, svaki put
kad promjeni radnu okolinu, mjesto ili grad.
Bitno da se prosvjeduje za gluposti, a ono sto je bitno,
to se ignorira, i narod se muze.
Moj savjet, ako si mlad covjek, bjezi van sto prije mozes.
Nemoj cekat da moras otici - nego odi dok ti nije sila - lakse je.
Lagano u HZ vlak i samo mahnes. Treba montirati kamere na automobile,
da se vidi kad koji hrvat pobjegne iz Hr.
-retrovizor ver.2.0b ..
Neloše ali bilo bi zgodno da se prilikom toga pali funkcija koja bi zazrcalila volan tako da bi lijevo ostalo lijevo a desno isto, desno jel.
Sramotno je to što imamo takav javni prijevoz (mislim na Zagreb)
Nije ni u Splitu puno bolje, a o okolici da i ne govorim. Prije sam živio na Žnjanu i do posla imao 6 km, pokaz je bio 290 kn. Išao sam busom jer mi je bilo praktičnije i otprilike jednako skupo kao i automobil, ali mi je bila pokora ako imam u planu išta poslije posla jer sve što nije u centru grada ili na potezu kud ide bus znači ponovno proći pola grada da bih presjeo na bus za doma ili pješačanje do najbliže stanice na toj liniji.
Sad sam u Solinu, do posla (ista lokacija kao i prije) imam 5,5 km, a pokaz je 380 kn. Autom mi inače treba čak i manje, ali sad kako su radovi treba dulje ili mogu kružiti, pa nabiti veću kilometražu za uštedjeti par minuta i dosta živaca. Na kraju sam uzeo bicikl je mi za tih 5,5 km treba 20-ak minuta.
Jedino se nadam da će biti nešto od ovog najavljenog sređivanja lokalne željeznice jer mi je pruga 100 metara od stana i 100 metara od posla (doduše, tu je podzemno, pa je pitanje da li će raditi stanicu).
Neloše ali bilo bi zgodno da se prilikom toga pali funkcija koja bi zazrcalila volan tako da bi lijevo ostalo lijevo a desno isto, desno jel.
Kad moraš lijevu, gdje ti guzica ide!?
Baš mi treba još više vozača na cesti koji ne znaju voziti... Problem je što su ljudi govno od životinjske vrste i uvijek će naći način za abuseati tehnologiju. Svi ti sustavi bi trebali biti nekakav backup, dodatak, a koliko god ga takvim zamisli onaj tko ga napravi, u konačnici to ljudima postane nešto na što se oslanjaju radi je*ene lijenosti i koriste tako da mogu manje pratiti cestu i više drkati po mobitelu tokom vožnje. Prva stvar koju bi trebalo uvesti kao obaveznu je nekakav sustav praćenja pozornosti vozača, onda razmišljati o drugim stvarima. Kao što je očito bilo potrebno uvesti je*ene senzore i upozorenja za pojas jer je prosječnom debilvozaču očigledno gotovo nemoguće shvatiti da je korisno preživjeti ako se zabiješ u nešto ili se netko zabije u tebe. Fascinantno, zaista.
Ima nešto u tome, ali isto tako automobili su nepregledni. Imaš mrtvi kut iza automobila od tipa 10-tak kvadrata gdje nikako ne možeš vidjeti podlogu i voziš na slijepo. To nije problem dok ti dijete ne istrči ili stane iza. Svaki dan idem u vrtić po djecu i kad se isparkiravam vozim 0,5 na sat. Kamera bi mi jako puno značila. Isto tako s prednje strane, A nosači su na današnjim automobilima masivni i zaklanjaju jako puno. Nekoliko puta sam na jednom specifičnom zavojitom raskrižju imao bliski susret s pješacima koji bi mi se "sakrili" iza tog nosača, sada kod lijevog skretanja i prelaska preko nogostupa u parkiralište i slično naginjem glavu lijevo desno da provjerim taj mrtvi kut. To zakon ne poznaje, bio bih kriv i osuđen u novinama kao debil i nasilnik, a stvarno je mana automobila
-da, ali vidi, to je normalno, to vozač mora.. bez tog jesi kriv. (ili se prisetimo uber-AIja koji nema ni tu ispriku mada ima senzore).
-ovakav primjer (zaklonjen pogled-preglednost) je normalna stvar u vožnji i svaki vozač kad ulazi u takav nepregledni dio npr zavoj, mora prilagoditi vožnju, do karikiranog-stati. Kamioni se više oslanjaju na retrovizore, zato imaju više retrovizora, odvojenih.. (+ zvučni alarm kad vozi u rikverc, za osobe iza..) i stvar funkcionira kad je vozač savjestan, kad anticipira moguće.. (jel cesta prazna ili je nešto možda trenutno nevidljivo ispred, ili kad je magla..) a to je osnova definicije inteligencije, bez tog bi vozač bio bezumni-zombi-robot.. bio bi onaj AI koji gazi, ali ''vozi po propisima, unutar ograničenja..''..
ili ovako, za onaj uberov AI, je objašnjenje ugodnost (nepotrebno kočenje, npr vrećica smeća..), može se jedanko vozač 'braniti' da je to naginjanje naporno ili da nije opisano zakonom (možda i MrBlc tako misli..) :) .. pa da bi tad analogno bio nevin.. no ''mi znamo bolje'' zar ne? :)
Nitko ne spori da je vozač dužan obratiti pozornost na dijelove vidnog polja koji su mu problematični, ali to ne znači da kritika takvog dizajna nije opravdana, kao i općenito kritika današnjeg dizajna kod kojeg se žrtvuje preglednost zbog izgleda.
