-naravno, možeš tražiti.. i zašto si čekao? Ne postoji rok od 45 dana, postoji razumni rok, postoje termini, radni nalog-stanje.. i ako se ništa ne napravi npr tjedan tad to nema veze s razumnim rokom. Kad se čeka konkretan dio, tad se zna termin-rok, do kad mora stići. Ako tog nema, tad to nije ozbiljan-ovlašten servis, treba prijaviti.. možda ipak prvo pitati trgovca pa preskočiš na happyend.. ili čekaj još par puta po 45 dana... ako misliš da je to razumno ili zakon..
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...
- poruka: 4.140
- |
- čitano: 1.283.467
- |
- moderatori:
Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Problem kod ovoga je sto bi trgovac trebao dati povrat novca, a ne servis, a trgovac vjerojatno pojma nema da si ti ista slao na servis. Ti sada kontaktiraj trgovca, i zovni servis. Problem je sto kad ti posaljes prijavu inspektor ce kontaktirat trgovca a ovaj nista ne zna a vec toliko vremena proslo. Ako ces bit korektan, ja bih kontaktirao trgovca i objasnio mu situaciju i rekao da je previse vremena proslo i da stisnu servis jer da neces imat druge nego poslat prijavu a ta prijava ide onda njima na stetu. Al vjerojatno ce se to do tada i rijesti jer je cudno da toliko dugo traje, a rokovi su 15 dana sada, sumnjam da u 60 dana to nece bit rjeseno.
Ukratko, zovni trgovca i objasni, ako ti ne budu znali sta reci (ne bude voditelj trgovine nista pametno znao) posajli im mail i objasni situaciju i pricekaj odgovor.
se to do tada i rijesti jer je cudno da toliko dugo traje, a rokovi su 15 dana sada, sumnjam da u 60 dana to nece bit rjeseno.
Možeš li to malo pojasniti, kakvih 15 dana za popravak?
AFAIK, ako rok za popravak nije definiran jamstvenim listom, Zakon definira samo razumni rok kako je već rečeno
http://potrosac.mingo.hr/hr/potrosac/clanak.php?id=12494
5. U zakonskom roku predali ste proizvod na popravak. Prošlo je dosta vremena, a nemate nikakvu povratnu informaciju. Zvali ste i rekli su da imaju rok za popravak 45 dana.
Zakon ne predviđa precizne rokove, već razumni rok, koji se određuje temeljem svih okolnosti određenog slučaja, odnosno, cijeneći sve okolnosti vezane za neispravan proizvod i njegove konkretne nedostatke. Ako trgovac u razumnom roku ne popravi proizvod zakon predviđa obvezu trgovca da preda novi proizvod, odnosno ukoliko to nije moguće potrošač ima pravo na sniženje ili povrat novca (raskid ugovora).
se to do tada i rijesti jer je cudno da toliko dugo traje, a rokovi su 15 dana sada, sumnjam da u 60 dana to nece bit rjeseno.
Možeš li to malo pojasniti, kakvih 15 dana za popravak?
Moze.
Rok za odgovor na tvoju prijavu je 15 dana, tako da sad je proslo 45, efektivno su u zakonskom roku da mu do 60 dana mogu odugovlacit. Pise "rokovi su sada" znaci u ovom dijelu postupka, nema veze s rokovima za jamstva i popravke.
Aha, ok, tih 15 dana je rok u kojem ti moraju odgovoriti na prijavu, krivo sam skužio.
Zvao servis i rekli su mi da je TV kod njih, da su ustvrdili greške i poslali Samsungu nekakav zahtijev kojeg još uvijek čekaju. Navodno se TV ne bi popravljao nego bi se napravila zamjena. Zahtijev je nešto u stilu odobrenja sredstava za zamjenu ili povrat novaca ako sam dobro shvatio.
Ali da se prvo ispravim... TV je na servisu od 20.03. tj. točno mjesec dana. Postavio sam hipotetsko pitanje što bi bilo kad bi taj rok istekao i koje bi mi bile opcije. Moja greška je što nisam dobro postavio pitanje pa se ovim putem ispričavam i želim zahvaliti svima na pomoći.
