Kao i svaki put kad je tema ta navodna "obavezna EU garancija od dvije godine" puno se filozofira, a stvar je poprilično jednostavna. Pisali smo o tome već puno puta. Ukoliko je jamstvo na uređaj 12 mjeseci, onda je jamstvo 12 mjeseci i to je to.
Ono što EU zakonski "nudi" je pozivanje na materijalni nedostatak u roku od 24 mjeseca od dana kupovine uređaja.
To su dvije potpuno različite stvari. Kod prve ne treba ništa dokazivati, odnosno trgovac će procijeniti je li uređaj ispravno korišten (u skladu sa jamstvenim odredbama) i prema tome priznati ili odbiti jamstvo. Kod pozivanja na materijalni nedostatak to ide drugačije, do 6 mjeseci trgovac mora dokazati da kvar nije postojao od samog početka, nakon 6 mjeseci kupac je taj koji mora dokazati da je kvar (materijalni nedostatak) postojao od samog početka. Ovo u praksi znači da kupac mora angažirati vještaka koji će doći do nekakvog zaključka i ovisno o tome trošak vještačenja će snositi trgovac ili kupac. Problem je što je ovo procedura koja košta i nema nikakve garancije da će kupac biti u pravu, dapače lako moguće da mnoge "presude" odu na stranu trgovca.
U ovom slučaju je gotovo očito da je baterija odradila svoje i ne vidim tu gotovo nikakav prostor za dobiti slučaj. Većina trgovaca nudi jamstvo na baterije 12 mjeseci, čak i kod skupljih uređaja poznatih proizvođača, često se može vidjeti da uređaj ima jamstvo 24 ili više mjeseci, ali stoji napomena da je jamstvo na bateriju 12 mjeseci.
Pozvati se na materijalni nedostatak i dokazati da je baterija od samog početka imala nedostatke je gotovo nemoguća misija. Volio bi vidjeti da to netko dokaže.
Mislim da je ovdje daleko pametnija opcija kupiti novu bateriju i zamjeniti postojeću, posao od cca 10min. i trošak od cca 300kn.
Naravno kolega može pokušati "blefirati" i pozivati se na razne zakone i slično, možda to i prođe, tko zna, to ovisi isključivo o trgovcu. Ništa ne košta probati, ali osobno se ne bi previše nadao.
Svi ovi napisani traktati na ovu temu su "trla baba dlan...".