"minimalni rok u kojem će proizvođači morati ažurirati uređaje"
Bit će zanimljivo pratiti stanje za android uređaje koji nikada nisu čuli za ažuriranja...
"minimalni rok u kojem će proizvođači morati ažurirati uređaje"
Bit će zanimljivo pratiti stanje za android uređaje koji nikada nisu čuli za ažuriranja...
koliko je mobitela zavrsilo na smecu, aka "reciklazi" zbog baterija, standardizirati format, napon i dimenzije pa nek se bore s trpanjem kapaciteta u te parametre. Svaki prokleti mobitel ima svoju posebno dizajniranu bateriju, tko ima koristi od toga?
poslao sam mobitel da se popravi po osiguranju iz Telemacha za uređaj. Nakon 2 tjedna držanja na servisu istoga dobio sam odgovor da do DALJNJEGA mi neće popraviti uređaj jer ne mogu doći do dijela od proizvođaća. Otišao sam u Telemach pitati , wtf? Vele, nažalost , nema roka za popravak uređaja po osiguranju.
Nuf said.
na ilustraciji ECS ploča najgora svih vremena.
Fali mu softwerski update i to je sve, a pošto sada večina ljudi ima banke, kartice i čudo drugih stvarih na mobitelima, sigurnosni updatei so po meni vrlooo važni i to je u biti jedan od večih razloga zašto svakih cca 3-4 godine promjenim telefon. Osim toga S7 je odličan telefon i moja mala još uvijek koristi ženinoga.
Kako misliš da nemaju pojma kako će ga provodit, ako imaš vremena sve je vrlo jasno definirano na cca 300njak stranica ovog dokumenta i skoro svi dosadašnje rezolucije koje su uveli su vrlo elegnatno uveli i počeli koristit, od roaminga (najbolja stvar ikad) do ograničavanja max moči kučanskih aparata.....
Zaboravljaš da EU ipak nije HR gdje bi ovo ostalo samo slovo na papiru kao i večina zakona.
-pravo na popravak.. no, bar znamo da i naša predstavnica sudjeluje u tome.
-pravo na popravak do sad nije postojalo?
-kakve veze pravo na popravak ima s recimo trajanjem jamstva? Imaju li sve robe jamstvo? Što s ajfonom? itd..
-baterije? smijeh, tj od deklarativnog-papirnatog vidim suprotno-praksu, tj prije su laptopi imali normalno zamjenjivu bateriju-pristup-mehanizam-dostupno korisniku bez posebnog alata ili potrebe za servisom.. novi nemaju.
-baterija-2? .. sve baterije rade 'isto', struja, no svaka serija-model.. je različit. Tako je bilo s punjačima i to je EU riješila standardizacijom za USB.. no to je već prošlost. Isti problem postoji s tonerima-tinatama, ostali potrošni materijal.. biznis, ''original'' ili ''zamjenski'' .. tj i tu je eu nedorečena, jer dozvoljava proizvođačima takvu praksu na teret potrošača no pravi se ćorava, kao što je zaboravna za dizelgate ili google-irelandija..
-sve što ima veze s računalima, tj cpu-ram-chipovima jednostavno nema smisla gledati dugoročnije, tj već postoji zakon (murphyjev).. o dupliciranju mogućnosti svakih 18mj i time razvoj-promjena-napredak, pa današnji mob ima kameru, navigaciju, browser, gledamo tv.. i ebanking-mbanking.. stari neovisno o ispravnosti to ne može, smeće. To je bacanje zastarjevanjem. Dvbt, dvbt2-hevc, ista stvar..
-neke robe-proizvodi imaju neku trajnost, upotrebljivost, tj ne mijenjaju se svake godine kao što se to u 'digitalizaciji' radi, npr usisavač ili automobil. Za te robe nije problem lager rezervnih-potrošnih dijelova, no to već odavno postoji, to eu ovom odlukom ne uvodi, jer već postoji.. jedino što je različito za države-zakonodavce, 5-6-7 godina.. npr UK to riješava elegantno, 6god jamstva i u jamstvenom periodu mora biti potrošnog materijala.. a ako nema tad proizvođač-trgovavac mora zamijeniti jednako kao i neispravno tj pod jamstvom otklanja kvar-problem.. čak i kad je to potrošni materijal. (ako niste znali, zato više nema recimo u lidlu povremeno prodaje recimo printera, jer bi tad morali čitavo vrijeme barem 2god prodavati i potrošni materijal kao papir-boja za taj printer i za svaki model koji su prodali.. pošto to nije njihov spektar roba tad ne prodaju ni printere, prije je bilo recimo jednom godišnje..).
-jamstvo? što kad se takva roba kupi u takvom trgovačkom lancu i kad se pokvari? kome se nosi? zakon o zaštiti potrošača kaže da kupac može reklamirati u mjestu kupnje, trgovini i trgovina mora zaprimiti reklamaciju (ne može trgovac odbiti i slati u npr ovlašteni servis, koji btw ne posoji kao što postoji za automobile i sl.).
-što kad neovisno o jamstvu, po isteku jamstva kupac-potrošač želi isto, npr zamjenu baterije, kupnja nove i ugradnja.. može li to trgovac odbiti? Po logici mora x-godina dati sve pa i mogućnost potrošnih dijelova dok za reklamaciju mora prihvatiti.. no održavanje i potrošni materijal ne mora biti tumačen kao reklamacija.. tj ako se reklamacija odbije što tad? Može li uopće kupnja baterije-zamjena biti tretirana kao reklamacija po osnovi jamstva i da tad trgovac mora to obaviti ili ne mora...
-klasična eu birokracija...