Znači, serviser kaže da treba mijenjati ekran, stražnji poklopac, matičnu ploču i tzv. "One Connect Box". TV praktički nije ni bilzu da bude popravljen, a serviser kaže da ne garantiraju da će zamijenom matične ploče otkloniti grešku pa su se po mom mišljenju vjerojatno zato odlučili za zamjenu. Zašto nisu dobili odgovor od Samsunga koji se navodno čeka dva tjedna neznam. Usmjerili su me prema Sancta Domenici i rekli da mogu i njih zvati.
Zvao jesam, reklamacije dobio nisam jer se nitko već sat vremena ne javlja na telefon. Samo mi je službenica sa centrale dala njihov broj i rekla da mogu napisati prigovor i to je to.
evo linkić... mingo.
par primjera, tumačenja zakona (ne tumači ga trgovac, on ga se mora pridržavati..)
1. Kako izvršiti reklamaciju za proizvod s nedostatkom ako niste dobili jamstveni list?
Zakonom je propisan rok od dvije godine za sve proizvode u kojem trgovac odgovara za materijalne nedostatke na kupljenom proizvodu. Preporuka je potrošačima da sačuvaju račun kao dokaz kupnje. Dodatno na navedeno, proizvođač ili trgovac može dati jamstvo za koje potrošač može zahtijevati da bude u pisanom obliku.
2. Proizvod ste reklamirali u trgovini u kojoj ste ga kupili i dobili odgovor: "Mi smo to prodali i nemamo ništa s tim. Obratite se ovlaštenom servisu ili dobavljaču?.
Ovo je pogrešno. Odgovornost za nedostatak je na trgovcu. Reklamaciju podnosite na mjestu kupnje, a ne kod dobavljača, proizvođača ili servisera. Trgovac je dužan omogućiti podnošenje reklamacijei riješiti je.
3.Prilikom kupnje proizvoda rečeno vam je da imate pravo na zamjenu u slučaju neispravnosti u roku 7 dana. Nakon isteka tog roka proizvod se mora uputiti u servis na popravak.
Ovo je pogrešno. Zakonski rok je 2 godine. Ukoliko se nedostatak pojavio tijekom prvih 6 mjeseci nakon kupnje, pretpostavka je da je za nedostatak odgovoran trgovac odnosno prodavatelj, osim ako on ne dokaže suprotno. U tom slučaju, pravo je potrošača birati želi li popravak, zamjenu, povrat novca ili sniženje cijene. Obveza potrošača je da nedostatak prijavi najkasnije 2 mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak.
4. Zvali ste u trgovinu radi reklamacije. Rečeno vam je da proizvod odnesete ili pošaljete u servis o svom trošku.
Ovo je pogrešno. Popravak u zakonskom roku ne smije stvoriti dodatne troškove potrošaču. Obveza je trgovca da o svom trošku prenese proizvod do mjesta gdje se treba popraviti, odnosno zamijeniti te popravljeni odnosno zamijenjeni proizvod vratiti potrošaču.
5. U zakonskom roku predali ste proizvod na popravak. Prošlo je dosta vremena, a nemate nikakvu povratnu informaciju. Zvali ste i rekli su da imaju rok za popravak 45 dana.
Zakon ne predviđa precizne rokove, već razumni rok, koji se određuje temeljem svih okolnosti određenog slučaja, odnosno, cijeneći sve okolnosti vezane za neispravan proizvod i njegove konkretne nedostatke. Ako trgovac u razumnom roku ne popravi proizvod zakon predviđa obvezu trgovca da preda novi proizvod, odnosno ukoliko to nije moguće potrošač ima pravo na sniženje ili povrat novca (raskid ugovora).
-ali je recimo blesava formulacija-naputak, koji kaže da kupac treba upozoriti trgovca na zakon..(ako trgovac nije upoznat sa zakonima, tad je već u blažem prekršaju.. ili tko koga treba educirati.. odnosno to je prevedeno, ''znam svoja prava'' .. i prijavit ću nadležnima..) ili kad kupac treba dati neki razuman rok trgovcu.. unutar kojeg trgovac mora odgovoriti.. (gore spomenuto, 15 dana..). npr date rok tjedan.. vrlo razuman rok :))
-veći problem je kome-kako prijaviti.. (tu je uz telefon i online prijava, pa udrite..) :) .. CISZP.