Što se tiče tvog imputiranja meni, nisam očekivao da ćeš pasti toliko nisko. Ako išta drugo, tamo sam napisao da nepreglednost nikog ne opravdava, tako da stvarno nemaš osnove za ovakav napad koji je ujedno i off-topic!
offtopic u temi o preglednsoti? .. ok, sorry za direktno navođenje.. moglo je i bez tog (ali je zgodna usporedba.. tj upravo se zbog nesreća, preglednosti i sigurnosti takve stvari rade, uvode.. kao naslov ove teme).
-kritizirati dizajn vs funkcionalnost.. možemo, no kad se nešto desi, tad se to pokušava koristiti kao olakotna okolnost, uz dobre odvjetnike i sinkope .. umjesto da vozač bude vozač, svjestna osoba koja napravi sve što može.. i ne vozi na ćoravo. Ako usprkos nepreglednsoti vozi kao da je pregledno, tad to nije svjesna osoba, tad takvoj nije mjesto u prometu. Pri tome je sporedno, jel uzrok design vozila ili uvijeti na cesti. Vozač se mora prilagoditi ili stati. Svaka nesreća koja se može izbjeći a desi se ako vozač ignorira takve rizike je krivica vozača, naravno, on će tad braniti se olakotnim okolnostima.. i biti ''manje kriv'', gradacija-relativizacija.. ali, ako je mogao izbjeći nesreću a nije baš ništa napravio da je izbjegne, tad je kriv, neovisno o manama/ostatku svijeta oko njega.
I savjesna i oprezna osoba može pogriješiti, pogotovo kad imaš faktor koji ti odmaže. S jedne strane u autoškoli padaš ako su ti retrovizori podešeni tako da moraš pomicati glavu, a s druge je prihvatljivo da imaš 5° mrtvog kuta naprijed-lijevo. To je jedna sitnica koja neznatno povećava vjerojatnost nesreće čak i kad se vozač prilagodi (nema trenutni pregled situacije, kad se nagne za vidjeti iza nosača, ne vidi dobro na retrovizore, ima sporije vrijeme reakcije), međutim, kad bismo odlučili sa nećemo voziti automobile dok ne eliminiramo sve takve sitnice, sad bismo raspravljali o sigurnosti konjskih zaprega.
Što se tiče olakotnih okolnosti, one su upravo to - olakotne. Nisu abolicijske, ne umanjuju krivnju, već utječu na visinu kazne. Kod nas čak nije toliki problem zloupotreba olakotnih okolnosti, koliko ignoriranje otegotnih. Ako si divljao po cesti, nikakav olakotna okolnost ne može ublažiti tu otegotnu.
-da, ali vidi, to je normalno, to vozač mora.. bez tog jesi kriv.
Čuj, automobili su često dizajnirani na štetu sigurnosti i ergonomije; ovo je par detalja koji su mi pali na pamet u ovoj temi. Naravno da si kriv, ali ne očekuješ toliki mrtvi kut kad sjedneš u takav auto i onda se dogodi pi**rija. Srećom pa meni nije, ali ako nešto moraš naučiti iz nesreće, onda je to problem. Nažalost, ovo s pregledom iza je toliko star problem, a tek sadi dolazi zadovoljavajuće rješenje.
- zapravo je to vjerojatno najnevažnija stvar u prometu-nesrećama.. bar ako govorimo o posljedicama-smrtnosti, tj parking je samo stvar 'okrzanca', novčana šteta-lim.. dok je šoferšajba i sve ostalo stvar stvarne sigurnosti vozača ali i pješaka/vidljiv kut.. i/ili pasivne sigurnosti konstrukcije auta koja treba štititi putnike u slučaju nesreće.. vs kabriolet..
Baš mi treba još više vozača na cesti koji ne znaju voziti... Problem je što su ljudi govno od životinjske vrste i uvijek će naći način za abuseati tehnologiju. Svi ti sustavi bi trebali biti nekakav backup, dodatak, a koliko god ga takvim zamisli onaj tko ga napravi, u konačnici to ljudima postane nešto na što se oslanjaju radi je*ene lijenosti i koriste tako da mogu manje pratiti cestu i više drkati po mobitelu tokom vožnje. Prva stvar koju bi trebalo uvesti kao obaveznu je nekakav sustav praćenja pozornosti vozača, onda razmišljati o drugim stvarima. Kao što je očito bilo potrebno uvesti je*ene senzore i upozorenja za pojas jer je prosječnom debilvozaču očigledno gotovo nemoguće shvatiti da je korisno preživjeti ako se zabiješ u nešto ili se netko zabije u tebe. Fascinantno, zaista.