Po mom skromnom ali uvaženom i cjenjenom mišljenju ovo je jako potrebno. Imam sušilicu rublja staru 10g za koju ne mogu kupiti filter isto tako i ovlaživače zraka koji su stari već 5 godina i za koje isto tako ne mogu kupiti filter. Rade normalno samo ih taj bezvezni dio čini neupotrebljivim. I da li je ekološkije kupiti dio i zamjeniti ili kupiti novi proizvod mislim da nije upitno. Mi kao narod nećemo nikada sami donjeti takav zakon jer smo eto takvi kakvi jesmo. Stoga sve pohvale inicijativi EU da malog čovjeka usreće tu i tamo. Mislim da ćemo se još puno puta ugodno iznenaditi u tu tvorevinu jer ako se nastave igre prijestolja po ovoj ravnoj nam zemlji, moramo se mi europejci i pola Cipra držati zajedno.
Super. Znači čeka nas još poskupljena...
Po mom skromnom ali uvaženom i cjenjenom mišljenju ovo je jako potrebno. Imam sušilicu rublja staru 10g za koju ne mogu kupiti filter isto tako i ovlaživače zraka koji su stari već 5 godina i za koje isto tako ne mogu kupiti filter. Rade normalno samo ih taj bezvezni dio čini neupotrebljivim. I da li je ekološkije kupiti dio i zamjeniti ili kupiti novi proizvod mislim da nije upitno. Mi kao narod nećemo nikada sami donjeti takav zakon jer smo eto takvi kakvi jesmo. Stoga sve pohvale inicijativi EU da malog čovjeka usreće tu i tamo. Mislim da ćemo se još puno puta ugodno iznenaditi u tu tvorevinu jer ako se nastave igre prijestolja po ovoj ravnoj nam zemlji, moramo se mi europejci i pola Cipra držati zajedno.
-eto kako je lako usrećiti 'malog' čovjeka.. (dok se ne vratiš u 'realni svijet'..) :) NHF..
-jer, kako točno misliš imati koristi (filter sušilice) po ovom zakonu za sušilicu-uređaj koji već posjeduješ 10god? misliš da će zakon biti retroaktivan? -neće. Tj ako se to uvede tad ćeš opet kupiti novo, jer ako stari filter-model-oblik ne postoji tad naprosto ne postoji i neće zakon natjerati proizvođača da proizvede za taj model potreban filter .. a s novom, opet to već imaš 5-6-7 god.. tj u tom dijelu se može 'samo' produžiti taj zakonski-obvezni rok, ništa novo samo recimo duplo-duže, recimo 10-15 god.. a to neće biti ni po novom zakonu jer naprosto biz lobi i trgovački ima utjecaj daleko veći nego potrošači koje se kao ovce šiša, mada se deklarativno svi zalažu za zaštitu pa i popravak, reciklažu itd.. floskule na papiru, ne u stvarnosti.
.. i to s uređajem za koji je normalno da imaš servis, potrošni materijal-održavanje, za robu za koju već postojeći zakoni reguliraju rok dostupnosti.. što s mobitelima, računalima, .. ono što se baca i ono što ima recimo baterije kao jedno od bitnih eko-reciklažnih floskula-reklama.. koji mob će imati portošni materijal kao bateriju +10 god? barem 5-6-7 kao što je sad za filtere sušilice, auta, vešmašine? .. nema, ni jedan i neće ni biti.. a takve uređaje koriste kao fokus kampanje, besmisleno, neprovedivo, mada zvuči zgodno.. ako slušaš samo ono što želiš ćuti. Realnost je suprotna.
EU se ne moze dogovoriti evo 3 godine ni oko banalnijish stvari kao sto je zimsko, ljetnje racunanje vremena, a tesko da i ovo usvoje do kraja godine, ocigledno su nesposobni, ne funkcionisu bas najbolje
Opet evropske birokratske komunjare udaraju na postene korporacije i staju na put slobodi trzista!
Evo super primjer zašto je ovo "wishful thinking": https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kosta-vise-od-auta-vlasniku-hibridnog-mercedesa-izdali-racun-za-novu-bateriju-od-136-000-kn-15151910
Imamo primjer cijene rezervnih dijelova u slučaju gdje je proizvođač (vjerojatno) sam sebi nametnuo x godina supporta. Rezultat - ne mogu nabavit dijelove po normalnoj cijeni, jer se nikome to ne isplati proizvodit, i onda imamo slučaj gdje je skuplja pita od tepsije, dakle popravak košta skoro koliko i cijeli automobil (da je ispravan).
Tako nešto će izgledati i "rezultat" ovih direktiva iz EU (makar, nijednog političara ne zanima rezultat, zanima ih samo šušur i vidljivost koju postižu donošenjem zakona). Jer ne mogu propisati najniže cijene rezervnih dijelova ni cijenu rada za popravak, a da se popravljanje ikome isplati, i da se proizvodnja rezervnih dijelova isplati, već bi to radili... Tako da ćemo svi imati nekakvu opciju popravka, ali u realnosti ćemo radije kupiti novo / zamijeniti stari za novi proizvod.
Opet evropske birokratske komunjare udaraju na postene korporacije i staju na put slobodi trzista!
To je otprilike sto projecan Hrvat misli. Prosjek je gori na bug forumu, jer se radi o ljudima u srednjim godinama razocaranim u zivot sa averzijom prema tehnologiji i EU.
Volio bih da sam u krivu, ali iskustvo mi govori da ce se sve ovo vrlo vjerojatno svesti na oznaku popravljivosti koju ce morati nalijepiti na proizvod (uz hrpu postojecih) i malo detaljnije korisnicke upute.
Vuk sit, a ovce na broju. Kako? Pa pojeo vuk magare