edit: + moje tumačenje razumnog roka.. :)
-razuman rok, je, .. onaj u kojem se može popraviti kvar, otkloniti nedostatak, radni sati (sve je normirano, svaki servis mora znati koliko vremena treba, transport također itd..).. i jedino što je tu duže tj moguće je čekanje originalnog dijela s nekog skladišta po EU.. ali tad uz radni nalog, zna se kad koja pošiljka stiže. Opet realno, ako je neka viša sila, nepogoda, blagdani.. to je ok, to je konkretan razlog kašnjenja i može se računati kao razuman rok, no nije razumno čekati neki dio npr mjesec+ .. jer roba putuje stalno odnosno mora, odnosno to je stvar distributera koji mora osigurati mrežu servisa a time i dijelova.. ne može to biti duže nego što bi uz freeshiping s ebaya i sl dobili neki dio iz kine.. to nije razuman rok. Recimo da je s manipulativnim troškom vremena (između servisa-trgovca i sl.) to recimo tjedan uz par radnih sati na samom popravku (pola za diagnozu, pola za popravak..). To sve mora biti normirano odnosno, da je npr van garancije servis bi to rekao, za svaki popravak npr automobila, tv-a.. 'dođite sutra' ili 'za tjedan'.. nikako za mjesec... a upravo to se radi kad krenu zrendat od trgovca do servisa-distributera i odugovlačenje rokova kad svatko od njih uzme da ima pravo čekati recimo tjedan-dva.. -nema, tj kupac razumno čeka zamjenu/popravak tjedan.. a njihova logistika ako je loša mora izgubiti distribucijska prava tj tad ta roba ne zadovoljava zakonske uvjete za prodaju na području države. (jer mora biti osiguran servis.. a u to ulazi i razuman rok).
(kad je van garancije neki popravak, servis procjenjuje trošak i potrebno vrijeme popravka.. relativno precizno, jer tako zaračunaju i potrebne radne sate (radni nalog unutar servisa).. ne može naplatiti ''mjesec''.. servis sat cca 150kn.. kao i što trenutno svaki od njih zna kad može dobiti neki dio ako ga nema na lageru jer danas je to tako, online.. i tad nema nikakvog razloga da se pod jamstvom ili mat.nedostatkom razuman rok popravka tretira drugačije nego razumno..)
Da, sad posalji pisani prigovor s opisom situacije i cekaj odgovor. Vjerojatno ce ti novi tv ili povrat odobrit.
Pozdrav svima,
meni bi trebala mala pomoc u vezi mog slucaja da znam kako da se postavim.
Ovako, pokvario mi se laptop nakon 2 godine ali srecom imam produzeno jamstvo tako da je pokriven jamstvom. Poslao sam ga u ovlasteni servis i nakon cca 20 dana zvali su me iz osiguranja da je otisla maticna ploca te da dijelovi plus ruke premasuju samu cijenu uredaja te mi nude zamjenu za novi uredaj. Medutim, ja sam taj laptop kupio na snizenju plus bila je akcija na karticno placanje te sam shodno tome uspio uzeti dobar laptop za srednje novce. I sad oni meni nude laptop koji je po specifikacijama losiji od mog jer ne mogu naci nijedan koji je jednako dobar a unutar referentne vrijednosti mog uredaja. Jos su mi rekli da osiguranje zna gledati da je cijena laptopa pala 15 do 20 posto posto je proslo 2 godine od kupnje sto mi je potpuna besmislica, jer su ionako priznali da ne mogu naci laptop s tim specifikacijama ni dan danas unutar cijene koju sam ja platio. Isto tako, prilikom kupnje sam odmah dao ugraditi dodatnih 4 gb RAM-a koju mi ne priznaju u cijenu koja vrijedi za zamjenu.
Sad mene zanima imam li ja pravo na povrat novca umjesto zamjene iako se to nigdje ne spominje u opcim uvjetima poslovanja osiguranja? I jos, u slucaju da se odlucim na zamjenu mogu li inzistirati da mi ukljuce cijenu RAM-a koji sam ugradivao odmah prilikom kupnje u cijenu koja se racuna prilikom zamjene (jer ovako pise u opcim uvjetima poslovanja "Na temelju odgovarajućeg zamjenskog uređaja, sva dodatna oprema starog uređaja, koja je u trenutku kupnje bila ugrađena, smatra se zamijenjenom neovisno o tome je li se oprema sada nužno ponovno pojavljuje u zamjenskom uređaju ili je zbog postojeće konfiguracije zamjenskog uređaja izostala. Oprema koja je naknadno ugrađena u stari uređaj ikoja prilikom kupnje nije bila pokrivena zajedno s uređajem, neće biti predmet zamjene".) I konacno, ima li pravo prilikom zamjene uzeti skuplji uredaj od mog ako ja nadoplatim razliku u cijeni?