Ima nešto u tome, ali isto tako automobili su nepregledni. Imaš mrtvi kut iza automobila od tipa 10-tak kvadrata gdje nikako ne možeš vidjeti podlogu i voziš na slijepo. To nije problem dok ti dijete ne istrči ili stane iza. Svaki dan idem u vrtić po djecu i kad se isparkiravam vozim 0,5 na sat. Kamera bi mi jako puno značila. Isto tako s prednje strane, A nosači su na današnjim automobilima masivni i zaklanjaju jako puno. Nekoliko puta sam na jednom specifičnom zavojitom raskrižju imao bliski susret s pješacima koji bi mi se "sakrili" iza tog nosača, sada kod lijevog skretanja i prelaska preko nogostupa u parkiralište i slično naginjem glavu lijevo desno da provjerim taj mrtvi kut. To zakon ne poznaje, bio bih kriv i osuđen u novinama kao debil i nasilnik, a stvarno je mana automobila
Ne kažem ja da su kamere i slično loša stvar, pogotovo na kombijima, kamionima, busevima gdje stvarno ne možeš vidjeti ništa iza sebe. Ali kao što ihush kaže, vrlo rijetko se zbog "nesreće" kad ideš unatrag dogodi neka velika šteta ili ozbiljna ozljeda. Ima puno većih problema od toga, može se naknadno ugraditi itd. Ne vidim potrebu da to bude nešto obavezno. Pogotovo jer bi ti moglo davati lažnu sigurnost. Upravo zbog toga bi u tvom primjeru (možda ne ti već netko drugi) išao brže od 0.5 na sat, a unatoč kameri ti može izletjeti dijete koje ćeš pokupiti većom brzinom i možebitno je manja šansa da ćeš ga primijetiti baš zato što bi se potpuno pouzdao u kameru umjesto da ideš polagano i provjeravaš sve strane oko sebe.
Za nosače se slažem, pogotovo na nekim novijim autima A nosači znaju biti grozno široki. Baš nedavno mi se u razmaku od par dana dogodilo dvaput da skoro lupim pješaka na zebri. Idem baš polagano, gledam lijevo, desno pet puta, a pješak mi ide s lijeve strane ceste i jednostavno ga ne vidim jer se točno kreće brzinom da mi je cijelo vrijeme iza lijevog A nosača. Isto ne kužim baš te pješake koji kad prelaze ulicu ne pokušavaju prvo ostvariti, jel, eye contact s vozačem nego idu i zuje po mobitelu ili nečemu bez uma i razuma.
E za Juge su vlakovi bili puni ko cep, al redovni i ucestali.
Autobusi isto tako.
Bože dragi, ovakvu laž nisam odavno pročitao. Koliko imaš godina? 15 ili 20 pa se sjećaš tih vremena? Ispadaš naivan ko francuska sobarica kad napišeš ovakvu nebulozu. Vlakovi i busevi su bili puni, ali zato što većina naroda nije si mogla priuštiti automobil. Uglavom, nabavi i pogledaj film Bore Draškovića "Život je lep" iz 1985. pa ćeš se uvjeriti u svu "lepotu" putovanja vlakom u bivšoj šugoslaviji.
Je Jura!
Evo, ja se sjećam!
Čovječe, ma nisi nit' kartu morao plaćati!
Svaki sokak imao pristup željeznici, a što to bilo brzo, kvalitetna usluga, čisto, ma mogao si čim uđeš u kupe resčerečit pohovano pile i deri miško ("...mesto hleba mesa bela..." jel').
I da, ako, al' ako baš i nisi stigao kupiti kartu, a još si malo popio, e onda samo zapjevaš onu nadaleko poznatu "...samo nemoj po glavi, ne po glavi, druže plavi...", a još ako si bio pravi drug te imao jednu od majica sa onim tako karakterističnim i poznatim potpisom il' čak onu sa fotkom u negativu, ama nitko ti ništa ne može, odmah te drugovi pozobu k sebi u kupe na belu, pivkana i brlju!!!
I da, tek da si imao prilike vidjeti "plavi vlak", e onda bi tek odlepio kako je to dobro bilo!!!
Ma eto, što da ti pričam Jurice, sve ali baš sve je bilo super, fantastično, ma nešto, jednom riječju, super nam je bilo bre!
Cuj, dok su Rafinerija i Zeljezara Siska radile, vlakovi su bili cesti i redovni,
radilo se u tri smjene, radnika ko mrava, u jednom trenu se zamjeni 1000 (iljadu) radnika,
i prije posla, prva destinacija je bila najbliza "birtija", gdje vec ceka poslozeni bar 200 casica
badela, za zagrijavanje prije posla. To se stuce, svatko jednog-dva, i na posao.
Ne znam kako je u ostatku Juge/Hr bilo, al od Zagreba pa do Kostajnice su vlakovi neprestalno vozili,
a radnika je bilo toliko puno, da cesto kontroiori nisu ni gledali karte, jer su ih napamet znali,
i kojim vlakovima koja smjena ide.
A sada u Hr docekati vlak je kao dobit na lotu. A stici na destinaciju je kao otkriti formulu za vjecni zivot.