-traži popravak ili povrat plaćenog (po računu..) pristani na zamjenu samo ako ti odgovara.. (to je zakon, ostalo je njihovo navlačenje..).
a pristao bi cak na zamjenu ako mi dopuste da nadoplatim do ovog jednog laptopa koji mi je zapeo za oko..imam li pravo na to ili to je njihova dobra volja? a sta za ovo dodatnu memoriju, da trazim plocicu nazad? iako ne znam sta ce mi jer je ddr3
nije od proizvodaca ne, ovo je to akcijsko jamstvo sto nude kod nekih uredaja
Mislim da se ipak gledaju uvjeti jamstva pa treba proucit sto je unutra. Ne bi ja vjerovao bas servisu sta on prica i "to ti tako procjenitelji rade" bla bla jer oni svakakve gluposti pricaju. Kontaktiraj trgovinu jer si njima trebao poslat a ne servisu. Ako si ovaj odgovor dobio od trgovca, onda posalji prijavu pa nek se oni dogovore. Nemoj pristajat na zamjenu za losije i to je to. Posaljes prijavu, opises slucaj, cekaj odgovor.
Kontaktiraj trgovinu jer si njima trebao poslat a ne servisu. Ako si ovaj odgovor dobio od trgovca, onda posalji prijavu pa nek se oni dogovore.
Mislim da trgovina nema veze tu ako je produženo jamstvo preko osiguranja... 2 godine je dala trgovina, ostalo je preko osiguranja te osiguranje dalje odlučuje a ne trgovina.
Ali koliko znam, ne bi trebalo biti probleme oko nadoplate za bolje, treba tražiti odobrenje (iznos koji si platio sam laptop) te tražiti da bi nadoplatio za bolje i naravno neka ti vrate memoriju koju si shodno tome ugradio.
Tako je, jamstvo prema Zakonu o zaštiti potrošača ne odnosi se na to osiguranje, zato treba pročitati što piše u tom ugovoru, ovako samo možemo nagađati.
osiguranje nema veze s jamstvom/garancijom ili zaštitom potrošača/temom u odnosu na trgovca..
-osiguranje je kao za sve ostalo, od poplave, kasko, .. pošto je popravak ili nemoguć (komponente koej ne moraju biti dobavljive) ili skuplji od novog, .. korisnik osiguranja može tražiti što god želi, do iznosa koji pokriva osiguranje, recimo da je to cijena računala po računu.. ostalo je stvar cjenkanja-pregovora.
-dijelovi postoje, moraju postojati, .. 5-7godina od prodaje, ne samo za PC nego za sve, bijelu elektorniku, automobile.. jedino što će van garancije biti skupo, ali to je rizik koje je osiguravajuće društvo svjesno preuzelo.. i strpalo lovu u džep. Ako su bili nesvjesni tad ne trebaju poslovati..
-ne može (kupac) sad tražit npr nadoplatu za neki drugi po želji.. jer to s trgovcem nema veze i nema se s kime to dogovoriti.. može jedino pristati na neki iznos koji će osiguranje isplatiti i tad tim novcem kupi što želi.
osiguranje nije ova tema.. (kao napomena kad netko čita..).
Čitajući ove postove ja se pitam - "prodaje" li to netko osiguranje pod jamstvo? Bilo bi lijepo da autor kaže što su mu reklamirali kod kupnje (produljeno jamstvo ili osiguranje), a što je dobio (i da da slike uvjeta toga što je dobio).
Jer, koliko vidim, Zakon o zaštiti potrošača ne razlikuje osnovno od produljenog jamstva. Jamstvo je jamstvo. A osiguranje je nešto drugo.
Zato bi bilo dobro da OP napiše što je kupio, jer je napisao da su ga zvali iz osiguranja.
Za primjer, gledam sad što recimo piše za Harvey Norman Super Jamstvo
https://www.harveynorman.hr/f/docs/dokumenti/SW_CRO.pdf
Odredbe zamjene govore da ako ne mogu popraviti ili zamijeniti uređaj, da možeš dobiti njihov vrijednosni bon, dakle nema povrata novca.
Vjerovatno sam se krivo izrazio ili pobrkao jamstvo i osiguranje. Radi se o protecto jamstvu koje je islo automatski s laptopom u ponudi. Znaci 2 godine jamstva proizvodaca plus 3 god protecto jamstva.
opet.. jamstvo/garancija je ono proizvođača, osiguranje nekog trećeg nije.. tako da je to +3g protecto osiguranja.. ne jamstva, bilo bi manje zabuna.
opet.. jamstvo/garancija je ono proizvođača, osiguranje nekog trećeg nije.. tako da je to +3g protecto osiguranja.. ne jamstva, bilo bi manje zabuna.
Ako piše jamstvo, onda je jamstvo. To nisu termini s kojima se igra.
opet.. jamstvo/garancija je ono proizvođača, osiguranje nekog trećeg nije.. tako da je to +3g protecto osiguranja.. ne jamstva, bilo bi manje zabuna.
Ako piše jamstvo, onda je jamstvo. To nisu termini s kojima se igra.
da, zato i navodim.. ili tako piše pa autor pogrešno prenosi.. ili ... no osiguranje nije jamstvo.
Vjerovatno sam se krivo izrazio ili pobrkao jamstvo i osiguranje. Radi se o protecto jamstvu koje je islo automatski s laptopom u ponudi. Znaci 2 godine jamstva proizvodaca plus 3 god protecto jamstva.
Jednostavno se pozovi na njihove opće uvjete poslovanja
Članak 6. Opseg naknade štete
3. Potpuna šteta
a) U slučaju potpune štete ili ekonomski neisplativog popravka, Korisnik će u zamjenu za stari neispravni uređaj dobiti novi uređaj, koji će prema tehničkim specifikacijama biti najmanje jednak ili bolji u odnosu na stari uređaj. Ekonomska neisplativost znači da troškovi popravka prelaze Protecto vrijednost. U slučaju raspoloživosti istovrijednih uređaja ne može se isticati pravo na tehnički bolje uređaje niti u slučaju kada je njihova vrijednost manja od izvorne Protecto vrijednosti.
I kraj priče...
Mislim da trgovina nema veze tu ako je produženo jamstvo preko osiguranja... 2 godine je dala trgovina, ostalo je preko osiguranja te osiguranje dalje odlučuje a ne trgovina.
Ali koliko znam, ne bi trebalo biti probleme oko nadoplate za bolje, treba tražiti odobrenje (iznos koji si platio sam laptop) te tražiti da bi nadoplatio za bolje i naravno neka ti vrate memoriju koju si shodno tome ugradio.
Tko ti je prodao to jamstvo? Trgovina ili si isao posebno u protecto (sad vidim pise protecto)? Sto pise na racunu kome si novce dao? Onome kome si novce dao, vi ste usli u kupoprodajni ugovor i samim time ste pravno povezani.
Kad smo to ustanovili, reklamacije se vrse tamo gdje si pare ostavio, najjednostavnije receno. Znaci, nosi ga u TRGOVINU.
Svejedno, treba vidjet sto u tim uvjetima pise, ali sto nije protecto jamstvo isto kao i tvornicko jamstvo samo produljeno? Nisam nikad citao uvjete, ali kod reklamacije za jamstvo gledaju je jamstveni uvjeti.
Zakon kaže
4. »jamstvo za ispravnost prodane stvari«je svaka obveza trgovca ili proizvođača...
E sad, je li u tom slučaju Protecto trgovac ili je to neka treća strana?
Krivo razmisljas.
Stoji ti znak "ili" znaci da su oboje obveznici. Trgovaci i proizvodjac, samo nebitno jer Protecto je izdavatelj i obvezan je jamstvenim uvjetima nevezano za zakon jer je to ugovor koji ste sklopili.
To je jasno, i trgovac i proizvođač su odgovorni za jamstvo.
Pitanje je tko je u toj priči Protecto i je li to jamstvo spada pod Zakon o zaštiti potrošača, jer u ovim njihovim općim uvjetima ne vidim da se spomnje npr. povrat novaca.
Pa koji si tocno laptop imao, i koji ti tocno laptop nude u zamjenu kao osiguranje starog laptopa?